[ A6 C6] Wlasicwy dobor opon do QUATTRO - Conti/Dunlop
[ A6 C6] Wlasicwy dobor opon do QUATTRO - Conti/Dunlop
Witam,
Pisalem juz o tym problemie, obecnie stoje przed kolejnym wyborem, mianowicie chce juz zalozyc letnie opony, od dluzszego czasu przegladam oferty i probuje skompletowac 2 opony 255/35/19 (uzywane jako ze 2 sety opon juz posiadam - info ponizej) by miec 4 takie same sztuki do quattro.
Na ta chwile posiadam ze starej A6 FWD 2 sztuki Dunlop Sport Max Gt 6,5mm bieznika i 2 sztuki Conti Sport Contact 2 z podobnym zuzyciem czyli cos kolo 6,5mm.
Teraz mam 2 opcje:
1. Dokupic 2 uzywane Dunlopy tyle ze jesli chodzi o bieznik to 1 sztuka ma 5mm, a druga 4,5 (pomyslalem ze zaloze moje z 6,5 na przod a te dam na tyl, zastanawia mnie jednak niby mala ale jednak roznica bieznika 5 vs 4,5 - warto sie tym przejmowac czy nie?)
Za ta sama cene moge miec opcje nr 2:
Opcja nr 2: cztery sztuki uzywanych Conti Sport Contact 3 (kazda 4,5mm bieznika) za ta sama cene co te 2 dunlopy wyzej *(w tym przypadku zostalbym z oponami ktore mam czyli 2 dunlopy i 2 conti s contact 2 - moglbym je sprzedac albo pozniej jeszcze dosztukowac jakby sie pojawila jakas oferta)..
Ktora opcje polecacie, warto ogolnie zakladac kapcie z takim bieznikiem (4,5) czy troche lipa?
Pisalem juz o tym problemie, obecnie stoje przed kolejnym wyborem, mianowicie chce juz zalozyc letnie opony, od dluzszego czasu przegladam oferty i probuje skompletowac 2 opony 255/35/19 (uzywane jako ze 2 sety opon juz posiadam - info ponizej) by miec 4 takie same sztuki do quattro.
Na ta chwile posiadam ze starej A6 FWD 2 sztuki Dunlop Sport Max Gt 6,5mm bieznika i 2 sztuki Conti Sport Contact 2 z podobnym zuzyciem czyli cos kolo 6,5mm.
Teraz mam 2 opcje:
1. Dokupic 2 uzywane Dunlopy tyle ze jesli chodzi o bieznik to 1 sztuka ma 5mm, a druga 4,5 (pomyslalem ze zaloze moje z 6,5 na przod a te dam na tyl, zastanawia mnie jednak niby mala ale jednak roznica bieznika 5 vs 4,5 - warto sie tym przejmowac czy nie?)
Za ta sama cene moge miec opcje nr 2:
Opcja nr 2: cztery sztuki uzywanych Conti Sport Contact 3 (kazda 4,5mm bieznika) za ta sama cene co te 2 dunlopy wyzej *(w tym przypadku zostalbym z oponami ktore mam czyli 2 dunlopy i 2 conti s contact 2 - moglbym je sprzedac albo pozniej jeszcze dosztukowac jakby sie pojawila jakas oferta)..
Ktora opcje polecacie, warto ogolnie zakladac kapcie z takim bieznikiem (4,5) czy troche lipa?
Ostatnio zmieniony 08 mar 2012, 13:03 przez RASUK, łącznie zmieniany 1 raz.
- hemiV8
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 468
- Rejestracja: 29 maja 2011, 17:06
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 2001
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Gliwice
Ja bym tak zostawił Dunlop-y do przodu Conti na tył, jeżeli te cztery opony mają taki sam wymiar i klasę prędkości.RASUK pisze:Na ta chwile posiadam ze starej A6 FWD 2 sztuki Dunlop Sport Max Gt 6,5mm bieznika i 2 sztuki Conti Sport Contact 2 z podobnym zuzyciem czyli cos kolo 6,5mm.
4.5mm to jak dla mnie za niski bieżnik żeby płacić chyba, że masz te opony za darmo lup prawie darmo, jeśli tak to sezon lub dwa pojeździsz. Odnoście głębokości bieżnika różnie sprzedawcy mierzą jedni dokonują pomiaru głębokości bieżnika (PRAWIDÂŁOWO) w miejscu do tego przeznaczonym i opisanym skrótem, TWI (Tread Wear Index) mierząc tak minimalna głębokość, jaką powinna mieć opona to, co najmniej 1,6mm.Ktora opcje polecacie, warto ogolnie zakladac kapcie z takim bieznikiem (4,5) czy troche lipa?
Inni nieuczciwi żeby sprzedać oponę na pozór z wyższym bieżnikiem mierzą głębokość od dna rowków (ZÂŁY POMIAR) skutkuje wyższą rzeźbą bieżnika. Głębokość bieżnika opony mierzy się w kilku miejscach rozbieżności, o jakich napisałeś (4.5-5mm) mogły wyniknąć właśnie z pomiaru w jednym miejscu.
Tak by bylo najlepiej Hemi, tyle ze naczytalem sie mase info mowiacego ze do Q 4 takie same gumy, nawet w ksiazce C6 quattro Audi pisze o tym tak wiec cos w tym musi byc. Z drugiej strony nie slyszalem o nikim komu sie quattro zepsulo przez uzywanie 4 takich samych opon.
[ Dodano: 2012-03-08, 13:11 ]
Audi S6 quattro 2000 manual book:
On vehicles with 4 wheel drive, all 4 wheels must always be fitted with tyres of the same type, make and tread pattern, so that the drive system is not damaged as a result of constant differences in the wheel speeds
znow inne zrodla mowia aby tylko rozmiar kol byl taki sam a producent moze byc inny. Znajomy mechanik ktore nie jest moze ekspertem od kol co mechanikiem aut grupy vw-a smieje sie z tego i mowi by spokojnie zakladac roznych producentow byle tylko na osi byly kola takie same.
[ Dodano: 2012-03-08, 13:11 ]
Audi S6 quattro 2000 manual book:
On vehicles with 4 wheel drive, all 4 wheels must always be fitted with tyres of the same type, make and tread pattern, so that the drive system is not damaged as a result of constant differences in the wheel speeds
znow inne zrodla mowia aby tylko rozmiar kol byl taki sam a producent moze byc inny. Znajomy mechanik ktore nie jest moze ekspertem od kol co mechanikiem aut grupy vw-a smieje sie z tego i mowi by spokojnie zakladac roznych producentow byle tylko na osi byly kola takie same.
- hemiV8
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 468
- Rejestracja: 29 maja 2011, 17:06
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 2001
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Gliwice
RASUK pisze:On vehicles with 4 wheel drive, all 4 wheels must always be fitted with tyres of the same type, make and tread pattern, so that the drive system is not damaged as a result of constant differences in the wheel speeds
Twój mechanik myśli tak jak ja i dobrze Tobie radzi. Tutaj według mnie to raczej chodzi bardziej o maksymalny komfort podczas jazdy autem i maksymalne wykorzystanie napędu Q, dlatego też proponuje się montaż opon o jednakowej rzeźbie bieżnika na wszystkie cztery koła. Co do jednego producenta to się nie zgadzam… z tego by też wynikało, że jak kupiłeś auto na oponach np. z homologacją AO lub opony typu Run Flat to nie możesz innych już montować na felgi tylko takie jak były założone w fabryce.
Z tym to jest tak jak z opcją gdzie najlepiej zakładać (tzn., na którą oś) opony nowe bądź z wyższym - lepszym bieżnikiem i nie chodzi mi tutaj o spory pomiędzy użytkownikami opony czy serwisami montującymi opony a o samych producentów, którzy to toczą takie dyskusje zastanawiając się, jakie jest najlepsze rozwiązanie oczywiście poza kupnem 4 nowych gum.

nie o to tutaj chodzi hemi, im chodzi o to zeby wszystkie 4 byly jednakowej marki, nie musi to byc jednak taka marka jaka byla zalozona kupujac auto. Chodzi o to ze mimo iz 2 opony roznych producentow maja taki sam rozmiar np 255 35 19, to moga byc wykonane raz ze z innej gumy (inne wlasciwosci, waga gumy, miekkosc itd), a dwa ze moga sie delikatnie roznic wymiarem (mimo iz obie to 255 35 19). Wskutek czego inne sily iddzialywuja na naped quattro/inny opor/inne tarcie - co moze niby uszkodzic naped. Obdzwonilem dzisiaj chyba z 5 roznych ASO tu w Londynie, zawsze rozmawialem z technikami a nie z grubymi kartoflami zza biurka - slyszalem rozne wersje, troche takich jak Twoja, troche tych drugich, jednak nigdzie nie slyszalem by ktos doswiadczyl klienta z uszkodzonym napedem quattro wskutek uzywania roznych opon, probowalem wygooglowac watek uszkodzenia Q przez opony i tez w zaden sposob nic nie znajduje. Najbardziej trafila wlasnie do mnie opinia jednego z kolesiow, troche podobna do Twojej, ze niby aby miec pewnosc ze sie wykorzysta quattro w 100% to zaklada sie takie same. Jednak rzekomo jesli nie czuje sie dyskomfortu w przyczepnosci i prowadzeniu, to nic innego zlego w sumie nie grozi. Tu koles mial wlasnie na mysli fakt ze rozni producenci moga uzywac roznego rodzaju gumy przez co np przyczepnosc moze byc inna przod/tyl.hemiV8 pisze:z tego by też wynikało, że jak kupiłeś auto na oponach np. z homologacją AO lub opony typu Run Flat to nie możesz innych już montować na felgi tylko takie jak były założone w fabryce
Po dluzszych (naprawde dlugich) namysleniach, wywiadzie i ogarnietych informacjach tych bardziej wiarygodnych i tych mniej, wydaje mi sie ze bedzie ok - jutro zakladam Dunlopy na przod, a Conti na tyl. Roznica niecale pol mm bieznika takze w sumie to zadna. W miedzyczasie jak wypatrze gdzies na ebayu jakies dwa fajne Dunlopy/Conti i nie beda drogie to wtedy moze je lykne.
ps: za te 4 sztuki conti sport contact 4,5mm o ktorych pisalem na poczatku koles chce 160 funa + 30 za wysylke. Te dwa dunlopy (5mm) inny koles ma za 150 + 20 wysylka. Nowa opna to ponad 200 za sztuke.
[ Dodano: 2012-03-09, 12:12 ]
edit: jest roznica 2 kg na oponie DUNLOP vs CONTI, mysle ze chodzi to o MFS.
i ja się pod tym podpiszę, nawet jeżeli Torsen nie padnie, to w koĂącu to są auta, które jeżdżą dość szybko, a siedzimy w nich my i nasze rodziny więc nie ma co oszczędzać na bezpieczeĂąstwie i własnie przede wszystkim dlatego 4 takie same:)
było: Skoda Superb 1.8T
jest: Audi A6C6 4.2 Quattro (nareszcie!!!!)
BMW e65 760 oddalem zonie:):):):):)
jest: Audi A6C6 4.2 Quattro (nareszcie!!!!)
BMW e65 760 oddalem zonie:):):):):)
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 149
- Rejestracja: 12 gru 2010, 21:23
- Lokalizacja: Grodzisk mazowiecki
- cobra-1313
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 52
- Rejestracja: 08 maja 2011, 08:54
- Lokalizacja: Nottingham-Gniezno
Chodzi o to by nie było różnic pomiędzy prędkościami obrotu koła.
Aczkolwiek na nowym komplecie opon zrobiłem jak dotąd 26000 tys km i przód 5mm
tył 6mm więc zamieniłem przód na tył by się równo docierało
Wynika z tego z tego że Quattro ma jakąś tolerancje l musi miec ale mimo to twierdzę
że cztery takie same opony to podstawa by nie było różnic w przyczepności pomiędzy
przodem a tyłem
Aczkolwiek na nowym komplecie opon zrobiłem jak dotąd 26000 tys km i przód 5mm
tył 6mm więc zamieniłem przód na tył by się równo docierało
Wynika z tego z tego że Quattro ma jakąś tolerancje l musi miec ale mimo to twierdzę
że cztery takie same opony to podstawa by nie było różnic w przyczepności pomiędzy
przodem a tyłem