Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ BRE 2.0 140 KM] A6 C6 2.0 TDI BRE 07r - awaria napinacza r

Silniki wysokoprężne
lucky21
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 10 lip 2011, 11:49
Lokalizacja: Bydgoszcz

[ BRE 2.0 140 KM] A6 C6 2.0 TDI BRE 07r - awaria napinacza r

Post autor: lucky21 » 09 sty 2012, 12:51

Witam klubowiczów,

Jestem posiadaczem a6 c6 z silnikiem jak w temacie. Autko zakupiłem w czerwcu ubiegłego roku. Sprawowało się ono świetnie. Dodam, że posiadam skrzynię multi a przebieg auta to 240k. Przed kupnem auta sprawdzenie pod wszelkimi możliwymi sposobami, pełna książka serwisowa itp. W grudniu miałem niestety małą awarię. Podczas przyspieszania przy prędkości około 90-100km/h poczułem drgania silnika. Była to droga dwupasmowa. Jechałem nią jakieś 4 km z tymi drganiami aż dojechałem do pierwszych świateł gdzie silnik mocno dochamowywał no i nagle zgasł. Rozrusznik kręcił ale nie dało się auta odpalić. Gdy auto znalazło się u mechanika stwierdził on awarię napinacza gdyż pasek wisiał jak to on powiedział " jak guma u gaci ". Zakupiłem nowy rozrząd i ku mojemu zdziwieniu auto odpaliło i jeździłem sobie tak z 1 dobry tydzieĂą jednak występowały drgania na biegu jałowym i przy przyspieszaniu. Mechanik powiedział, że dostały zawory i jak najszybciej zabraliśmy się za wyciągnięcie głowicy. Podczas wyciągania głowicy do wymiany nadawały się także 3 szt. popychaczy ( część jednego w postaci małego przepołowionego ringa znalazła się w głowicy ). Facet od głowic ku mojemu zdziwieniu powiedział, że głowica i zawory są ok i nie chce mnie naciągać natomiast profilaktycznie wymienił mi gumki przy zaworach. Po złożeniu auta objawy jakby ustąpiły ale wyczuwam, że to jeszcze nie to. Gdybym auto kupił w takim stanie to pewnie bym nim jeździł ale teraz czuję, że jest jednak różnica ponieważ sprawnym c6 jeździ się jak po stole hybrydą. Objawy, które dzisiaj mnie niepokoją:

- drgania silnika przy ok 1300obr
- przy przyśpieszaniu lekkie drgania ( może koła zimowe bo przed awarią zmieniałem i była różnica w SPAM do letnich)
- auto jakby bardziej hamuje silnikiem przed zatrzymaniem ( zawsze jeździłem manualem dlatego może jestem przewrażliwiony)
- przy zwalnianiu a nie hamowaniu jakby delikatne poszarpywania,
- podczas rozgrzanego silnika przy odpalaniu trzęsie budą a na zimnym jest idealnie ( ostatnio objaw jakby ustał albo nie rozgrzałem mocno silnika)

Dodam, że auto po awarii było holowane jakieś może 4 - 5km do mechanika po mieście przy prędkości około 15 - 20km/h

Warto dodać, że w październiku zupełnie przypadkowo zchipowałem auto na 170 km. Znajomy, który działa w tym temacie od kilkunastu lat zaproponował mi to a ja teraz nie wiem, czy nie zepsułem sobie auta tym zabiegiem.
Zaczynam tego żałować.

Proszę o ewentualną pomoc.

Chciałbym się uporać z tym tematem i doprowadzić autko do stanu z ubiegłego lata gdyż jazda autem w takim stanie to prawdziwa przyjemność:)

Mój plan jest taki aby poczekać do wiosny i zmienić koła na letnie i zobaczyć czy przy przyspieszaniu będą te objawy jednak jak to się dzieje na biegu jałowym to wiem, że i tak coś nie gra.

Boję się tylko o moją skrzynię multi ponieważ chodziła i moim zdaniem chodzi jak złoto a drgania mogą prowadzić do awarii i ogromnych kosztów.

Przepraszam za tak obszerny temat ale im więcej szczegółów tym dokładniejsza może być diagnoza:)

Pozdrawiam wszystkich i liczę na pomoc. :)

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 09 sty 2012, 13:14

lucky21, po pierwsze sprawdź ew. błedy na VAG/VCDS. Sprawdź ustawienie rozrządu czy jest poprawne...

Printscreen z tego tematu. Tam więcej informacji w ostatnim poście... -bre-20-140-km-wymiana-rozrzadu-ma-ktos ... t41917.htm. Jak znasz radziecki to dużo opisu :) <okok>
Załączniki
vag.JPG

lucky21
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 10 lip 2011, 11:49
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: lucky21 » 09 sty 2012, 15:51

Rozumiem. Postaram się jak najszybciej sprawdzić. Warto dodać, że rozrząd był ustawiany jak to mówią drutem. Swoją drogą czy jest możliwość aby był on przestawiony jakoś minimalnie? Gdzie najlepiej wykonać diagnozowanie? ASO czy przeciętny znajomy mechanik z kompem wystarczy?

Pozdrawiam:)

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 09 sty 2012, 15:58

lucky21 pisze:Warto dodać, że rozrząd był ustawiany jak to mówią drutem. Swoją drogą czy jest możliwość aby był on
Jeśli jest tak jak piszesz, to taka możliwość istnieje jak najbardziej... niestety... dlatego zdiagnozuj to jak najszybciej...
lucky21 pisze:ASO czy przeciętny znajomy mechanik z kompem wystarczy?
Jeśli się na tym zna, to jak najbardziej może być...

lucky21
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 10 lip 2011, 11:49
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: lucky21 » 13 sty 2012, 13:06

Odświeżę nieco temat.

Jestem umówiony na diagnostykę u mechanika po niedzieli.

Objawy zaczęły narastać.

Najbardziej jest to widoczne na rozgrzanym silniku. Są to:

- poszarpywanie na postoju,
- zbyt mocne dohamowywanie przez silnik tak jak bym trzymał nogę na hamulcu,
- lekkie drgania silnika także przy przyspieszaniu,
- na wolnych obrotach kołysanie przy około 1300 obr i koło 2000 jednak wysokość obrotów w których silnik kołysze jest zmienna.
- przy gaszeniu delikatne silnik zatrzęsie,
- przy odpalaniu na ciepłym trzęsie całą budą a na zimnym tak jak gaszenie.

Czy ktoś spotkał się z podobnymi objawami?

Proszę o swoje typy. Najlepiej trafne:)

Pozdrawiam.

kociak3000
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 50
Rejestracja: 27 lut 2013, 18:11
Lokalizacja: crawley -west sussex- uk

Post autor: kociak3000 » 01 kwie 2016, 18:19

Witam mam podobny problem. Zmieniłem rozrząd i pompę oleju i dalej ta sama sytuacja obstawiam skrzynie teraz. Jakie są wasze prognozy z góry dziękuję

Awatar użytkownika
karolsieradz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 189
Rejestracja: 26 lis 2012, 22:38
Lokalizacja: Sieradz

Post autor: karolsieradz » 01 kwie 2016, 21:13

Generalnie przy wymianie rozrzadu serwis zaleca wymiane szpilki napinacza i rozwiercenie gniazda na 8mm z uwagi przypadki zerwania szpilek

kociak3000
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 50
Rejestracja: 27 lut 2013, 18:11
Lokalizacja: crawley -west sussex- uk

Post autor: kociak3000 » 02 kwie 2016, 07:15

[quote="lucky21"

- poszarpywanie na postoju,
- zbyt mocne dohamowywanie przez silnik tak jak bym trzymał nogę na hamulcu,
- lekkie drgania silnika także przy przyspieszaniu,
- na wolnych obrotach kołysanie przy około 1300 obr i koło 2000 jednak wysokość obrotów w których silnik kołysze jest zmienna.
- przy gaszeniu delikatne silnik zatrzęsie,
- przy odpalaniu na ciepłym trzęsie całą budą a na zimnym tak jak gaszenie.


Pozdrawiam.[/quote]

Chodziło mi o te objawy. Były one przed wymianą pompy i paska rozrządu i po dalej s@.

Dzięki za jakiekolwiek pomoc w rozszyfrować tego problemu

Awatar użytkownika
karolsieradz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 189
Rejestracja: 26 lis 2012, 22:38
Lokalizacja: Sieradz

Post autor: karolsieradz » 02 kwie 2016, 15:07

kociak3000 pisze:[quote="lucky21"

- poszarpywanie na postoju,
- zbyt mocne dohamowywanie przez silnik tak jak bym trzymał nogę na hamulcu,
- lekkie drgania silnika także przy przyspieszaniu,
- na wolnych obrotach kołysanie przy około 1300 obr i koło 2000 jednak wysokość obrotów w których silnik kołysze jest zmienna.
- przy gaszeniu delikatne silnik zatrzęsie,
- przy odpalaniu na ciepłym trzęsie całą budą a na zimnym tak jak gaszenie.


Pozdrawiam.
Panowie, cały czas wałkujemy ten sam problem. Typowe 2.0... Miałem te wszystkie objawy i jeszcze raz napisze jak się tego pozbyłem. Zacząłem od wtrysków. Wtryski na stół i sprawdzamy sprawność - jeśli kicha kupujemy nowe. Potem Wyciągniecie kolektora dolotowego przepustnicy i egr. Mycie,czyszczenie, kontrola stanu + wymiana uszczelek ( kolektora obowiązkowo bo będziecie mieć płyn chłodniczy na tłokach) . Jeśli niesprawność wymieniamy. Kontrola poduszek silnika. Jeśli przednie loże opiera się a nie jest na środku wymiana poduszek silnika i samego łoża + kontrola poduszki skrzyni biegów. ostatnia rzecz to rozrząd i jego kąt synchronizacji. Nie ma odpowiedniego kąta dla wszystkich 2.0 trzeba metoda prób i błędów znaleźć "swoj" kat. Za mnie zrobił to kolega,który muszę przyznać jest fachowcem silników wag. Jeśli to ogarniecie zapewniam was w 100% ze silnik będzie chodził płynnie jak na audi przystało. Nawet jeśli wszystko będzie u was bella a kąt synchro rozrządu będzie zly to auto będzie poszarpywało, będą spadały obroty przy dochamowywaniu, będzie podrygiwać etc. Po kolei sprawdzamy wszystko i wtedy jeśli coś jest dalej nie tak można powiedzieć, ze jest problem. Mam nadzieje ze wszystko objaśniłem jak trzeba. Jeśli ktoś nie wieży, ze 2.0 może pracować kulturalnie zapraszam na przejażdżkę do Sieradza. Pozdrawiam !

edit: zapomniałem o dwumasie i pompie oleju. Przestańcie pisać, że buja autem na postoju od dwumasy. Awaria tego elementu daje zupełne inne objawy. Pompa oleju nie daje żadnych oznak bujania silnikiem, bo niby dlaczego ? Jedynie napęd łańcuchem daje nieprzyjemny dźwięk szurania metalem o metal kiedy łańcuch rozciągnie się ponad możliwości napinacza
Ostatnio zmieniony 13 kwie 2016, 11:31 przez karolsieradz, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Bart_d
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 434
Rejestracja: 19 cze 2009, 10:11
Imię: Daniel
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2015
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 TFSI 560KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Bart_d » 05 kwie 2016, 13:39

Zgadzam się z Twoją opinią i tokiem rozumowania dotyczącym drgań w 100% <brawo>

Pamiętam jak kupiłem auto i podpierając się poniższą opinią z forum byłem zdziwiony, że drgania po zapobiegawczej wymianie wałka pompy nie ustały.

a6-c6-20tdi-problem-z-20-tdi-glosna-pra ... t28061.htm
Piero pisze:- drgania silnika powoduje padający dwumas, pompowtryski albo poduszki pod silnikiem - jeśli trafiliście do mechanika, który stawia taką diagnozę - UCIEKAJCIE! Widać że mechanik kompletnie nie zna zagadnienia. Tak może być w "normalnym" samochodzie, ale nie w 2.0 TDI. Takie objawy to na 99% padający napęd pompy oleju - nie żadne dwumasy czy poduszki. Ludzie wydają po 1000zł i więcej na wymianę i NIC to nie zmienia, kompletnie nie usuwa przyczyny i samego problemu;
Nie ustały ponieważ były spowodowane uszkodzoną poduszką oraz (pomimo ustawienia zgodnie ze znakami rozrządu - podczas jego wymiany) źle ustawionym rozrządem.... widocznie byłem w tym 1% ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga