Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ A6 C6] Wlasicwy dobor opon do QUATTRO - Conti/Dunlop

Koła, felgi i opony
Awatar użytkownika
RASUK
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 310
Rejestracja: 25 kwie 2010, 18:48
Lokalizacja: Londyn

[ A6 C6] Wlasicwy dobor opon do QUATTRO - Conti/Dunlop

Post autor: RASUK » 08 mar 2012, 12:30

Witam,

Pisalem juz o tym problemie, obecnie stoje przed kolejnym wyborem, mianowicie chce juz zalozyc letnie opony, od dluzszego czasu przegladam oferty i probuje skompletowac 2 opony 255/35/19 (uzywane jako ze 2 sety opon juz posiadam - info ponizej) by miec 4 takie same sztuki do quattro.

Na ta chwile posiadam ze starej A6 FWD 2 sztuki Dunlop Sport Max Gt 6,5mm bieznika i 2 sztuki Conti Sport Contact 2 z podobnym zuzyciem czyli cos kolo 6,5mm.

Teraz mam 2 opcje:

1. Dokupic 2 uzywane Dunlopy tyle ze jesli chodzi o bieznik to 1 sztuka ma 5mm, a druga 4,5 (pomyslalem ze zaloze moje z 6,5 na przod a te dam na tyl, zastanawia mnie jednak niby mala ale jednak roznica bieznika 5 vs 4,5 - warto sie tym przejmowac czy nie?)

Za ta sama cene moge miec opcje nr 2:

Opcja nr 2: cztery sztuki uzywanych Conti Sport Contact 3 (kazda 4,5mm bieznika) za ta sama cene co te 2 dunlopy wyzej *(w tym przypadku zostalbym z oponami ktore mam czyli 2 dunlopy i 2 conti s contact 2 - moglbym je sprzedac albo pozniej jeszcze dosztukowac jakby sie pojawila jakas oferta)..

Ktora opcje polecacie, warto ogolnie zakladac kapcie z takim bieznikiem (4,5) czy troche lipa?
Ostatnio zmieniony 08 mar 2012, 13:03 przez RASUK, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
hemiV8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 468
Rejestracja: 29 maja 2011, 17:06
Imię: Grzegorz
Rocznik: 2001
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: hemiV8 » 08 mar 2012, 13:03

RASUK pisze:Na ta chwile posiadam ze starej A6 FWD 2 sztuki Dunlop Sport Max Gt 6,5mm bieznika i 2 sztuki Conti Sport Contact 2 z podobnym zuzyciem czyli cos kolo 6,5mm.
Ja bym tak zostawił Dunlop-y do przodu Conti na tył, jeżeli te cztery opony mają taki sam wymiar i klasę prędkości.
Ktora opcje polecacie, warto ogolnie zakladac kapcie z takim bieznikiem (4,5) czy troche lipa?
4.5mm to jak dla mnie za niski bieżnik żeby płacić chyba, że masz te opony za darmo lup prawie darmo, jeśli tak to sezon lub dwa pojeździsz. Odnoście głębokości bieżnika różnie sprzedawcy mierzą jedni dokonują pomiaru głębokości bieżnika (PRAWIDÂŁOWO) w miejscu do tego przeznaczonym i opisanym skrótem, TWI (Tread Wear Index) mierząc tak minimalna głębokość, jaką powinna mieć opona to, co najmniej 1,6mm.
Inni nieuczciwi żeby sprzedać oponę na pozór z wyższym bieżnikiem mierzą głębokość od dna rowków (ZÂŁY POMIAR) skutkuje wyższą rzeźbą bieżnika. Głębokość bieżnika opony mierzy się w kilku miejscach rozbieżności, o jakich napisałeś (4.5-5mm) mogły wyniknąć właśnie z pomiaru w jednym miejscu.

Awatar użytkownika
RASUK
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 310
Rejestracja: 25 kwie 2010, 18:48
Lokalizacja: Londyn

Post autor: RASUK » 08 mar 2012, 13:06

Tak by bylo najlepiej Hemi, tyle ze naczytalem sie mase info mowiacego ze do Q 4 takie same gumy, nawet w ksiazce C6 quattro Audi pisze o tym tak wiec cos w tym musi byc. Z drugiej strony nie slyszalem o nikim komu sie quattro zepsulo przez uzywanie 4 takich samych opon.

[ Dodano: 2012-03-08, 13:11 ]
Audi S6 quattro 2000 manual book:

On vehicles with 4 wheel drive, all 4 wheels must always be fitted with tyres of the same type, make and tread pattern, so that the drive system is not damaged as a result of constant differences in the wheel speeds


znow inne zrodla mowia aby tylko rozmiar kol byl taki sam a producent moze byc inny. Znajomy mechanik ktore nie jest moze ekspertem od kol co mechanikiem aut grupy vw-a smieje sie z tego i mowi by spokojnie zakladac roznych producentow byle tylko na osi byly kola takie same.

Awatar użytkownika
hemiV8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 468
Rejestracja: 29 maja 2011, 17:06
Imię: Grzegorz
Rocznik: 2001
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: hemiV8 » 08 mar 2012, 14:06

RASUK pisze:On vehicles with 4 wheel drive, all 4 wheels must always be fitted with tyres of the same type, make and tread pattern, so that the drive system is not damaged as a result of constant differences in the wheel speeds

Twój mechanik myśli tak jak ja i dobrze Tobie radzi. Tutaj według mnie to raczej chodzi bardziej o maksymalny komfort podczas jazdy autem i maksymalne wykorzystanie napędu Q, dlatego też proponuje się montaż opon o jednakowej rzeźbie bieżnika na wszystkie cztery koła. Co do jednego producenta to się nie zgadzam… z tego by też wynikało, że jak kupiłeś auto na oponach np. z homologacją AO lub opony typu Run Flat to nie możesz innych już montować na felgi tylko takie jak były założone w fabryce.
Z tym to jest tak jak z opcją gdzie najlepiej zakładać (tzn., na którą oś) opony nowe bądź z wyższym - lepszym bieżnikiem i nie chodzi mi tutaj o spory pomiędzy użytkownikami opony czy serwisami montującymi opony a o samych producentów, którzy to toczą takie dyskusje zastanawiając się, jakie jest najlepsze rozwiązanie oczywiście poza kupnem 4 nowych gum. :)

Awatar użytkownika
RASUK
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 310
Rejestracja: 25 kwie 2010, 18:48
Lokalizacja: Londyn

Post autor: RASUK » 08 mar 2012, 17:21

hemiV8 pisze:z tego by też wynikało, że jak kupiłeś auto na oponach np. z homologacją AO lub opony typu Run Flat to nie możesz innych już montować na felgi tylko takie jak były założone w fabryce
nie o to tutaj chodzi hemi, im chodzi o to zeby wszystkie 4 byly jednakowej marki, nie musi to byc jednak taka marka jaka byla zalozona kupujac auto. Chodzi o to ze mimo iz 2 opony roznych producentow maja taki sam rozmiar np 255 35 19, to moga byc wykonane raz ze z innej gumy (inne wlasciwosci, waga gumy, miekkosc itd), a dwa ze moga sie delikatnie roznic wymiarem (mimo iz obie to 255 35 19). Wskutek czego inne sily iddzialywuja na naped quattro/inny opor/inne tarcie - co moze niby uszkodzic naped. Obdzwonilem dzisiaj chyba z 5 roznych ASO tu w Londynie, zawsze rozmawialem z technikami a nie z grubymi kartoflami zza biurka - slyszalem rozne wersje, troche takich jak Twoja, troche tych drugich, jednak nigdzie nie slyszalem by ktos doswiadczyl klienta z uszkodzonym napedem quattro wskutek uzywania roznych opon, probowalem wygooglowac watek uszkodzenia Q przez opony i tez w zaden sposob nic nie znajduje. Najbardziej trafila wlasnie do mnie opinia jednego z kolesiow, troche podobna do Twojej, ze niby aby miec pewnosc ze sie wykorzysta quattro w 100% to zaklada sie takie same. Jednak rzekomo jesli nie czuje sie dyskomfortu w przyczepnosci i prowadzeniu, to nic innego zlego w sumie nie grozi. Tu koles mial wlasnie na mysli fakt ze rozni producenci moga uzywac roznego rodzaju gumy przez co np przyczepnosc moze byc inna przod/tyl.

Po dluzszych (naprawde dlugich) namysleniach, wywiadzie i ogarnietych informacjach tych bardziej wiarygodnych i tych mniej, wydaje mi sie ze bedzie ok - jutro zakladam Dunlopy na przod, a Conti na tyl. Roznica niecale pol mm bieznika takze w sumie to zadna. W miedzyczasie jak wypatrze gdzies na ebayu jakies dwa fajne Dunlopy/Conti i nie beda drogie to wtedy moze je lykne.

ps: za te 4 sztuki conti sport contact 4,5mm o ktorych pisalem na poczatku koles chce 160 funa + 30 za wysylke. Te dwa dunlopy (5mm) inny koles ma za 150 + 20 wysylka. Nowa opna to ponad 200 za sztuke.

[ Dodano: 2012-03-09, 12:12 ]
edit: jest roznica 2 kg na oponie DUNLOP vs CONTI, mysle ze chodzi to o MFS.

Awatar użytkownika
Yogi2503
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 135
Rejestracja: 08 mar 2009, 21:30
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Yogi2503 » 16 mar 2012, 21:33

Witam !!! Do Quattro zakladaj 4 kapcie tej samej firmy pozdro
Yogi

blady99
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 110
Rejestracja: 19 cze 2009, 08:43
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: blady99 » 16 mar 2012, 21:42

Potwierdzam tylko 4 takie same i równo zużyte. Torsen sie rozleci jak beda na kazdej osi inne obwody obrotu opony (mam nadzieje ze wiecie co mam na mysli)

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 17 mar 2012, 08:03

RASUK, jak koledzy... wiem, że czasem chce się oszczędzić... ale wg. mnie nie warto... to auto nie jeździ max. 80km/h, więc warto mieć wszystko tak jak należy...

Podsumowując... 4 x te same... <okok>

Awatar użytkownika
bullmania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 75
Rejestracja: 13 sty 2011, 17:26
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bullmania » 17 mar 2012, 08:31

i ja się pod tym podpiszę, nawet jeżeli Torsen nie padnie, to w koĂącu to są auta, które jeżdżą dość szybko, a siedzimy w nich my i nasze rodziny więc nie ma co oszczędzać na bezpieczeĂąstwie i własnie przede wszystkim dlatego 4 takie same:)
było: Skoda Superb 1.8T
jest: Audi A6C6 4.2 Quattro (nareszcie!!!!)
BMW e65 760 oddalem zonie:):):):):)

daniel.tymek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 149
Rejestracja: 12 gru 2010, 21:23
Lokalizacja: Grodzisk mazowiecki

Post autor: daniel.tymek » 17 mar 2012, 21:09

Kolega w Q założył raz różne i sie to dało odczuć dlatego prędko zmienił na takie same:)

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 20 mar 2012, 17:11

tylko 4 jednakowe powie ci każdy świadomy posiadacz quattro.subaru ,lancera

Awatar użytkownika
cobra-1313
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 52
Rejestracja: 08 maja 2011, 08:54
Lokalizacja: Nottingham-Gniezno

Post autor: cobra-1313 » 20 mar 2012, 22:44

Chodzi o to by nie było różnic pomiędzy prędkościami obrotu koła.
Aczkolwiek na nowym komplecie opon zrobiłem jak dotąd 26000 tys km i przód 5mm
tył 6mm więc zamieniłem przód na tył by się równo docierało
Wynika z tego z tego że Quattro ma jakąś tolerancje l musi miec ale mimo to twierdzę
że cztery takie same opony to podstawa by nie było różnic w przyczepności pomiędzy
przodem a tyłem
LE MANS 271KM 502NM
255-35-19
VCDS 11.11.3
http://audi-maniacs.com/

Awatar użytkownika
watronik7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 145
Rejestracja: 13 lut 2012, 12:52
Lokalizacja: UK

Post autor: watronik7 » 26 mar 2012, 14:08

Niedawno mialem ten sam problem i w koncu kupilem 4 uzywane Dunlopy SP01. Jak mam Q to niech beda wszystkie identyczne.

Społeczność Audi A6

Post autor: Społeczność Audi A6 » 26 mar 2012, 15:53

Ja kupilem pirelli cinturato p7 4 szt uzywane bieznik po 7,5mm za 1200zl montazem ( napompowane azotem!) jestem mega mega zadowlony! Ciche i jada jak przyklejone!Opony do quattro musza byc 4 rowne!!!!!!!

Awatar użytkownika
cebo0650
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 143
Rejestracja: 13 sie 2010, 17:51
Lokalizacja: Waterloo, Ontario

Post autor: cebo0650 » 27 mar 2012, 02:13

W piatek zalozylem 4 nowe Bridgestone Potenza RE970AS Pole Position (245/40R18). Niebo a ziema w porownaniu do Continental SportContact, ktore mialem zalozone wczesniej.

Ciche i wygodne, polecam!

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja