[ A6 C6] Problem z układem wentylacji - sterowanie nawiewem
[ A6 C6] Problem z układem wentylacji - sterowanie nawiewem
Witam,
Problem ujawnia się w czasie dłuższej jazdy (powyżej ok. 1h). Na początku wszystko działa ok, system na "auto" ciepłe powietrze jest wtłaczane do kabiny kolejnymi nawiewami wg programu "auto". Również na manualu można ustawiać gdzie powietrze ma by dystrybuowane. Po ok godzinie system przestaje działać prawidłowo. Mimo tego, że w "auto" dmuchawa pracuje na np. 8 biegu i słychać nadmuch to nie jest on doprowadzany do kabiny ( wieje delikatnie na przednią szybę). Tak jakby kanały wentylacyjne lub sterowanie nimi przycinało się w takim położeniu, że wieje w sobie tylko znanym kierunku. Szyby zaczynaja parować (szczególnie tył), na ręczne ustawienia kierunku nawiewu również żadnej reakcji.
Na przycisk odmrażania/odparowywania szyb również brak prawidłowej reakcji. Tzn słychać, że dmuchawa leci na maksa, ale nie wieje na szyby z pełną prędkością.
Nie da się w takiej sytuacji ani odpowiednio nagrzać ani schłodzić kabiny.
Po wyłączeniu silnika na jakiś czas i ponownej jeździe jest znów ok. Jest tam coś co mogłoby się przegrzewać? Jakiś sterownik? Czy to sprawa raczej mechaniczna? Jak rozwiązane jest sterowanie kierunkami nawiewu?
Nie ma żadnych błędów w VCDS związanych z klimą.
Z góry dzięki za pomoc.
Problem ujawnia się w czasie dłuższej jazdy (powyżej ok. 1h). Na początku wszystko działa ok, system na "auto" ciepłe powietrze jest wtłaczane do kabiny kolejnymi nawiewami wg programu "auto". Również na manualu można ustawiać gdzie powietrze ma by dystrybuowane. Po ok godzinie system przestaje działać prawidłowo. Mimo tego, że w "auto" dmuchawa pracuje na np. 8 biegu i słychać nadmuch to nie jest on doprowadzany do kabiny ( wieje delikatnie na przednią szybę). Tak jakby kanały wentylacyjne lub sterowanie nimi przycinało się w takim położeniu, że wieje w sobie tylko znanym kierunku. Szyby zaczynaja parować (szczególnie tył), na ręczne ustawienia kierunku nawiewu również żadnej reakcji.
Na przycisk odmrażania/odparowywania szyb również brak prawidłowej reakcji. Tzn słychać, że dmuchawa leci na maksa, ale nie wieje na szyby z pełną prędkością.
Nie da się w takiej sytuacji ani odpowiednio nagrzać ani schłodzić kabiny.
Po wyłączeniu silnika na jakiś czas i ponownej jeździe jest znów ok. Jest tam coś co mogłoby się przegrzewać? Jakiś sterownik? Czy to sprawa raczej mechaniczna? Jak rozwiązane jest sterowanie kierunkami nawiewu?
Nie ma żadnych błędów w VCDS związanych z klimą.
Z góry dzięki za pomoc.
Post ten wyraża opinie autora w dniu dzisiejszym. Nie może on być wykorzystany przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani innym następującym po nim dniu. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany
poglądów, bez podawania przyczyny.
poglądów, bez podawania przyczyny.
Posiadam ten sam problem, tylko u mnie przestaje działać po 15 - 20 min. Byłem już u 2 mechaników, każdy skasował, a nie zrobił,
dziś byłem u 3 mechanika, twierdzi, że to wina sterownika klimy w kabinie. Ma zainstalować zamiennik dla sprawdzenia. Będę informował o przebiegu reperacji i rezultatach. Jeżeli udałoby się komuś rozwiązać ten problem to proszę o napisanie o tym, bo w moim przypadku koszt naprawy to sterownik + jego przeprogramowanie, (bo każdy sterownik jest indywidualny do każdego auta) koszt 1000zł nie licząc tych 2 "mechaników"
Tak więc jeśli okaże się, że jest jakiś mały banał to może zaoszczędzę kasę. Pozdrawiam


Znalazłem post "Ryba80" na a6klub"
"Wracając do tematu po szperaniu w internecie okazało się że winą wyłączającej się klimy po około 20 minutach był czujnik temperatury, ten przy silniku dolny 3 pinowy zabezpieczający silnik przed nadmiernym przeciążeniem przez klimę. Koszt wymiany czujnika minimum 100zł więc na razie sobie odpuściłem i przeciąłem przewód nr 2 przy kostce i problem zniknął wiem że to trochę druciarstwo ale wskaźnik temperatury i kontrolka temp. cieczy działają więc jestem spokojny i cieszę się chłodem w upalne dni..."
Może to jest to ?
"Wracając do tematu po szperaniu w internecie okazało się że winą wyłączającej się klimy po około 20 minutach był czujnik temperatury, ten przy silniku dolny 3 pinowy zabezpieczający silnik przed nadmiernym przeciążeniem przez klimę. Koszt wymiany czujnika minimum 100zł więc na razie sobie odpuściłem i przeciąłem przewód nr 2 przy kostce i problem zniknął wiem że to trochę druciarstwo ale wskaźnik temperatury i kontrolka temp. cieczy działają więc jestem spokojny i cieszę się chłodem w upalne dni..."
Może to jest to ?
@ Mundak1 - Czekam na informacje jak rozwiązałeś swój problem. Wygląda na to, że u mnie pojawia się tylko na ustawieniu AUTO. Testuje dalej.
Post ten wyraża opinie autora w dniu dzisiejszym. Nie może on być wykorzystany przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani innym następującym po nim dniu. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany
poglądów, bez podawania przyczyny.
poglądów, bez podawania przyczyny.
- Jonnyrobert
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 288
- Rejestracja: 03 gru 2011, 15:04
- Lokalizacja: Poznań / OsnabrĂźck / 3-Miasto
Też powoli tak uważam, teorię ze sterownikiem sam odrzuciłem, bo po analizie stwierdzam, że to nie dorzeczność. Stawiam jak ty na sensor, czujnik ciśnienia lub czujnik temperatury z kanału, coś takiego:Jonnyrobert pisze:Sa rózne waryjanty. Prawdopodobnie masz uszkodzony sensor lub czujnik cisnienia,
lub masz gdzies uszkodzony kabel. Gdy czujnik nienadaje cisnienia, klima sie wylancza.
Marka i model
AUDI: A3 2001-2003, A6 2005-2011, R8 2007-
Nazwa części CZUJNIK TEMPERATURY Z KANAÂŁU
Numer części 1J0907543A
Zastosowanie KLIMATYZACJA Z ELEKTRONICZNÂĄ REGULACJÂĄ
Czy awaria takiego czujnika nie powinna ujawnić się jako błąd w VCDS? Wydaje mi się, że tak...
Post ten wyraża opinie autora w dniu dzisiejszym. Nie może on być wykorzystany przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani innym następującym po nim dniu. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany
poglądów, bez podawania przyczyny.
poglądów, bez podawania przyczyny.
Jeśli to jakiś zaworek, to nie koniecznie... VAG/VCDS pokazuje błędy elektryczne a nie mechaniczne (chyba, że jest jakiś dodatkwoy czujnik badający pracę np. klapek w kolektorach)... Zaworki takowych nie mają i trzeba je testować jeden po drugiem sprawdzając ich reakcję...Yarecki pisze:Czy awaria takiego czujnika nie powinna ujawnić się jako błąd w VCDS? Wydaje mi się, że tak...
Witam,
niestety mam ten sam problem, ktory jest opisany w pierwszym post'cie.
Czy udalo sie go wam rozwiazac?
Dodam tylko ze mialem sprawdzane sterowanie klapami nadmuchowymi i dzialalaja prawidlowo.
Czy ma ktos opis jak jest zbudowany i funkcjonuje uklad nawiewu?
Pozdrawiam
[ Dodano: 2012-12-10, 10:04 ]
Yarecki, Yarecki, witam, czy udalo sie rozwiazac problem nawiewu do kabiny? mam to samo i szukam pilnie rozwiazania.
Pozdrawiam
niestety mam ten sam problem, ktory jest opisany w pierwszym post'cie.
Czy udalo sie go wam rozwiazac?
Dodam tylko ze mialem sprawdzane sterowanie klapami nadmuchowymi i dzialalaja prawidlowo.
Czy ma ktos opis jak jest zbudowany i funkcjonuje uklad nawiewu?
Pozdrawiam
[ Dodano: 2012-12-10, 10:04 ]
Yarecki, Yarecki, witam, czy udalo sie rozwiazac problem nawiewu do kabiny? mam to samo i szukam pilnie rozwiazania.
Pozdrawiam
Problem chyba sam minął, ale aby być pewnym muszę poczekać na ocieplenie i dłuższą trasę, bo wtedy występował. Teraz tego nie zauważam.
Post ten wyraża opinie autora w dniu dzisiejszym. Nie może on być wykorzystany przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani innym następującym po nim dniu. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany
poglądów, bez podawania przyczyny.
poglądów, bez podawania przyczyny.