[ AQD 2.8 193 KM] Zuzycie a cisnienie oleju / niski poziom o
[ AQD 2.8 193 KM] Zuzycie a cisnienie oleju / niski poziom o
Witam,
Mam pytanie odnosnie zuzycia oleju w C5 2.8. Normalnie silnik popija olej w ilosci okolo 0.5l/1000km
zdarzylo mi sie zapomniec o sprawdzeniu poziomu oleju, bagnet po wyjeciu byl suchy.
Jak to sie ma do wskazan czujnika cisnienia oleju oraz do czujnika poziomu oleju ?
Rozsądnym jest że w chwili spadku poziomu oleju ponizej dolnej kreski na bagnecie, kontrolka olejowa powinna się
zaświecic. Nic takiego nie ma miejsca i mozna sobie jezdzić az do wypalenia chyba calego oleju a komputer bedzie myslec ze wszystko jest OK.
Czy jest mozliwosc dolożenia dodatkowego wskaznika cisnienia oleju tak zeby przynajmniej orientacyjnie wiedziec jaki moze byc jego poziom ?
Jaka jest roznica w ilosci oleju min/max na bagnecie ?
Skoro producent uprzedza o ewentualnym zużyciu oleju nawet do ilosci 1l/1000km to czy system ostrzegajacy o jego zbyt niskim poziomie nie powinien byc dokladny i niezawodny ?
Pozdrawiam
Mam pytanie odnosnie zuzycia oleju w C5 2.8. Normalnie silnik popija olej w ilosci okolo 0.5l/1000km
zdarzylo mi sie zapomniec o sprawdzeniu poziomu oleju, bagnet po wyjeciu byl suchy.
Jak to sie ma do wskazan czujnika cisnienia oleju oraz do czujnika poziomu oleju ?
Rozsądnym jest że w chwili spadku poziomu oleju ponizej dolnej kreski na bagnecie, kontrolka olejowa powinna się
zaświecic. Nic takiego nie ma miejsca i mozna sobie jezdzić az do wypalenia chyba calego oleju a komputer bedzie myslec ze wszystko jest OK.
Czy jest mozliwosc dolożenia dodatkowego wskaznika cisnienia oleju tak zeby przynajmniej orientacyjnie wiedziec jaki moze byc jego poziom ?
Jaka jest roznica w ilosci oleju min/max na bagnecie ?
Skoro producent uprzedza o ewentualnym zużyciu oleju nawet do ilosci 1l/1000km to czy system ostrzegajacy o jego zbyt niskim poziomie nie powinien byc dokladny i niezawodny ?
Pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 456
- Rejestracja: 06 sie 2011, 09:01
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2003
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 230KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Króżewniki
Producent daje taką tolerancję ponieważ chce uchronić własny tyłek w razie dużego zużycia. U mnie pije w granicach 300-400 ml na 1000km. Uważam że to normalne przy takim motorze. Nie kopci na niebiesko nawet przy upalaniu. Po za tym lubię latać pod czerwone pole a wtedy zużycie się zwiększa. Między min a max na bagnecie jest litr. W sumie u mnie też było klik razy na min a kontrolka żadna nie świeciła od oleju. Z tym że na bagnecie ten pomaraĂączowy plastik był w oleju.
Piotrku... spójrz, to jest naprawdę proste z ustawieniem profilu auta: nowosci-i-komunikaty/poprawki-nowe-foru ... 00518.html
- HattoriHonza
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 288
- Rejestracja: 23 wrz 2010, 11:52
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1994
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lublin, Polska
Bez sensu. Ja mam Audi A6, ojciec Golfa 4. Ja nie mam czujnika płynu do spryskiwaczy - on ma. Ja mam zwykłe spryskiwacze, on ma mgłowe. Co więcej w Golfie jak olej zbliży się lub przekroczy minimum to zaświeca się właśnie kontrolka oleju. 1.9TDI 90km wersja CLASSIC, czyli najbiedniejsza, łyka jakiś litr na DZIESIęć tysiecy km. Mój 1.8T na szczęście nie łyka - a chlanie pół litra na 1000km w 2.8 to jest jak dla mnie jakaś kpina.
Bardzo dobrze to ujales "chlanie oleju" :D juz jestem w stanie przymknac oko na to, że chleje 0.5/1000km ale niech przynajmniej daje jakos znac ze wyżłopał ostatnią dolewkę sprzed paru dni. Zaczynam popadac w paranoje sprawdzajac co chwila poziom oleju, za mało źle za dużo
tez nie dobrze (nie zalejesz na zapas . Zaczynam sie zastanawiac dlaczego producent nie dołożył dodatkowego zbiornika na olej tak zeby go dolewac juz od razu przy tankowaniu i żeby przy spalaniu "z instrukcji obsługi do 1l/1000km" starczało tego oleju przynajmniej na pare tyś km. jazdy :D
tez nie dobrze (nie zalejesz na zapas . Zaczynam sie zastanawiac dlaczego producent nie dołożył dodatkowego zbiornika na olej tak zeby go dolewac juz od razu przy tankowaniu i żeby przy spalaniu "z instrukcji obsługi do 1l/1000km" starczało tego oleju przynajmniej na pare tyś km. jazdy :D
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 456
- Rejestracja: 06 sie 2011, 09:01
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2003
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 230KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Króżewniki
HattoriHonza to nie jest kpina te silniki tak mają R4 nie biorą oleju z reguły nic tylko takie bardzo stare. A V6 nawet nowy może pić olej że nie wspomnę o V8. Oczywiście litr to już nie norma tylko chlanie faktycznie ale do 0.5L przy tym motorze to norma. Co więcej jazda V6 czy V8 to sama przyjemność silnik się nie męczy ma moc, kultura pracy i ten dźwięk ahhh coś za coś chcesz mieć auto które ma silnik powyżej V6 trzeba się liczyć z kosztami. Ja tam co 2-3 tys. km zajrzę doleję oliwki i się nie przejmuje tym
Piotrku... spójrz, to jest naprawdę proste z ustawieniem profilu auta: nowosci-i-komunikaty/poprawki-nowe-foru ... 00518.html
- HattoriHonza
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 288
- Rejestracja: 23 wrz 2010, 11:52
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1994
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lublin, Polska
piotrek24dm, chodzi o to, że motory innych marek czy to v6 czy v8 nie chleją tyle oleju:P Wiem, że w Audi tak jest i dla mnie jest to kpina. Po co go wymieniać, jak przez te 10 tysięcy przepalisz i dolejesz całą zawartość miski olejowej? Sam mam R4 z turbiną i od wymiany do wymiany nie dolewam nic. Też mam 5 zaworów na cylinder - co więc takiego jest w tych V6, że usprawiedliwia chlanie oleju? Bo jak dla mnie Audi skopało sprawe ze swoimi silnikami V. I jak w golfie montują czujnik, to w A6 tym bardziej powinien być - tak sądzę. Swoją drogą nie ma to jak kupić auto klasy wyższej premium i co tankowanie zaglądać do silnika, żeby dolać olej. I jeździć ciągle z niepewnością, czy dolałem olej? Jedziemy na wakacje
-czekaj żono, muszę sprawdzić poziom oleju w moim wehikule.
-myślałam, że trabanta już sprzedaliśmy...
-czekaj żono, muszę sprawdzić poziom oleju w moim wehikule.
-myślałam, że trabanta już sprzedaliśmy...
- maro_stg
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 232
- Rejestracja: 25 lip 2011, 23:04
- Lokalizacja: Starogard Gdański
Re: Zuzycie a cisnienie oleju / niski poziom o
a może ten czujnik Ci po prostu nie działa i w tym jest problem?Maduser pisze:Witam,
Mam pytanie odnosnie zuzycia oleju w C5 2.8. Normalnie silnik popija olej w ilosci okolo 0.5l/1000km
zdarzylo mi sie zapomniec o sprawdzeniu poziomu oleju, bagnet po wyjeciu byl suchy.
Jak to sie ma do wskazan czujnika cisnienia oleju oraz do czujnika poziomu oleju ?
Rozsądnym jest że w chwili spadku poziomu oleju ponizej dolnej kreski na bagnecie, kontrolka olejowa powinna się
zaświecic. Nic takiego nie ma miejsca i mozna sobie jezdzić az do wypalenia chyba calego oleju a komputer bedzie myslec ze wszystko jest OK.
Czy jest mozliwosc dolożenia dodatkowego wskaznika cisnienia oleju tak zeby przynajmniej orientacyjnie wiedziec jaki moze byc jego poziom ?
Jaka jest roznica w ilosci oleju min/max na bagnecie ?
Skoro producent uprzedza o ewentualnym zużyciu oleju nawet do ilosci 1l/1000km to czy system ostrzegajacy o jego zbyt niskim poziomie nie powinien byc dokladny i niezawodny ?
Pozdrawiam
Przypominam, że w silnikach typu V bardzo ważne jest sprawdzac poziom oleju gdy samochód jest ustawiony idelanie równo, jeśli jest lekko krzywo może Ci sporo przekłamac!
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 712
- Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Olsztyn/Warmia
Czujnik ciśnienia oleju zaświeci, jak nie będzie ciśnienia oleju. A ciśnienia oleju nie będzie dopiero wtedy, gdy smok w misce olejowej zassie powietrze. A powietrze zassie wtedy, kiedy oleju będzie już bardzo mało i/lub przy dużych przechyłach. W innych silnikach bywają czujniki poziomu oleju i wtedy faktycznie pokażą jego niski stan. Ale u nas pomiar bazuje na ciśnieniu, więc trzeba częściej pod maskę zaglądać
Pozdrawiam,
Krisker
Krisker
- maro_stg
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 232
- Rejestracja: 25 lip 2011, 23:04
- Lokalizacja: Starogard Gdański
chyba nie do koĂąca masz rację ponieważ jest czujnik poziomu oleju - ostrzeżenie pomaraĂączowe na fis - taka konewka.krisker pisze:Czujnik ciśnienia oleju zaświeci, jak nie będzie ciśnienia oleju. A ciśnienia oleju nie będzie dopiero wtedy, gdy smok w misce olejowej zassie powietrze. A powietrze zassie wtedy, kiedy oleju będzie już bardzo mało i/lub przy dużych przechyłach. W innych silnikach bywają czujniki poziomu oleju i wtedy faktycznie pokażą jego niski stan. Ale u nas pomiar bazuje na ciśnieniu, więc trzeba częściej pod maskę zaglądać
Natomiast czujnik ciśnienia oleju to zupełnie inna sprawa słabe ciśnienie jest sygnalizowane komunikatem czerwonym(konewka) na fis
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 131
- Rejestracja: 25 sty 2011, 14:53
- Imię: Sławek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Brzeg
Jak juz napisalem wyzej, bagnet caly suchy i zero komunikatu na fis... jesli czujnik uszkodzony to na pewno w momencie uszkodzenia powinien dac sygnal na deske brak oleju, wtedy sprawdzasz bagnetem ze jest no i wiesz ze trzeba wymienic czujnik.maro_stg pisze:chyba nie do koĂąca masz rację ponieważ jest czujnik poziomu oleju - ostrzeżenie pomaraĂączowe na fis - taka konewka.
Natomiast czujnik ciśnienia oleju to zupełnie inna sprawa słabe ciśnienie jest sygnalizowane komunikatem czerwonym(konewka) na fis
- maro_stg
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 232
- Rejestracja: 25 lip 2011, 23:04
- Lokalizacja: Starogard Gdański
powiem Tobie tak może po prostu nie masz czujnika poziomu oleju? Jak jest uszkodzenie czujnika poziomu to tez zapali się kontrolka...slawq pisze:Jak juz napisalem wyzej, bagnet caly suchy i zero komunikatu na fis... jesli czujnik uszkodzony to na pewno w momencie uszkodzenia powinien dac sygnal na deske brak oleju, wtedy sprawdzasz bagnetem ze jest no i wiesz ze trzeba wymienic czujnik.maro_stg pisze:chyba nie do koĂąca masz rację ponieważ jest czujnik poziomu oleju - ostrzeżenie pomaraĂączowe na fis - taka konewka.
Natomiast czujnik ciśnienia oleju to zupełnie inna sprawa słabe ciśnienie jest sygnalizowane komunikatem czerwonym(konewka) na fis
Nie wszystkie A6 miały czujnik poziomu oleju, ale nie jest też tak jak pisał Krisker że wogóle nie ma czujnika poziomu, więc zostaje jedynie częściej sprawdzac poziom na bagnecie... powodzenia
A masz wogóle pełny Fis?
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga