Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ TIP+Q] Dziwne dźwięki z przodu auta

Układ napędowy i skrzynie biegów
Awatar użytkownika
maxon
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 282
Rejestracja: 29 lip 2010, 11:35
Lokalizacja: Gdańsk-Warszawa

[ TIP+Q] Dziwne dźwięki z przodu auta

Post autor: maxon » 17 maja 2012, 12:40

Cześć,
mój pacjent nieco marudzi. Historia problemu:

Jadąc Wawa-GdaĂąsk na rezerwie zatrzymałem woza na stacji celem tankowania. Myślę nie będę się czołgał na oparach - szkoda pompy i wtrysków. Zatankowałem, odpalam. Wrzucam D i tu szarpnięcie jakby z trudem zapiął bieg. Myślę, zdarza się. Ruszam i nagle przy prędkości > 50 km/h mam dziwne odgłosy. Jakby chrobotanie. Zatrzymałem autko sprawdziłem czy coś nie cieknie, nie ciągnie się pod autem itp. Oględziny nie wykazały nic niepokojącego. Nadmieniam, że auto nigdy nie było naprawiane. Przebieg 170kkm.

Obawiając się, że to silnik czy turbo przeprowadziłem kilka testów. Na postoju przegazowanie nie powoduje dziwnych dźwięków. W czasie jazdy przy prędkości 50 km/h przy niskich obrotach i puszczonym gazie grzechot nadal słychać. Przy wrzuceniu N w trakcie jazdy (oczywiście na krótką chwilę) dalej to samo. Pry powolnym toczeniu 20-30 km/h grzechot ledwie słychać. Narasta od prędkości 50km/h. Nie ma znaczenia też na jakim biegu i jakie obroty. Testowałem przy ręcznej zmianie biegów.
Wykluczam więc na razie problemy silnikowe, stawiając na napęd lub skrzynię. Proszę forumowiczów z doświadczeniem od 4x4, mechanizmów różnicowych o ew. wskazówki od czego zacząć poszukiwania.
Dzisiaj obejrzę auto od spodu w poszukiwaniu widocznych przyczyn ale obawiam się, że nic nie znajdę :/ Co rozbierać ?

Na forum A8 znalazłem coś takiego (kliknij) , może kogoś naprowadzi i pomoże mnie olśnić.

pozdrawiam serdecznie,
maxon

[ Dodano: 2012-05-17, 15:17 ]
Jestem po oględzinach. Wizualnie nic nie stwierdzam. Ale zauważam, że to buczenie/wycie zmienia się gdy majtam sterem lewo prawo. Mam nadzieję, że to łożysko. Chociaż buczenie inne niż z łożyska opla (tylko z opla mam doświadczenia z łożyskami).

Pytanie tylko czy łożysko może tak nagle walnąć ? Może było rozgrzane, 10 min się ostudziło i walnęło przy ruszaniu. Co myślicie ?

[ Dodano: 2012-05-17, 21:12 ]
Buczenie/wycie znacznie słabnie przy ostrym skręcie w prawo. Co wskazuje na lewą stronę. Zaraz się za to zabieram. Zdam relację po robocie.
Mimo, że nikt nie odpisał powyższy ekshibicjonizm pomógł mi w analizie problemu <cwaniak>
Czasami brak ludożerców
daje się boleśnie odczuć...

tomju
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 22 maja 2010, 23:37
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tomju » 30 maja 2012, 21:52

Cześć,
mógłbyś napisać, jak wyniki pracy?
Ja mam chyba podobny problem - buczenie od 50kmh w górę. Przy skręcie w lewo prawie ustępuje, podczas skręcania w prawo mocno narasta. Ogólnie przy 70-90 kmh w kabinie jest po prostu głośno. Boję się, czy to nie np. mechanizm różnicowy (przyczyną nie są koła i ustawienie geometrii).
p,
tomju

Awatar użytkownika
maxon
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 282
Rejestracja: 29 lip 2010, 11:35
Lokalizacja: Gdańsk-Warszawa

Post autor: maxon » 01 cze 2012, 12:51

Wymieniłem łożysko z lewej strony. Wycie nie ustało. Luzów na kole nie zauważyłem z żadnej sugerowałem się tym, że cichło przy skręcie w prawo. Ale podobno przy łożyskach zespolonych nie jest to takie oczywiste. Jako, że i tak powinno się zmienić oba, dzisiaj zmieniam drugie. Zobaczymy czy to, czy może łożysko po stronie skrzyni :(

Skrócona procedura demontażu:

- odkręcić główną śrubę półosi, bez porządnego imbusa 19 mm nie podchodź (powodzenia; mnie zeszło się 1,5h)
- obciąć szlifierką 4 śruby mocujące łożysko (tniemy cieniutką tarczą obudowę łożyska blisko jarzma). Resztkę śruby łatwo odkręcamy (czas 15 min)
- wymieniamy łożysko
- skręcamy łożysko i półoś

pozdrawiam
Czasami brak ludożerców
daje się boleśnie odczuć...

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 01 cze 2012, 13:08

maxon pisze:Buczenie/wycie znacznie słabnie przy ostrym skręcie w prawo. Co wskazuje na lewą stronę.
Tak gwoli scisłości to IMO przy ostrym skręcie w prawo, gdyby to bylo lewe łożysko to nie cichłoby tylko jeszcze bardziej hałasowało <okok>

Cichłoby, gdyby to było prawe.

Nie przesądzam niczego oczywiście, nie podoba mi się to szarpnięcie przy załączeniu D.
Przegubów przy kołach jesteś pewien ?
Części samochodowe online - Motostacja pl

Awatar użytkownika
maxon
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 282
Rejestracja: 29 lip 2010, 11:35
Lokalizacja: Gdańsk-Warszawa

Post autor: maxon » 01 cze 2012, 13:11

Przeguby są ok. Zresztą one klekoczą charakterystycznie. A szarpnięcie zdarza się niezwykle rzadko. Jakby ruszanie z ręcznego na górce.
Czasami brak ludożerców
daje się boleśnie odczuć...

tomju
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 22 maja 2010, 23:37
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tomju » 02 cze 2012, 17:23

Ja już po wymienie łożyska. Niesamowita cisza i komfort :-).
Wymieniłem lewy przód i ponieważ auto toczy się juz supercicho nie ruszam nic więcej.
p,
tomju

Awatar użytkownika
maxon
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 282
Rejestracja: 29 lip 2010, 11:35
Lokalizacja: Gdańsk-Warszawa

Post autor: maxon » 04 cze 2012, 11:07

U mnie też cisza. Prawe było w jeszcze gorszym stanie niż lewe. To ono tak wyło. Nie trafiłem za pierwszym razem ale oba były już wyraźnie "zmęczone".


BTW: tomju Jaką metodę stosowałeś do rozbiórki ? Jak odkręcałeś półośkę, czym i czy łatwo poszło ? Ja imbusem 19mm ale połamałem klucz, po pospawaniu puściła za drugim podejściem. Jak dokręciłeś półoś ? U mnie 200nm poszło, dalej nie chciała się dokręcać, a niby powinno się jeszcze sztywnym kluczem dokręcić :o
Czasami brak ludożerców
daje się boleśnie odczuć...

tomju
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 22 maja 2010, 23:37
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tomju » 05 cze 2012, 18:24

Ja skorzystałem ze znacząco prostszej i droższej metody - warsztat, który zresztą mogę spokojnie polecać (w Warszawie).
p,
tomju

Awatar użytkownika
maxon
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 282
Rejestracja: 29 lip 2010, 11:35
Lokalizacja: Gdańsk-Warszawa

Post autor: maxon » 05 cze 2012, 21:57

E tam. Popsułeś sobie zabawę :P
Czasami brak ludożerców
daje się boleśnie odczuć...

limps221
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 15 lis 2010, 10:13
Lokalizacja: jasło`

Pomocy

Post autor: limps221 » 05 lis 2012, 08:56

Koledzy a ja wymieniłem obydwa łożyska z przodu OPTIMAL założyłem (stare nie były zbytnio zmęczone powiedział bym że dosyć dobre) i co dalej jak skręcam to słysze takie buczenie ni to obcieranie jakieś dziwny dziwięk taki. Nie wiem juz co mam z tym robić???????? Przeciez zmieniłem obydwa łozyska i żadnej różnicy nie poczułem. Czy możliwe jest żeby te łożyska były trefne od początku?????

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 05 lis 2012, 08:59

limps221, a jaki masz stan klocków/tarcz hamulcowych?

Domel48
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 429
Rejestracja: 25 maja 2012, 06:46
Imię: Dominik
Rocznik: 2014
Moje auto: A7 4K
Nadwozie: Liftback
Silnik: 2.8 FSI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wieluń

Post autor: Domel48 » 05 lis 2012, 11:47

Lozyska tej firmy optimal to sie jedynie do maszyn rolniczch nadawaja.Mam zle doswiadczenia z tymi lozyskami. Co nie zmienia faktu ze nie powinienes ich slyszec po wymianie.

limps221
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 15 lis 2010, 10:13
Lokalizacja: jasło`

Post autor: limps221 » 05 lis 2012, 13:24

0x4B25A pisze:limps221, a jaki masz stan klocków/tarcz hamulcowych?
No więc jeśli o to chodzi o SUPER bo zmieniłem cały komplet na nowy BOSHA więc to jest absolutnie wykluczone.
Biorę pod uwagę jeszcze poduszki pod silniekiem i może poduszki amortyzatorów z przodu. Kurde nie wiem juz sam.
ÂŁożyska wymieniełem i wogóle nie zauwazyłem rożnicy.

Awatar użytkownika
maxon
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 282
Rejestracja: 29 lip 2010, 11:35
Lokalizacja: Gdańsk-Warszawa

Post autor: maxon » 07 lis 2012, 14:04

Sam zmieniałeś łożyska ?
Czasami brak ludożerców
daje się boleśnie odczuć...

limps221
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 15 lis 2010, 10:13
Lokalizacja: jasło`

Post autor: limps221 » 07 lis 2012, 14:07

maxon pisze:Sam zmieniałeś łożyska ?
Zmieniałem razem z mechanikiem oczywiście wszystko cała procedura sprawdzana przezemnie na naszym forum więc nie wiem z kąd to pytanie a co mozna coś źle założyć???

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja