Witam wszystkich
Przez 10 miesięcy mój ASN cykał jaz zegareczek 
W lutym tego roku miałem przypadek zapchania katalizatora (wstępny się posypał i zapchał centralny) - strona kierowcy. Zrobiłem ta strone w całości (wymieniłem na zamienniki wstępny i centralny). Strony pasażera nie robiłem bo nie wywalało błędu - wiec została w oryginale.
Jednak miesiąc temu zaczęło wywalać błąd tej strony w oryginale:
16805 - Warm Up Catalyst; Bank 1: Efficiency Below Threshold
P0421 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent
Auto jezdzi normalnie, ale przy mocnym wciśnięciu (jak dojdzie do około 4-5 tys obr) wywala chek, cykliczne wypadanie zapłonu, traci moc i telepie. Oczywiście nie zawsze. Wyczyszczę błędy i jest ok gdy jezdze spokojnie, jak wcisnę , wraca to samo.
Stwierdziłem ze czas zrobić wydech ze strony pasażera, (wymienić dwa Katy).
Dziś zrobiłem logi pracy sond
http://vaglog.rtnet.pl/tomaszziolek_103653.html
proszę zerknijcie na to, bo dziwnie to wygląda. Praca sond pierwszych wygląda dobrze, ale nie wiem o co chodzi z drugimi ……..
znalazłem kiedyś wypowiedz :
„pierwsze sondy pracują od 0,1 V do 0,9V tworząc piękne sinusoidy a drugie stoją (prawie) w miejscu na ok 0,5V, i wszystko jest ok. tylko przełącze na LPG i od razu drugie zaczynają pracować tak jak pierwsze od 0,1 do 0,9 V a na komputerze w ciągu 3 minut pojawia się błąd niesprawności katalizatora”U mnie wygląda to inaczej, sondy numer dwa pracują nie stabilnie. Dziwi mnie tylko ze na obu stronach, a ta BANK 2 była robiona a wygląda tak samo.
Macie jakiej pomysły czy wymiana katów strony bank1 załatwi sprawę ?
Dzięki za pomoc
[ ASN 3.0 220 KM] Praca sond w ASN
Witaj ,
błąd nie koniecznie musi być spowodowany układem wydechowym,
weź również pod uwagę system dolotowy, a w szczególności kolektor ssący,
znajduję się w nim wałek sterujący ( plastikowy ) , który również lubi się zepsuć (łamią się jego elementy i wałek się blokuje )
kiedy wałek nie pracuje poprawnie na wyższych obrotach nie pozwala na obieg powietrza innymi kanałami w kolektorze ssącym ,
to również powoduje wyskakiwanie błędów związanych z wypadaniem zapłonu
sam tak miałem ...
błąd nie koniecznie musi być spowodowany układem wydechowym,
weź również pod uwagę system dolotowy, a w szczególności kolektor ssący,
znajduję się w nim wałek sterujący ( plastikowy ) , który również lubi się zepsuć (łamią się jego elementy i wałek się blokuje )
kiedy wałek nie pracuje poprawnie na wyższych obrotach nie pozwala na obieg powietrza innymi kanałami w kolektorze ssącym ,
to również powoduje wyskakiwanie błędów związanych z wypadaniem zapłonu
sam tak miałem ...
- Zagór
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1236
- Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Praca sond w ASN
Ja tam większych problemów nie widzę, drugie sondy ładnie kręcą się w okolicy L1, nie widzę rpm ale podejrzewam, że log statyczny - silnik na obr. jałowych.marmi29 pisze:Witam wszystkich
Przez 10 miesięcy mój ASN cykał jaz zegareczek 
W lutym tego roku miałem przypadek zapchania katalizatora (wstępny się posypał i zapchał centralny) - strona kierowcy. Zrobiłem ta strone w całości (wymieniłem na zamienniki wstępny i centralny). Strony pasażera nie robiłem bo nie wywalało błędu - wiec została w oryginale.
Jednak miesiąc temu zaczęło wywalać błąd tej strony w oryginale:
16805 - Warm Up Catalyst; Bank 1: Efficiency Below Threshold
P0421 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent
Auto jezdzi normalnie, ale przy mocnym wciśnięciu (jak dojdzie do około 4-5 tys obr) wywala chek, cykliczne wypadanie zapłonu, traci moc i telepie. Oczywiście nie zawsze. Wyczyszczę błędy i jest ok gdy jezdze spokojnie, jak wcisnę , wraca to samo.
Stwierdziłem ze czas zrobić wydech ze strony pasażera, (wymienić dwa Katy).
Dziś zrobiłem logi pracy sond
http://vaglog.rtnet.pl/tomaszziolek_103653.html
proszę zerknijcie na to, bo dziwnie to wygląda. Praca sond pierwszych wygląda dobrze, ale nie wiem o co chodzi z drugimi ……..
znalazłem kiedyś wypowiedz :
„pierwsze sondy pracują od 0,1 V do 0,9V tworząc piękne sinusoidy a drugie stoją (prawie) w miejscu na ok 0,5V, i wszystko jest ok. tylko przełącze na LPG i od razu drugie zaczynają pracować tak jak pierwsze od 0,1 do 0,9 V a na komputerze w ciągu 3 minut pojawia się błąd niesprawności katalizatora”U mnie wygląda to inaczej, sondy numer dwa pracują nie stabilnie. Dziwi mnie tylko ze na obu stronach, a ta BANK 2 była robiona a wygląda tak samo.
Macie jakiej pomysły czy wymiana katów strony bank1 załatwi sprawę ?
Dzięki za pomoc
Zloguj te same kanały dynamicznie, najlepiej jakby pojawił się błąd w czasie logowania, będzie widać co daje dup...
Sprawdź też czy na Pb też wywala błąd sprawności kata.
Dzieki na pomoc.
Logowałem jadąc do pracy, wiec spokojna jazda od świateł do świateł, nie przekraczając 2 tys obr.
błąd wywalalo i na pb, ale pare dni temu przegoniłem auto na pb po trasie i teraz jest chwile lepiej.
zasugerowałem sie przeczytanymi opisami ze drugie sondy powinny pracowac w granicy 0,5v a u mnie chodzą od 0.1 do 0.6
Logowałem jadąc do pracy, wiec spokojna jazda od świateł do świateł, nie przekraczając 2 tys obr.
błąd wywalalo i na pb, ale pare dni temu przegoniłem auto na pb po trasie i teraz jest chwile lepiej.
zasugerowałem sie przeczytanymi opisami ze drugie sondy powinny pracowac w granicy 0,5v a u mnie chodzą od 0.1 do 0.6