[c6 2,8 g] problem z temperatura i obrotami
[c6 2,8 g] problem z temperatura i obrotami
(jestem nowym uzytkownikiem, nie znam do konca zasad na forum jezeli cos zle zrobilem prosze o moderatorow o korekty)
Witam Serdecznie!
Stalem sie nowym posiadaczem audi a6 2,8 beznyna + gaz 4x4....
Mam pytanie do znawców......temperatura silnika wacha sie tak od 80 do 90 stopni....przy wolnej jezdzie trzyma 90 stopni jak wpadne na trase to spada do 80stopni (nie przekracza zakresu 80-90) czy to jest normalne czy cos nie tak? nie trzyma stalej temperatury
druga sprawa bo jak tempertura jest kolo 80 stopni to sa wachania obrotow w gore w dol, np. jak stoje na swiatlach (automat) ....... czy tym sie martwic czy to normalne?
pozdrowienia
jacek
Witam Serdecznie!
Stalem sie nowym posiadaczem audi a6 2,8 beznyna + gaz 4x4....
Mam pytanie do znawców......temperatura silnika wacha sie tak od 80 do 90 stopni....przy wolnej jezdzie trzyma 90 stopni jak wpadne na trase to spada do 80stopni (nie przekracza zakresu 80-90) czy to jest normalne czy cos nie tak? nie trzyma stalej temperatury
druga sprawa bo jak tempertura jest kolo 80 stopni to sa wachania obrotow w gore w dol, np. jak stoje na swiatlach (automat) ....... czy tym sie martwic czy to normalne?
pozdrowienia
jacek
Moim zdaniem jeśli chodzi o temperature to normalne ,że nie zawsze jest 90stopni... Gdyż na trasie nie zmienia sie tak czesto biegów nie wchodzi sie na wysokie obroty itd. (jeśli jedziesz normalnie bez przyspieszenia) to normalna jest temp 80stopni... Jeśli chodzi o obroty to mi nigdy nie wacha sie wskazówka obrotów i też mam automat... Prawdopodobnie masz źle wyregulowane obroty... Udaj sie na jakaś stacje diagnostyczna niech sprawdza ten problem...
Cześć kolego z CB
nie wiem jak w 2.8, ale takie falowanie obrotów to przepływka lub przepustnica, ja byłem na kompie i po adaptacji przepustnicy jakiś czas spoks, teraz czasami to samo. Na forum jeden kolega miał ten sam problem z takim samym motorem jak Ty plus LPG, przeczyścił przepustnicę i jak ręką odjął :mrgreen:
Co do temperatury to nie wiem nic w tej kwestii, odpisz czy pomogło.
Ps. przywitaj się w odpowiednim dziale przywitań bo dostaniesz od moda ochrzan, pozdro

Co do temperatury to nie wiem nic w tej kwestii, odpisz czy pomogło.
Ps. przywitaj się w odpowiednim dziale przywitań bo dostaniesz od moda ochrzan, pozdro
Co do temperatury to u mnie przy silniku 2.8 po nagrzaniu temepratura trzyma sie na poziomie 90 niezaleznie czy trasa czy miasto. Wskazókwa nawet nie drgnie. Z tym ze u nie jakies 20kkm temu byl robiony rozrzad i wymienilem termostat oraz pompe wody co w zasadzie powinno sie robic. W poprzednim audi 90 tez tak mialem ale z drugiej strony Ojciec ma B4 i u niego temperatura sie wacha w podobnym zakresie jak u ciebie.
- paw1972
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 182
- Rejestracja: 09 kwie 2008, 04:22
- Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol
Witam kolego generali.
Aby mieć pewnośc co jest nie tak w twoim CCCO to podjedź do kogoś, kto może podłączyć komputer diagnostyczy i sprawdzić błędy, jakie powinny zapisać się. Klubowo nazywamy to VAG-owaniem
Jeżeli takie błędy się wyświetlą to - powiedzmy - ktoś, kto zVAG-uje twoje Audi powinien wiedzieć, co dany błąd oznacza. Jeżeli nie to zapisz błędy i napisz co tam miałeś. Od tego powinno się zaczynać diagnozowanie "co w trawie piszczy" bo przyczyn zawsze może być kilka - począwszy od wadliwego czujnika temperatury płynu po termostat itp.
pozdr.
ps. przy sprawnym i rozgrzanym silniku nie ma mowy, aby wskazówka wskazywała inaczej niż 90 st. C, niezależnie czy jest to miasto, czy strasa, nawet przy -20 st. C
Aby mieć pewnośc co jest nie tak w twoim CCCO to podjedź do kogoś, kto może podłączyć komputer diagnostyczy i sprawdzić błędy, jakie powinny zapisać się. Klubowo nazywamy to VAG-owaniem

pozdr.

ps. przy sprawnym i rozgrzanym silniku nie ma mowy, aby wskazówka wskazywała inaczej niż 90 st. C, niezależnie czy jest to miasto, czy strasa, nawet przy -20 st. C
2.5 TDI AYM 2002
dziękuję za odpowiedzi.....
tak mi sie wydawało ze termostat pracuje w zakresie 82-90stopni; chociaż to mój 8 samochód i zawsze jak wskazówka nie stała idealnie na 90 stopniach to coś było nie tak.....więc wolę pytać
co do wahania obrotów okazało się ze na benzynie jest ok, czyli tak mi się wydaje ze instalacja gazowa jest źle wyregulowana.
Diagnostyka silnika nie wykazała błędu "temperatury silnika" tylko inny co opisałem wy innym temacie bo to inny dział.....na razie bez echa, jutro odwiedzę mechanika zobaczymy co on powie
viewtopic.php?t=5178
pozdrowienia
tak mi sie wydawało ze termostat pracuje w zakresie 82-90stopni; chociaż to mój 8 samochód i zawsze jak wskazówka nie stała idealnie na 90 stopniach to coś było nie tak.....więc wolę pytać
co do wahania obrotów okazało się ze na benzynie jest ok, czyli tak mi się wydaje ze instalacja gazowa jest źle wyregulowana.
Diagnostyka silnika nie wykazała błędu "temperatury silnika" tylko inny co opisałem wy innym temacie bo to inny dział.....na razie bez echa, jutro odwiedzę mechanika zobaczymy co on powie
viewtopic.php?t=5178
pozdrowienia
tyle co się orientuje i sprawdzałem w salonie to termostat zastosowany w audi a6 2,8 działa w zakresie 82-90 stopni.....czyli wahania w tym zakresie to normalna sprawa bo tak jest stworzony.....
co wy na to? 3 osoby ode mnie to potwierdziły? (ja osobiście jestem laikiem w tym temacie ale do tych 3 osób mam zaufanie)
pozdro
co wy na to? 3 osoby ode mnie to potwierdziły? (ja osobiście jestem laikiem w tym temacie ale do tych 3 osób mam zaufanie)
pozdro
- masa124
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 44
- Rejestracja: 06 maja 2008, 23:43
- Lokalizacja: Zachodniopomorski
Witam kolegów!Ja ma podobny problem.Wymieniłem rozrząd, pompe,termostat i nic nie pomogło.W miescie jest idealnie trzyma 90 stopni ale jak wyjade na trase i osiagna 160-170km to temp spada mi ponizej 70stopni i w tym momencie silnik przechodzi na paliwo gdyz temp.parownika znacznie spada.gazownik juz zmienił podłaczenie parownika w szerek i dalej jest ten problem.Latem było idealnie ale teraz przy tej temp.to lipa.
- masa124
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 44
- Rejestracja: 06 maja 2008, 23:43
- Lokalizacja: Zachodniopomorski
no tak masz racje gazownikowi nie chciało sie podlaczyc pod nagrzewnice i mam teraz problem przy wiekszych predkosciach parownik sie ochładza i przelacza na paliwo.Mówiłem jemu o podłaczeniu pod nagrzewnice to sie smial ze w tym miejscu cieplo jest najpozniej poprostu mnie zbywa koles.jutro zerkne jak jest wpiety parownik ale chyba tak jak napisałes pod chłodniczke.