[ ALF 2.4 165 KM] czasem mocny, czasem słaby silnik
[ ALF 2.4 165 KM] czasem mocny, czasem słaby silnik
witam!!
mam taki problem, bo czasem jest tak ze silnik pracuje lux i autko smiga a zdarza sie ze nawet nie ma czym przycisnąc. Byłem na kompie wczoraj to pokazal bład odnośnie powietrza
mam taki problem, bo czasem jest tak ze silnik pracuje lux i autko smiga a zdarza sie ze nawet nie ma czym przycisnąc. Byłem na kompie wczoraj to pokazal bład odnośnie powietrza
MALUSKI55 POZDRAWIAM
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 456
- Rejestracja: 06 sie 2011, 09:01
- Imię: Piotr
- Rocznik: 2002
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 230KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Króżewniki
Jeżeli błąd odnośnie powietrza czyli air mass (przepływomierz) uszkodzony to by wszystko wyjaśniało.
Piotrku... spójrz, to jest naprawdę proste z ustawieniem profilu auta: nowosci-i-komunikaty/poprawki-nowe-foru ... 00518.html
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
Nowy w aso około 1100 zł.maluski55 pisze:a ten przepływomierz to droga sprawa ?
Ale przed wymianą warto sprawdzić czy to na pewno wina przepływomierza.
Można sprawdzić wskazania vagiem lub podmienić na próbę od kolegi lub kupić używkę ale to loteria.
To niech Ci go poda.maluski55 pisze:a numer błedu spisał ten gosc od kompa wiec nie wiem na obecna chwile
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 665
- Rejestracja: 22 cze 2010, 00:13
- Imię: Henryk
- Rocznik: 1996
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: myszków
- Kontakt:
nikoniecznie musi byc ASO 
ja kupilem ok 2 lata temu w zwyklym motoryzacyjnym sklepie jakis zmamiennik za 180 zl , przeplywki na vagu wsumie nie sprawdzalem
- trzeba bedzie go sprawdzic dzis z ciekawosci
Ale od zakupu zero bledow , autko chodzi idealnie , spalanie nie zmienia sie .
Najtaniej wiadomo - podmianka od znajomka, uzywana sztuka to loteria.
ALe faktem jest ze musisz podac blad jaki wyskoczyl - to podstawa

ja kupilem ok 2 lata temu w zwyklym motoryzacyjnym sklepie jakis zmamiennik za 180 zl , przeplywki na vagu wsumie nie sprawdzalem


Ale od zakupu zero bledow , autko chodzi idealnie , spalanie nie zmienia sie .
Najtaniej wiadomo - podmianka od znajomka, uzywana sztuka to loteria.
ALe faktem jest ze musisz podac blad jaki wyskoczyl - to podstawa
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
- robi1704
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 17
- Rejestracja: 23 maja 2009, 23:04
- Imię: Robert
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: gdańsk
Witam wszystkich,
A czy ten problem z mocą o którym piszesz nie w dni kiedy na dworzu jest bardzo ciepło ? pytam ponieważ mam też A6 2,4 99r i mam z tego co czytałem baaardzo podobny problem jak nie ten sam
.
I powiem tak. Zrobiłem i wymieniłem już chyba wszystko co tylko możliwe żeby coś się zmieniło i niestety nic się nie zmienia
.
- wymieniłem przepływomierz (na Oryginalny) i nic
,
- wymieniłem sondy lambda dwie i zmieniło się spalanie bo sondy były trafione,
- zmieniłem czujnik temp. powietrza dolotowego i nic
,
- wymieniłem ezektor i nic
- świece ,kable itd wymieniane co 10 tysięcy i to nic nie daje,
- kupiłem i wymieniłem na prube komputer i też żadnej poprawy
,
Zero błędów a samochód dalej nie jedzie jak wydaje mi się że powinien. Jak jest chłodny silnik to auto jedzie naprawde fajnie, ale jak się nagrzeje to już zaczynają się problemy. Nie reaguje praktycznie na pedał gazu i oraktycznie przyspieszenia nie ma. Normalnie nie chce się nim wtedy jeździć bo to istna meczarnia a nie przyjemność.
Może ktoś miał podobny przypadek i ma jakieś pomysły co tomoże być ? Bo ja osobiście wyczerpałem pomysły. Acha dodam że jak na dworzu jest chłodno to jest ok ale jak przychodzi lato to normalnie masakra bo nie da się jeździć. Nie mam szans na starcie z seicento bo moja !6 zwyczejnie nie przyspiesza.
Proszę o jakieś podpowiedzi
A czy ten problem z mocą o którym piszesz nie w dni kiedy na dworzu jest bardzo ciepło ? pytam ponieważ mam też A6 2,4 99r i mam z tego co czytałem baaardzo podobny problem jak nie ten sam

I powiem tak. Zrobiłem i wymieniłem już chyba wszystko co tylko możliwe żeby coś się zmieniło i niestety nic się nie zmienia

- wymieniłem przepływomierz (na Oryginalny) i nic

- wymieniłem sondy lambda dwie i zmieniło się spalanie bo sondy były trafione,
- zmieniłem czujnik temp. powietrza dolotowego i nic

- wymieniłem ezektor i nic

- świece ,kable itd wymieniane co 10 tysięcy i to nic nie daje,
- kupiłem i wymieniłem na prube komputer i też żadnej poprawy

Zero błędów a samochód dalej nie jedzie jak wydaje mi się że powinien. Jak jest chłodny silnik to auto jedzie naprawde fajnie, ale jak się nagrzeje to już zaczynają się problemy. Nie reaguje praktycznie na pedał gazu i oraktycznie przyspieszenia nie ma. Normalnie nie chce się nim wtedy jeździć bo to istna meczarnia a nie przyjemność.
Może ktoś miał podobny przypadek i ma jakieś pomysły co tomoże być ? Bo ja osobiście wyczerpałem pomysły. Acha dodam że jak na dworzu jest chłodno to jest ok ale jak przychodzi lato to normalnie masakra bo nie da się jeździć. Nie mam szans na starcie z seicento bo moja !6 zwyczejnie nie przyspiesza.
Proszę o jakieś podpowiedzi
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
auto osiaga prędkość ale żeby sie rozbujac to troche mu schodzi, wczoraj golf 4 sie ze mnie smial bo nie moglem mu dac rady na trasie bo prktycznie zero przyspieszenia ale jak juz sie bujną to gosc zostal daleko z tylu. Tez kiedys mialem wrazenie wlasnie ze jest roznica w zaleznosci od temp. na zewnatrz.
Mi mechanik powiedzial ze wlasnie moze wina lezy po stronie rozrzadu lub powietrza ale wiecie w ciemno to sobie mozna
Mi mechanik powiedzial ze wlasnie moze wina lezy po stronie rozrzadu lub powietrza ale wiecie w ciemno to sobie mozna
MALUSKI55 POZDRAWIAM
- robi1704
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 17
- Rejestracja: 23 maja 2009, 23:04
- Imię: Robert
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: gdańsk
Zapomniałem dodać rzeczywiście, ale czujnik temp. cieczy tez wymieniony na NOWY i to kompletnie nic nie dało.
Wymienię dzisiaj jeszcze f. paliwa i świece moze wtedy się coś zmieni ale wątpię bo ten obiaw braku mocy jest co roku jak tylko na dworzu zaczyna sie robić ciepło. Wtedy auto zostawiam w garażu i jeżdze skuterkiem albo rowerem
. Nie muszę sie męczyć autem bo nie ma wówczas żadnej przyjemności z jazdy. Może mi się uda umówić na tą sobote na Hamownie to wtedy może coś więcej się dowiem. Bo jak na razie to czarna dziura
bark jakichkolwiek pomysłów. A co gorsza nikt nie umie mi pomóc
. A żeby było śmieszniej wczoraj zaczął mi na zimnym silniku na biegu jałowym bujać na obrotach. Chodził chwile na jałowym bujał, obroty spadły i zaczął falować aż obroty podbiło i zaczął chodzi ok. Mam ochotę czasem go spalić, ale jak pomyśl ile kasy wpakowałem w niego to żal mi tych pieniędzy i mojej roboty. 
U mnie rozrząd zakładany był Oryginalny na blokadach wałków i wału więc nie ma opcji żey rozrząd był przestawiony. Też sądze ze to wina powietrza ale ja juz wymieniłem wszystko co związane z powietrzem i nic to nie dało
. Czasem sobie myśle ze może fajnie by było założyć intercooler żeby powietrze zasysane było zawsze zimne ale to jest wolno ssący silnik więc nie wiem jak to zrobić i nie mam 100% gwarancji że to pomoże 
Wymienię dzisiaj jeszcze f. paliwa i świece moze wtedy się coś zmieni ale wątpię bo ten obiaw braku mocy jest co roku jak tylko na dworzu zaczyna sie robić ciepło. Wtedy auto zostawiam w garażu i jeżdze skuterkiem albo rowerem




U mnie rozrząd zakładany był Oryginalny na blokadach wałków i wału więc nie ma opcji żey rozrząd był przestawiony. Też sądze ze to wina powietrza ale ja juz wymieniłem wszystko co związane z powietrzem i nic to nie dało


no ja swiece wymienilem bo myslaem ze to moze tego wina alenic z tego, co do filtru paliwa to ja auto mam na gazie a silnik pracuje zarówno na benzynie jak i na gazie czyli zero mocy. Czyzby nagle obydwa filtry na raz sie zatkały?? kiedys cos mi wspominali ze moze cewka ale ja wiem, bede szukał dalej bo jak sobie pomysle jak jezdzilo autko w porównaniu co do teraz to mi sie plakac chce, pieniadze pakuje i wymieniam co sie da a tu brak efektu
MALUSKI55 POZDRAWIAM
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 248
- Rejestracja: 28 sie 2011, 20:35
- Imię: Włodzimierz
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Żory
A jak byś go oszukał, znaczy kompa. Czujnik temperatury - jego oporność zależy od temperatury im niższa temperatura tym oporność większa (strzelam). Oporniczek w szereg i będzie myślał, że jest -15C. Zresztą sprawdzisz w vagu pomiary.robi1704 pisze:- zmieniłem czujnik temp. powietrza dolotowego i nic ,
W infotechu piszą o jakimś "zawór dwusuwakowy" który w zależnosci od obrotów zmienia długość kolektora dolotowego. Ciekawym co to.