Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ INNY] Audi A6 C5 Silnik benzynowy jaki wybrać?

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Mejero1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 20 paź 2010, 16:56
Lokalizacja: Kłodawa

[ INNY] Audi A6 C5 Silnik benzynowy jaki wybrać?

Post autor: Mejero1 » 31 gru 2011, 11:17

Witam kolegów jestem posiadaczem audi a6 C5 1,9tdi 110km.za jakis czas zamierzam zmieniać audi oczywiscie na ten sam model lecz rocznikowo cos młodszego.i Teraz PYTANIE do kolegów posiadających Silniki benzynowe czy warto rezygnowac z diesla na benzyne+lpg...jesli tak to w jakim silniku?

piotrek24dm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 456
Rejestracja: 06 sie 2011, 09:01
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2003
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Króżewniki

Post autor: piotrek24dm » 31 gru 2011, 15:24

2.8 Polecam super silnik. Nie polecam jednostki 2.4 ponieważ jest słabsza a spalanie między 2.8 a 2.4 w praktyce jest identyczne. Co do gazu to się nie wypowiem czy ten silnik go dobrze toleruje ponieważ jestem przeciwnikiem lpg. Dla mnie auto to pasja <lol> Dla nie których to tylko od punktu A do B.
Piotrku... spójrz, to jest naprawdę proste z ustawieniem profilu auta: nowosci-i-komunikaty/poprawki-nowe-foru ... 00518.html

daniel1997

Post autor: daniel1997 » 31 gru 2011, 15:33

Witam zdecydowanie polecam ci 4.2 i 2,7 zbierają się zajefajnie 2.4 i 2.8 podobne wrażenia z jazdy a zapomniałbym o 1.8 T fajny silniczek tylko brakuje mu pomruku V6 na gazie nie jeżdże to się nie wypowiem napewno ktoś coś poradzi jak wygląda sprawa lpb.

krzys19600
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 186
Rejestracja: 28 wrz 2010, 13:07
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: krzys19600 » 31 gru 2011, 15:35

Mało informacji podajesz czego oczekujesz od samochodu,oszczędności, dynamiki ile przeznaczasz na kupno samochodu,itd.Co do lpg wszystkie silniki dobrze znoszą lpg jeśli instalację zrobił dobry gazownik a to wcale nie takie proste
Ostatnio zmieniony 31 gru 2011, 15:37 przez krzys19600, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 31 gru 2011, 15:37

Ja polece 1.8T 180KM lub 150KM jeśli nie oczekuje się jakichś super osiągów.
1.8T to 4 cylindry więc i instalacja gazowa będzie tańsza niż do V6.
Pasek rozrządu tańszy do wymiany, 4 świece a nie 6, 2 sondy a nie 4, 2 katalizatory a nie 4 jak w V6.
Ogólnie 1.8T to dobra sprawdzona jednostka no i oczywiście musi być w manualu.
Jak się poczyta na forum to w silnikach V6 jak zaczną padać katalizatory wstępne, a przy tych rocznikach to właśnie jest ich czas, to problem gotowy i paląca się kontrolka itd.
Ogólnie wszelkie naprawy, serwis, instalacja gazowa będą tańsze dla silnika 1.8T.
Jeśli to nie robi różnicy to fakt 2.8 V6 bo 2.4 niczym nie powala.
Co do skrzyń to oczywiście manual lub tiptronic, broń Boże Multitronic.

STANLEY_1985
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 59
Rejestracja: 19 lip 2009, 21:57
Lokalizacja: slask

Post autor: STANLEY_1985 » 01 sty 2012, 20:18

Ja mam 2.4 i jedzie się ok.Ale jak będę zmieniał to napewno 3.0 lub 4.2.Co do gazu to polecam z czystym sumieniem jeżeli tylko będzie zamontowane przez mądrego gazownika.Diesel moim zdaniem nie jest lepszą opcją.

_Marek_

Post autor: _Marek_ » 01 sty 2012, 23:21

Mejero1 pisze:Teraz PYTANIE do kolegów posiadających Silniki benzynowe czy warto rezygnowac z diesla na benzyne+lpg...jesli tak to w jakim silniku?
skoro masz silnik diesela to rozumiem, ze wzgledy ekonomiczne byly istotne. wiec jesli chcesz w miare rozsadnie jezdzic i tez aby kosztowna jazda nie byla to polecalbym ci 1.8t. tanszy w utrzymaniu, tansze ubezpieczenie no i wiecej opcji zakupu - sprowadzenie nie jest kosztowne jak przy ponad 2 litrowych silnikach.
ponadto nie wiem po co ludzie gadaja o pomruku v6, kazdy z tych milosnikow pomruku jezdzi na wysokich obrotach? ja mam cisze w aucie przy v6 i jestem z tego zadowolony i to jest dla mnie istotne. jak pomruk to v8.

Awatar użytkownika
zbig_wwl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 408
Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
Lokalizacja: Wołomin
Kontakt:

Post autor: zbig_wwl » 02 sty 2012, 02:01

Jeżeli koszty eksploatacyjne chcesz pozostawić na podobnym do obecnego poziomie, to 1.8T jest bezkonkurencyjne. Poza tym lekko dłubnięte jeździ podobnie, jak 2.8 (oprócz pomruku oczywiście ;) ).
Pozdrawiam
zbig_wwl

3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps

ps. nie pomagam na PW

gocci
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 19 maja 2011, 00:29
Lokalizacja: Katowice

Post autor: gocci » 02 sty 2012, 02:29

To może trochę podpowiem, bo od ok 500km mam założony gaz. Spalanie przy standardowej jeździe ok 11l/100km przy 80miasto/20trasa, bęzyny było ok 10l/100km. teraz za ok 120zł robię 450km także wynik przyzwoity. Eksploatacja to praktycznie darmo. Jak się dobrze poszuka to części można dostać w bardzo dobrych cenach. Rozrząd kompletny za ok 600zł na w miarę firmowych częściach(paski conti, rolki napinacze i tłumiki ruville, ina). Oleju wchodzi 3,7l więc mniej niż w V6. Prostsza konstrukcja i więcej miejsca pod maską będzie obniżała koszty ewentualnych napraw. Tarcze i klocki też tańsze bo mniejsze. Co do jazdy to może rzeczywiście szału nie ma jeżeli chodzi o przyspieszanie ale dla codziennej jazdy mnie wystarcza. Na autostradzie ze 200km/h spokojnie poleci ale co to za przyjemność z jazdy. Przy 130-150 spokojnie można w środku pogadać i jest w miarę cicho(mówię o silniku). Miałem okazję przejechać się 2.8l i nie odczuwam jakiejś dużo większej różnicy, fakt że ciągnie od niskich obrotów i to jest duży plus ale i jedno i drugie jak się już kulnie to jadą podobnie. Jak szukałem dla siebie auta to też celowałem w 2.8l ale trudno znaleźć w dobrym stanie. No i na plus 2.8 to to że praktycznie zawsze będzie lepsze wyposażenie niż w 1.8T, ale Tobie chyba bardziej chodzi o stosunek ekonomii do komfortu poruszania się a tu 1.8T nie ma sobie równych.
Nie jeździj szybciej niż Twój Anioł Stróż potrafi latać...

daniel1997

Post autor: daniel1997 » 02 sty 2012, 08:33

Mejero1, kolego poczytaj ten temacik kolega fajnie i rzeczowo opisał silniki nie-wiesz-jaki-silnik-wybrac-zagladnij- ... t12243.htm

wombat
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 43
Rejestracja: 11 paź 2011, 19:56
Lokalizacja: Kraków

Post autor: wombat » 03 sty 2012, 01:47

Ja również polecę 2.8 ale to właśnie magia tego pomruku który z zewnątrz brzmi jak odkurzacz a w środku jak v`ka <radocha> i nawet fajnie ciągnie.

Awatar użytkownika
arturn29
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 232
Rejestracja: 12 lip 2008, 00:35
Lokalizacja: Podkarpackie

Post autor: arturn29 » 03 sty 2012, 08:56

Ja dla odmiany polece 3.0 oczywiscie quattro + tip

Wystarczajaco duzo mocy by posmigac, a i komfort jazdy jest na wysokim poziomie.
Audi A5 B9 coupe 2.0 TFSI Quattro
Audi A6 C7 sedan 3.0 TDI Quattro - 2012
Audi A6 C5 avant 3.0 Quattro ASN - 2003
Audi A6 C5 avant 2.5TDI AFB - 1998
Audi A6 C5 avant 2.5TDI AKN - 1999

lewy87r
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 39
Rejestracja: 25 sie 2011, 21:09
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Post autor: lewy87r » 03 sty 2012, 09:56

Witam,

tak naprawdę ja jeżdżę 2.8 od pół roku, LPG i quattro - spalanie na poziomie 15-17w mieście, poza miastem około 12L.
- nie jeżdżę oszczędnie, lubię wkręcić na obroty :)

z LPG są takie problemy, że jak jest mało paliwa w zbiorniku to na zimnym odpala ciężko... u mnie problem zniknął jak przejechałem połowę baku na paliwie... miałem spokój przez jakieś 3miesiące i teraz widzę, że znów zaczyna się pojawiać ten problem (wina zapewne LPG).

Tak jak pisali przedmówcy, jeśli LPG to tylko sprawdzona instalacja u dobrego gazownika.
Polecam!

ps. Jak kupowałem auto to sprawdziłem je w miarę dokładnie - dowiedziałem się, że całe auto oprócz dachu było malowane i tylna klapa klepana cała (avant). - w tym momencie cieszę się bezawaryjnym autem :)
A szczerze mówiąc błahostkami typu, że auto malowane to bym się nie przejmował :P - te auta mają już swój wiek...

lukamon
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 39
Rejestracja: 02 sty 2012, 17:18
Lokalizacja: Kraków

Post autor: lukamon » 03 sty 2012, 10:36

Co do silników, to ja rozważałem następujące opcje: 1.8T, 2.4, 2.8.
Wybór silnika został raczej podyktowany przez stan techniczny samochodu i wyposażenie.
Patrząc na dotychczasową eksploatacje mojego 2.8 uważam że najtańsza była by eksploatacja 1.8T. Jednak do silnika wchodzi mniej płynów, jest mniej świec, kabli, no i części silnika są tańsze(rozrząd, napinacze łańcucha). Można brać pod uwagę ceny za OC - dotyczy to oczywiście pojemności motoru.
Co do spalania to fis pokazuje w trasie ~10 przy trybie 'auto', przy 'manual' mam z litr mniej (chodzi o skrzynię).
Po Krakowie wychodzi jakieś 16-17 w 'auto' (krótkie odcinki po 5-10km). Tryb mieszany to 14-15 z większą przewagą na miasto.
Na ssaniu 2.8 żłopie spore ilości paliwa, u mnie na rozruchy trzeba tankować benzyny za 100zł na miesiąc.

robsonb73
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 435
Rejestracja: 07 mar 2009, 16:28
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: robsonb73 » 03 sty 2012, 21:27

Weź pod uwagę, że V-ka jedzie od niższych obrotów. Jest po prostu bardziej elastyczna.
Powinieneś przejechać się takim dość zdrowym 2,4 lub 2,8 i porównać z 1,8 T wrażenia z jazdy.
Pozostałe rzeczy takie jak koszty eksploatacji już koledzy pisali.
A takie samo spalanie w sprawnym 2,4 to około 12 l LPG. Da się zejść niżej, ale czy warto <lol> <lol> Benzyny przy trasie wiadomo minimalnie , w mieście więcej przy częstym paleniu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga