Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ ASN 3.0 220 KM] Praca sond w ASN

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
marmi29
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 76
Rejestracja: 04 sty 2012, 09:51
Lokalizacja: Warszawa

[ ASN 3.0 220 KM] Praca sond w ASN

Post autor: marmi29 » 06 lis 2012, 10:35

Witam wszystkich

Przez 10 miesięcy mój ASN cykał jaz zegareczek 
W lutym tego roku miałem przypadek zapchania katalizatora (wstępny się posypał i zapchał centralny) - strona kierowcy. Zrobiłem ta strone w całości (wymieniłem na zamienniki wstępny i centralny). Strony pasażera nie robiłem bo nie wywalało błędu - wiec została w oryginale.

Jednak miesiąc temu zaczęło wywalać błąd tej strony w oryginale:
16805 - Warm Up Catalyst; Bank 1: Efficiency Below Threshold
P0421 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent

Auto jezdzi normalnie, ale przy mocnym wciśnięciu (jak dojdzie do około 4-5 tys obr) wywala chek, cykliczne wypadanie zapłonu, traci moc i telepie. Oczywiście nie zawsze. Wyczyszczę błędy i jest ok gdy jezdze spokojnie, jak wcisnę , wraca to samo.
Stwierdziłem ze czas zrobić wydech ze strony pasażera, (wymienić dwa Katy).
Dziś zrobiłem logi pracy sond

http://vaglog.rtnet.pl/tomaszziolek_103653.html

proszę zerknijcie na to, bo dziwnie to wygląda. Praca sond pierwszych wygląda dobrze, ale nie wiem o co chodzi z drugimi ……..

znalazłem kiedyś wypowiedz :
„pierwsze sondy pracują od 0,1 V do 0,9V tworząc piękne sinusoidy a drugie stoją (prawie) w miejscu na ok 0,5V, i wszystko jest ok. tylko przełącze na LPG i od razu drugie zaczynają pracować tak jak pierwsze od 0,1 do 0,9 V a na komputerze w ciągu 3 minut pojawia się błąd niesprawności katalizatora”U mnie wygląda to inaczej, sondy numer dwa pracują nie stabilnie. Dziwi mnie tylko ze na obu stronach, a ta BANK 2 była robiona a wygląda tak samo.
Macie jakiej pomysły czy wymiana katów strony bank1 załatwi sprawę ?

Dzięki za pomoc

dawid2300
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 27 maja 2011, 21:43
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: dawid2300 » 06 lis 2012, 15:55

Witaj ,
błąd nie koniecznie musi być spowodowany układem wydechowym,
weź również pod uwagę system dolotowy, a w szczególności kolektor ssący,
znajduję się w nim wałek sterujący ( plastikowy ) , który również lubi się zepsuć (łamią się jego elementy i wałek się blokuje )
kiedy wałek nie pracuje poprawnie na wyższych obrotach nie pozwala na obieg powietrza innymi kanałami w kolektorze ssącym ,
to również powoduje wyskakiwanie błędów związanych z wypadaniem zapłonu
sam tak miałem ...

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Praca sond w ASN

Post autor: Zagór » 06 lis 2012, 16:04

marmi29 pisze:Witam wszystkich

Przez 10 miesięcy mój ASN cykał jaz zegareczek 
W lutym tego roku miałem przypadek zapchania katalizatora (wstępny się posypał i zapchał centralny) - strona kierowcy. Zrobiłem ta strone w całości (wymieniłem na zamienniki wstępny i centralny). Strony pasażera nie robiłem bo nie wywalało błędu - wiec została w oryginale.

Jednak miesiąc temu zaczęło wywalać błąd tej strony w oryginale:
16805 - Warm Up Catalyst; Bank 1: Efficiency Below Threshold
P0421 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent

Auto jezdzi normalnie, ale przy mocnym wciśnięciu (jak dojdzie do około 4-5 tys obr) wywala chek, cykliczne wypadanie zapłonu, traci moc i telepie. Oczywiście nie zawsze. Wyczyszczę błędy i jest ok gdy jezdze spokojnie, jak wcisnę , wraca to samo.
Stwierdziłem ze czas zrobić wydech ze strony pasażera, (wymienić dwa Katy).
Dziś zrobiłem logi pracy sond

http://vaglog.rtnet.pl/tomaszziolek_103653.html

proszę zerknijcie na to, bo dziwnie to wygląda. Praca sond pierwszych wygląda dobrze, ale nie wiem o co chodzi z drugimi ……..

znalazłem kiedyś wypowiedz :
„pierwsze sondy pracują od 0,1 V do 0,9V tworząc piękne sinusoidy a drugie stoją (prawie) w miejscu na ok 0,5V, i wszystko jest ok. tylko przełącze na LPG i od razu drugie zaczynają pracować tak jak pierwsze od 0,1 do 0,9 V a na komputerze w ciągu 3 minut pojawia się błąd niesprawności katalizatora”U mnie wygląda to inaczej, sondy numer dwa pracują nie stabilnie. Dziwi mnie tylko ze na obu stronach, a ta BANK 2 była robiona a wygląda tak samo.
Macie jakiej pomysły czy wymiana katów strony bank1 załatwi sprawę ?

Dzięki za pomoc
Ja tam większych problemów nie widzę, drugie sondy ładnie kręcą się w okolicy L1, nie widzę rpm ale podejrzewam, że log statyczny - silnik na obr. jałowych.
Zloguj te same kanały dynamicznie, najlepiej jakby pojawił się błąd w czasie logowania, będzie widać co daje dup...
Sprawdź też czy na Pb też wywala błąd sprawności kata.

marmi29
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 76
Rejestracja: 04 sty 2012, 09:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: marmi29 » 06 lis 2012, 21:20

Dzieki na pomoc.

Logowałem jadąc do pracy, wiec spokojna jazda od świateł do świateł, nie przekraczając 2 tys obr.
błąd wywalalo i na pb, ale pare dni temu przegoniłem auto na pb po trasie i teraz jest chwile lepiej.
zasugerowałem sie przeczytanymi opisami ze drugie sondy powinny pracowac w granicy 0,5v a u mnie chodzą od 0.1 do 0.6

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja