[ A6 C5] Twarde hamulce [audi a6 c5 2.5 tdi ]
[ A6 C5] Twarde hamulce [audi a6 c5 2.5 tdi ]
Witam wszystkich
Mam taki problem w moim audi a mianowicie od jakiegoś czasu (około 7mieś) mam słabe chamulce to znaczy są twarde tak jak by nie było wspomagania
Więc podpiołem zegar (vacuometr) w celu sprawdzenia podciśnienia i wychodzi na to że jest ok gdy odpaliłem to po chwili wartoś wyniosła -7 gdy nacisłem na hamulec i puściłem to podciśnienie spadło do około -4 i po chwili wzrosło do -7. Czy to dobrze ?
Wymieniłem już :
-tarcze klocki zestaw przód+tył ATE
-wymieniony płyn na sl6
-regeneracja zacisków przód tył (wymienione gumy uszczelnienia i prowadnice )
Tak więc jesli ktoś miał podobny problem bać wie co w tej sytuacji wymienić, bardzo proszę o pomoc
Pozdrawiam wszystkich i z góry dziękuje
Mam taki problem w moim audi a mianowicie od jakiegoś czasu (około 7mieś) mam słabe chamulce to znaczy są twarde tak jak by nie było wspomagania
Więc podpiołem zegar (vacuometr) w celu sprawdzenia podciśnienia i wychodzi na to że jest ok gdy odpaliłem to po chwili wartoś wyniosła -7 gdy nacisłem na hamulec i puściłem to podciśnienie spadło do około -4 i po chwili wzrosło do -7. Czy to dobrze ?
Wymieniłem już :
-tarcze klocki zestaw przód+tył ATE
-wymieniony płyn na sl6
-regeneracja zacisków przód tył (wymienione gumy uszczelnienia i prowadnice )
Tak więc jesli ktoś miał podobny problem bać wie co w tej sytuacji wymienić, bardzo proszę o pomoc
Pozdrawiam wszystkich i z góry dziękuje
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1099
- Rejestracja: 28 sie 2011, 19:34
- Imię: Marcin
- Rocznik: 2003
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: OSTROWIEC ŚW.
Sprawdż połączenie węży -tego od vacum do ściany grodziowej ,przelotke gumową,i dalej do serwa. sprawdż również szczelność osadzenia krućcaa wychodzącego z vacu często sie luzuje na zakuciu w korpusie samej pompy.jeśli to wszystko szczelne to do wymiany samo serwo -brak szczelności za zaworze wyrównującym(słychac syczenie pod pedałami)Reszte wężyków na czas testu odepnij(tzn turbo, gaszak itp wspólny jeden węzyk na trójniku)
Naprawa Audi A6 C6.
Forum Audi A6
Problem Audi A7.
Forum Audi A6
Problem Audi A7.
Temat jeszcze nie do końca ogarnięty
Rozebrałem vacu i wszystko jest ok posprawdzałem przewody wszystkie od podciśnien powymieniałem prawie wszystkie na nowe ,hamulce troche sie poprawiły ale to dalej nie jest to co ma być delikatnie zmiękły ale jeszce jest nie jestem zadowolony
I sam nie wiem czy serwo zmienić? Kupie uzywke i będzie to samo Dodam ze podciśnienie nigdzie nie ucieka bo gdy zdejmuje węza to strasznie wtedy zasysa to układ musi być szczelny
Jeśli ktoś wie co wymienić prosze o podpowiedz
Rozebrałem vacu i wszystko jest ok posprawdzałem przewody wszystkie od podciśnien powymieniałem prawie wszystkie na nowe ,hamulce troche sie poprawiły ale to dalej nie jest to co ma być delikatnie zmiękły ale jeszce jest nie jestem zadowolony
I sam nie wiem czy serwo zmienić? Kupie uzywke i będzie to samo Dodam ze podciśnienie nigdzie nie ucieka bo gdy zdejmuje węza to strasznie wtedy zasysa to układ musi być szczelny
Jeśli ktoś wie co wymienić prosze o podpowiedz
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1099
- Rejestracja: 28 sie 2011, 19:34
- Imię: Marcin
- Rocznik: 2003
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: OSTROWIEC ŚW.
A jeszcze jedno czy płyn dot wymieniałeś powinno sie to robić np co 2-3 lata lub pewien przebieg gdyż posiada właściwości hydroskopijne i wchłania wode. Należy też dobrze odpowietrzyć układ. Jeśli nie masz zestawu do odp. to najprościej odpal silnik i popuść wszystkie odpowietrzniki na kopytach ham , powinien płyn lekko spływać a ty pilnuj stanu w zbiorniczku . Przepłukanie układu napewno nie zaszkodzi . Jak to nie da efektu to bankowo uwalone serwo-sprawdzałeś odgłosy pracy serwa w kabinie - po wciśnięciu pedału i puszczeniu nie powinno być słychać syczenia powietrza.
Naprawa Audi A6 C6.
Forum Audi A6
Problem Audi A7.
Forum Audi A6
Problem Audi A7.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1099
- Rejestracja: 28 sie 2011, 19:34
- Imię: Marcin
- Rocznik: 2003
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: OSTROWIEC ŚW.
kolego i to i to bo jesli jest nieszczelny jakis przewod to w serwie tez bedzie swistac poniewaz ma najwieksza pojemnosc i dodatkowo membrama napieta sprezyna stawia opor.Syczenie jesli cos jest uwalone ma przerywany odglos wydobywajacy sie nad pedalem ham, na pracujacym motoze i zwolnionym pedale ham. Dzisiaj robilem identyczny przypadek w vw b5 -pedal twardy,-brak hamulca. Vacu ,przewody,serwo ok i calym winowajca okacala sie pompa a konkretnie jeden zaworek dystrybucji plynu na tloczku pompy. posrednia przyczyna usterki byl zasyfiony plyn dot , ktory golym okiem wygladal spoko a dopiero po zdemontowaniu zborniczka ukazal swoje oblicze-syf kila mgila. Polecam to sprawdzic.
Ps: przy wcisnieciu i puszczeniu musi zasyczec tylko po chwili ma ustac syczenie-wtedy jest prawidlowo, jesli syczy cyklicznie nadal to nieszczelnosc w ukladzie.
Ps: przy wcisnieciu i puszczeniu musi zasyczec tylko po chwili ma ustac syczenie-wtedy jest prawidlowo, jesli syczy cyklicznie nadal to nieszczelnosc w ukladzie.
Naprawa Audi A6 C6.
Forum Audi A6
Problem Audi A7.
Forum Audi A6
Problem Audi A7.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1099
- Rejestracja: 28 sie 2011, 19:34
- Imię: Marcin
- Rocznik: 2003
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: OSTROWIEC ŚW.
kolego i to i to bo jesli jest nieszczelny jakis przewod to w serwie tez bedzie swistac poniewaz ma najwieksza pojemnosc i dodatkowo membrama napieta sprezyna stawia opor.Syczenie jesli cos jest uwalone ma przerywany odglos wydobywajacy sie nad pedalem ham, na pracujacym motoze i zwolnionym pedale ham. Dzisiaj robilem identyczny przypadek w vw b5 -pedal twardy,-brak hamulca. Vacu ,przewody,serwo ok i calym winowajca okacala sie pompa a konkretnie jeden zaworek dystrybucji plynu na tloczku pompy. posrednia przyczyna usterki byl zasyfiony plyn dot , ktory golym okiem wygladal spoko a dopiero po zdemontowaniu zborniczka ukazal swoje oblicze-syf kila mgila. Polecam to sprawdzic.
Naprawa Audi A6 C6.
Forum Audi A6
Problem Audi A7.
Forum Audi A6
Problem Audi A7.