[ A6 C5 Tdi] Wydech przelotowy...
[ A6 C5 Tdi] Wydech przelotowy...
Mam zamiar na dniach tygodniach zakładać w swoim Quattro wydech przelotowy... Mam pytanie odnośnie sondy lambda... Czy można ją zlikwidować całkowicie czy też można ją czymś zastąpić...?
Wczoraj widząc ten temat poszperałem w necie i znalazłem temat przelotu w tdi.raggaman pisze:I po co przelot w Tdi
Koleś wkleił wykres przed i po. po modyfikacji na przelot moc wzrosła o 8 ps i 29 NM.
Myśle że to spora różnica, jak bym nie woził dzieciorów to też bym pewnie tak zrobił.
A tak to musze szukać większej turbiny i wtrysków

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2
- Rejestracja: 11 mar 2012, 20:03
- Lokalizacja: wrocław
- Kontakt:
W tym silniku nie ma sondy!!Jest to Diesel bez Dpfa wiec nie ma być po co sonda.
W benzynie daje dużo wydech , w dieslach z Dpfem tez bo zmiejsza się EGT co za tym idzie limiter na górze nie łapie za szybko,ale w silniku 2,5 wydaje mi się ze nic nie da prócz lepszej reakcji na gaz i może troszkę momentu z dołu.
W benzynie daje dużo wydech , w dieslach z Dpfem tez bo zmiejsza się EGT co za tym idzie limiter na górze nie łapie za szybko,ale w silniku 2,5 wydaje mi się ze nic nie da prócz lepszej reakcji na gaz i może troszkę momentu z dołu.
Złamanie regulaminu.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 411
- Rejestracja: 24 wrz 2010, 09:42
- Imię: Seweryn
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.2 FSI 255KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Jaworzno
- Kontakt:
Tylko co z odpowiednim opróżnianiem cylindrów i ich odpowiednim napełnianiem, te tłumiki i katalizatory są w jakimś celu
do tego odpowiednie ukształtowanie tych rur wszystko ma swój cel wielokrotnie przerabiałem te problemy przy wydechu motocyklowym
jeśli takie wycinanie jest fajne to dla czego w silnikach motocyklowych firmy tuningowe odpowiednio projektują kształt wydech oraz jego przepustowość aby silnik sprawnie działał
do tego odpowiednie ukształtowanie tych rur wszystko ma swój cel wielokrotnie przerabiałem te problemy przy wydechu motocyklowym
jeśli takie wycinanie jest fajne to dla czego w silnikach motocyklowych firmy tuningowe odpowiednio projektują kształt wydech oraz jego przepustowość aby silnik sprawnie działał
Cześć ekipa.
Naprawy hamulców Audi A6 C5. Zapraszam.

Na pewno się łatwiej opróżnią niż z katem i wydechemsidewind76 pisze:Tylko co z odpowiednim opróżnianiem cylindrów i ich odpowiednim napełnianiem,

A co do napełnienia to zawory przytkają wydech i tak samo sprawnie się napełni tlenem.
Logicznie myśląc to akurat to że posiadanie katalizatora i całęj reszty, ma jakiś cel jest bujdą jak te bajki o opale.
Jedynym celem tego ukłądu jest wyciszenie i ochrona środowiska i dlatego ruru muszą być tak zaprojektowane, średnice itp, żeby te różne elementy do siebie grały.
A jak tego nie ma to tylko lepiej, głośniej i śmierdząco

- ShoofeL
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1103
- Rejestracja: 26 lip 2008, 22:14
- Imię: Łukasz
- Rocznik: 2002
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI AYM 155KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Tychy, Bielsko-Biała
- Kontakt:
głownie chodzi Panowie o ekologię i to trzeba mieć na uwadze.
nie po to są montowane w nowoczesnych samochodach filtry FAp i inne wynalazki.
Gdyby nie było tłumików, katalizatorów, to smród byłby prze ogromny a zanieczyszczenie środowiska kolosalne...
Jeżdżę na takim setupie już ponad rok i nic a nic się nie dzieje.
Ani nie ma zużycia oleju, ani problemów z rozruchem przy - 22, itd, itd...
Generalnie w moim przypadku to, ze wywaliłem układ wydechowy nie ma żadnego wpływu na działanie innych podzespołów
nie po to są montowane w nowoczesnych samochodach filtry FAp i inne wynalazki.
Gdyby nie było tłumików, katalizatorów, to smród byłby prze ogromny a zanieczyszczenie środowiska kolosalne...
Jeżdżę na takim setupie już ponad rok i nic a nic się nie dzieje.
Ani nie ma zużycia oleju, ani problemów z rozruchem przy - 22, itd, itd...
Generalnie w moim przypadku to, ze wywaliłem układ wydechowy nie ma żadnego wpływu na działanie innych podzespołów

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 411
- Rejestracja: 24 wrz 2010, 09:42
- Imię: Seweryn
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.2 FSI 255KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Jaworzno
- Kontakt:
w necie jest mnóstwo artykułów o wydechu np. http://www.chojnacki.com.pl/filozofia/10-ukad-wydechowy
ja ze swoich doświadczeĂą z silnikami motocyklowymi i modyfikacjami wydechu wiem że po zmianie wydechu bez odpowiedniego zaplanowania i projektowania dochodziło nawet do zaburzenia pracy silnika
ja ze swoich doświadczeĂą z silnikami motocyklowymi i modyfikacjami wydechu wiem że po zmianie wydechu bez odpowiedniego zaplanowania i projektowania dochodziło nawet do zaburzenia pracy silnika
Cześć ekipa.
Naprawy hamulców Audi A6 C5. Zapraszam.

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 411
- Rejestracja: 24 wrz 2010, 09:42
- Imię: Seweryn
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.2 FSI 255KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Jaworzno
- Kontakt:
To trzeba było spytać Wojtka vel Aligatora czemu w swojej subarce nie wypruł wydechu 
poza tym skoro turbo tyle daje jakoś nie widzę aby to pomagało w opróżnianiu cylindra zresztą każdy robi jak uważa

poza tym skoro turbo tyle daje jakoś nie widzę aby to pomagało w opróżnianiu cylindra zresztą każdy robi jak uważa
Cześć ekipa.
Naprawy hamulców Audi A6 C5. Zapraszam.

Odświeżam Panowie temat... jestem na świeżo po "przeróbkach" z wydechem i i co zostało zrobione... Katy zostały "wypłukane" został tłumik środkowy i koĂącowe dwie puchy... Dźwięku nie ma takiego jak u Shoofela ale za to jest taki sam śmieszny jazgot turbiny...
... Pytanie czy wycinać wszystko i zostawiać ostatnie puchy by było nie za głośno...?
