Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ AFN 1.9 110 KM] Wtryski problem lub cos innego ! ;/

Silniki wysokoprężne
Kamilvti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 287
Rejestracja: 30 lip 2010, 18:03
Lokalizacja: Sosnowiec

[ AFN 1.9 110 KM] Wtryski problem lub cos innego ! ;/

Post autor: Kamilvti » 02 lut 2012, 18:48

Witam,od jakiegos czasu borykam sie z problemem ciezko odpalajacego afn ;/ kupilem nawet nowe swiece i dalej kaszana.Pali ciezko tylko rano potem nawet jak stoi 5 godzin i temp -20 odpala od 1-go odpala bez problemu tak jak powinien.Sprawdzilem vagiem 0 bledow.za to w grupie 13 lekkie odchylenia moze to byc problem z odpalaniem ?.
Obrazek

http://vaglog.rtnet.pl/kstula_71037.html
Ostatnio zmieniony 02 lut 2012, 19:10 przez Kamilvti, łącznie zmieniany 1 raz.
Jesli pomoglem wcisnij Pomógł :)

kuki23
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 242
Rejestracja: 01 gru 2010, 19:18
Lokalizacja: malopolska

Post autor: kuki23 » 02 lut 2012, 19:09

moim zdaniem takie korekcjie to nic zlego

Kamilvti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 287
Rejestracja: 30 lip 2010, 18:03
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Kamilvti » 02 lut 2012, 19:15

Musze jeszcze sprawdzic czy wogole na swiece idzie prad.Bez swiec odpalilo by auto przy -20?

Kat wtrysku 60,dawka paliwa na postoju 4mg
lub problem z paliwem jezdzilem na letnim sprzed 1 miesiaca
Jesli pomoglem wcisnij Pomógł :)

tomaszek99

Post autor: tomaszek99 » 03 lut 2012, 08:08

Andi 2.5 tdi pisze:etnie paliwo przy obecnie utrzymujacych ujemnych temp to juz jest problem .

Samo paliwo nei jest problemem tylko sam filtr paliwa, to w nim sie zbiera parafina i nie przepuszcza dobrej ilości płynu.

Kamilvti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 287
Rejestracja: 30 lip 2010, 18:03
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Kamilvti » 03 lut 2012, 13:30

filtr wymieniony bylo w nim sporo parafiny czy to moglo powodowac problemy z rannym odpalaniem ?
Jesli pomoglem wcisnij Pomógł :)

sidewind76
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 411
Rejestracja: 24 wrz 2010, 09:42
Imię: Seweryn
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Jaworzno
Kontakt:

Post autor: sidewind76 » 03 lut 2012, 13:34

tak ponieważ wytrącająca się parafina zatyka przepływ ropy proponuję dolać coś do ropki

Awatar użytkownika
Ryan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 229
Rejestracja: 12 kwie 2011, 16:33
Lokalizacja: Chełm Śląski

Post autor: Ryan » 03 lut 2012, 13:55

z innej beczki , mam podejrzenie ze przymarzł mi ON w baku , jest to mozliwe ?
Jezeli tak to jakbym teraz dolał do niego jakiegos ulepszacza to go odmrozi ?
Oczwyiscie w silniku przewody podgrzewałem suszarką , ale niewiem na ile to pomogło bo w tym samym momencie aku odmówił posłuszenstwa..

Awatar użytkownika
Valery
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 109
Rejestracja: 23 mar 2009, 15:37
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Valery » 03 lut 2012, 14:02

Ryan, dodanie ulepszaczy do ropy z której wytrąciła się parafina niczym nie poskutkuje, to działa tylko wtedy gdy się wlewa do "nie zamarzniętej" ropki. Polecam wstawić do ciepłego garażu a następnie wlać ulepszacza.

Awatar użytkownika
Ryan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 229
Rejestracja: 12 kwie 2011, 16:33
Lokalizacja: Chełm Śląski

Post autor: Ryan » 03 lut 2012, 14:45

jakby była taka mozliwosc to bardzo chetnie bym wstawił..

kuki23
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 242
Rejestracja: 01 gru 2010, 19:18
Lokalizacja: malopolska

Post autor: kuki23 » 03 lut 2012, 14:48

ja kumplowi zagrzalem 20 liter ropy na palniku karnister metalowy palnik do butli polowej postawilem karnister i zagrzalem ropke az byla goraca i wlalismy do baku i zaraz zapalila furka <rotfl>

Awatar użytkownika
Ryan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 229
Rejestracja: 12 kwie 2011, 16:33
Lokalizacja: Chełm Śląski

Post autor: Ryan » 03 lut 2012, 14:52

widze metody niekonwencjonalne hahahha :)

Jurek85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 584
Rejestracja: 23 sie 2008, 11:44
Imię: Jurek
Rocznik: 2002
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Jurek85 » 03 lut 2012, 22:28

Ryan pisze:Oczwyiscie w silniku przewody podgrzewałem suszarką , ale niewiem na ile to pomogło bo w tym samym momencie aku odmówił posłuszenstwa..
miałem to rok temu - identycznie (też zabiłem aku :| ) po rozgrzaniu przewodów opalarką i użyciu prądu od innego auta wreszcie odpaliło. Od razu zatankowałem lepszego paliwa i dodałem jeszcze ulepszacza oraz wymieniłem padnięte świeczki i zatkany filtr paliwa. Po tych zabiegach (aha jeszcze nowy aku kupiłem bo stary miał 13 lat - są fotki na forum <mysli> ).

Podsumowując da radę to zrobić i uda się, a za rok sam będziesz podpiwiadał co robić i jak zadbać o auto wcześniej.

Awatar użytkownika
Mayhem
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 262
Rejestracja: 16 kwie 2010, 19:46
Lokalizacja: Szczecin / Świdwin

Post autor: Mayhem » 03 lut 2012, 23:28

Witam,od jakiegos czasu borykam sie z problemem ciezko odpalajacego afn ;/ kupilem nawet nowe swiece i dalej kaszana.Pali ciezko tylko rano potem nawet jak stoi 5 godzin i temp -20 odpala od 1-go odpala bez problemu tak jak powinien.Sprawdzilem vagiem 0 bledow.za to w grupie 13 lekkie odchylenia moze to byc problem z odpalaniem ?.
Kamilvti
aby nie nękały nas problemy z odpalaniem należy:
1. Sprawdzić akumulator, to że odpala przy 0* nie znaczy że ma siłę i moc żeby pociagnąć przy -10* lub -20*, osobiście mam firmy ZAP od 4 lat i bardzo sobie chwalę 12 V 88Ah 640 A
2. Druga sprawa to świece żarowe (widzę że wymieniałeś )ale nie tylko wymiana

Kod: Zaznacz cały

 http&#58;//a6klub.pl/-a6-c5-audi-a6-c5-19-tdi-afn-wymiana-swiec-zarowych-vt39788.htm 
ale i sprawdzenie czy działają. Można zrobić częściowy test Vagiem
3. Kąt wtrysku - to chyba najważniejsze, lekko przyśpieszony nawet wskazany przy naszym klimacie , osobiście mam oscylujący / 52, do ,55 / . Nie zwróciłem uwagi że podałeś kąt więc 60 jest OK
4. Korekcje wtrysków o ile robiłeś na rozgrzanym silniku to wszystko jest ok, ale jak wiadomo korekcje nie są w stanie w 100% powiedzieć nam o stanie wtrysków ( wydaje mi się że problem ich nie dotyczy )
5. Jeśli chodzi o paliwo to osobiście tankuje na Shellu i zimą zawszę mam przynajmniej połowę baku i nie mam żadnych problemów, przy -17* odpalił na dotyk, świece grzały 7-8 sekund. Paliwo sprzed miesiąca powinno już być zimowe !
6. Podaj jeszcze dawkę jaką masz ustawioną, dla porównania moje parametry:
Ustawiona dawka: 4,0 4,2 mg ; 1.580 - 620
Dawka startowa: 18,6 mg
7. Dodam jeszcze, że trzymam audi pod chmurką i nie mam garażu ;)
CCCO AUDI A6 C5 1.9 TDI AFN 110 KM ;
* Climatronic, 4x Airbag, 2x heated and electric seats, Xenon lights *+ Alloys wheels 18" 225/40 *
+ tempomat
^ Szybkiego powrotu do zdrowia Robert ^ Fan F1

Kamilvti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 287
Rejestracja: 30 lip 2010, 18:03
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Kamilvti » 04 lut 2012, 00:16

Mayhem pisze:
Witam,od jakiegos czasu borykam sie z problemem ciezko odpalajacego afn ;/ kupilem nawet nowe swiece i dalej kaszana.Pali ciezko tylko rano potem nawet jak stoi 5 godzin i temp -20 odpala od 1-go odpala bez problemu tak jak powinien.Sprawdzilem vagiem 0 bledow.za to w grupie 13 lekkie odchylenia moze to byc problem z odpalaniem ?.
Kamilvti
aby nie nękały nas problemy z odpalaniem należy:
1. Sprawdzić akumulator, to że odpala przy 0* nie znaczy że ma siłę i moc żeby pociagnąć przy -10* lub -20*, osobiście mam firmy ZAP od 4 lat i bardzo sobie chwalę 12 V 88Ah 640 A
2. Druga sprawa to świece żarowe (widzę że wymieniałeś )ale nie tylko wymiana

Kod: Zaznacz cały

 http&#58;//a6klub.pl/-a6-c5-audi-a6-c5-19-tdi-afn-wymiana-swiec-zarowych-vt39788.htm 
ale i sprawdzenie czy działają. Można zrobić częściowy test Vagiem
3. Kąt wtrysku - to chyba najważniejsze, lekko przyśpieszony nawet wskazany przy naszym klimacie , osobiście mam oscylujący / 52, do ,55 / . Nie zwróciłem uwagi że podałeś kąt więc 60 jest OK
4. Korekcje wtrysków o ile robiłeś na rozgrzanym silniku to wszystko jest ok, ale jak wiadomo korekcje nie są w stanie w 100% powiedzieć nam o stanie wtrysków ( wydaje mi się że problem ich nie dotyczy )
5. Jeśli chodzi o paliwo to osobiście tankuje na Shellu i zimą zawszę mam przynajmniej połowę baku i nie mam żadnych problemów, przy -17* odpalił na dotyk, świece grzały 7-8 sekund. Paliwo sprzed miesiąca powinno już być zimowe !
6. Podaj jeszcze dawkę jaką masz ustawioną, dla porównania moje parametry:
Ustawiona dawka: 4,0 4,2 mg ; 1.580 - 620
Dawka startowa: 18,6 mg
7. Dodam jeszcze, że trzymam audi pod chmurką i nie mam garażu ;)
Niestety do zimy sie slabo przygotowalem ale:

Akumulator nowy bosch 85ah 800a
zregenerowany rozrusznik
Nowe swiece ktore niebyly problemem zapalania
i dzis wymianilem filtr i w nim sporo parafiny okaze sie jutro a ile zostalo w srodku niewiem kiedys moze rozpruje filtr z ciekawosci.Tamtej zimy palil elegancko.
jesli chodzi o dawke moge dodac takie foto
Obrazek

I jeszcze jest mozliwosc ze wogole prad nie dochodzi do swiec i odpalam bez swiec mozliwe to jest ? przy -20 odpali diesel bez swiec ??

Mam do dyspozycji miernik tylko niewiem gdzie jest przekaznik i bezpiecznik od swiec.

No i dlaczego dzieje sie to tylko po dlugiej nocy a nie np tak ze stawiam auto o 10 potem o 16 wychodze i pali od 1 bez problemu przeciez po 6-8 godzinnym postoju przy -15 powienien tez ciezko zapalac tak jak po calej nocy przy -20 lub -25
Jesli pomoglem wcisnij Pomógł :)

Awatar użytkownika
Mayhem
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 262
Rejestracja: 16 kwie 2010, 19:46
Lokalizacja: Szczecin / Świdwin

Post autor: Mayhem » 04 lut 2012, 00:39

Kamilvti pisze:I jeszcze jest mozliwosc ze wogole prad nie dochodzi do swiec i odpalam bez swiec mozliwe to jest ? przy -20 odpali diesel bez swiec ??
. A słyszysz cyknięcie przekaźnika ? Nie ma doświadczenia z mrozem -20* ale przy -10* dwa lata temu odpalał z przepalonymi świecami lub częściowo przepalonymi po 3,4 sekundach + nierówna praca przez chwilę <stres>. Teraz nie mam tego problemu bo świece działają idealnie.
CCCO AUDI A6 C5 1.9 TDI AFN 110 KM ;
* Climatronic, 4x Airbag, 2x heated and electric seats, Xenon lights *+ Alloys wheels 18" 225/40 *
+ tempomat
^ Szybkiego powrotu do zdrowia Robert ^ Fan F1

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja