Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ BRE 2.0 140 KM] DPF - w czym leży problem?

Silniki wysokoprężne
rstr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 38
Rejestracja: 19 lip 2009, 03:55
Lokalizacja: Warszawa

[ BRE 2.0 140 KM] DPF - w czym leży problem?

Post autor: rstr » 06 wrz 2012, 21:43

Witam,

Ogromna prośba o pomoc. Nie mam pojęcia o co chodzi. Mam wrażenie, że mój mechanik chyba też nie ma koncepcji, a samochód doprowadza mnie do szału.

2.0 TDI, BRE, ok. 160.000km, Multitronic.

Objawy są następujące (niekoniecznie muszą być ze sobą połączone, ale wymieniam wszystkie dla pełnego obrazu sytuacji):
- wysokie spalanie - po mieście wychodzi średnio 12l / 100 (nie jeżdżę jakoś super dynamicznie),
- niska moc - hamowałem go jakiś czas temu - wyszło ok. 110KM (nie robiłem chipa, tylko sprawdzałem moc) - aktualnie V max, które ten samochód jest w stanie osiągnąć to ok. 180km/h (od 160 ledwo wzrasta),
- regularne problemy z DPF:
- przy jeździe po mieście co 100-150km dostaję komunikat na FIS'ie o zapełnieniu DPF i konieczności wyjechania na jakąś drogę szybkiego ruchu, żeby mógł się oczyścić (średnia moja dzienna, pojedyncza trasa to ok. 15km),
- gdy filtr DPF jest bliski takiego zapełnienia, że zaraz wyrzuci błąd na FIS'ie, samochód zaczyna bardzo, bardzo szarpać, czasami wręcz przez sekundę się krztusi przy przyspieszaniu, a przy puszczeniu pedała gazu nieregularnie pojawia się przez bardzo krótki dźwięk jakby tarcia (ale nie metalicznego).
- ostatnio DPF po zapełnieniu wyrzucił nawet check-engine - konieczne było odpalenie procedury awaryjnego oczyszczania z poziomu komputera - nic nie pomogło, choć DPF oczyścił się do 0%.

Co było zrobione do tej pory:
1. Rok temu: Wymiana EGR.
2. Niedawno: Wykonanie wspomnianej procedury awaryjnej - właściwie nic nie dało, poza tym że pozbyłem się błędu, w dodatku po przejechaniu 100km (słownie: stu kilometrów) znowu pojawił się, tym razem na FISie, komunikat o zapełnieniu filtra.
3. Niedawno: Wymiana pompy tandemowej - mechanik twierdził, że powinno pomóc na brak mocy.
4. Niedawno: wymiana pompy oleju na bezawaryjną.

Byłbym bardzo wdzięczny za pomoc! Czytałem różnego rodzaju posty o braku mocy, czy DPF, ale nie znalazłem podobnych objawów jak te moje...

Awatar użytkownika
Arrni
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 407
Rejestracja: 31 mar 2010, 09:58
Imię: Arni
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bełchatów
Kontakt:

Post autor: Arrni » 06 wrz 2012, 22:15

podlacz go pod kompa moze wypluje jakies bledy. mozesz tez wypruc caly katalizator zaraz za turbina jest.

rstr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 38
Rejestracja: 19 lip 2009, 03:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: rstr » 06 wrz 2012, 22:24

Komp nie pokazuje żadnych błędów:/

Awatar użytkownika
Arrni
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 407
Rejestracja: 31 mar 2010, 09:58
Imię: Arni
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bełchatów
Kontakt:

Post autor: Arrni » 07 wrz 2012, 07:57

to moze udaj sie do jakiegos znachora ktory umie zaslepic dpf i wywalic go :)

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 07 wrz 2012, 10:01

rstr pisze:- przy jeździe po mieście co 100-150km dostaję komunikat na FIS'ie o zapełnieniu DPF i konieczności wyjechania na jakąś drogę szybkiego ruchu, żeby mógł się oczyścić (średnia moja dzienna, pojedyncza trasa to ok. 15km),
Przy takim nalocie dziennym to trzeba było 4.2 kupić, taniej by wyszło, niż zakup 2.0 TDi i jego utrzymanie :)

rstr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 38
Rejestracja: 19 lip 2009, 03:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: rstr » 07 wrz 2012, 18:45

Zagór - po tych doświadczeniach, zgadzam się w pełni:D

Arni - wywalenie DPF na pewno zaleczy skutki, ale chyba nie przyczyny?

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 07 wrz 2012, 18:53

rstr pisze:Zagór - po tych doświadczeniach, zgadzam się w pełni:D

Arni - wywalenie DPF na pewno zaleczy skutki, ale chyba nie przyczyny?
Musisz zrobic logi i wrzucić je tutaj, bądź na AKP.

rstr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 38
Rejestracja: 19 lip 2009, 03:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: rstr » 08 wrz 2012, 20:38

Postaram się to ogarnąć te logi i wrzucić je tutaj. Czego dokładnie logi powinienem zrobić?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja