Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ A6 C5] Twarde hamulce [audi a6 c5 2.5 tdi ]

Układ hamulcowy
JARGUT
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 44
Rejestracja: 13 wrz 2009, 19:12
Lokalizacja: Bochnia małopolska

[ A6 C5] Twarde hamulce [audi a6 c5 2.5 tdi ]

Post autor: JARGUT » 16 gru 2011, 19:53

Witam wszystkich
Mam taki problem w moim audi a mianowicie od jakiegoś czasu (około 7mieś) mam słabe chamulce to znaczy są twarde tak jak by nie było wspomagania
Więc podpiołem zegar (vacuometr) w celu sprawdzenia podciśnienia i wychodzi na to że jest ok gdy odpaliłem to po chwili wartoś wyniosła -7 gdy nacisłem na hamulec i puściłem to podciśnienie spadło do około -4 i po chwili wzrosło do -7. Czy to dobrze ?
Wymieniłem już :
-tarcze klocki zestaw przód+tył ATE
-wymieniony płyn na sl6
-regeneracja zacisków przód tył (wymienione gumy uszczelnienia i prowadnice )
Tak więc jesli ktoś miał podobny problem bać wie co w tej sytuacji wymienić, bardzo proszę o pomoc
Pozdrawiam wszystkich i z góry dziękuje

szczerba2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1099
Rejestracja: 28 sie 2011, 19:34
Imię: Marcin
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: OSTROWIEC ŚW.

Post autor: szczerba2 » 18 gru 2011, 00:52

Sprawdż połączenie węży -tego od vacum do ściany grodziowej ,przelotke gumową,i dalej do serwa. sprawdż również szczelność osadzenia krućcaa wychodzącego z vacu często sie luzuje na zakuciu w korpusie samej pompy.jeśli to wszystko szczelne to do wymiany samo serwo -brak szczelności za zaworze wyrównującym(słychac syczenie pod pedałami)Reszte wężyków na czas testu odepnij(tzn turbo, gaszak itp wspólny jeden węzyk na trójniku)
Naprawa Audi A6 C6.
Forum Audi A6
Problem Audi A7.

JARGUT
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 44
Rejestracja: 13 wrz 2009, 19:12
Lokalizacja: Bochnia małopolska

Post autor: JARGUT » 18 gru 2011, 19:08

Dzięki jutro posprawdzam tak jak mówisz i dam znć co i jak
Jeszce dzięki i pozdrawiam

szczerba2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1099
Rejestracja: 28 sie 2011, 19:34
Imię: Marcin
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: OSTROWIEC ŚW.

Post autor: szczerba2 » 23 gru 2011, 10:17

Jak tam z hamplami, jaka diagnoza?
Naprawa Audi A6 C6.
Forum Audi A6
Problem Audi A7.

JARGUT
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 44
Rejestracja: 13 wrz 2009, 19:12
Lokalizacja: Bochnia małopolska

Post autor: JARGUT » 24 gru 2011, 01:04

Temat jeszcze nie do końca ogarnięty
Rozebrałem vacu i wszystko jest ok posprawdzałem przewody wszystkie od podciśnien powymieniałem prawie wszystkie na nowe ,hamulce troche sie poprawiły ale to dalej nie jest to co ma być delikatnie zmiękły ale jeszce jest nie jestem zadowolony
I sam nie wiem czy serwo zmienić? Kupie uzywke i będzie to samo Dodam ze podciśnienie nigdzie nie ucieka bo gdy zdejmuje węza to strasznie wtedy zasysa to układ musi być szczelny
Jeśli ktoś wie co wymienić prosze o podpowiedz

szczerba2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1099
Rejestracja: 28 sie 2011, 19:34
Imię: Marcin
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: OSTROWIEC ŚW.

Post autor: szczerba2 » 24 gru 2011, 10:06

A jeszcze jedno czy płyn dot wymieniałeś powinno sie to robić np co 2-3 lata lub pewien przebieg gdyż posiada właściwości hydroskopijne i wchłania wode. Należy też dobrze odpowietrzyć układ. Jeśli nie masz zestawu do odp. to najprościej odpal silnik i popuść wszystkie odpowietrzniki na kopytach ham , powinien płyn lekko spływać a ty pilnuj stanu w zbiorniczku . Przepłukanie układu napewno nie zaszkodzi . Jak to nie da efektu to bankowo uwalone serwo-sprawdzałeś odgłosy pracy serwa w kabinie - po wciśnięciu pedału i puszczeniu nie powinno być słychać syczenia powietrza.
Naprawa Audi A6 C6.
Forum Audi A6
Problem Audi A7.

yacoo84
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 29
Rejestracja: 15 lut 2010, 18:05
Lokalizacja: bielsko/śląsk

Post autor: yacoo84 » 31 sty 2012, 18:15

witam mam pytanie odnosnie tego syczenia przy naciskaniu i puszczaniu hamulca,czy to jest wina serwa(wymiana)czy moze jakis przewod jest do wymiany wchodzacy do serwa

szczerba2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1099
Rejestracja: 28 sie 2011, 19:34
Imię: Marcin
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: OSTROWIEC ŚW.

Post autor: szczerba2 » 31 sty 2012, 22:04

kolego i to i to bo jesli jest nieszczelny jakis przewod to w serwie tez bedzie swistac poniewaz ma najwieksza pojemnosc i dodatkowo membrama napieta sprezyna stawia opor.Syczenie jesli cos jest uwalone ma przerywany odglos wydobywajacy sie nad pedalem ham, na pracujacym motoze i zwolnionym pedale ham. Dzisiaj robilem identyczny przypadek w vw b5 -pedal twardy,-brak hamulca. Vacu ,przewody,serwo ok i calym winowajca okacala sie pompa a konkretnie jeden zaworek dystrybucji plynu na tloczku pompy. posrednia przyczyna usterki byl zasyfiony plyn dot , ktory golym okiem wygladal spoko a dopiero po zdemontowaniu zborniczka ukazal swoje oblicze-syf kila mgila. Polecam to sprawdzic.
Ps: przy wcisnieciu i puszczeniu musi zasyczec tylko po chwili ma ustac syczenie-wtedy jest prawidlowo, jesli syczy cyklicznie nadal to nieszczelnosc w ukladzie.
Naprawa Audi A6 C6.
Forum Audi A6
Problem Audi A7.

szczerba2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1099
Rejestracja: 28 sie 2011, 19:34
Imię: Marcin
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: OSTROWIEC ŚW.

Post autor: szczerba2 » 31 sty 2012, 22:11

kolego i to i to bo jesli jest nieszczelny jakis przewod to w serwie tez bedzie swistac poniewaz ma najwieksza pojemnosc i dodatkowo membrama napieta sprezyna stawia opor.Syczenie jesli cos jest uwalone ma przerywany odglos wydobywajacy sie nad pedalem ham, na pracujacym motoze i zwolnionym pedale ham. Dzisiaj robilem identyczny przypadek w vw b5 -pedal twardy,-brak hamulca. Vacu ,przewody,serwo ok i calym winowajca okacala sie pompa a konkretnie jeden zaworek dystrybucji plynu na tloczku pompy. posrednia przyczyna usterki byl zasyfiony plyn dot , ktory golym okiem wygladal spoko a dopiero po zdemontowaniu zborniczka ukazal swoje oblicze-syf kila mgila. Polecam to sprawdzic.
Naprawa Audi A6 C6.
Forum Audi A6
Problem Audi A7.

yacoo84
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 29
Rejestracja: 15 lut 2010, 18:05
Lokalizacja: bielsko/śląsk

Post autor: yacoo84 » 01 lut 2012, 14:53

witam jeszcze raz ,u mnie syczenie jest tylko przy naciskaniu pedalu hamulca i zwalnianiu go,przy uruchomionym silniku nic niesyczy,u mnie niema pompy vacum,gdyz mam benzyniaka,jedynie zostaje chyba sprwdzenie przewodu podcisnienia do serwa i ewentualnie pompy

szczerba2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1099
Rejestracja: 28 sie 2011, 19:34
Imię: Marcin
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: OSTROWIEC ŚW.

Post autor: szczerba2 » 01 lut 2012, 18:31

Z serwem wychodzi że masz okey,tak dokładnie w benzynie podciśnienie jest brane z kolektora ssącego lub elektrycznej dodatkowej pompy Obrazek
Naprawa Audi A6 C6.
Forum Audi A6
Problem Audi A7.

yacoo84
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 29
Rejestracja: 15 lut 2010, 18:05
Lokalizacja: bielsko/śląsk

Post autor: yacoo84 » 01 lut 2012, 19:41

dzieki kolego za pomoc,ps jak mam dac punkcik bo niewiem jak ;)

szczerba2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1099
Rejestracja: 28 sie 2011, 19:34
Imię: Marcin
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: OSTROWIEC ŚW.

Post autor: szczerba2 » 01 lut 2012, 19:58

yacoo84 pisze:dzieki kolego za pomoc,ps jak mam dac punkcik bo niewiem jak ;)
nie ma za co a punktowac może chyba tylko założyciel tematu , a dokladnie nie weim
Naprawa Audi A6 C6.
Forum Audi A6
Problem Audi A7.

Awatar użytkownika
7agan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 109
Rejestracja: 15 lis 2008, 11:29
Lokalizacja: Mullingar/Ireland
Kontakt:

Post autor: 7agan » 01 mar 2012, 19:29

kolego -0.7 bara to troche za malo .
w moim przypadku przy -0.85 pedał również był twardy a jak nacisnełem hamulec dwa razy podciśnienie spadało do -0.2 bara a auto w ogóle nie hamowało. Dopiero wymiana vacuum na nową pompę pomogła.

Nie kupuj żadnych używek bo to strata pieniędzy!!!!
Obrazek

yacoo84
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 29
Rejestracja: 15 lut 2010, 18:05
Lokalizacja: bielsko/śląsk

Post autor: yacoo84 » 01 mar 2012, 23:41

bylem u mechanika i powiedzial zeby zacza od wymiany pomp,pierwsze tej tanszej czyli zwyklej a jak to nie pomoze to pompa abs :( ,wymienilem ta zwykla i dalej to samo :(

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja