Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ BAT 4.2 334 KM] Drgania i falowanie obrotów na luzie

Silniki benzynowe
Rabol
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 153
Rejestracja: 09 maja 2010, 13:20
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

[ BAT 4.2 334 KM] Drgania i falowanie obrotów na luzie

Post autor: Rabol » 23 paź 2012, 07:54

Witam

Od niedawna jestem posiadaczem Audi A6 C6 4,2 BAT i mam pewien problem. Otóż podczas postoju na luzie samochód strasznie drga oraz obroty troszeczkę falują. Drgania występują na gazie (auto posiada założoną instalację gazową STAG) oraz benzynie. przy czym na PB drgania i falowania są mniejsze. Podejrzewam że na wolnych obrotach wypada zapłon.
Podczas jazdy jest wszystko OK. Nie odczuwam żadnego spadku mocy, bądź drgań.

Co może być przyczyną występowania opisanych objawów? Niestety jeszcze nie mam kabelka i nie mogę sprawdzić błędów.

Pozdrawiam

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 23 paź 2012, 07:59

Rabol pisze:Co może być przyczyną występowania opisanych objawów? Niestety jeszcze nie mam kabelka i nie mogę sprawdzić błędów.
Więc podjedź do kogoś, kto dysponuje VAS/VCDS... bez tego to można zgadywać... może rozrząd, może rozregulowaną instalacja, może cewka... itp. <mysli>

Rabol
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 153
Rejestracja: 09 maja 2010, 13:20
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Post autor: Rabol » 23 paź 2012, 14:46

Rozrząd bym wykluczył, gdyż jakiś czas temu auto było podłączane do komputera i nie było błędu czujnika hallotronowego. Był uszkodzony czujnik stukowy spalin, który został wymieniony.

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 23 paź 2012, 14:50

Rabol pisze:Rozrząd bym wykluczył, gdyż jakiś czas temu auto było podłączane do komputera i nie było błędu czujnika hallotronowego. Był uszkodzony czujnik stukowy spalin, który został wymieniony.
To że nie było błędu, nie znaczy że wszystko tam jest w porządku.

Vag czy cokolwiek w łapki, i sprawdzić ustawienie wałków, są czujniki, więc będzie wiadomo, jaki tam jest rozjazd.
A do zapalenia kontrolki to droga daleka - kilkanaście stopni. A już kilka powoduje problemy z biegiem jałowym :(

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 23 paź 2012, 14:56

Rabol, dokładnie tak, jak mówi Zagór <okok> Zacznij od porządnej diagnostyki... i radzę zrobić to jak najszybciej... szczególnie, jeśli miał by to być przestawiony rozrząd (oby nie)...

Rabol
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 153
Rejestracja: 09 maja 2010, 13:20
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Post autor: Rabol » 31 paź 2012, 17:01

Podłaczyłem samochód pod Vag-K+CAM i wywaliło mi następujące błędy grupy 01:
- 4482 zbyt uboga mieszanka na 2 bloku silnika (wartość górna przekroczona)
- 412C - wypadanie zapłonu,
- Zyl. 8 - wypadanie zapłonu
Niepokoją mnie wskazania sond lambda podczas pracy silnika. Osiągają wartości nawet -22 (pierwsza) oraz -14 (druga) jednocześnie.
Obroty to 720obr/min. Czy czasem nie za niskie?

Skasowałem błędy, niestety nie miałem możliwości jazdy testowej, więc tylko odpaliłem auto i przegazowałem kilka razy. Dalej czuję wibrację i delikatne falowanie obrotów, ale błędów nie generuje silnik. Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy?

Pozdr

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 31 paź 2012, 23:09

Rabol pisze:- 412C - wypadanie zapłonu,
- Zyl. 8 - wypadanie zapłonu
A czy byłeś/dowiadywałeś się nt. akcji serwisowej dot. cewek? <mysli>

Rabol
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 153
Rejestracja: 09 maja 2010, 13:20
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Post autor: Rabol » 31 paź 2012, 23:19

Jestem umówiony na następny czwartek. Tylko jakby to była sprawka cewki to wywaliło by mi błąd prawda?

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 31 paź 2012, 23:22

Rabol, wg. mnie wypadanie zapłonu może świadczyć o problemach z cewką/cewkami...

Rabol
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 153
Rejestracja: 09 maja 2010, 13:20
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Post autor: Rabol » 31 paź 2012, 23:28

Mam nadzieję, że to będzie przyczyna problemów. Na tym cylindrze mam o jeden bar niższą kompresję niż na pozostałych, czy to może mieć jakiś związek z tematem?

coolmen77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 527
Rejestracja: 24 kwie 2010, 06:17
Imię: Damian
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Głogów
Kontakt:

Post autor: coolmen77 » 01 lis 2012, 11:15

w 3.2 fsi były (są) problemy z gładziami cylindrów
ktoś ostatni wrzucał zdjęcie 3.2 z uszkodzopnymi gładziami
nie wiem jak w 4.2 ale technologia produkcji pewnie ta sama lub bardzo podobna
miejmy nadzieję, że twój problem jest bardziej prozaiczny

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 01 lis 2012, 13:12

Rabol, dokładnie jak coolmen77... oby to nie było to... przy problemach z kompresją, problemem może być także uszczelniacz tłoka... czy masz problemy z przyrastającym stanem oleju?

Rabol
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 153
Rejestracja: 09 maja 2010, 13:20
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Post autor: Rabol » 01 lis 2012, 22:04

Poziom oleju mam stały. Nie słyszałem żeby w 4,2 był problem z gładzią cylindrów.
Dzisiaj poszalałem nieco na benzynie i zauważyłem, że drgania na biegu jałowym znacznie zmalały, ale dalej coś jest nie tak (na gazie dalej występują). Jutro podpinam komputer i sprawdzam błędy. Może jest problem w instalacji gazowej.
Czy ktoś się orientuje jakie powinny być nominalne obroty biegu jałowego w tym silniku?

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 01 lis 2012, 22:16

Rabol pisze:Może jest problem w instalacji gazowej
To także może być możliwe... i nie ma znaczenia, że przełączysz się na benzynę... gdyż problemy z instalacją gazową, mogą wpływać na ustawienia silnika na PB... niestety...

Podsumowując... diagnostyka... diagnostyka... <okok>

Rabol
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 153
Rejestracja: 09 maja 2010, 13:20
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Post autor: Rabol » 01 lis 2012, 22:23

Jutro u znajomego podłączę się pod coś lepszego niż Vag Commander. Zobaczymy co pokaże. Po wymianie wadliwych cewek zobaczymy czy się coś zmieniło.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga