Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ AFB 2.5 150 KM] Rozterka przy wyborze odmy

Silniki wysokoprężne
Awatar użytkownika
buhu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 18 mar 2011, 11:19
Lokalizacja: Żarów

[ AFB 2.5 150 KM] Rozterka przy wyborze odmy

Post autor: buhu » 06 kwie 2012, 17:17

Witam Kolegów

Przymierzam się do wymiany odmy w swojej A6 i zastanawiam się którą wybrać. Tą starszego czy nowszego typu.
Czytałem na jednym z tematów że bez problemu można wsadzić tą nowszą i wszystko gra. <okok>

Ale moje pytanie brzmi która z nich jest lepsza? I dlaczego ta starsza jest droższa?

Pozdrawiam

Tajfunnn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 11 gru 2011, 21:58
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Tajfunnn » 06 kwie 2012, 19:51

Bierz nowszego typu :>

Awatar użytkownika
buhu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 18 mar 2011, 11:19
Lokalizacja: Żarów

Post autor: buhu » 06 kwie 2012, 19:57

Ale w czym nowszy jest lepszy? Stara wyłapuje mgłę za pomocą jakiejś tkaniny. A na jakiej zasadzie działa ta nowsza?

Tajfunnn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 11 gru 2011, 21:58
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Tajfunnn » 06 kwie 2012, 20:01

W tym że nie zapycha się tak jak stara

Awatar użytkownika
buhu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 18 mar 2011, 11:19
Lokalizacja: Żarów

Post autor: buhu » 06 kwie 2012, 20:06

No niby tak, ale ona chyba ma za zadnie jeszcze filtrować, więc teraz moje pytanie w jaki sposób ta nowsza filtruje?

kuki23
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 242
Rejestracja: 01 gru 2010, 19:18
Lokalizacja: malopolska

Post autor: kuki23 » 06 kwie 2012, 21:58

nic z tego nie bedzie nowego typu odma do starego typu jest opisane na forum dlaczego, nie bede pisal uzyj opcji szukaj to znajdziesz i bedziesz wiedzial o co chodzi jest opisane przez kolege piotrusia ,normalnie pasuje ale jest ale jak jest starego to ma byc starego i taka kup

Awatar użytkownika
buhu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 18 mar 2011, 11:19
Lokalizacja: Żarów

Post autor: buhu » 07 kwie 2012, 00:27

ok, dzięki za pomoc

kkominek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 46
Rejestracja: 23 mar 2010, 20:22
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: kkominek » 05 maja 2012, 00:18

.. tylko nie zapomnij sprawdzić jak wygląda za pół roku bo na 99% znowu będzie zawalona!
V6 2,5TDI 1998r tiptronic

Awatar użytkownika
buhu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 18 mar 2011, 11:19
Lokalizacja: Żarów

Post autor: buhu » 05 maja 2012, 11:27

Najśmieszniejsze jest to że jak wyciągnąłem starą odmę to okazało się że mam tą nowego typu...

Zbych1001
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 12 maja 2010, 15:41
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Zbych1001 » 06 maja 2012, 14:54

buhu pisze:Najśmieszniejsze jest to że jak wyciągnąłem starą odmę to okazało się że mam tą nowego typu...
Nie przejmuj się... jak ja się przymierzałem do wymiany, to facet w ASO bardzo polecał nowego typu twierdząc, że skoĂączą się problemy z zatkaną odmą. Miał obie na stanie. Kierując się jednak dziwnym poczuciem "stare do starego, nowe do nowego" kupiłem starą - szmacianą.

Ku mojemu zdziwieniu w ramach misternie przeprowadzonej akcji wymiany moim oczom ukazała się stara odma bez... szmatki :D.
Założyłem więc nowo zakupioną - ze szmatką.

Pozdrawiam,
Zbyszek

Awatar użytkownika
buhu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 18 mar 2011, 11:19
Lokalizacja: Żarów

Post autor: buhu » 06 maja 2012, 15:04

Czyli ktoś postanowił w rzemieślniczy sposób pomóc starej odmie...
Ja u siebie zauważyłem że ktoś przewiercił korek od wlewu oleju <glupek> a później najprawdopodobniej próbował go zalepić, bo dziurka jest zatkana...

kkominek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 46
Rejestracja: 23 mar 2010, 20:22
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: kkominek » 07 maja 2012, 22:50

Zbych1001 pisze:"stare do starego, nowe do nowego" kupiłem starą - szmacianą.
Jak dotąd nikt nie wyjaśnił dlaczego niby nie można dać plastikowej w miejsce szmacianej a jedyny argument to taki jak przytoczony wyżej.

A moim zdaniem różnią się tylko jednym: szmata się zapycha a plastik nie.
V6 2,5TDI 1998r tiptronic

tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tx-didi » 09 maja 2012, 18:38

kkominek pisze:
Zbych1001 pisze:"stare do starego, nowe do nowego" kupiłem starą - szmacianą.
Jak dotąd nikt nie wyjaśnił dlaczego niby nie można dać plastikowej w miejsce szmacianej a jedyny argument to taki jak przytoczony wyżej.

A moim zdaniem różnią się tylko jednym: szmata się zapycha a plastik nie.
kkominek nie calkiem masz racje - mozna znalezc argumenty przeciwko, zreszta nie tylko na naszym forum.

jednym z nich jest fakt, ze nowy i stary system olejowy (ktory determinuje rodzaj odmy) maja rozne wartosci cisnienia/podcisnienia w skrzyni korbowej - roznice same w sobie niby sa minimalne, jednak w porownaniu, nawet kilkukrotne. Oczywiscie nigdzie nie ma jednoznacznej odpowiedzi czy to ma znaczenie, lecz sam fakt ze 'stara' odma jednak pozostala w produkcji + owe roznice w cisnieniach sugeruja, ze 'zdolnosci filtrujace' odmy sa dopasowane do konkretnych wartosci cisnien.

rowniez nie do konca mozna sie zgodzic z twierdzeniem ze ta 'stara' po pol roku bedzie na 99% zapchana.... poniewaz wynika to wprost z sposobu eksploatacji samochodu (ale to na pewno wiesz :) - zapcha sie na 100% - wystarczy przez jedna zime jezdzic maksymalnie do 5 km dziennie.... i na wiosne w ciemno mozna wymienic 'szmate'. Zreszta taki rodzaj uzytkowania zapcha kazde odpowietrzanie, chyba niemal w kazdym silniku.... wystarczy sobie zerknac co zbiera sie pod korkiem oleju przy takiej jezdzie... robiac 100 km dziennie (jednym 'ciagiem') nie bedziesz potrzebowal jej wymieniac przez kilka lat (albo w ogole nigdy)

Jestem w trakcie eksperymentu z zalozona nowa odma do AFB (samochod kolegi - zalozona na jego wyrazne zyczenie) - jak tylko zauwaze jakiekolwiek objawy (ze szczegolnym uwzglednieniem ilosci oleju w dolocie) dam znac.... na razie po <> 7 tys km nic groznego nie zaobserwowalem....

kkominek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 46
Rejestracja: 23 mar 2010, 20:22
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: kkominek » 09 maja 2012, 23:32

tx-didi pisze:jednym z nich jest fakt, ze nowy i stary system olejowy (ktory determinuje rodzaj odmy) maja rozne wartosci cisnienia/podcisnienia w skrzyni korbowej
Ciężko uwierzyć, że kawałek szmaty, do tego zapchany w różnym stopniu w różnych autach (czytaj o bardzo różnej przepuszczalności), jest precyzyjnie dobranym narzędziem filtrującym dopasowanym idealnie do wartości panującego w komorze ciśnienia.

Ja założyłem w AFB plastikową odmę 15 tys temu.
Pierwszą wymieniłem zaraz po kupieniu auta (na identyczną szmacianą). Po ok 10 tys padła mi turbina. Może nie było związku a może był. Mechanik mówi: odmę trzeba wymienić, a ja, że bzdury gada bo dopiero wymieniałem. Odkręca więc korek i kładzie na wlewie a on prawie odlatuje w kosmos. Wymontowałem więc natychmiast odmę: szmata zapchana. Jakbym sam nie robił to nikt by mi nie wmówił, że była nowa.
A tak mam spokój - tak się przynajmniej wydaje :)
V6 2,5TDI 1998r tiptronic

tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tx-didi » 10 maja 2012, 00:26

kkominek pisze: Ciężko uwierzyć, że kawałek szmaty, do tego zapchany w różnym stopniu w różnych autach (czytaj o bardzo różnej przepuszczalności), jest precyzyjnie dobranym narzędziem filtrującym dopasowanym idealnie do wartości panującego w komorze ciśnienia.
kkominek ja wiem ze ciezko w to uwierzyc, poniewaz sam takze mialem watpliwosci, jednak eksperymenty z manometrem/vacuometrem dla roznych przypadkow dostarczaja naprawde wiele materialu do analiz. W kazdym razie widac wowczas, ze jednak glupi 'kawalek szmaty czy plastiku' (a dokladniej jego 'przepuszczalnosc') jest nieco bardziej dopasowana do 'reszty'...
kkominek pisze: Ja założyłem w AFB plastikową odmę 15 tys temu.
Pierwszą wymieniłem zaraz po kupieniu auta (na identyczną szmacianą). Po ok 10 tys padła mi turbina. Może nie było związku a może był. Mechanik mówi: odmę trzeba wymienić, a ja, że bzdury gada bo dopiero wymieniałem. Odkręca więc korek i kładzie na wlewie a on prawie odlatuje w kosmos. Wymontowałem więc natychmiast odmę: szmata zapchana. Jakbym sam nie robił to nikt by mi nie wmówił, że była nowa.
A tak mam spokój - tak się przynajmniej wydaje :)
widze wyraznie ze w przypadku starej odmy, nalezy bezwzglednie dolozyc sobie kolejna czynnosc do listy 'zwyklego' przegladu -> pomiar nadcisnienia w skrzyni korbowej. Niestety.

Zgadzam sie rowniez z Toba w pelni, ze jezeli tylko nie bedzie przeciwskazan, to przy kolejnym zapchaniu odmy (wymienialem u siebie dwa razy) zapodam 'plastik' - niestety im wiecej sie dowiaduje/eksperymentuje - tym bardziej upewnia mnie to ze sprawa jednak nie jest taka prosta.

Jezeli pozwolisz, bedziesz rowniez 'przypadkiem testowym' :) - sprawdzaj u siebie (np co kazda wymiane oleju) czy przypadkiem czesc pomiedzy przeplywka a turbo nie 'zarasta' Ci mgielka olejowa (od 'ujscia' odmy do przeplywki powinno byc absolutnie sucho).

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja