Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ A6 C5 Avant] Problem z ryglem (zamykaniem) w drzwiach kier

Nadwozie
Damiancki
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 06 kwie 2012, 22:02
Lokalizacja: Lublin

[ A6 C5 Avant] Problem z ryglem (zamykaniem) w drzwiach kier

Post autor: Damiancki » 22 maja 2012, 14:14

Proszę o pomoc. Przeszukałem forum ale nie znalazłem wyczerpujacych informacji w mojej sprawie.

Mam problem z drzwiami kierowcy. Otórz, trudno je zatrzasnąć. Albo odbijają nie zamykając się wcale, albo są w pozycji niedomkniete. Już kilka razy przy prawym zakrecie same się otworzyły <szok> . Przyczyna jest rygiel w drzwiach (chyba tak to sie nazywa) który zachowuje sie tak jakby miał problem ze "sprężynowaniem", po prostu podczas zamykania drzwi sprężyna która pewnie jest w ryglu powinna spowodować że wskoczy on ładnie na bolec w drzwiach i bedzie sie jego trzymał. Niestety nic z tego. WD40 juz próbowałem, minimalna poprawa na bardzo krótko.

Rozebrałem tapicerkę drzwi chcąc dostać sie do rygla ale napotkałem mały problem a nie chcę czegos połamać.

Pytanie, co należy zrobić aby zdemontować mechanizm rygla bez strat własnych.

Ja próbowałem zdjąć najpierw osłonę zwalniając z tych zaznaczonych zatrzasków, widac dwa na zdjęciu ale było ich chyba cztery i ta osłona by zeszła.
Obrazek

Niestety z tyłu przeszkadza druga osłona, klamki/zamka.
I właśnie tej osłony nie mogłem ruszyć, nie wiem jak ją odczepić? pomocy :|

Obrazek

daniel1997

Post autor: daniel1997 » 22 maja 2012, 17:31

Damiancki, normalna i częsta usterka zamka twój nadaje się tylko do wymiany smarowanie psikanie działa chwilowo sam wymieniałem zamki miałem taki problem jak ty.Aby wymontować zamek musisz zdemontować rame wraz z szybą i masz eleganckie dojście powinno się przydać temat dotyczy ślizgów ale pokazane jest jak zdemontować rame a6-c5-wymiana-zabierakow-slizgow-w-prze ... t16247.htm

Damiancki
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 06 kwie 2012, 22:02
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Damiancki » 23 maja 2012, 00:03

Dzieki za linki z pewnościa sie przydadzą :) .

Niemniej, czy nie da sie wyjąć jakoś łatwo ten plastik który pokazałem na zdjeciu nr2 osłaniajacy klamke i zamek od srodka? i czy konieczna jest wymiana całości, czy to cholerstwo jest rozbieralne? nie wiem jak jest zbudowany ale może to tylko jakaś sprężynka? poza tym ryglem, wsio działa.

Ma ktoś taki zamek z lewych przedich drzwi od A6 C5 po 2001r Avant. do sprzedania?

daniel1997

Post autor: daniel1997 » 23 maja 2012, 18:54

Damiancki pisze:Dzieki za linki z pewnościa sie przydadzą :) .

Niemniej, czy nie da sie wyjąć jakoś łatwo ten plastik który pokazałem na zdjeciu nr2 osłaniajacy klamke i zamek od srodka? i czy konieczna jest wymiana całości, czy to cholerstwo jest rozbieralne? nie wiem jak jest zbudowany ale może to tylko jakaś sprężynka? poza tym ryglem, wsio działa.

Ma ktoś taki zamek z lewych przedich drzwi od A6 C5 po 2001r Avant. do sprzedania?
Kolego jak wymontujesz rame to będziesz miał łatwiej zdemontować ten plastik trzyma górny zaczep pod ramą.
Zamek składa sie z mechanizmu z ryglem zanitowany i elektroniki która możesz zdemontować poszukaj gołego zamka elektronike przełożysz swoją.

Damiancki
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 06 kwie 2012, 22:02
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Damiancki » 23 maja 2012, 19:46

daniel1997 pisze: Kolego jak wymontujesz rame to będziesz miał łatwiej zdemontować ten plastik trzyma górny zaczep pod ramą.
Zamek składa sie z mechanizmu z ryglem zanitowany i elektroniki która możesz zdemontować poszukaj gołego zamka elektronike przełożysz swoją.

Tak zrobię, thx <okok>


Szukam więc zamka. Czy były różnice w zamkach w wersjach poliftowych?

jezyk_05
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 19 paź 2012, 10:38
Lokalizacja: Łódź

Post autor: jezyk_05 » 08 gru 2012, 22:11

Odkopię trochę temat. Przyszły mrozy temperatury w nocy rzędu -10 stopni. Notorycznie powtarza się zamarzanie zamków przednich. Jeżeli chodzi o stronę kierowcy nie ma problemu, bo psikam w otwór od kluczyka i po paru chwilach puszcza, drzwi się normalnie otwierają i zamykają. Natomiast po stronie pasażera zamek się otwiera, drzwi również, ale nie można ich już zamknąć, pojawia się problem z ryglem , który nie chce zaskoczyć. Po paru minutach jak rygiel się rozrusza zaskoczy. Jak się rozgrzeje wnętrze to co zamarzło puszcza i drzwi działają elegancko. Planuje rozebrać boczek, poczyścić i przesmarować zamek, rygiel i cały ten mechanizm. Jaki jest do tego dostęp ? Jakiego najlepiej smaru użyć ? Jakiś miedziany ? czy taki do łożysk ? Mam już dosyć zabawy z odmrażaczami <wnerw> tym bardziej jak człowiek się spieszy

daniel1997

Post autor: daniel1997 » 08 gru 2012, 22:18

jezyk_05, igła strzykawka i nafta i będzie ok no chyba że zamek jest już do wymiany bolączka c5

jezyk_05
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 19 paź 2012, 10:38
Lokalizacja: Łódź

Post autor: jezyk_05 » 08 gru 2012, 23:38

Trafiłem na ten temat: a6-c5-zamek-strona-lp-vt31231,15.htm obawiam się że od strony kierowcy trzeba będzie wymienić ten silniczek, ale spróbuję jeszcze patentu ze strzykawką i naftą, tylko bez zdejmowania boczku pewnie się nie obejdzie żeby jakoś sensownie tam dotrzeć ? Czy spróbować jakoś wstrzyknąć naftę przez te otwory od góry jak się klamkę uniesie do góry ? A te drzwi od strony pasażera i ciężko działający rygiel na mrozie to nie wiem, bo zamek się otwiera normalnie <wnerw>

Damiancki
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 06 kwie 2012, 22:02
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Damiancki » 08 gru 2012, 23:46

jezyk_05 pisze: pojawia się problem z ryglem , który nie chce zaskoczyć. Po paru minutach jak rygiel się rozrusza zaskoczy. Jak się rozgrzeje wnętrze to co zamarzło puszcza i drzwi działają elegancko. Planuje rozebrać boczek, poczyścić i przesmarować zamek, rygiel i cały ten mechanizm. Jaki jest do tego dostęp ? Jakiego najlepiej smaru użyć ? Jakiś miedziany ? czy taki do łożysk ? Mam już dosyć zabawy z odmrażaczami <wnerw> tym bardziej jak człowiek się spieszy
WD40 z rurką psikasz w zamek bez zdejmowania czegokolwiek, zamek rozruszać kilka razy zatrzaskując i otwierając. U mnie pomogło.

daniel1997

Post autor: daniel1997 » 08 gru 2012, 23:54

jezyk_05, metoda taka jak pisze Damiancki, nafta nie traci właściwości smarujących.

jezyk_05
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 19 paź 2012, 10:38
Lokalizacja: Łódź

Post autor: jezyk_05 » 08 gru 2012, 23:56

Damiancki pisze:
WD40 z rurką psikasz w zamek bez zdejmowania czegokolwiek, zamek rozruszać kilka razy zatrzaskując i otwierając. U mnie pomogło.
Spróbuję z tą rurką, bo wcześniej psikałem bez, pomogło na parę dni, może nie dotarło wszędzie...



daniel1997 pisze:jezyk_05, metoda taka jak pisze Damiancki, nafta nie traci właściwości smarujących.
Od strony kierowcy ok można wcisnąć rurkę w miejsce kluczyka, natomiast od strony pasażera można tylko przy otwartych drzwiach bezpośrednio spsikać rygiel, bo dziury na kluczyk nie ma.

daniel1997

Post autor: daniel1997 » 09 gru 2012, 00:05

jezyk_05, zpsikaj rygiel to on jest odpowiedzialny za prawidłowe działanie <okok> a nie wkładka/

jezyk_05
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 19 paź 2012, 10:38
Lokalizacja: Łódź

Post autor: jezyk_05 » 09 gru 2012, 00:14

Jutro lecę po nafte i się bede bawić...

Damiancki
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 06 kwie 2012, 22:02
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Damiancki » 09 gru 2012, 16:51

jezyk_05 pisze:
Od strony kierowcy ok można wcisnąć rurkę w miejsce kluczyka, natomiast od strony pasażera można tylko przy otwartych drzwiach bezpośrednio spsikać rygiel, bo dziury na kluczyk nie ma.
Da się da, dlatego pisałem o WD40 i rurce. Znajdziesz jak poszukasz miejsce gdzie można wcisnąć rurkę.
Nie miałem na myśli psikania od strony zamka bo nie było mowy o problemie z blokującym się kluczykiem tylko z nie zatrzaskującymi się drzwiami.

jezyk_05
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 19 paź 2012, 10:38
Lokalizacja: Łódź

Post autor: jezyk_05 » 09 gru 2012, 18:44

Dzisiaj się bawiłem strzykawką z rurką i naftą. Popsikałem wszystkie drzwi. Kierowca i cały tył chodzi idealnie, natomiast pasażer przód drzwi trzeba jakby przytrzymać dociśnięte i po chwili rygiel zaskakuje...


EDIT: Dzisiaj rano po mroźnej nocy na bank poniżej -10 stopni, rano przy rozruchu -8 stopni wszystko elegancko działa, pojeździłem i jeszcze raz zaaplikowałem naftę. Myślę że wszystko będzie ok, dzięki Panowie <radocha>
Ostatnio zmieniony 10 gru 2012, 13:20 przez jezyk_05, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga