Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ A6 C5 Tdi] Wydech przelotowy...

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Johnny_88
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 21 lip 2011, 22:27
Lokalizacja: Chełm

[ A6 C5 Tdi] Wydech przelotowy...

Post autor: Johnny_88 » 06 mar 2012, 20:56

Mam zamiar na dniach tygodniach zakładać w swoim Quattro wydech przelotowy... Mam pytanie odnośnie sondy lambda... Czy można ją zlikwidować całkowicie czy też można ją czymś zastąpić...?

quest87
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 123
Rejestracja: 28 cze 2008, 16:59
Lokalizacja: siedlce

Post autor: quest87 » 06 mar 2012, 22:34

kolego a jesteś pewien ze w AKE jest sonda lambda ?

raggaman
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 475
Rejestracja: 28 wrz 2009, 13:33
Imię: Radek
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: raggaman » 07 mar 2012, 00:34

I po co przelot w Tdi ? Przecież w garażu jak odpalisz auto to udusisz się spalinami <figielek>

tomaszek99

Post autor: tomaszek99 » 07 mar 2012, 07:15

raggaman pisze:I po co przelot w Tdi
Wczoraj widząc ten temat poszperałem w necie i znalazłem temat przelotu w tdi.
Koleś wkleił wykres przed i po. po modyfikacji na przelot moc wzrosła o 8 ps i 29 NM.
Myśle że to spora różnica, jak bym nie woził dzieciorów to też bym pewnie tak zrobił.
A tak to musze szukać większej turbiny i wtrysków :)

Johnny_88
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 21 lip 2011, 22:27
Lokalizacja: Chełm

Post autor: Johnny_88 » 07 mar 2012, 07:34

quest87 pisze:kolego a jesteś pewien ze w AKE jest sonda lambda ?


Kolego nie jestem mechanikiem więc nie wiem... :) Gdybym wiedział nie zakładałbym takiego tematu... :)

Czyli więc bez kozery można wyrzucać graty i pchać kwasówke do koĂącowych tłumików...?

raggaman
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 475
Rejestracja: 28 wrz 2009, 13:33
Imię: Radek
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: raggaman » 07 mar 2012, 20:24

biernik pisze: wzrosła o 8 ps i 29 NM.
Wydać na wydech 1,5 tys. dla takiego przyrostu ? <rotfl>

ecuproject
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 11 mar 2012, 20:03
Lokalizacja: wrocław
Kontakt:

Post autor: ecuproject » 11 mar 2012, 21:25

W tym silniku nie ma sondy!!Jest to Diesel bez Dpfa wiec nie ma być po co sonda.

W benzynie daje dużo wydech , w dieslach z Dpfem tez bo zmiejsza się EGT co za tym idzie limiter na górze nie łapie za szybko,ale w silniku 2,5 wydaje mi się ze nic nie da prócz lepszej reakcji na gaz i może troszkę momentu z dołu.
Złamanie regulaminu.

Awatar użytkownika
ShoofeL
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1103
Rejestracja: 26 lip 2008, 22:14
Imię: Łukasz
Rocznik: 2002
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AYM 155KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Tychy, Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: ShoofeL » 13 mar 2012, 09:27

Johnny_88, śmiało wycinaj wszystko :-)
Ja mam taki zabieg u siebie zrobiony i efekt jest boooski :-)
Przyrost mocy na pewno jest, ale dźwięk V-ki w dieselu - boooski :-)

Ja mam wycięte:
prekatalizator, katalizator, środkowy i koĂącowy - przelot w 100% :D
Zeeero problemów.

Wrzucam link jak to u mnie brzmi :D

sidewind76
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 411
Rejestracja: 24 wrz 2010, 09:42
Imię: Seweryn
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Jaworzno
Kontakt:

Post autor: sidewind76 » 13 mar 2012, 13:31

Tylko co z odpowiednim opróżnianiem cylindrów i ich odpowiednim napełnianiem, te tłumiki i katalizatory są w jakimś celu
do tego odpowiednie ukształtowanie tych rur wszystko ma swój cel wielokrotnie przerabiałem te problemy przy wydechu motocyklowym
jeśli takie wycinanie jest fajne to dla czego w silnikach motocyklowych firmy tuningowe odpowiednio projektują kształt wydech oraz jego przepustowość aby silnik sprawnie działał

tomaszek99

Post autor: tomaszek99 » 13 mar 2012, 14:52

sidewind76 pisze:Tylko co z odpowiednim opróżnianiem cylindrów i ich odpowiednim napełnianiem,
Na pewno się łatwiej opróżnią niż z katem i wydechem :)
A co do napełnienia to zawory przytkają wydech i tak samo sprawnie się napełni tlenem.
Logicznie myśląc to akurat to że posiadanie katalizatora i całęj reszty, ma jakiś cel jest bujdą jak te bajki o opale.
Jedynym celem tego ukłądu jest wyciszenie i ochrona środowiska i dlatego ruru muszą być tak zaprojektowane, średnice itp, żeby te różne elementy do siebie grały.
A jak tego nie ma to tylko lepiej, głośniej i śmierdząco :) Taka jest moja filozofia.

Awatar użytkownika
ShoofeL
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1103
Rejestracja: 26 lip 2008, 22:14
Imię: Łukasz
Rocznik: 2002
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AYM 155KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Tychy, Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: ShoofeL » 13 mar 2012, 15:42

głownie chodzi Panowie o ekologię i to trzeba mieć na uwadze.
nie po to są montowane w nowoczesnych samochodach filtry FAp i inne wynalazki.

Gdyby nie było tłumików, katalizatorów, to smród byłby prze ogromny a zanieczyszczenie środowiska kolosalne...

Jeżdżę na takim setupie już ponad rok i nic a nic się nie dzieje.
Ani nie ma zużycia oleju, ani problemów z rozruchem przy - 22, itd, itd...
Generalnie w moim przypadku to, ze wywaliłem układ wydechowy nie ma żadnego wpływu na działanie innych podzespołów :)

sidewind76
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 411
Rejestracja: 24 wrz 2010, 09:42
Imię: Seweryn
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Jaworzno
Kontakt:

Post autor: sidewind76 » 14 mar 2012, 13:50

w necie jest mnóstwo artykułów o wydechu np. http://www.chojnacki.com.pl/filozofia/10-ukad-wydechowy
ja ze swoich doświadczeĂą z silnikami motocyklowymi i modyfikacjami wydechu wiem że po zmianie wydechu bez odpowiedniego zaplanowania i projektowania dochodziło nawet do zaburzenia pracy silnika

Awatar użytkownika
ShoofeL
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1103
Rejestracja: 26 lip 2008, 22:14
Imię: Łukasz
Rocznik: 2002
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AYM 155KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Tychy, Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: ShoofeL » 14 mar 2012, 19:18

sidewind76, owszem. może i w silnikach wolnossących może zaburzyć pracę, ale nie w doładowanych. Rozmawiałem osobiście z Aligatorem jak byłem się u niego hamować i powiedział, że nie ma żadnych przeciwwskazaĂą, żeby wyciąć wydech w doładowanym silniku.

sidewind76
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 411
Rejestracja: 24 wrz 2010, 09:42
Imię: Seweryn
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Jaworzno
Kontakt:

Post autor: sidewind76 » 14 mar 2012, 22:00

To trzeba było spytać Wojtka vel Aligatora czemu w swojej subarce nie wypruł wydechu ;)
poza tym skoro turbo tyle daje jakoś nie widzę aby to pomagało w opróżnianiu cylindra zresztą każdy robi jak uważa

Johnny_88
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 21 lip 2011, 22:27
Lokalizacja: Chełm

Post autor: Johnny_88 » 12 maja 2012, 20:53

Odświeżam Panowie temat... jestem na świeżo po "przeróbkach" z wydechem i i co zostało zrobione... Katy zostały "wypłukane" został tłumik środkowy i koĂącowe dwie puchy... Dźwięku nie ma takiego jak u Shoofela ale za to jest taki sam śmieszny jazgot turbiny... <rotfl>... Pytanie czy wycinać wszystko i zostawiać ostatnie puchy by było nie za głośno...?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja