[ A6 C5] nie dziala klima [econ]
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 91
- Rejestracja: 13 kwie 2010, 19:22
- Lokalizacja: Slubice/Manchester
[ A6 C5] nie dziala klima [econ]
nie dziala klima swieci caly czas econ,myslalem ze przez niskie tem sie nie wlacza.ale dzisiaj bylo +20 i nadal econ,na przewodach od klimy w podszybiu sa zaworki,chyba do nabijania?nacisnelem zaworek a tu nic nie ma gazu w ukladzie,pusto.nie tak calkiem dawno poprzedni wlasciciel zmienial pasek rozrzadu,moze rozpieli przewody?jak samemu sprawdzic szczelnosc?moge nabic tam powietrza?
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
NikoA4, nie nabijaj powietrza, byc może ono tam już jest bo może masz nieszczelność. Ale to nie jest zbyt zdrowe dla np osuszacza (woda w powietrzu). Jak już to nabij azotu, jeżeli masz dużą nieszczelnośc to Ci to gdzieś wywali. Ale jeśli tylko czynnik Ci uciekł przez małą nieszczelność albo ktoś go wypuścił to i tak lepiej udaj się do fachowców 

Części samochodowe online - Motostacja pl
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1099
- Rejestracja: 28 sie 2011, 19:34
- Imię: Marcin
- Rocznik: 2003
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: OSTROWIEC ŚW.
mozesz w warunkach domowych nabic powietrzem bo jesli masz nieszczelnosc to i tak wyleci a jesli wszystko masz szczelne to i tak musisz nabic u speca a obecne automaty prowadza pelny cykl odzysku, filtrowania i napelniania czynnika z olejem . Nabijajac popros aby szczykneli do oleju odczynnika uv to w przyszlosci bedziesz mogl sam zlokalizowac nieszczelnosci. Ja tak robie i nigdy nie mialem klopotu.
Naprawa Audi A6 C6.
Forum Audi A6
Problem Audi A7.
Forum Audi A6
Problem Audi A7.
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
szczerba2, w ten sposób rozumując to mozna to nabijac wodą z węża albo i konskim moczem
.
Wtedy wykryjesz nieszczelność wzrokowo, a w przypadku moczu i węchowo
.
Generalnie jeśli kolNikoA4, ma układ pusty to i tak go sam nie bedzie napełniał czynnikiem. Jesliby bowiem miał do tego sprzęt to nie zadałby takiego pytania, prawda ?
Więc wszystko przemawia za tym aby oddać to w ręce kogoś kto sprawdzi szczelnosc, napełni, uruchomi i weźmie za to odpowiedzialność (da gwarancję na jakiś czas). Inaczej może mieć sytuacje, że sam uszczelni (co nie jest łatwe bo szczelnosć sprawdza się na podciśnieniu czyli trzeba mieć pompę próżniową) potem da do fachowca, ten napełni i OK. Po np. tygodniu układ przestaje działać i zabawa od nowa i od nowa trzeba płacić za napełnianie bo gwarancji żadnej przecież nikt nie da

Wtedy wykryjesz nieszczelność wzrokowo, a w przypadku moczu i węchowo

Generalnie jeśli kolNikoA4, ma układ pusty to i tak go sam nie bedzie napełniał czynnikiem. Jesliby bowiem miał do tego sprzęt to nie zadałby takiego pytania, prawda ?
Więc wszystko przemawia za tym aby oddać to w ręce kogoś kto sprawdzi szczelnosc, napełni, uruchomi i weźmie za to odpowiedzialność (da gwarancję na jakiś czas). Inaczej może mieć sytuacje, że sam uszczelni (co nie jest łatwe bo szczelnosć sprawdza się na podciśnieniu czyli trzeba mieć pompę próżniową) potem da do fachowca, ten napełni i OK. Po np. tygodniu układ przestaje działać i zabawa od nowa i od nowa trzeba płacić za napełnianie bo gwarancji żadnej przecież nikt nie da

Części samochodowe online - Motostacja pl
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1099
- Rejestracja: 28 sie 2011, 19:34
- Imię: Marcin
- Rocznik: 2003
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: OSTROWIEC ŚW.
RomanS, mistrzu ja posiadam taki sprzet napisalem o powietrzu aby kolega mogl w warunkach domowych to sobie sprawdzic -obsluchujc uklad . Bo oto konkretnie pytal
Co do moczu i jego zapachu to raczej nikt go nie lubi , a samo powietrze nabite w uklad zmienia won poniewaz miesza sie z olejem sprezarkowym. Co do testow na podcisnieniu to nie daja one 100% pewnosci wykrycia nieszczelnisci. Uklad da sie nabic r nawet w warunkach domowych . Sa w sprzedazy zestawy do napelniania czynnikiem.
Co do moczu i jego zapachu to raczej nikt go nie lubi , a samo powietrze nabite w uklad zmienia won poniewaz miesza sie z olejem sprezarkowym. Co do testow na podcisnieniu to nie daja one 100% pewnosci wykrycia nieszczelnisci. Uklad da sie nabic r nawet w warunkach domowych . Sa w sprzedazy zestawy do napelniania czynnikiem.
Naprawa Audi A6 C6.
Forum Audi A6
Problem Audi A7.
Forum Audi A6
Problem Audi A7.
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
szczerba2, ale po co mieszać powietrze z olejem ? Ono cześciowo w nim pozostanie !
ÂŻaden sprzet nie wysysa wszystkiego z układu, duza część oleju pozostaje ! A w nim to powietrze !
ÂŻaden zakład od klimy (czy nawet od lodówek) nie używa spręzonego powietrza do sprawdzania szczelności tylko kupuje butlę z azotem. Po co wydawaliby kasę na azot
? (jak dla mnie jasne-bo to gaz obojętny)
Owszem istnieją puszki z czynnikiem które mozna samemu doładować do układu ale wczesniej musisz układ opróżnić (może Ty masz pompę próżniową jako wyposażenie domowe - ja nie mam
) i jak wtedy będziesz wiedział ile tego masz w układzie
?
A poza wszystkim po co się w tym babrać jak w co drugim warsztacie obecnie mają do tego maszynę ? (fakt, że w połowie z nich nie wiedzą co robią i ta maszyna jest mądrzejsza od obsługujących ją ludzi ale to juz inna sprawa
.
ÂŻaden sprzet nie wysysa wszystkiego z układu, duza część oleju pozostaje ! A w nim to powietrze !
ÂŻaden zakład od klimy (czy nawet od lodówek) nie używa spręzonego powietrza do sprawdzania szczelności tylko kupuje butlę z azotem. Po co wydawaliby kasę na azot

Owszem istnieją puszki z czynnikiem które mozna samemu doładować do układu ale wczesniej musisz układ opróżnić (może Ty masz pompę próżniową jako wyposażenie domowe - ja nie mam


A poza wszystkim po co się w tym babrać jak w co drugim warsztacie obecnie mają do tego maszynę ? (fakt, że w połowie z nich nie wiedzą co robią i ta maszyna jest mądrzejsza od obsługujących ją ludzi ale to juz inna sprawa

Części samochodowe online - Motostacja pl
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1099
- Rejestracja: 28 sie 2011, 19:34
- Imię: Marcin
- Rocznik: 2003
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: OSTROWIEC ŚW.
widzisz bo to zalezy od obslugujacego. Uklad klimy da sie do imentu wyczscic z powietrza , opilkow , starego oleju itp. Wystarczy jedynie oto poprosic obsluge i spytac czy maja taki sprzet. Co do samego powietrza a dokladniej azotu ,tlenu i innych gazow jest tak samo skuteczne przy probie szczelnosci jak i sam azot . jesli kolega ma w domu mini kompresorek to troszku wyobrazni wystarczy aby miec pompke prozniowa.(standard wyposazenia zamiast kola zapasowego od 2004 roku) co do
pojemnosci ukladu to po otwarciu maski widac na pasie czolowym lub masce od spodu metke z takowa informacja. Jesli jej tam nie ma to mamy 21 wiek doby internetu.-nasze forum.
Poza tym jesli biega o napelnianie ukladu z puszki to odbywa sie to zaworem lp a nie hp i uklad przy nabijaniu doslownie wessie jej zawartosc-roznica cisnien.
Kolega niko wyraznie spytal o domowy sposob to ja w jasny dla laika u to wyjasnilem.
Pozdrawiam majsterkowiczow.

pojemnosci ukladu to po otwarciu maski widac na pasie czolowym lub masce od spodu metke z takowa informacja. Jesli jej tam nie ma to mamy 21 wiek doby internetu.-nasze forum.
Poza tym jesli biega o napelnianie ukladu z puszki to odbywa sie to zaworem lp a nie hp i uklad przy nabijaniu doslownie wessie jej zawartosc-roznica cisnien.
Kolega niko wyraznie spytal o domowy sposob to ja w jasny dla laika u to wyjasnilem.
Pozdrawiam majsterkowiczow.

Naprawa Audi A6 C6.
Forum Audi A6
Problem Audi A7.
Forum Audi A6
Problem Audi A7.
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
NikoA4, szczelność przed napełnieniem i tak muszą sprawdzić. Rozumiem Ciebie, tez kiedyś tak zrobiłem, że sam usunałem nieszczelność (dziura w rurce o srednicy 4mm
), sprawdzili, było szczelne niby, napełnili, działało. Ale po tygodniu już klima się nie załączała, czynnika było za mało. Miałem małą nieszczelność, maszyna tego nie wykryła bo ona sprawdza tylko przez 0,5 godz. Płaciłem ponownie za wykrycie nieszczelności, naprawę i napełnienie.
Gdybym dał im na początku to zapłaciłbym 1 raz a potem korzystał z gwarancji. Wcale nie chce abyś tracił kasę za coś co możesz niby sam zrobić ale jest taki "drugi koniec kija"
A poza wszystkim co jest szczelne dla powietrza to wcale może nie być szczelne dla R134a. Czynnik ma niesamowite właściwości uciekania przez mikro szczelinki
Aha, no i wybierz takich fachowców co Ci zrobią od A do Z wszystko kompleksowo. I na wszystko dadzą gwarancję, żeby nie było odsyłania

Gdybym dał im na początku to zapłaciłbym 1 raz a potem korzystał z gwarancji. Wcale nie chce abyś tracił kasę za coś co możesz niby sam zrobić ale jest taki "drugi koniec kija"

A poza wszystkim co jest szczelne dla powietrza to wcale może nie być szczelne dla R134a. Czynnik ma niesamowite właściwości uciekania przez mikro szczelinki

Aha, no i wybierz takich fachowców co Ci zrobią od A do Z wszystko kompleksowo. I na wszystko dadzą gwarancję, żeby nie było odsyłania

Części samochodowe online - Motostacja pl
Po zimie mam to samo Econa nie da się wyłączyć. Do jesieni klima działała ok. W tamtym roku był sprawdzany czynnik bo klima nie chodziła ale to wtedy była to wina niezałączającego się przygiełka. Jak sprawdzić na szybko czy jest czynnik ?
AUDI A6 C5 2003 AVANT 1,9 TDI AWX 131KM@163KM / 296Nm@365Nm/ CHIP by TDI - TUNING.