Witam,
Ogromna prośba o pomoc. Nie mam pojęcia o co chodzi. Mam wrażenie, że mój mechanik chyba też nie ma koncepcji, a samochód doprowadza mnie do szału.
2.0 TDI, BRE, ok. 160.000km, Multitronic.
Objawy są następujące (niekoniecznie muszą być ze sobą połączone, ale wymieniam wszystkie dla pełnego obrazu sytuacji):
- wysokie spalanie - po mieście wychodzi średnio 12l / 100 (nie jeżdżę jakoś super dynamicznie),
- niska moc - hamowałem go jakiś czas temu - wyszło ok. 110KM (nie robiłem chipa, tylko sprawdzałem moc) - aktualnie V max, które ten samochód jest w stanie osiągnąć to ok. 180km/h (od 160 ledwo wzrasta),
- regularne problemy z DPF:
- przy jeździe po mieście co 100-150km dostaję komunikat na FIS'ie o zapełnieniu DPF i konieczności wyjechania na jakąś drogę szybkiego ruchu, żeby mógł się oczyścić (średnia moja dzienna, pojedyncza trasa to ok. 15km),
- gdy filtr DPF jest bliski takiego zapełnienia, że zaraz wyrzuci błąd na FIS'ie, samochód zaczyna bardzo, bardzo szarpać, czasami wręcz przez sekundę się krztusi przy przyspieszaniu, a przy puszczeniu pedała gazu nieregularnie pojawia się przez bardzo krótki dźwięk jakby tarcia (ale nie metalicznego).
- ostatnio DPF po zapełnieniu wyrzucił nawet check-engine - konieczne było odpalenie procedury awaryjnego oczyszczania z poziomu komputera - nic nie pomogło, choć DPF oczyścił się do 0%.
Co było zrobione do tej pory:
1. Rok temu: Wymiana EGR.
2. Niedawno: Wykonanie wspomnianej procedury awaryjnej - właściwie nic nie dało, poza tym że pozbyłem się błędu, w dodatku po przejechaniu 100km (słownie: stu kilometrów) znowu pojawił się, tym razem na FISie, komunikat o zapełnieniu filtra.
3. Niedawno: Wymiana pompy tandemowej - mechanik twierdził, że powinno pomóc na brak mocy.
4. Niedawno: wymiana pompy oleju na bezawaryjną.
Byłbym bardzo wdzięczny za pomoc! Czytałem różnego rodzaju posty o braku mocy, czy DPF, ale nie znalazłem podobnych objawów jak te moje...
[ BRE 2.0 140 KM] DPF - w czym leży problem?
- Zagór
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1236
- Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Przy takim nalocie dziennym to trzeba było 4.2 kupić, taniej by wyszło, niż zakup 2.0 TDi i jego utrzymanierstr pisze:- przy jeździe po mieście co 100-150km dostaję komunikat na FIS'ie o zapełnieniu DPF i konieczności wyjechania na jakąś drogę szybkiego ruchu, żeby mógł się oczyścić (średnia moja dzienna, pojedyncza trasa to ok. 15km),
