Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ AQD 2.8 193 KM] Zuzycie a cisnienie oleju / niski poziom o

Silniki benzynowe
Maduser
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 28 lut 2011, 15:30
Lokalizacja: Katowice

[ AQD 2.8 193 KM] Zuzycie a cisnienie oleju / niski poziom o

Post autor: Maduser » 22 lip 2012, 18:41

Witam,
Mam pytanie odnosnie zuzycia oleju w C5 2.8. Normalnie silnik popija olej w ilosci okolo 0.5l/1000km
zdarzylo mi sie zapomniec o sprawdzeniu poziomu oleju, bagnet po wyjeciu byl suchy.
Jak to sie ma do wskazan czujnika cisnienia oleju oraz do czujnika poziomu oleju ?
Rozsądnym jest że w chwili spadku poziomu oleju ponizej dolnej kreski na bagnecie, kontrolka olejowa powinna się
zaświecic. Nic takiego nie ma miejsca i mozna sobie jezdzić az do wypalenia chyba calego oleju a komputer bedzie myslec ze wszystko jest OK.
Czy jest mozliwosc dolożenia dodatkowego wskaznika cisnienia oleju tak zeby przynajmniej orientacyjnie wiedziec jaki moze byc jego poziom ?
Jaka jest roznica w ilosci oleju min/max na bagnecie ?

Skoro producent uprzedza o ewentualnym zużyciu oleju nawet do ilosci 1l/1000km to czy system ostrzegajacy o jego zbyt niskim poziomie nie powinien byc dokladny i niezawodny ?

Pozdrawiam

piotrek24dm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 456
Rejestracja: 06 sie 2011, 09:01
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2003
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Króżewniki

Post autor: piotrek24dm » 22 lip 2012, 18:51

Producent daje taką tolerancję ponieważ chce uchronić własny tyłek w razie dużego zużycia. U mnie pije w granicach 300-400 ml na 1000km. Uważam że to normalne przy takim motorze. Nie kopci na niebiesko nawet przy upalaniu. Po za tym lubię latać pod czerwone pole a wtedy zużycie się zwiększa. Między min a max na bagnecie jest litr. W sumie u mnie też było klik razy na min a kontrolka żadna nie świeciła od oleju. Z tym że na bagnecie ten pomaraĂączowy plastik był w oleju. :]
Piotrku... spójrz, to jest naprawdę proste z ustawieniem profilu auta: nowosci-i-komunikaty/poprawki-nowe-foru ... 00518.html

slawq
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 131
Rejestracja: 25 sty 2011, 14:53
Imię: Sławek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Brzeg

Post autor: slawq » 22 lip 2012, 23:14

u mnie bagnet był suchy... nic sie nie zaswieca, zuzycie oleju podobne.. z tym ze jak bardzo zimno to kopci przy odpalaniu.

Awatar użytkownika
HattoriHonza
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 288
Rejestracja: 23 wrz 2010, 11:52
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1994
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin, Polska

Post autor: HattoriHonza » 23 lip 2012, 12:30

Bez sensu. Ja mam Audi A6, ojciec Golfa 4. Ja nie mam czujnika płynu do spryskiwaczy - on ma. Ja mam zwykłe spryskiwacze, on ma mgłowe. Co więcej w Golfie jak olej zbliży się lub przekroczy minimum to zaświeca się właśnie kontrolka oleju. 1.9TDI 90km wersja CLASSIC, czyli najbiedniejsza, łyka jakiś litr na DZIESIęć tysiecy km. Mój 1.8T na szczęście nie łyka - a chlanie pół litra na 1000km w 2.8 to jest jak dla mnie jakaś kpina.

Maduser
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 28 lut 2011, 15:30
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Maduser » 23 lip 2012, 13:13

Bardzo dobrze to ujales "chlanie oleju" :D juz jestem w stanie przymknac oko na to, że chleje 0.5/1000km ale niech przynajmniej daje jakos znac ze wyżłopał ostatnią dolewkę sprzed paru dni. Zaczynam popadac w paranoje sprawdzajac co chwila poziom oleju, za mało źle za dużo
tez nie dobrze (nie zalejesz na zapas :). Zaczynam sie zastanawiac dlaczego producent nie dołożył dodatkowego zbiornika na olej tak zeby go dolewac juz od razu przy tankowaniu i żeby przy spalaniu "z instrukcji obsługi do 1l/1000km" starczało tego oleju przynajmniej na pare tyś km. jazdy :D

piotrek24dm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 456
Rejestracja: 06 sie 2011, 09:01
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2003
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Króżewniki

Post autor: piotrek24dm » 23 lip 2012, 13:30

HattoriHonza to nie jest kpina te silniki tak mają R4 nie biorą oleju z reguły nic tylko takie bardzo stare. A V6 nawet nowy może pić olej że nie wspomnę o V8. Oczywiście litr to już nie norma tylko chlanie faktycznie ale do 0.5L przy tym motorze to norma. Co więcej jazda V6 czy V8 to sama przyjemność silnik się nie męczy ma moc, kultura pracy i ten dźwięk ahhh <lol> coś za coś chcesz mieć auto które ma silnik powyżej V6 trzeba się liczyć z kosztami. Ja tam co 2-3 tys. km zajrzę doleję oliwki i się nie przejmuje tym :)
Piotrku... spójrz, to jest naprawdę proste z ustawieniem profilu auta: nowosci-i-komunikaty/poprawki-nowe-foru ... 00518.html

Awatar użytkownika
HattoriHonza
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 288
Rejestracja: 23 wrz 2010, 11:52
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1994
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin, Polska

Post autor: HattoriHonza » 23 lip 2012, 13:55

piotrek24dm, chodzi o to, że motory innych marek czy to v6 czy v8 nie chleją tyle oleju:P Wiem, że w Audi tak jest i dla mnie jest to kpina. Po co go wymieniać, jak przez te 10 tysięcy przepalisz i dolejesz całą zawartość miski olejowej? Sam mam R4 z turbiną i od wymiany do wymiany nie dolewam nic. Też mam 5 zaworów na cylinder - co więc takiego jest w tych V6, że usprawiedliwia chlanie oleju? Bo jak dla mnie Audi skopało sprawe ze swoimi silnikami V. I jak w golfie montują czujnik, to w A6 tym bardziej powinien być - tak sądzę. Swoją drogą nie ma to jak kupić auto klasy wyższej premium i co tankowanie zaglądać do silnika, żeby dolać olej. I jeździć ciągle z niepewnością, czy dolałem olej? Jedziemy na wakacje
-czekaj żono, muszę sprawdzić poziom oleju w moim wehikule.
-myślałam, że trabanta już sprzedaliśmy...

kazio234
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 190
Rejestracja: 11 kwie 2012, 20:21
Imię: Kazimierz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: kazio234 » 23 lip 2012, 15:20

U mnie średnio bierze 0,15l na 1000, ale myślę że większość z tego to wycieka przez miskę... a raczej przez dolna części silnika.

Awatar użytkownika
maro_stg
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 232
Rejestracja: 25 lip 2011, 23:04
Lokalizacja: Starogard Gdański

Re: Zuzycie a cisnienie oleju / niski poziom o

Post autor: maro_stg » 23 lip 2012, 22:06

Maduser pisze:Witam,
Mam pytanie odnosnie zuzycia oleju w C5 2.8. Normalnie silnik popija olej w ilosci okolo 0.5l/1000km
zdarzylo mi sie zapomniec o sprawdzeniu poziomu oleju, bagnet po wyjeciu byl suchy.
Jak to sie ma do wskazan czujnika cisnienia oleju oraz do czujnika poziomu oleju ?
Rozsądnym jest że w chwili spadku poziomu oleju ponizej dolnej kreski na bagnecie, kontrolka olejowa powinna się
zaświecic. Nic takiego nie ma miejsca i mozna sobie jezdzić az do wypalenia chyba calego oleju a komputer bedzie myslec ze wszystko jest OK.
Czy jest mozliwosc dolożenia dodatkowego wskaznika cisnienia oleju tak zeby przynajmniej orientacyjnie wiedziec jaki moze byc jego poziom ?
Jaka jest roznica w ilosci oleju min/max na bagnecie ?

Skoro producent uprzedza o ewentualnym zużyciu oleju nawet do ilosci 1l/1000km to czy system ostrzegajacy o jego zbyt niskim poziomie nie powinien byc dokladny i niezawodny ?

Pozdrawiam
a może ten czujnik Ci po prostu nie działa i w tym jest problem?

Przypominam, że w silnikach typu V bardzo ważne jest sprawdzac poziom oleju gdy samochód jest ustawiony idelanie równo, jeśli jest lekko krzywo może Ci sporo przekłamac!

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 24 lip 2012, 13:12

Czujnik ciśnienia oleju zaświeci, jak nie będzie ciśnienia oleju. A ciśnienia oleju nie będzie dopiero wtedy, gdy smok w misce olejowej zassie powietrze. A powietrze zassie wtedy, kiedy oleju będzie już bardzo mało i/lub przy dużych przechyłach. :) W innych silnikach bywają czujniki poziomu oleju i wtedy faktycznie pokażą jego niski stan. Ale u nas pomiar bazuje na ciśnieniu, więc trzeba częściej pod maskę zaglądać :>
Pozdrawiam,
Krisker

slawq
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 131
Rejestracja: 25 sty 2011, 14:53
Imię: Sławek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Brzeg

Post autor: slawq » 24 lip 2012, 17:20

No jak się zaświeci może być trochę za późno.....

Awatar użytkownika
maro_stg
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 232
Rejestracja: 25 lip 2011, 23:04
Lokalizacja: Starogard Gdański

Post autor: maro_stg » 24 lip 2012, 22:00

krisker pisze:Czujnik ciśnienia oleju zaświeci, jak nie będzie ciśnienia oleju. A ciśnienia oleju nie będzie dopiero wtedy, gdy smok w misce olejowej zassie powietrze. A powietrze zassie wtedy, kiedy oleju będzie już bardzo mało i/lub przy dużych przechyłach. :) W innych silnikach bywają czujniki poziomu oleju i wtedy faktycznie pokażą jego niski stan. Ale u nas pomiar bazuje na ciśnieniu, więc trzeba częściej pod maskę zaglądać :>
chyba nie do koĂąca masz rację ponieważ jest czujnik poziomu oleju - ostrzeżenie pomaraĂączowe na fis - taka konewka.
Natomiast czujnik ciśnienia oleju to zupełnie inna sprawa słabe ciśnienie jest sygnalizowane komunikatem czerwonym(konewka) na fis

piecka9
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 81
Rejestracja: 29 maja 2010, 10:51
Lokalizacja: podlasie

Post autor: piecka9 » 24 lip 2012, 22:23

jeszcze zanim kontrolka sie zaświeci od ciśnienia oleju powinien któryś popychacz zacząć klepać przynajmniej w większości przypadków tak się dzieje D

slawq
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 131
Rejestracja: 25 sty 2011, 14:53
Imię: Sławek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Brzeg

Post autor: slawq » 24 lip 2012, 22:29

maro_stg pisze:chyba nie do koĂąca masz rację ponieważ jest czujnik poziomu oleju - ostrzeżenie pomaraĂączowe na fis - taka konewka.
Natomiast czujnik ciśnienia oleju to zupełnie inna sprawa słabe ciśnienie jest sygnalizowane komunikatem czerwonym(konewka) na fis
Jak juz napisalem wyzej, bagnet caly suchy i zero komunikatu na fis... jesli czujnik uszkodzony to na pewno w momencie uszkodzenia powinien dac sygnal na deske brak oleju, wtedy sprawdzasz bagnetem ze jest no i wiesz ze trzeba wymienic czujnik.

Awatar użytkownika
maro_stg
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 232
Rejestracja: 25 lip 2011, 23:04
Lokalizacja: Starogard Gdański

Post autor: maro_stg » 24 lip 2012, 22:48

slawq pisze:
maro_stg pisze:chyba nie do koĂąca masz rację ponieważ jest czujnik poziomu oleju - ostrzeżenie pomaraĂączowe na fis - taka konewka.
Natomiast czujnik ciśnienia oleju to zupełnie inna sprawa słabe ciśnienie jest sygnalizowane komunikatem czerwonym(konewka) na fis
Jak juz napisalem wyzej, bagnet caly suchy i zero komunikatu na fis... jesli czujnik uszkodzony to na pewno w momencie uszkodzenia powinien dac sygnal na deske brak oleju, wtedy sprawdzasz bagnetem ze jest no i wiesz ze trzeba wymienic czujnik.
powiem Tobie tak może po prostu nie masz czujnika poziomu oleju? Jak jest uszkodzenie czujnika poziomu to tez zapali się kontrolka...

Nie wszystkie A6 miały czujnik poziomu oleju, ale nie jest też tak jak pisał Krisker że wogóle nie ma czujnika poziomu, więc zostaje jedynie częściej sprawdzac poziom na bagnecie... powodzenia

A masz wogóle pełny Fis?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga