Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ AFB 2.5 150 KM] Ocena wałków

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
PAUL_2,5TDi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 38
Rejestracja: 23 kwie 2009, 13:04
Lokalizacja: Rybnik

[ AFB 2.5 150 KM] Ocena wałków

Post autor: PAUL_2,5TDi » 21 wrz 2012, 12:56

Siemanko wszystkim <lol>
AFB 97r. 170 000km MOBIL Super3000 XE 5W30 TURBO DIESEL( od 116 000km kiedy jest w polsce) choc za 5000km bd wymianial olej to zmieniam na Castrol Edge 10W60 Motorsport podobno (przez jeden z najleszych warsztatow VAG w polscen nieopodal mojej miejscowsci) jest to jeden z najlepszych dla naszych silnikow :>
Zdjalem dzisiaj prawa pokrywe zaworow i chcialbym zebycie spojrzeli i powiedzieli co o tym myslicie czy wszystko oks :)
Na moje oko wydaje mi sie wszystko wyglada ladnie jezeli chodzi o same wałki na zadnym nie bylo wiekszego wyżłobienia niz na grubosc włosu <lol> jedyne co do wałkow to sie zastanawiam czy te niektore krzywki jakby zaniebieszczone
to oznaka jakiegos przegrzania ? <mysli>

A teraz chcialbym zapytac jak to jest z dzwigienkami i ich luzem, bo...te dzwigienki na ktore krzywka nie napierala potrafilem na ok. 1-2mm przeuwac palcami na boki czy to jest dopuszczalne, niepowinny byc na tyle docisniete aby nie dalo rady nimi manewrowac ? Dodam ze, przeczytalem kiedys w jednym z postow tx-didi (o ile sie nie myle) ze warto sprawdzic luz miedzy krzywka a dzwigienka, i blaszki 0,20mm nie dawalo rady sie pomiedzy wcisnac wiec jest narazie okej ? <uoee> I zadanicze pytanie czy wystarczy mi wymiana samych hydropopychaczy na nowe (jezeli po zjeciu wałkow okaze sie ze dzwigienki nie sa wyjechane, dekompresja skrzyni, cisnienie oleju i cala reszta bd okej) aby zapobiec wytarciu sie wałkow ???? Orientujecie sie po ile lataja takie hydropopychacze w serwisie ? Bo takze doczytalem z postow Piotrusia ze w gre wchodza tylko ORI bo nawet z zamiennikami z INA sa problemy (co mnie zalamuje) <zalamka> Pytam o to poniewaz do 5000km bd zmienial rozrzad wiec bym sie tym zajal ;)

Jesli chodzi o strone lewa to wszystko wyglada tak samo wiec dolaczylem tylko zdjecie przez wlew oleju. I jeszcze chcialem zebyscie spojrzeli na dolot przed sprezarka, taka ilosc oleju przy wirniku jest dopuszczalna ? przeplywka filtr sa suche :] I czy taki pomazany jakims mazakiem (od kupna z niemiec) sterownik pompy vp44 zanaczy o jakiejs interwencji w pompe ? :)



foteczki:

http://imageshack.us/photo/my-images/844/dsc0058gr.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/842/dsc0059ye.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/33/dsc0060yb.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/109/dsc0062qd.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/819/dsc0063fw.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/96/dsc0065thq.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/836/dsc0066tx.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/12/dsc0067ypw.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/69/dsc0070ew.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/89/dsc0071dfw.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/525/dsc0072tv.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/26/dsc0074qi.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/543/dsc0075pi.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/571/dsc0076e.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/94/dsc0077vi.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/341/dsc0078ng.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/689/dsc0079ta.jpg/

Z gory dziekuje wszystkim za pomoc <okok>

kryhawrc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 430
Rejestracja: 11 gru 2007, 22:27
Imię: Krystian
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gorzów/Hooge zwaluwe-NL
Kontakt:

Post autor: kryhawrc » 22 wrz 2012, 21:03

Według mnie już na drugim zdjęciu walek kwalifikuje sie do wymiany. Jak maiałbym wymienić to wszystko(wałki popychacze,podkładki,dzwigienki itp itd.)
Oczywiście przebieg oryginalny 170000 ???????????????

Ale oczywiście to tylko moje zdanie

tomaszek99

Post autor: tomaszek99 » 22 wrz 2012, 22:22

Nie wiem czy źle patrze czy co ale jak dla mnie wałki są w idealnej kondycji, przynajmniej właśnie na drugim zdjęciu :) Takie są ślady normalnej ekploatacji. a co do oleju przed turbiną to nie powinno być, gdzieś z odmy musi go za dużo zasysać.

PAUL_2,5TDi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 38
Rejestracja: 23 kwie 2009, 13:04
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: PAUL_2,5TDi » 23 wrz 2012, 12:55

Na tym 2 zdjeciu krzywka jest wlasnie idealna moze cos Ci si wydaje kryhawrc :p
A wałkow napewno nie trzeba wymieniac jezeli zadba sie o hydraulike tylko czy musialbys wymieniac wraz z dzwiigenkami itp. ? :)

kryhawrc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 430
Rejestracja: 11 gru 2007, 22:27
Imię: Krystian
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gorzów/Hooge zwaluwe-NL
Kontakt:

Post autor: kryhawrc » 23 wrz 2012, 13:59

Widocznie się na tym nie znam.
A te zdjęcie nie wyraźne , chyba że krzywka brudna albo tu sa dziurki po regeneracji Zdjecie

citrin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 538
Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
Imię: Czarek
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: citrin » 24 wrz 2012, 10:27

kryhawrc pisze: tu sa dziurki po regeneracji
Faktycznie... to chyba nie dziurki po regeneracji a zjawisko zużycia tzw "piting".
Odrywanie się utwardzonych płatów, pod które wtłaczany jest olej i na skutek powstawania wysokiego ciśnienia odpadają płatki metalu.

PAUL_2,5TDi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 38
Rejestracja: 23 kwie 2009, 13:04
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: PAUL_2,5TDi » 24 wrz 2012, 10:58

nie nie na tym zdjeciu jest wlasnie taki pyl ktory mi polecial ze szmaty musialem to potem wszystko na czysto poprzecierac, tak jak mowielm na krzywkach jedynie co to na co poniektorych sa lekkie zniebieszczenia :) Wałki akurat sa na 100% oryginalne i niegdy nie regenerowane tak samo jak przebieg jest oryginalny, wiec tu akurat jest okej :p

kryhawrc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 430
Rejestracja: 11 gru 2007, 22:27
Imię: Krystian
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gorzów/Hooge zwaluwe-NL
Kontakt:

Post autor: kryhawrc » 24 wrz 2012, 11:07

No to Chłopie,-jak przebieg oryginalny to nie masz co sie martwić.
(ja nie mam oryginalnego, ale wczoraj nie podobała mi sie dwójka z przodu i zrobiłem sobie poniżej 200 tyś.)

citrin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 538
Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
Imię: Czarek
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: citrin » 24 wrz 2012, 12:12

hehe......a tu wymysla jeden teorie że jakieś zużycie spisane z książki <figielek>

<stres> :)

PAUL_2,5TDi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 38
Rejestracja: 23 kwie 2009, 13:04
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: PAUL_2,5TDi » 24 wrz 2012, 17:09

citrin na zdjeciach moglo to wygladac podejzanie :p tak ze looz

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja