Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ AKN 2.5 150 KM] Dymienie spod wlewu oleju

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
vario
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 102
Rejestracja: 29 lip 2011, 20:37
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

[ AKN 2.5 150 KM] Dymienie spod wlewu oleju

Post autor: vario » 10 cze 2012, 11:32

Witam
Przymierzam się do zakupu C5, trochę już poczytałem ale dalej nie wiem jednego:

Czy po odkręceniu korka oleju może on choć troszkę podskakiwać ?

Czy po odkręceniu ma prawo unosić się dym ? Oglądałem już parę aut i na 99% były to spaliny aż zaśmierdziało.
Jak na to patrzeć ? Czy jest to istotne ? C5 w 2.5 to delikatne maszyny dlatego nie chcę kupić bubla.

Z góry dzięki
pzdr

ArKos72

Post autor: ArKos72 » 10 cze 2012, 11:56

vario pisze:Czy po odkręceniu korka oleju może on choć troszkę podskakiwać ?
Tak. W skrzyni korbowej są znaczne zmiany ciśnienia z powodu pracy tłoków.
vario pisze:Czy po odkręceniu ma prawo unosić się dym ?
Nie. Obecność dymu czyli spalin świadczy o zjechanych pierścieniach i przedostawaniu się spalin przez nie do skrzyni korbowej, a tym samym auto pewnie będzie spożywać olej.
vario pisze:Jak na to patrzeć ? Czy jest to istotne ?
Patrzeć ostrożnie - każdy silnik powinien posiadać określone cechy pozytywne, nie tylko 2.5tdi. W benzyniaku też nie powinno dymić spod korka. Ja bym odpuścił taki silnik - przerabialiśmy temat w aucie kolegi. Po kilku niemałych inwestycjach i tak skoĂączyło się swapem.

Awatar użytkownika
p10tr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 13 cze 2011, 14:18
Lokalizacja: lubuskie

Post autor: p10tr » 10 cze 2012, 12:52

Podskakujący korek wlewu oleju jest oznaką niedrożności odmy , a jak wiemy te silniki są bardzo uczulone na odpowietrzenie skrzyni korbowej . Przy sprawnej odmie i sprawnym silniku takie zjawisko podskakiwanie korka nie powinno mieć miejsca . Tak jest u mnie niżej w linku.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 10 cze 2012, 18:37

Korek nie powinien podskakiwać. Wiem to z doswiadczenia, przy silniku pracującym na biegu jałowym korek leży spokojnie. Przy wyższych obrotach w czasie jazdy nie sprawdzałem <okok> <lol>

Natomiast co do dymienia spod korka, to musiałbyś rozróżnić czy to są spaliny czy opary oleju. Rozgrzany olej puści opary, dla mnie to jest normalne. Po to są odmy aby odfiltrować olej i aby pozostał on w silniku.
Oczywiście obecność spalin świadczy o przedmuchach znad tłoka, im ich wiecej tym gorzej to swiadczy o szczelnośći układu : tłok-cylinder. Idealnie szczelnych cylindrów oczywiście nie ma <radocha>
Sprawdzenia dokonaj na porządnie rozgrzanym silniku. Na zimnym zawsze przedmuchów spalin będzie więcej ale to normalne <okok>

To wszystko oczywiście przy założeniu, że potrafisz odróżnić za pomocą zmysłów smrodek spalin od smrodku rozgrzanego oleju oraz wzrokowo różnicę w wyglądzie tych "dymków" <okok>
Części samochodowe online - Motostacja pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja