Pojawiająca się czerwona kontrolka oleju w silniku po remonc
Pojawiająca się czerwona kontrolka oleju w silniku po remonc
Witam wszystkich! postanowiłem otworzyć nowy temat bo nie znalazłem nigdzie konkretnej odpowiedzi, a chciałbym się czegoś dowiedzieć zanim zacznę (metodą prób i błędów) wydawać kase.
Kilka informacji o aucie:
Audi A6 2,4V6 ARJ 2000r.
Kupione 08.2010 przebieg 260tyś
09.2010 założona instalacja lpg
olej syntetyczny Motul x-cess 8100 5w-40
06.20112 przy przebiegu ok 316tyś zrobiłem remont silnika bo trzęsło na biegu jałowym - okazało się że silnik nie miał kompresji przez zużyte pierścienie.
olej syntetyczny Motul x-cess 8100 5w-40
Remont objął wymianę pierścieni + planowanie głowic, rozrządu, wszystkich uszczelek, wymianę oleju wraz z czyszczeniem silnika. nowy olej to półsyntetyk Castrol Magnatek 10W 40
Dokładny opis problemu:
po przejechaniu 400km zaświeciła mi się pierwszy raz czerwona kontrolka oleju od razu sprawdziłem stan oleju ale był prawie max.
Teraz kontrolka zaświeca się gdy temp. oleju osiągnie ok 95 lub więcej. i raczej przy niskich obrotach silnika np. jak jadę autostradą i zmieniam bieg.
Dziwi mnie to ze przed remontem po za drganiami nic się nie działo, a teraz takie cyrki. Vag nie wykazuje żadnych błędów.
Kilka informacji o aucie:
Audi A6 2,4V6 ARJ 2000r.
Kupione 08.2010 przebieg 260tyś
09.2010 założona instalacja lpg
olej syntetyczny Motul x-cess 8100 5w-40
06.20112 przy przebiegu ok 316tyś zrobiłem remont silnika bo trzęsło na biegu jałowym - okazało się że silnik nie miał kompresji przez zużyte pierścienie.
olej syntetyczny Motul x-cess 8100 5w-40
Remont objął wymianę pierścieni + planowanie głowic, rozrządu, wszystkich uszczelek, wymianę oleju wraz z czyszczeniem silnika. nowy olej to półsyntetyk Castrol Magnatek 10W 40
Dokładny opis problemu:
po przejechaniu 400km zaświeciła mi się pierwszy raz czerwona kontrolka oleju od razu sprawdziłem stan oleju ale był prawie max.
Teraz kontrolka zaświeca się gdy temp. oleju osiągnie ok 95 lub więcej. i raczej przy niskich obrotach silnika np. jak jadę autostradą i zmieniam bieg.
Dziwi mnie to ze przed remontem po za drganiami nic się nie działo, a teraz takie cyrki. Vag nie wykazuje żadnych błędów.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
A dlaczego zalałeś półsyntetyk po remoncie silnika gdy wcześniej był zalany taki dobry olej?
Ale przed tymi zabiegami sprawdź styk przy czujniku (słaby styk również może powodować takie objawy) i może się okazać, że na razie nic więcej nie trzeba będzie robić.
Tak, bo jak się nie mylę to w Twoim silniku czujnik znajduje się w misce olejowej.lukasm pisze:Trzeba przy tym zlać cały olej?
Ja bym zalał syntetykiem np. tym na którym wcześniej jeździłeś.lukasm pisze:można go potem wlać s powrotem czy lepiej nowy nalać?
Ale przed tymi zabiegami sprawdź styk przy czujniku (słaby styk również może powodować takie objawy) i może się okazać, że na razie nic więcej nie trzeba będzie robić.
- marek231984
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 164
- Rejestracja: 27 lip 2011, 16:26
- Lokalizacja: Ostrołęka
problem zapewne tkwi w pompie olejowej, zapchany smok pompy i zawalona miska olejowa, wyczyscic miske kupic nowa pompe i smigac bedzie. Mailem to samo u siebie kontrolka zapalala sie dop jak olej osiagnal temp 90 stopni(pewnie mialo to cos wspolnego z jego gestoscia po osiegnieciu tej temp ze pompa nie dawala rady.Zagrzej olej do tych 90 stopni i pododawaj gazu na jalowym jesli zaswieci sie kontrolka to na bank jest to co napsialem, lepiej nie jezdzij z ta usterka bo gora silnika nie dostaje wystarczajaco duzo oleju i moze zaczac sie klekotanie.koszt pompy w granicach 100-200 zl
1.8T MrcZk'a hybryda itd
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 497
- Rejestracja: 15 cze 2010, 21:04
- Imię: Ernesto
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Munster
- Kontakt:
mechanir wlal bo taki mial he he ,po jakim przebiegu jak byl kapitalny robionylukasm pisze:to mechanior wlał ten olej, bo po takim przebiegu ponoć półsyntetyk wystarczy

( mozesz wlac dodatek do czyszczenia silnika motul albo LM zlac olej i zalac na nowo nowy juz jak bedzie to samo po czyszczeniu to pompa w 1,8T silnikach te czysciki silnika ladnie smoka czyszcza bez zdejmowania , ale wiadomo jak lepiej )