Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ AFN 1.9 110 KM] problem z rozruchem

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
KissEK
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 151
Rejestracja: 10 lis 2011, 23:36
Lokalizacja: Zabrze

[ AFN 1.9 110 KM] problem z rozruchem

Post autor: KissEK » 04 sie 2012, 19:47

Cześć.
Sprawa wygląda tak. Dwa tygodnie samochód stał nie ruszany. Po dwóch tygodniach podchodze i próbuję odpalić, zachechłał i nic, druga próba już troszkę lepiej ale nie odpalił. Trzecia próba odpalił chechłając ;) pomyślałem sobie że może to jest coś z akumulatorem po takim przestoju. Ale jednak jeśli postoi dwa dni samochód to przy odpalaniu wygląda jakby było za mało prądu, słabo kręci rozrusznikiem bo słychać i odziwo od razu odpala, tylko denerwujące jest to że widać i czuć że słabo kręci, i do tego doszedł mi problem z wycieraczkami, otóż zrobiły się strasznie powolne, ale tą sprawę rozwiąże mam nadzieje w przyszły weekend rozbbierając silniczek.
Miał ktoś podobne problemy z odpalaniem samochodu? Jakieś rady? Wskazówki? ;p

Jedynym dziwnym zachowaniem do tego zauważyłem że gdy włączę klimatyzacją to ładowanie spada poniżej 14?
Pozdrawiam, Tomek.

Awatar użytkownika
MIColin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 14 lis 2010, 14:51
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: MIColin » 04 sie 2012, 20:15

Witam
Co do rozruchu to możesz mieć rozrusznik do regeneracji lub do wymiany, szczotki możesz mieć już w nim zużyte, dlatego tak słabo kręci.. a wycieraczki to raczej nie wina silniczka a raczej mechanizmu wycieraczek .. polecam Ci psiknąć w sworznie środkiem penetrującym z dodatkiem silikonu .... mechanizmy wycieraczek często się zapiekają raz do roku warto wpuścić jakieś smarowidło w te tulejki

130TDI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 507
Rejestracja: 08 mar 2012, 21:53
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2018
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: 130TDI » 04 sie 2012, 20:48

Kiepski rozrusznik zżera prąd i słabo kręci, także radziłbym zajrzeć do rozrusznika. A wycieraczki w C5 przed liftem uwielbiają robić figle, parę razy zacięły mi się w czasie ulewy i nie dało się jechać, z tyłu wycieraczka na baczność to częsty widok w A6, dopiero przesmarowanie smarem miedzianym pomogło. Teraz mam C5 po lifcie i na razie z wycieraczkami wszystko ok.

KissEK
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 151
Rejestracja: 10 lis 2011, 23:36
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: KissEK » 04 sie 2012, 22:09

Rozrusznik rozrusznikiem tylko zawsze zakreci raz i odpala, tylko widze ze z trudem kreci, to moze byc wina rozrusznika? Jak pochodzi minutke, zgasze go i odpalenie wyglada calkiem zwyczajnie bez problemu. Bede sie musial chyba dobrac powoli do niego tez. Dzieki za odpowiedzi koledzy ;)

130TDI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 507
Rejestracja: 08 mar 2012, 21:53
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2018
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: 130TDI » 05 sie 2012, 10:22

Rozrusznik może kręci ale poprzez zużycie szczotek itp robić może zwarcie i część prądu idzie na iskrzenie wewnątrz rozrusznika zamiast szybciej kręcić... Jak ciepły wiadomo że lepiej odpali bo olej jest rzadszy i mniejsze opory ma silnik przy rozruchu no i głowica rozgrzana także zapłon szybciej następuje. Pozdrawiam

KissEK
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 151
Rejestracja: 10 lis 2011, 23:36
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: KissEK » 05 sie 2012, 21:07

Dobra koledzy, z okazji wolnego czasu poszedłem powalczyć z wycieraczkami (niestety przegrałem) ;p
Ale zauważyłem inne objawy przy odpalaniu samochodu, gdy ciężko odpala. ÂŁadowanie po włączeniu zapłonu zazywczaj miałem około 12v. Po odpaleniu leciało do powyżej 14. Więc wszystko w normie. Dziś patrzę na wynik po włączeniu zapłonu i zdziwko około 8 tylko jest. Auto zachechłało i odpaliło po obrocie od razu. Czas odpalenia jest taki sam jak normalnie tylko że słychać ten ciężar przy odpaleniu. ;/ Coś prąd zapewne mi zajada, dobrze mysli moja prowadza? I teraz jak się tego dowiedzieć? Czy podłączenie miernika pod akumulator i wyjmowanie poklei bezpieczników może dać mi jakiś podgląd na sprawę?
I do tego brat zauważył że jak włączam swiatła to prawy xenon zamruga około 3 sekuny poczym odpala normalnie i swieci rowniez dobrze. Zarnik? Przetwornica? Bo raczej z poborem prądu to nie będzie mieć nic wspólnego chyba.
Jak mi się nic nie działo z samochodem to teraz takie drobiazgi i wszystko na raz ;p ehhh ale przynajmniej człowiekowi się nie nudzi na weekend.
Jeszcze raz dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam. Tomek

michok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 453
Rejestracja: 05 cze 2012, 14:25
Imię: Robert
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 290KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa/Terespol

Post autor: michok » 05 sie 2012, 21:38

kolego...
czy masz pod reka dobry aku o podobnej ilosci AH ?
moze po prostu alternator Ci padl biorac pod uwage ladowanie...

odnosnie ksenona...wg elektrody podobny problem do Twojego...wymiana zarnika zalatwila sprawe.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1107662.html

KissEK
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 151
Rejestracja: 10 lis 2011, 23:36
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: KissEK » 05 sie 2012, 21:54

Akumulator przełożę od brata z samochodu, powinien mieć podobne parametry. Ma passata b5 z 1.9tdi.
A co do alternatora to dziwne właśnie że po odpaleniu od razu wskazówka wskakuje na 14, trzyma się cały czas tam. Jedynie kiedy spanie niżej to gdy klimatyzacje wlacze, ale to chyba normalne jest ;p

michok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 453
Rejestracja: 05 cze 2012, 14:25
Imię: Robert
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 290KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa/Terespol

Post autor: michok » 05 sie 2012, 22:11

wybacz kolego...cos zle przeczytalem i zrozumialem, ze masz ladowanie 8v :P.
ladowanie powinno wynisic 13.9

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga