Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Pojawiająca się czerwona kontrolka oleju w silniku po remonc

Wszystko co dotyczy benzynowych A6/A7, nie przywiązane stricte do konkretnego modelu.
lukasm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 09 kwie 2012, 13:22
Lokalizacja: Stuttgart

Pojawiająca się czerwona kontrolka oleju w silniku po remonc

Post autor: lukasm » 08 lip 2012, 17:34

Witam wszystkich! postanowiłem otworzyć nowy temat bo nie znalazłem nigdzie konkretnej odpowiedzi, a chciałbym się czegoś dowiedzieć zanim zacznę (metodą prób i błędów) wydawać kase.

Kilka informacji o aucie:
Audi A6 2,4V6 ARJ 2000r.
Kupione 08.2010 przebieg 260tyś
09.2010 założona instalacja lpg
olej syntetyczny Motul x-cess 8100 5w-40
06.20112 przy przebiegu ok 316tyś zrobiłem remont silnika bo trzęsło na biegu jałowym - okazało się że silnik nie miał kompresji przez zużyte pierścienie.
olej syntetyczny Motul x-cess 8100 5w-40

Remont objął wymianę pierścieni + planowanie głowic, rozrządu, wszystkich uszczelek, wymianę oleju wraz z czyszczeniem silnika. nowy olej to półsyntetyk Castrol Magnatek 10W 40

Dokładny opis problemu:
po przejechaniu 400km zaświeciła mi się pierwszy raz czerwona kontrolka oleju od razu sprawdziłem stan oleju ale był prawie max.
Teraz kontrolka zaświeca się gdy temp. oleju osiągnie ok 95 lub więcej. i raczej przy niskich obrotach silnika np. jak jadę autostradą i zmieniam bieg.

Dziwi mnie to ze przed remontem po za drganiami nic się nie działo, a teraz takie cyrki. Vag nie wykazuje żadnych błędów.

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 08 lip 2012, 20:00

Niech mechanik sprawdzi ciśnienie smarowania, będzie wiadomo pompa lub czujnik.
Warto poprawić styk przy czujniku, może pomóc.

lukasm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 09 kwie 2012, 13:22
Lokalizacja: Stuttgart

Post autor: lukasm » 08 lip 2012, 20:13

muszę sprawdzić ten czujnik, może go nawet wymienię. Trzeba przy tym zlać cały olej? można go potem wlać s powrotem czy lepiej nowy nalać?
Wiem że przede wszystkim trzeba sprawdzić ciśnienie oleju, nie chcę na razie tego robić bo pewnie zapłacę 100 albo 150EURO.

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 08 lip 2012, 21:24

A dlaczego zalałeś półsyntetyk po remoncie silnika gdy wcześniej był zalany taki dobry olej?
lukasm pisze:Trzeba przy tym zlać cały olej?
Tak, bo jak się nie mylę to w Twoim silniku czujnik znajduje się w misce olejowej.
lukasm pisze:można go potem wlać s powrotem czy lepiej nowy nalać?
Ja bym zalał syntetykiem np. tym na którym wcześniej jeździłeś.

Ale przed tymi zabiegami sprawdź styk przy czujniku (słaby styk również może powodować takie objawy) i może się okazać, że na razie nic więcej nie trzeba będzie robić.

lukasm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 09 kwie 2012, 13:22
Lokalizacja: Stuttgart

Post autor: lukasm » 08 lip 2012, 21:46

to mechanior wlał ten olej, bo po takim przebiegu ponoć półsyntetyk wystarczy. Tylko nie jestem za bardzo do Castrola przekonany. Jaki ty byś olej polecił.

Awatar użytkownika
marek231984
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 164
Rejestracja: 27 lip 2011, 16:26
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: marek231984 » 08 lip 2012, 21:56

Ja też mam silnik po remoncie i mam zalany Vavoline 5W 40 i jest <okok> Sprawdż jeszcze cisnienie na pompie olejowej.

lukasm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 09 kwie 2012, 13:22
Lokalizacja: Stuttgart

Post autor: lukasm » 08 lip 2012, 22:04

a jak to sie robi? mozna samemu?

MrcZk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 301
Rejestracja: 07 lis 2010, 17:21
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: MrcZk » 09 lip 2012, 00:04

problem zapewne tkwi w pompie olejowej, zapchany smok pompy i zawalona miska olejowa, wyczyscic miske kupic nowa pompe i smigac bedzie. Mailem to samo u siebie kontrolka zapalala sie dop jak olej osiagnal temp 90 stopni(pewnie mialo to cos wspolnego z jego gestoscia po osiegnieciu tej temp ze pompa nie dawala rady.Zagrzej olej do tych 90 stopni i pododawaj gazu na jalowym jesli zaswieci sie kontrolka to na bank jest to co napsialem, lepiej nie jezdzij z ta usterka bo gora silnika nie dostaje wystarczajaco duzo oleju i moze zaczac sie klekotanie.koszt pompy w granicach 100-200 zl
1.8T MrcZk'a hybryda itd

lukasm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 09 kwie 2012, 13:22
Lokalizacja: Stuttgart

Post autor: lukasm » 09 lip 2012, 07:19

całkiem możliwe, też podejrzewam pompę. Tylko nie rozumiem czemu to się zaczęło dziać po remoncie, przecież cały silnik był wyczyszczony, łącznie z miską.

MrcZk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 301
Rejestracja: 07 lis 2010, 17:21
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: MrcZk » 09 lip 2012, 11:58

no to masz odpowiedz ze skoro miska czysta a dalej piszczy na zagrzanym oleju to pompa nie wyrabia, ale na miske tez bym zerknal.
1.8T MrcZk'a hybryda itd

egoonn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 497
Rejestracja: 15 cze 2010, 21:04
Imię: Ernesto
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Munster
Kontakt:

Post autor: egoonn » 09 lip 2012, 18:14

lukasm pisze:to mechanior wlał ten olej, bo po takim przebiegu ponoć półsyntetyk wystarczy
mechanir wlal bo taki mial he he ,po jakim przebiegu jak byl kapitalny robiony <wnerw> zalej olej jaki miales , smok napewno byl czyszczony ? jak byl to obstawiam pompe jak nie miska w dol i jazda ze smokiem , potem zalej fullsyntetykiem pamietaj o 1 zmianie oleju po remoncie po paru tysiach
( mozesz wlac dodatek do czyszczenia silnika motul albo LM zlac olej i zalac na nowo nowy juz jak bedzie to samo po czyszczeniu to pompa w 1,8T silnikach te czysciki silnika ladnie smoka czyszcza bez zdejmowania , ale wiadomo jak lepiej )

lukasm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 09 kwie 2012, 13:22
Lokalizacja: Stuttgart

Post autor: lukasm » 09 lip 2012, 20:41

Dzwoniłem przed chwilą do mechaniora, pow. że wszystko było czyszczone tzn. pompa olejowa, smok miska itd. oglądali też panewki i wszystko było ok. powiedział mi żebym czujnik wymienił a dla pewności jeszcze ciśnienie sprawdził. Ciekawe ile to tu kosztuje:( może jutro gdzieś popytam.

daniel1997

Post autor: daniel1997 » 09 lip 2012, 20:53

lukasm, kolego mechanik robił remont to powinien sprawdzić ciśnienie gratis.

lukasm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 09 kwie 2012, 13:22
Lokalizacja: Stuttgart

Post autor: lukasm » 09 lip 2012, 20:59

wiem, ale ja mam do niego 900km :)

daniel1997

Post autor: daniel1997 » 09 lip 2012, 21:05

lukasm, a to przepraszam myśle, że taniej będzie na miejscu ;) i zalej ponownie syntetyk ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga