Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ A6 C5] nieustanne gotowanie się płynu

Układ chłodzenia, ogrzewanie i klimatyzacja
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Jigitt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 362
Rejestracja: 03 wrz 2011, 15:37
Imię: Tomi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Legionowo

[ A6 C5] nieustanne gotowanie się płynu

Post autor: Jigitt » 23 gru 2011, 10:58

Witam!!! Od wczoraj pojawił mi się problem z układem chłodzenia, otóż po długim, kilkunastogodzinnym postoju auta przed domem pod chmurką (-4 st.C) odpaliłem i ruszyłem w trasę... po około 1,5km na checku wyskoczyła wielka ikona sygnalizująca temp wody, patrzę na wskaźnik a tam 120st.C. Od razu postój, wgląd pod maskę, ale wszystko wydaje się być na swoim miejscu...
Auto ostygło do powiedzmy 80st.C więc ruszyłem dalej, nie wiem czy włożyłem 4 bieg, sytuacja od nowa się powtarza... Co więcej... silnik w ogóle nie oddaje ciepła do wnętrza auta, pomimo ustawionej temp najpierw 26st.C a potem na HI na klimatroniku, do środka wiało czystym mrozem z zewnątrz :/ zmarzłem jak cholera...
Co może być przyczyną takiego zachowania auta?? Poziom płynu w normie... Płyn o dobrym stężeniu, na pewno nie zamarzłby przy -4st.C...
Termostat się zwiesił i nie otwiera obiegu?? Wentyle pracowały normalnie...
Przeszła mi przez myśl nawet (odpukać) wydmuchnięta uszczelka pod głowicą... ale na razie nie mam jak tego dobrze sprawdzić...
Proszę o szybką pomoc, bo święta idą i auto potrzebne... <stres>
Pozdr.
Mówisz QUATTRO...
Myślisz AUDI...

Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, C5, C5FL, C6,

jest znów C5FL :D

daniel1997

Post autor: daniel1997 » 23 gru 2011, 11:09

Jigitt, kolego wygląda na bark obiegu płynu możliwe, że termostat zamknął obieg stawiam na pompe wody sprawdź czy w zbiorniczku wyrównawczym jest widoczny obieg płynu przy rozgrzanym silniku.

Awatar użytkownika
Jigitt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 362
Rejestracja: 03 wrz 2011, 15:37
Imię: Tomi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Jigitt » 23 gru 2011, 11:11

Wydaje mi się że nie ma ciśnienia w układzie, bo węże są miękkie i zimne... pomimo gotującego się płynu...
Mówisz QUATTRO...
Myślisz AUDI...

Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, C5, C5FL, C6,

jest znów C5FL :D

daniel1997

Post autor: daniel1997 » 23 gru 2011, 11:23

Jigitt, sprawdź kolego pompe wody wszystko wskazuje na jej usterke.

Mietek286
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 177
Rejestracja: 10 sty 2009, 22:24
Imię: Mieczysław
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Chełm

Post autor: Mietek286 » 24 gru 2011, 00:31

hmm jeżeli wirnik pompy wody jest uszkodzony wtedy wzrasta temperatura wody ale również wzrasta ciśnienie w układzie no ale tak jak pisze kolega daniel1997, sprawdź pompe wody i zobaczymy co dalej ja bym stawiał na termostat albo zapowietrzony układ.

ArKos72

Post autor: ArKos72 » 24 gru 2011, 06:33

Ja obstawiam przycięty termostat.
Gdyby była uszczelka głowicy sieknięta, to któryś z symptomów lub któreś z symptomów musiałyby mieć miejsce:
http://forum.samnaprawiam.com/silnik-be ... y-vt41.htm
Jeśli po sprawdzeniu nic nie pasuje do uszczelki głowicy, to problem jest z układem chłodzenia. Tak jak kolega pisze - albo pompa wody, albo termostat. Względem pompy wody: wykluczyłbym ją, jeśli z nawiewów leci gorące powietrze, ponieważ jest to dowód na prawidłową cyrkulację cieczy chłodzącej. Jeśli silnik jest gorący, a z nawiewu zima, to pompa.
Sprawdź układ chłodzenia:
http://forum.samnaprawiam.com/silnik-be ... a-vt42.htm

Mietek286
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 177
Rejestracja: 10 sty 2009, 22:24
Imię: Mieczysław
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Chełm

Post autor: Mietek286 » 24 gru 2011, 14:09

Jigitt pisze:silnik w ogóle nie oddaje ciepła do wnętrza auta, pomimo ustawionej temp najpierw 26st.C a potem na HI na klimatroniku, do środka wiało czystym mrozem z zewnątrz :/ zmarzłem jak cholera...

ArKos72 pisze:Względem pompy wody: wykluczyłbym ją, jeśli z nawiewów leci gorące powietrze, ponieważ jest to dowód na prawidłową cyrkulację cieczy chłodzącej. Jeśli silnik jest gorący, a z nawiewu zima, to pompa.


Czyli wychodzi na to ,że jednak siadła pompa wody.

ArKos72

Post autor: ArKos72 » 24 gru 2011, 14:16

No tak, nie doczytałem. Wskazuje faktycznie na pompę wody.

Awatar użytkownika
jinx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 29 sty 2010, 09:42
Lokalizacja: kraków

Post autor: jinx » 25 gru 2011, 10:28

witam mialem podobnie na postoju normalnie auto chodziło a jak zaczynałem jechać to auto gotowało powodem był oderwany wirnik w pompie wody
*jinx*

Awatar użytkownika
Jigitt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 362
Rejestracja: 03 wrz 2011, 15:37
Imię: Tomi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Jigitt » 27 gru 2011, 09:51

Panowie termostat wykluczyłem, kupiłem nowy i po złożeniu nadal to samo... układ odpowietrzony i lipa...
stary termostat włożony do gotującej się wody normalnie się otworzył, ale zostawiłem już ten nowy :)

Co do pompy to jeszcze jej nie wyciągnąłem... pewnie dziś to zrobie... aczkolwiek widać że wokół pompy jest mokro...

Tak jak pisaliśmy wyżej, silnik gorący, płyn wrze, a z nawiewu zima... więc może być ta pompa...

Rozbiorę, zobaczę i napiszę co się okazało...
Dzięki i pozdr.
Mówisz QUATTRO...
Myślisz AUDI...

Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, C5, C5FL, C6,

jest znów C5FL :D

Awatar użytkownika
Jigitt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 362
Rejestracja: 03 wrz 2011, 15:37
Imię: Tomi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Jigitt » 10 sty 2012, 22:39

Sorki że tak późno, ale miałem zapieprz...

Co do mojej usterki to padła pompa, troszkę się pociła, więc się do niej dobrałem... okazało się, że wirnik pompy (plastikowy) rozpadł się na 3 części, a co za tym idzie spadł z napędzającego go sworznia. Stąd brak obiegu płynu w układzie.

Siłą rzeczy wymieniłem cały rozrząd... co i tak miałem zrobić za miesiąc... nie wiem kiedy był wymieniany, bo niedawno to auto kupiłem...

Cieszę się tylko że ukręcił się właśnie wirnik a nie koło zębate które napędza pasek... Wtedy rozrząd byłby tylko kroplą w morzu...

Dzięki za podpowiedzi,pozdro!!!!
Mówisz QUATTRO...
Myślisz AUDI...

Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, C5, C5FL, C6,

jest znów C5FL :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga