
http://vaglog.rtnet.pl/kstula_71037.html
miałem to rok temu - identycznie (też zabiłem akuRyan pisze:Oczwyiscie w silniku przewody podgrzewałem suszarką , ale niewiem na ile to pomogło bo w tym samym momencie aku odmówił posłuszenstwa..
KamilvtiWitam,od jakiegos czasu borykam sie z problemem ciezko odpalajacego afnkupilem nawet nowe swiece i dalej kaszana.Pali ciezko tylko rano potem nawet jak stoi 5 godzin i temp -20 odpala od 1-go odpala bez problemu tak jak powinien.Sprawdzilem vagiem 0 bledow.za to w grupie 13 lekkie odchylenia moze to byc problem z odpalaniem ?.
Kod: Zaznacz cały
http://a6klub.pl/-a6-c5-audi-a6-c5-19-tdi-afn-wymiana-swiec-zarowych-vt39788.htm
Niestety do zimy sie slabo przygotowalem ale:Mayhem pisze:KamilvtiWitam,od jakiegos czasu borykam sie z problemem ciezko odpalajacego afnkupilem nawet nowe swiece i dalej kaszana.Pali ciezko tylko rano potem nawet jak stoi 5 godzin i temp -20 odpala od 1-go odpala bez problemu tak jak powinien.Sprawdzilem vagiem 0 bledow.za to w grupie 13 lekkie odchylenia moze to byc problem z odpalaniem ?.
aby nie nękały nas problemy z odpalaniem należy:
1. Sprawdzić akumulator, to że odpala przy 0* nie znaczy że ma siłę i moc żeby pociagnąć przy -10* lub -20*, osobiście mam firmy ZAP od 4 lat i bardzo sobie chwalę 12 V 88Ah 640 A
2. Druga sprawa to świece żarowe (widzę że wymieniałeś )ale nie tylko wymianaale i sprawdzenie czy działają. Można zrobić częściowy test VagiemKod: Zaznacz cały
http://a6klub.pl/-a6-c5-audi-a6-c5-19-tdi-afn-wymiana-swiec-zarowych-vt39788.htm
3. Kąt wtrysku - to chyba najważniejsze, lekko przyśpieszony nawet wskazany przy naszym klimacie , osobiście mam oscylujący / 52, do ,55 / . Nie zwróciłem uwagi że podałeś kąt więc 60 jest OK
4. Korekcje wtrysków o ile robiłeś na rozgrzanym silniku to wszystko jest ok, ale jak wiadomo korekcje nie są w stanie w 100% powiedzieć nam o stanie wtrysków ( wydaje mi się że problem ich nie dotyczy )
5. Jeśli chodzi o paliwo to osobiście tankuje na Shellu i zimą zawszę mam przynajmniej połowę baku i nie mam żadnych problemów, przy -17* odpalił na dotyk, świece grzały 7-8 sekund. Paliwo sprzed miesiąca powinno już być zimowe !
6. Podaj jeszcze dawkę jaką masz ustawioną, dla porównania moje parametry:
Ustawiona dawka: 4,0 4,2 mg ; 1.580 - 620
Dawka startowa: 18,6 mg
7. Dodam jeszcze, że trzymam audi pod chmurką i nie mam garażu
. A słyszysz cyknięcie przekaźnika ? Nie ma doświadczenia z mrozem -20* ale przy -10* dwa lata temu odpalał z przepalonymi świecami lub częściowo przepalonymi po 3,4 sekundach + nierówna praca przez chwilęKamilvti pisze:I jeszcze jest mozliwosc ze wogole prad nie dochodzi do swiec i odpalam bez swiec mozliwe to jest ? przy -20 odpali diesel bez swiec