Witam, mam taki problem....
wymieniłem w swoim aucie głowice na nowego typu i jak to przy rozbiórce bywa odrazu poszły wtryski do sprawdzenia.... pompe Vp44 pominałem gdyż rok temu była w regeneracji w boschu.
Po ponowym złozeniu wszystkiego na blokadach auto odpala lecz strasznie dziwnie faluje. Na luzie obroty sobie faluja od 800 do 1000tyś. Kat wtrysku jest do doregulowania lecz nie można go idealnie ustwić... Narazie zostawiłem na -4. przy wysterowaniu pompy okolo 80 %.
Dodam jeszcze ze przy rozruchu jak dodam gazu wkreca sie na oborty ale juz za drugim razem dochodzi do 3 tyś, nie gaszac silnika i odczekaniu okolo 30 sekund znowu mozna go wkrecic do konca.
Co do wtrysków to na 6 były dwa padniete.... i tu chyba jest problem bo do wtryskiwacza sterującego została przełożona stara koncówka (działajaca) i podobno działa oraz jedna nowa koncówka do drugiego.
i co teraz zrobic ? :D od czego szukac przyczyny ?
co do bledów to narazie wyskakuje tylko blad zle ustawionego kata wtrysku...
Może być to czujnik połozenia wału ?
[ AKE 2.5 180 KM] Falujące obroty, szarpanie
A wiec tak... co do kata wtrysku to jutro z nim na nowo powalcze, przyznam się już że nie mialem dzisiaj na niego sily, Piotruś a jak jest to mozliwe że pompe złożona na blokadzie bo przekładce nowych głowic musiałem przekladac o jeden zabek bo regulacja się konczyla ?
Co do wtryskiwaczy to.właśnie mam takie wrazenie że czasami na jednym nie chodzi bo momentami traci znacznie na obrotach a potem je jakoś odzyskuje i tu teraz nasuwa się moje pytanie... czy wybudować tylko te dwa wtryskiwacze do sprawdzenia czy wszystkie, dodam że wcześniej nie mialem zadnych problemów . Czy wtryskiwacz z nowa koĂącówka się jakoś reguluje czy prostu odkrecamy stara i wkrecamy nowa ?(tak właśnie wygladala wymiana tej nowej koncowki) ? Ustawie kat wtrysku pomimo tych problemów z wtryskiwaczami ? Kurde zły jstem na siebie bo działało to musiałem się przyczepic
Co do wtryskiwaczy to.właśnie mam takie wrazenie że czasami na jednym nie chodzi bo momentami traci znacznie na obrotach a potem je jakoś odzyskuje i tu teraz nasuwa się moje pytanie... czy wybudować tylko te dwa wtryskiwacze do sprawdzenia czy wszystkie, dodam że wcześniej nie mialem zadnych problemów . Czy wtryskiwacz z nowa koĂącówka się jakoś reguluje czy prostu odkrecamy stara i wkrecamy nowa ?(tak właśnie wygladala wymiana tej nowej koncowki) ? Ustawie kat wtrysku pomimo tych problemów z wtryskiwaczami ? Kurde zły jstem na siebie bo działało to musiałem się przyczepic
a wiec tak ...
po dzisiejszej walce z silnikiem postanowiłem wybudować wszystkie wtryskiwacze i oddać do sprawdzenia, mam nadzieje ze ta firma zrobi to fachowo.... Dodam ze bedzie do Service bosch woliĂąski z Piastowa. Macie może jakieś informacje na ich temat ?
Co do konta wtrysku to próbowałem dzisiaj coś ustawić ale nie doczekałem się momentu w którym silnik osiągnie temperaturę robocza. Cos waliło stukało telepało silnikiem zal mi bylo na to patrzeć wyłączyłem dekle w gore wtryski w paczkę i poszły.
Piotruś wał był zblokowany tak samo wałki jak i pompa...
podejrzewam ze to te dwie nowe koĂącówki które sobie chodziły jak chciały albo i nie chodziły jak kto woli.
Piotruś podczas ustawiania katu i w momencie przechodzenia w bs-ach z late na early silnikiem strasznie rzucało a nawet miał ochotę sobie zgasnąć... Może to właśnie być przez te wtryski ze pompa próbowała wysterować a wtryskiwacz sobie nie radził i jakoś podlewał dawkę... Dodam ze właśnie koĂącówka byla wymieniania na wtrysku sterującym ?
Boje sie troszkę o pompę żeby jej nic sie nie stało
Wczoraj przy tym samym ustawieniu kata silnik sie tak nie zachowywał, różnica tylko taka była ze wcześniej chodził z godzinkę.. ?
po dzisiejszej walce z silnikiem postanowiłem wybudować wszystkie wtryskiwacze i oddać do sprawdzenia, mam nadzieje ze ta firma zrobi to fachowo.... Dodam ze bedzie do Service bosch woliĂąski z Piastowa. Macie może jakieś informacje na ich temat ?
Co do konta wtrysku to próbowałem dzisiaj coś ustawić ale nie doczekałem się momentu w którym silnik osiągnie temperaturę robocza. Cos waliło stukało telepało silnikiem zal mi bylo na to patrzeć wyłączyłem dekle w gore wtryski w paczkę i poszły.
Piotruś wał był zblokowany tak samo wałki jak i pompa...
podejrzewam ze to te dwie nowe koĂącówki które sobie chodziły jak chciały albo i nie chodziły jak kto woli.
Piotruś podczas ustawiania katu i w momencie przechodzenia w bs-ach z late na early silnikiem strasznie rzucało a nawet miał ochotę sobie zgasnąć... Może to właśnie być przez te wtryski ze pompa próbowała wysterować a wtryskiwacz sobie nie radził i jakoś podlewał dawkę... Dodam ze właśnie koĂącówka byla wymieniania na wtrysku sterującym ?
Boje sie troszkę o pompę żeby jej nic sie nie stało
Wczoraj przy tym samym ustawieniu kata silnik sie tak nie zachowywał, różnica tylko taka była ze wcześniej chodził z godzinkę.. ?
dziękuję Ci Piotruś za pomoc narazie wstrzymujemy się z dyskusja do powrotu wtryskiwaczy.
pozdrawiam...
[ Dodano: 2012-05-08, 18:40 ]
witam ponownie,
a wiec do rzeczy... wtryski po regeneracji dwie koĂącówki nowe, sterujący cały nowy a reszta wyregulowana....
jest lepiej ale tylko trochę ;[ różnica polega na tym ze silnik mniej skacze i mniej kopci...
co do konta wtrysku to problemy są przy przełączaniu z early na late wtedy następuje takie zdławienie silnika i pojawia się charakterystyczny stukot....
dodam ze nowy wtrysk sterujący ma o jeden otwór więcej w koĂącówce niż stary, ciśnienia otwarcia są takie same...
kat oscyluje miedzy 1.4 przy 100,2 %
co dalej z tym fantem zrobić ?
przy dodaniu gazu pracuje równiutko tak jak by nie było problemu....
pozdrawiam...
[ Dodano: 2012-05-08, 18:40 ]
witam ponownie,
a wiec do rzeczy... wtryski po regeneracji dwie koĂącówki nowe, sterujący cały nowy a reszta wyregulowana....
jest lepiej ale tylko trochę ;[ różnica polega na tym ze silnik mniej skacze i mniej kopci...
co do konta wtrysku to problemy są przy przełączaniu z early na late wtedy następuje takie zdławienie silnika i pojawia się charakterystyczny stukot....
dodam ze nowy wtrysk sterujący ma o jeden otwór więcej w koĂącówce niż stary, ciśnienia otwarcia są takie same...
kat oscyluje miedzy 1.4 przy 100,2 %
co dalej z tym fantem zrobić ?
przy dodaniu gazu pracuje równiutko tak jak by nie było problemu....
oj Piotrze ale będziesz się ze mnie śmiał...
rozwiązałem już problem, okazało się ze podczas leżakowania komputera ECU jakimś dziwnym trafem wygiął się jeden z pinow... po naprostowaniu wszystko zaczęła ze sobą współpracować ;D
zastanawiam się co zrobić z tymi wtryskami... robić coś wogole ? teraz już wszystko ładnie pięknie cyka ;D
mam jeszcze jeden problem ciągle spada mi pasek klimy cos krzywo on chodzi po tej nowej rolce, co moze byc tego przyczyna ?
Piotrze kłaniam się nisko i dziękuje za pomoc w tym temacie...
rozwiązałem już problem, okazało się ze podczas leżakowania komputera ECU jakimś dziwnym trafem wygiął się jeden z pinow... po naprostowaniu wszystko zaczęła ze sobą współpracować ;D
zastanawiam się co zrobić z tymi wtryskami... robić coś wogole ? teraz już wszystko ładnie pięknie cyka ;D
mam jeszcze jeden problem ciągle spada mi pasek klimy cos krzywo on chodzi po tej nowej rolce, co moze byc tego przyczyna ?
Piotrze kłaniam się nisko i dziękuje za pomoc w tym temacie...
Piotrze a jest możliwość podejrzenia stanu wtryskiwaczy w logach ?
Możesz polecić mi jakiś zaufany zakład zęby to jeszcze raz przeglądnąć ? wyżej podany zakład cieszy się dobra opinia nawet po paczce widać ze nie robił jakiś pierwszy lepszy warsztat... wszystko pozatykane ofoliowane na ciepło... tak jak wcześniej wspomniałem robiłem u nich pompę i nie ma z nią żadnego problemu... wiec jakiś sprzęt muszą posiadać...
Możesz polecić mi jakiś zaufany zakład zęby to jeszcze raz przeglądnąć ? wyżej podany zakład cieszy się dobra opinia nawet po paczce widać ze nie robił jakiś pierwszy lepszy warsztat... wszystko pozatykane ofoliowane na ciepło... tak jak wcześniej wspomniałem robiłem u nich pompę i nie ma z nią żadnego problemu... wiec jakiś sprzęt muszą posiadać...
Witam
Proszę o pomoc.
Mam podobny problem tylko z tym, iż moja audiczka a6 2001 lift 2,5 tdi ake znacząco kopci po odpaleniu. Gdy chodzi na podwyższonych obrotach kopci ma jasno i gdy obroty ustabilizują się na ok. 850-900 wszystko wraca do normy. Przy rozgrzanym silniku jest ok. podczas jazdy nie kopci nawet przy wdepnięciu pedełu w podłogę. Spalanie też w chyba w normie bo po trasie 6,8-7,3 a miasto 8-10 zależy od jazdy. Proszę napiszcie od czego zacząć bo irytuje mnie wielka chmura dymu (jasnego) po odpaleniu na zimnym silniku. Dodam, że kąt wtrysku podobno prawidłowy SZpec z serwisu SKODY sprawdzał. Autko pali od strzału.
Jeśli mogę to proszę o prawidłowy kąt wtrysku i dawkę zimnego startu i może prawidłowe logi do porównania.
Z góru dzięki.
Proszę o pomoc.
Mam podobny problem tylko z tym, iż moja audiczka a6 2001 lift 2,5 tdi ake znacząco kopci po odpaleniu. Gdy chodzi na podwyższonych obrotach kopci ma jasno i gdy obroty ustabilizują się na ok. 850-900 wszystko wraca do normy. Przy rozgrzanym silniku jest ok. podczas jazdy nie kopci nawet przy wdepnięciu pedełu w podłogę. Spalanie też w chyba w normie bo po trasie 6,8-7,3 a miasto 8-10 zależy od jazdy. Proszę napiszcie od czego zacząć bo irytuje mnie wielka chmura dymu (jasnego) po odpaleniu na zimnym silniku. Dodam, że kąt wtrysku podobno prawidłowy SZpec z serwisu SKODY sprawdzał. Autko pali od strzału.
Jeśli mogę to proszę o prawidłowy kąt wtrysku i dawkę zimnego startu i może prawidłowe logi do porównania.
Z góru dzięki.