
[ ALG 2.8 193 KM] Zapalająca się kontrolka oleju, czerwona k
[ ALG 2.8 193 KM] Zapalająca się kontrolka oleju, czerwona k
Witam serdecznie! Wczoraj zapaliła mi się pierwszy raz kontrolka oleju (czerwona konewka), zamrugała kilka razy po czym zgasła. Zdarzyło mi się to trzy razy w ciągu dnia dodam że na dobrze rozgrzanym silniku bo temp oleju miała ponad 90 stopni. Dzisiaj jeździłem i temp była poniżej 80 nic się nie pokazało. Moje pytanie brzmi co mogło spowodować zapalenie się kontrolki? może to być przez zużyty olej? bo nie jest już pierwszej jakości. Poziom oleju w normie wiec to nie przez niski stan. Z góry dzięki za odpowiedzi 

Nic więcej tylko ta zamrugała ze trzy bądź cztery razy przy czym zapipczała i zgasła po przejechaniu może kilometra znowu się zapaliła, wtedy jeździłem po mieście trochę dostała w dupę że tak powiem i olej miał temp ponad 90 stopni gdy trochę wystygła już się nie zapaliła kontrolka. Olej jest do wymiany więc pierwsze co pomyślałem że to może przez niego
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 186
- Rejestracja: 28 wrz 2010, 13:07
- Lokalizacja: Mazowieckie
- -=Rafal=-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1360
- Rejestracja: 19 wrz 2009, 16:12
- Imię: Robert
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Słupsk
A sprawdziłeś poziom oleju? Może jak olej się rozgrzał, zrobił się rzadszy to przy manewrach jest bardziej płynny i przelatuje z jednej strony na drugą szybciej? Chodzi mi o to, że jak masz za mało oleju, to np przy skręcie w którąś stronę, olej spływa i odsłania czujnik przez co pokazuje że masz go za mało. Jak olej rzadszy to łatwiej o to. Stawiam że masz za mało oleju. A swoja drogą, Co to jest 90st dla oleju? Optymalna praca sinika jest przy 90st silnika i około 120 oleju. Jeśli chodzi o zapierda*****...
- maro_stg
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 232
- Rejestracja: 25 lip 2011, 23:04
- Lokalizacja: Starogard Gdański
założyciel tematu pisze że poziom oleju w normie!-=Rafal=- pisze:A sprawdziłeś poziom oleju? Może jak olej się rozgrzał, zrobił się rzadszy to przy manewrach jest bardziej płynny i przelatuje z jednej strony na drugą szybciej? Chodzi mi o to, że jak masz za mało oleju, to np przy skręcie w którąś stronę, olej spływa i odsłania czujnik przez co pokazuje że masz go za mało. Jak olej rzadszy to łatwiej o to. Stawiam że masz za mało oleju. A swoja drogą, Co to jest 90st dla oleju? Optymalna praca sinika jest przy 90st silnika i około 120 oleju. Jeśli chodzi o zapierda*****...
obstawiam na stary olej
poziom oleju powyżej połowy stanu, teraz jest Mobil 2000 półsyntetyk po świętach zmienię bo pierwsze co mi przyszło do głowy to że stary olej bo ja nie wymieniałem odkąd kupiłem samochód a sam zrobiłem już 7000km. Wczoraj dalej mi się zapaliła ta kontrolka ale wtedy już jechałem prostą drogą bez żadnych zakrętów zapala się dopiero jak temp zbliża się do 100, przy w miarę spokojnej jeździe utrzymuje się w granicach 90 to chyba z temp wszystko w porządku ? to wszystko zaczęło się dziać jak odebrałem samochód od mechanika który zmieniał mi rozrząd ale to może tylko zbieg okoliczności ze po tym coś zaczęło się dziać 

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
posiadam inny silnik u mnie byla to wina zapchanego smoka pompy oleju wymienilem pompe na nowa wyczyscilem miske olejowa i smiga az milo, kontrolka piszczala dop po rozgrzniu oleju do temp okolo 90 stopni gdy jechalem w przedziale obrotow miedzy 1,5 a 2 tys, pierwsze czynnosci jakie powinno sie robic to wymiana oleju itp, rozgrzej silnik(oraz olej) podjedz do mechanika sprawdz cisnienie oleju, nastepnie spusc olej i zalej nowy(i tak miales to zrobic) ponownie zagrzej auto troszke podgrzej olej im wyzej tym lepiej, sprawdz ponownie cisnienei oleju . jesli nadal bedzie piszczec to kolejnym krokiem bedzie sprawdzenie pompy oleju. Czy po upalaniu auta nie chodzi glosniej na jalowym? bo jesli tak to bedzie to kolejna wskazowka ze to wina pompy.
pozdrawiam
pozdrawiam
1.8T MrcZk'a hybryda itd
Witam. Ja również mam problem ze swoją Niunią...
Na rozgrzanym silniku przy obrotach od ok. 2000 wszystko jest ok
natomiast gdy obroty spadają poniżej tej granicy zapala się czerwona kontrolka oleju (czerwona konewka). Cóż to może oznaczać? Niedawno wymieniłem czujnik i filtr oleju, ale problem nie zniknął 



-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze