Witam, mam pytanie do posiadaczy A6 C5 otóż może i tego wcześniej nie zauważyłem, ale wydaje mi się, że kiedyś w moim audi środkowe nawiewy działały podczas ustawieĂą klimatyzacji na AUTO, teraz działają tylko boczne + na szyby jeżeli je włączę. Te środkowe działają jeżeli wcisnę ten środkowy przycisk w sterowaniu klimatyzacja. Ostatnio jadąc wydawało mi się właśnie, że w trybie AUTO działały środkowe nawiewy, które się nagle wyłączyły. Proszę powiedzcie, jak to jest u Was...
Pozdrawiam.
[ A6 C5] Pytanie odnośnie klimatyzacji
zima a klima :)
ja mam takie pytanko, czy mozliwe jest ze w silniejsze mrozy klima moze sie nie załączyć? myslalem ze trzeba bedzie po zimie uzupelnic czynnik ale dzis zalaczylem klime i normalnie dziala, dlatego pomyslalem ze w mrozy sprezarka sie nie załącza
Re: zima a klima :)
Tak Kolego... poniżej 5C klima się nie załącza... Używanie 'klimatyzacji' w zimie jest sensowne jedynie z powodu osuszania powietrza (czyli aby nam nie parowało)...RafiA6 pisze:ja mam takie pytanko, czy mozliwe jest ze w silniejsze mrozy klima moze sie nie załączyć? myslalem ze trzeba bedzie po zimie uzupelnic czynnik ale dzis zalaczylem klime i normalnie dziala, dlatego pomyslalem ze w mrozy sprezarka sie nie załącza
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 280
- Rejestracja: 19 cze 2011, 10:06
- Lokalizacja: łódzkie/świętokrzyskie/śląskie
Sens klimy zimą jest - tylko , że nie załacza sie od +2 stopni w dół. a dlaczego - otóż:
- gdy mamy taka a nie inną temperature na zewnątrz w parowniku podczas działania klimy mamy czynnik w postaci płynnej i jesli nie daj panie dostanie sie do sprężarki klimy - staje sie ona "pompą cieczy" a nie sprężarką gazową i sie uszkadza. Dlatego jest to zabezpieczenie przed uszkodzeniem. a czynnik w postaci płynnej "odparowuje" - stąd nazwa parownik - w parowniku i znów staje się gazem. jeśli nie ma dostatecznego chłodzenia (pęd powietrza z dmuchawy pojazdu) czyli temperatura otoczenia jest niewystarczajaca - nie ma przejścia ze stanu ciekłego w gaz. Chociaż akurat w naszych układach klimy ciezko byłoby dojść czynnikowi w postaci ciekłej - gdyz ma dodatkowe zabezpieczenie w postaci akumulatora (inna nazwa osuszacza - zalezy od sposobu rozprezania czynnika - zawór rozprężny bądx dysza rozprężna)
Pozdrawiam
- gdy mamy taka a nie inną temperature na zewnątrz w parowniku podczas działania klimy mamy czynnik w postaci płynnej i jesli nie daj panie dostanie sie do sprężarki klimy - staje sie ona "pompą cieczy" a nie sprężarką gazową i sie uszkadza. Dlatego jest to zabezpieczenie przed uszkodzeniem. a czynnik w postaci płynnej "odparowuje" - stąd nazwa parownik - w parowniku i znów staje się gazem. jeśli nie ma dostatecznego chłodzenia (pęd powietrza z dmuchawy pojazdu) czyli temperatura otoczenia jest niewystarczajaca - nie ma przejścia ze stanu ciekłego w gaz. Chociaż akurat w naszych układach klimy ciezko byłoby dojść czynnikowi w postaci ciekłej - gdyz ma dodatkowe zabezpieczenie w postaci akumulatora (inna nazwa osuszacza - zalezy od sposobu rozprezania czynnika - zawór rozprężny bądx dysza rozprężna)
Pozdrawiam
1.8 Turbo znam jak własną kieszeń. Obecnie Garret GT28RS, wtryski 350ccm, Remap VTG, DP, IC N. W planach Zakucie Wossnerr i GT56RS. Służę VAS`em.
BLACK EDITION Mod poczatek ----->
Regulamin Punkt 27
BLACK EDITION Mod poczatek ----->
Regulamin Punkt 27
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga