Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ ACK 2.8 193 KM] Silnik nie odpala, wenylator na 2 bieg

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
benvenut
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 23 lut 2012, 15:08
Lokalizacja: Kraków

[ ACK 2.8 193 KM] Silnik nie odpala, wenylator na 2 bieg

Post autor: benvenut » 20 sie 2012, 12:50

Witam,

Jesli taki temat był poruszany to z góry przepraszam ale szukam 2 dzień na forum i nic.

Silnik niestety na benzynie nie ma szans żeby odpalił jak jest zimny, a wiatrak wlącza się na 2 bieg odrazu po przekręceniu kluczyka (temp silnika pewnie ok 15 st C) i świruje <rotfl> załącza rozłącza sie i tak w kółko. Jak odpale na LPG auto (czajnik wrzącej wody na parownik lub pół dnia na słońcu auto musi stać <uoee> ) i przełącze na PB to jakoś chodzi ale ani wkręcić na obroty sie nie chce, a jak przyspieszam to skokowo jest moc a zaraz nie ma (zmiany co ok 1 sek.) na ciepłym odpala na PB ale nie zawsze i zużycie LPG wzrosło o ok 4 litry na trasie ale jezdzi na LPG bez zarzutu. Wiatrak reaguje prawidłowo na włączenie klimy (1 bieg) i na wzrasającą temp w układie chłodzenia >90st C (2 bieg). Niestety VAG-iem nie moge sie połączyć z silnikiem, ze wszystkimi innymi podzespołami auta sie łącze a z silnikiem nie moge <uoee> , różne wersje VAG-a i to samo. Proszę o jakąś podpowiedź, czy mozna połączyć te dwie rzeczy czy usterki poszukiwać w dwóch róznych miejscach (chociaż pojawiły sie obie na raz tego samego ranka), czy czujnik temp przy chłodnicy daje sygnał tylko na wiatrak, czy gdzieś indziej też. Aha wymieniłem na nowy czujnik temp. cieczy chłodzącej i bez zmian.

Z góry dzięki i pozdrawiam.

numeer
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 50
Rejestracja: 17 lis 2011, 11:03
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: numeer » 20 sie 2012, 13:41

Witam!
Sprawdź kolego czujnik temperatury silnika <okok>
Pozdrawiam...

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 20 sie 2012, 14:17

benvenut,
Jeśli vagiem nie możesz się połączyć to zdejmij klemę na kilka minut z akumulatora i sprawdź czy jest poprawa z odpalaniem.

benvenut
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 23 lut 2012, 15:08
Lokalizacja: Kraków

Post autor: benvenut » 20 sie 2012, 14:53

Czujnik temeratury wymieniłem na nowy, (zielony) na cztery piny, z tego co wyczytałem, jeden sygnał na deske, a drugi do ECU (chyba) ale nic nie dało, chyba ze jest jescze jeden. Klemy odepne dziś wieczorem.

szczerba2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1099
Rejestracja: 28 sie 2011, 19:34
Imię: Marcin
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: OSTROWIEC ŚW.

Post autor: szczerba2 » 20 sie 2012, 14:55

zasugerowałbym też kontrole wtyki ecm i wtyczek instalacji w skrzynce na podszybiu pod względem korozji stykowej, ewentualnie umasowienie silnika do budy
Naprawa Audi A6 C6.
Forum Audi A6
Problem Audi A7.

benvenut
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 23 lut 2012, 15:08
Lokalizacja: Kraków

Post autor: benvenut » 20 sie 2012, 15:28

Wszystkie wtyki przepatrzylem ostatnio jak (2 miechy temu) przy okazji wymiany listwy LPG, ale nie zaszkodzi spojrzeć jeszcze raz, jeśli chodzi o mase na silniku i podejrzenie słabej iskry to dodam ze na LPG na ciepłym bez zadnego problemu ale zmasuje dla pewności na krótko silnik dziś, dzieki za sugestie.

szczerba2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1099
Rejestracja: 28 sie 2011, 19:34
Imię: Marcin
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: OSTROWIEC ŚW.

Post autor: szczerba2 » 20 sie 2012, 15:51

sprawdz piny w złączu obd może tam tkwi problem z kmunikacją z vag
Naprawa Audi A6 C6.
Forum Audi A6
Problem Audi A7.

Awatar użytkownika
-=Rafal=-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1360
Rejestracja: 19 wrz 2009, 16:12
Imię: Robert
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: -=Rafal=- » 21 sie 2012, 17:47

Szybciej bym szukał wilgoci przy ECU skoro się nie można połączyć z silnikiem. Auto nie widzi sterownika i nie zapali. Proste. A wentylator świruje bo nie wie czy silnik pracuje, czy jest przegrzany i dlatego próbuje go wychłodzić.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja