Witam
Przymierzam się do zakupu C5, trochę już poczytałem ale dalej nie wiem jednego:
Czy po odkręceniu korka oleju może on choć troszkę podskakiwać ?
Czy po odkręceniu ma prawo unosić się dym ? Oglądałem już parę aut i na 99% były to spaliny aż zaśmierdziało.
Jak na to patrzeć ? Czy jest to istotne ? C5 w 2.5 to delikatne maszyny dlatego nie chcę kupić bubla.
Z góry dzięki
pzdr
[ AKN 2.5 150 KM] Dymienie spod wlewu oleju
Tak. W skrzyni korbowej są znaczne zmiany ciśnienia z powodu pracy tłoków.vario pisze:Czy po odkręceniu korka oleju może on choć troszkę podskakiwać ?
Nie. Obecność dymu czyli spalin świadczy o zjechanych pierścieniach i przedostawaniu się spalin przez nie do skrzyni korbowej, a tym samym auto pewnie będzie spożywać olej.vario pisze:Czy po odkręceniu ma prawo unosić się dym ?
Patrzeć ostrożnie - każdy silnik powinien posiadać określone cechy pozytywne, nie tylko 2.5tdi. W benzyniaku też nie powinno dymić spod korka. Ja bym odpuścił taki silnik - przerabialiśmy temat w aucie kolegi. Po kilku niemałych inwestycjach i tak skoĂączyło się swapem.vario pisze:Jak na to patrzeć ? Czy jest to istotne ?
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Korek nie powinien podskakiwać. Wiem to z doswiadczenia, przy silniku pracującym na biegu jałowym korek leży spokojnie. Przy wyższych obrotach w czasie jazdy nie sprawdzałem
Natomiast co do dymienia spod korka, to musiałbyś rozróżnić czy to są spaliny czy opary oleju. Rozgrzany olej puści opary, dla mnie to jest normalne. Po to są odmy aby odfiltrować olej i aby pozostał on w silniku.
Oczywiście obecność spalin świadczy o przedmuchach znad tłoka, im ich wiecej tym gorzej to swiadczy o szczelnośći układu : tłok-cylinder. Idealnie szczelnych cylindrów oczywiście nie ma
Sprawdzenia dokonaj na porządnie rozgrzanym silniku. Na zimnym zawsze przedmuchów spalin będzie więcej ale to normalne
To wszystko oczywiście przy założeniu, że potrafisz odróżnić za pomocą zmysłów smrodek spalin od smrodku rozgrzanego oleju oraz wzrokowo różnicę w wyglądzie tych "dymków"


Natomiast co do dymienia spod korka, to musiałbyś rozróżnić czy to są spaliny czy opary oleju. Rozgrzany olej puści opary, dla mnie to jest normalne. Po to są odmy aby odfiltrować olej i aby pozostał on w silniku.
Oczywiście obecność spalin świadczy o przedmuchach znad tłoka, im ich wiecej tym gorzej to swiadczy o szczelnośći układu : tłok-cylinder. Idealnie szczelnych cylindrów oczywiście nie ma

Sprawdzenia dokonaj na porządnie rozgrzanym silniku. Na zimnym zawsze przedmuchów spalin będzie więcej ale to normalne

To wszystko oczywiście przy założeniu, że potrafisz odróżnić za pomocą zmysłów smrodek spalin od smrodku rozgrzanego oleju oraz wzrokowo różnicę w wyglądzie tych "dymków"

Części samochodowe online - Motostacja pl