[ BAT 4.2 334 KM] Drgania i falowanie obrotów na luzie
[ BAT 4.2 334 KM] Drgania i falowanie obrotów na luzie
Witam
Od niedawna jestem posiadaczem Audi A6 C6 4,2 BAT i mam pewien problem. Otóż podczas postoju na luzie samochód strasznie drga oraz obroty troszeczkę falują. Drgania występują na gazie (auto posiada założoną instalację gazową STAG) oraz benzynie. przy czym na PB drgania i falowania są mniejsze. Podejrzewam że na wolnych obrotach wypada zapłon.
Podczas jazdy jest wszystko OK. Nie odczuwam żadnego spadku mocy, bądź drgań.
Co może być przyczyną występowania opisanych objawów? Niestety jeszcze nie mam kabelka i nie mogę sprawdzić błędów.
Pozdrawiam
Od niedawna jestem posiadaczem Audi A6 C6 4,2 BAT i mam pewien problem. Otóż podczas postoju na luzie samochód strasznie drga oraz obroty troszeczkę falują. Drgania występują na gazie (auto posiada założoną instalację gazową STAG) oraz benzynie. przy czym na PB drgania i falowania są mniejsze. Podejrzewam że na wolnych obrotach wypada zapłon.
Podczas jazdy jest wszystko OK. Nie odczuwam żadnego spadku mocy, bądź drgań.
Co może być przyczyną występowania opisanych objawów? Niestety jeszcze nie mam kabelka i nie mogę sprawdzić błędów.
Pozdrawiam
- Zagór
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1236
- Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
To że nie było błędu, nie znaczy że wszystko tam jest w porządku.Rabol pisze:Rozrząd bym wykluczył, gdyż jakiś czas temu auto było podłączane do komputera i nie było błędu czujnika hallotronowego. Był uszkodzony czujnik stukowy spalin, który został wymieniony.
Vag czy cokolwiek w łapki, i sprawdzić ustawienie wałków, są czujniki, więc będzie wiadomo, jaki tam jest rozjazd.
A do zapalenia kontrolki to droga daleka - kilkanaście stopni. A już kilka powoduje problemy z biegiem jałowym

Podłaczyłem samochód pod Vag-K+CAM i wywaliło mi następujące błędy grupy 01:
- 4482 zbyt uboga mieszanka na 2 bloku silnika (wartość górna przekroczona)
- 412C - wypadanie zapłonu,
- Zyl. 8 - wypadanie zapłonu
Niepokoją mnie wskazania sond lambda podczas pracy silnika. Osiągają wartości nawet -22 (pierwsza) oraz -14 (druga) jednocześnie.
Obroty to 720obr/min. Czy czasem nie za niskie?
Skasowałem błędy, niestety nie miałem możliwości jazdy testowej, więc tylko odpaliłem auto i przegazowałem kilka razy. Dalej czuję wibrację i delikatne falowanie obrotów, ale błędów nie generuje silnik. Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy?
Pozdr
- 4482 zbyt uboga mieszanka na 2 bloku silnika (wartość górna przekroczona)
- 412C - wypadanie zapłonu,
- Zyl. 8 - wypadanie zapłonu
Niepokoją mnie wskazania sond lambda podczas pracy silnika. Osiągają wartości nawet -22 (pierwsza) oraz -14 (druga) jednocześnie.
Obroty to 720obr/min. Czy czasem nie za niskie?
Skasowałem błędy, niestety nie miałem możliwości jazdy testowej, więc tylko odpaliłem auto i przegazowałem kilka razy. Dalej czuję wibrację i delikatne falowanie obrotów, ale błędów nie generuje silnik. Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy?
Pozdr
Poziom oleju mam stały. Nie słyszałem żeby w 4,2 był problem z gładzią cylindrów.
Dzisiaj poszalałem nieco na benzynie i zauważyłem, że drgania na biegu jałowym znacznie zmalały, ale dalej coś jest nie tak (na gazie dalej występują). Jutro podpinam komputer i sprawdzam błędy. Może jest problem w instalacji gazowej.
Czy ktoś się orientuje jakie powinny być nominalne obroty biegu jałowego w tym silniku?
Dzisiaj poszalałem nieco na benzynie i zauważyłem, że drgania na biegu jałowym znacznie zmalały, ale dalej coś jest nie tak (na gazie dalej występują). Jutro podpinam komputer i sprawdzam błędy. Może jest problem w instalacji gazowej.
Czy ktoś się orientuje jakie powinny być nominalne obroty biegu jałowego w tym silniku?