[ A6 C5 Avant] Problem z ryglem (zamykaniem) w drzwiach kier
[ A6 C5 Avant] Problem z ryglem (zamykaniem) w drzwiach kier
Proszę o pomoc. Przeszukałem forum ale nie znalazłem wyczerpujacych informacji w mojej sprawie.
Mam problem z drzwiami kierowcy. Otórz, trudno je zatrzasnąć. Albo odbijają nie zamykając się wcale, albo są w pozycji niedomkniete. Już kilka razy przy prawym zakrecie same się otworzyły <szok> . Przyczyna jest rygiel w drzwiach (chyba tak to sie nazywa) który zachowuje sie tak jakby miał problem ze "sprężynowaniem", po prostu podczas zamykania drzwi sprężyna która pewnie jest w ryglu powinna spowodować że wskoczy on ładnie na bolec w drzwiach i bedzie sie jego trzymał. Niestety nic z tego. WD40 juz próbowałem, minimalna poprawa na bardzo krótko.
Rozebrałem tapicerkę drzwi chcąc dostać sie do rygla ale napotkałem mały problem a nie chcę czegos połamać.
Pytanie, co należy zrobić aby zdemontować mechanizm rygla bez strat własnych.
Ja próbowałem zdjąć najpierw osłonę zwalniając z tych zaznaczonych zatrzasków, widac dwa na zdjęciu ale było ich chyba cztery i ta osłona by zeszła.
Niestety z tyłu przeszkadza druga osłona, klamki/zamka.
I właśnie tej osłony nie mogłem ruszyć, nie wiem jak ją odczepić? pomocy
Mam problem z drzwiami kierowcy. Otórz, trudno je zatrzasnąć. Albo odbijają nie zamykając się wcale, albo są w pozycji niedomkniete. Już kilka razy przy prawym zakrecie same się otworzyły <szok> . Przyczyna jest rygiel w drzwiach (chyba tak to sie nazywa) który zachowuje sie tak jakby miał problem ze "sprężynowaniem", po prostu podczas zamykania drzwi sprężyna która pewnie jest w ryglu powinna spowodować że wskoczy on ładnie na bolec w drzwiach i bedzie sie jego trzymał. Niestety nic z tego. WD40 juz próbowałem, minimalna poprawa na bardzo krótko.
Rozebrałem tapicerkę drzwi chcąc dostać sie do rygla ale napotkałem mały problem a nie chcę czegos połamać.
Pytanie, co należy zrobić aby zdemontować mechanizm rygla bez strat własnych.
Ja próbowałem zdjąć najpierw osłonę zwalniając z tych zaznaczonych zatrzasków, widac dwa na zdjęciu ale było ich chyba cztery i ta osłona by zeszła.
Niestety z tyłu przeszkadza druga osłona, klamki/zamka.
I właśnie tej osłony nie mogłem ruszyć, nie wiem jak ją odczepić? pomocy
Damiancki, normalna i częsta usterka zamka twój nadaje się tylko do wymiany smarowanie psikanie działa chwilowo sam wymieniałem zamki miałem taki problem jak ty.Aby wymontować zamek musisz zdemontować rame wraz z szybą i masz eleganckie dojście powinno się przydać temat dotyczy ślizgów ale pokazane jest jak zdemontować rame a6-c5-wymiana-zabierakow-slizgow-w-prze ... t16247.htm
Dzieki za linki z pewnościa sie przydadzą .
Niemniej, czy nie da sie wyjąć jakoś łatwo ten plastik który pokazałem na zdjeciu nr2 osłaniajacy klamke i zamek od srodka? i czy konieczna jest wymiana całości, czy to cholerstwo jest rozbieralne? nie wiem jak jest zbudowany ale może to tylko jakaś sprężynka? poza tym ryglem, wsio działa.
Ma ktoś taki zamek z lewych przedich drzwi od A6 C5 po 2001r Avant. do sprzedania?
Niemniej, czy nie da sie wyjąć jakoś łatwo ten plastik który pokazałem na zdjeciu nr2 osłaniajacy klamke i zamek od srodka? i czy konieczna jest wymiana całości, czy to cholerstwo jest rozbieralne? nie wiem jak jest zbudowany ale może to tylko jakaś sprężynka? poza tym ryglem, wsio działa.
Ma ktoś taki zamek z lewych przedich drzwi od A6 C5 po 2001r Avant. do sprzedania?
Kolego jak wymontujesz rame to będziesz miał łatwiej zdemontować ten plastik trzyma górny zaczep pod ramą.Damiancki pisze:Dzieki za linki z pewnościa sie przydadzą .
Niemniej, czy nie da sie wyjąć jakoś łatwo ten plastik który pokazałem na zdjeciu nr2 osłaniajacy klamke i zamek od srodka? i czy konieczna jest wymiana całości, czy to cholerstwo jest rozbieralne? nie wiem jak jest zbudowany ale może to tylko jakaś sprężynka? poza tym ryglem, wsio działa.
Ma ktoś taki zamek z lewych przedich drzwi od A6 C5 po 2001r Avant. do sprzedania?
Zamek składa sie z mechanizmu z ryglem zanitowany i elektroniki która możesz zdemontować poszukaj gołego zamka elektronike przełożysz swoją.
daniel1997 pisze: Kolego jak wymontujesz rame to będziesz miał łatwiej zdemontować ten plastik trzyma górny zaczep pod ramą.
Zamek składa sie z mechanizmu z ryglem zanitowany i elektroniki która możesz zdemontować poszukaj gołego zamka elektronike przełożysz swoją.
Tak zrobię, thx
Szukam więc zamka. Czy były różnice w zamkach w wersjach poliftowych?
Odkopię trochę temat. Przyszły mrozy temperatury w nocy rzędu -10 stopni. Notorycznie powtarza się zamarzanie zamków przednich. Jeżeli chodzi o stronę kierowcy nie ma problemu, bo psikam w otwór od kluczyka i po paru chwilach puszcza, drzwi się normalnie otwierają i zamykają. Natomiast po stronie pasażera zamek się otwiera, drzwi również, ale nie można ich już zamknąć, pojawia się problem z ryglem , który nie chce zaskoczyć. Po paru minutach jak rygiel się rozrusza zaskoczy. Jak się rozgrzeje wnętrze to co zamarzło puszcza i drzwi działają elegancko. Planuje rozebrać boczek, poczyścić i przesmarować zamek, rygiel i cały ten mechanizm. Jaki jest do tego dostęp ? Jakiego najlepiej smaru użyć ? Jakiś miedziany ? czy taki do łożysk ? Mam już dosyć zabawy z odmrażaczami tym bardziej jak człowiek się spieszy
Trafiłem na ten temat: a6-c5-zamek-strona-lp-vt31231,15.htm obawiam się że od strony kierowcy trzeba będzie wymienić ten silniczek, ale spróbuję jeszcze patentu ze strzykawką i naftą, tylko bez zdejmowania boczku pewnie się nie obejdzie żeby jakoś sensownie tam dotrzeć ? Czy spróbować jakoś wstrzyknąć naftę przez te otwory od góry jak się klamkę uniesie do góry ? A te drzwi od strony pasażera i ciężko działający rygiel na mrozie to nie wiem, bo zamek się otwiera normalnie
WD40 z rurką psikasz w zamek bez zdejmowania czegokolwiek, zamek rozruszać kilka razy zatrzaskując i otwierając. U mnie pomogło.jezyk_05 pisze: pojawia się problem z ryglem , który nie chce zaskoczyć. Po paru minutach jak rygiel się rozrusza zaskoczy. Jak się rozgrzeje wnętrze to co zamarzło puszcza i drzwi działają elegancko. Planuje rozebrać boczek, poczyścić i przesmarować zamek, rygiel i cały ten mechanizm. Jaki jest do tego dostęp ? Jakiego najlepiej smaru użyć ? Jakiś miedziany ? czy taki do łożysk ? Mam już dosyć zabawy z odmrażaczami tym bardziej jak człowiek się spieszy
Spróbuję z tą rurką, bo wcześniej psikałem bez, pomogło na parę dni, może nie dotarło wszędzie...Damiancki pisze:
WD40 z rurką psikasz w zamek bez zdejmowania czegokolwiek, zamek rozruszać kilka razy zatrzaskując i otwierając. U mnie pomogło.
Od strony kierowcy ok można wcisnąć rurkę w miejsce kluczyka, natomiast od strony pasażera można tylko przy otwartych drzwiach bezpośrednio spsikać rygiel, bo dziury na kluczyk nie ma.daniel1997 pisze:jezyk_05, metoda taka jak pisze Damiancki, nafta nie traci właściwości smarujących.
Da się da, dlatego pisałem o WD40 i rurce. Znajdziesz jak poszukasz miejsce gdzie można wcisnąć rurkę.jezyk_05 pisze:
Od strony kierowcy ok można wcisnąć rurkę w miejsce kluczyka, natomiast od strony pasażera można tylko przy otwartych drzwiach bezpośrednio spsikać rygiel, bo dziury na kluczyk nie ma.
Nie miałem na myśli psikania od strony zamka bo nie było mowy o problemie z blokującym się kluczykiem tylko z nie zatrzaskującymi się drzwiami.
Dzisiaj się bawiłem strzykawką z rurką i naftą. Popsikałem wszystkie drzwi. Kierowca i cały tył chodzi idealnie, natomiast pasażer przód drzwi trzeba jakby przytrzymać dociśnięte i po chwili rygiel zaskakuje...
EDIT: Dzisiaj rano po mroźnej nocy na bank poniżej -10 stopni, rano przy rozruchu -8 stopni wszystko elegancko działa, pojeździłem i jeszcze raz zaaplikowałem naftę. Myślę że wszystko będzie ok, dzięki Panowie
EDIT: Dzisiaj rano po mroźnej nocy na bank poniżej -10 stopni, rano przy rozruchu -8 stopni wszystko elegancko działa, pojeździłem i jeszcze raz zaaplikowałem naftę. Myślę że wszystko będzie ok, dzięki Panowie
Ostatnio zmieniony 10 gru 2012, 13:20 przez jezyk_05, łącznie zmieniany 1 raz.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga