Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ A6 C5] Hamulce są ale nie ostre, dziwne gumowe uczucie pod

Układ hamulcowy
ODPOWIEDZ
lgorek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 309
Rejestracja: 23 lis 2010, 19:47
Lokalizacja: Małopolska

[ A6 C5] Hamulce są ale nie ostre, dziwne gumowe uczucie pod

Post autor: lgorek » 13 gru 2011, 14:59

Witam
Nie mogę dojść do ładu z hamulcami. Ale od początku, jakiś czas temu wszystko było ok ale nagle hamulec zaczął robić się taki gumowy, hamuje dobrze, abs sie włącza ale nie robi się sztywy. Jak zacznie hamować to nie wiadomo jaka będzie reakcja na hamulec. Jest wyczuwalne kiedy łapie ale to jest poprostu takie uczucie jakby jest a zarazem go nie ma. Jakby nie był pewny czy chce hamować. Za pierwszym razem jak nacisniemy pedał nie robi się twardy musimy podpąpować go kilka razy.

Myślałem że jest to stary płyt w układzie, ale dzisiaj że była ładna pogoda wymieniłem całość wylewając około 0,5l starego. Może się troszkę poprawiło ale dalej nie jest to.

Jeżeli może w diagnozie co to może być że sprzęgło wg mnie minimalnie zaczeło chodzić ciężej. I to można powiedzieć z dnia na dzień. Jak silnik zimny to zarówno sprzęgło i hamulec jest takie dziwne, później w trakcie jazdy jest raz lepiej raz gorzej, albo mi sie tylko tak zdaje.

Rodzice mają Golfa 5, 1,9tdi i hamulce są tam działają tak że naciskamy i jest sprzęgło ma opór ale jak już wpadnie to jest miękko.

Chciałem też wymienić płyn ze sprzęgła ale nie mogłem zobaczyć gdzie to jest. Skrzynie mam DQT, gdzie tam to jest. I czy możliwe jest wymienienie/odpowietrzenie bez opuszczania skrzyni.

Czytałem że może to być vacum pompa, pompa hamulcowa, ale jak to sprawdzić, może jakieś zaworki. Co najlepiej sprawdzić. Bo denerwuje mnie ten hamulec, jak mieć hamulce to sprawne.

Co radzicie ?

Sylwestro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 27 wrz 2010, 19:34
Lokalizacja: Włodawa

Post autor: Sylwestro » 13 gru 2011, 15:35

Może na początek spróbuj odpowietrzyć układ hamulcowy po co od razu zaczynać od pompy
Sylwestro

lgorek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 309
Rejestracja: 23 lis 2010, 19:47
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: lgorek » 13 gru 2011, 15:45

Sylwestro pisze:Może na początek spróbuj odpowietrzyć układ hamulcowy po co od razu zaczynać od pompy
W tym problem że już wymieniłem płyt (czyt. odpowietrzyłem) dzisiaj. Może było kilka malutkich bąbelków powietrza ale dla spokoju przelałem cały układ. Zużyłem około 0,5l płynu hamulcowego. A odpowietrzałem mając założoną długi wężyk na odpowietrznik, tak aby płyn się nie cofał. i widać było dokładnie wszystko. Z przodu był dość brudny. Po przelaniu całość zakręcona i dalej to samo.


EDIT
Zamówiłem sobie wakuometr, jutro lub w czwartek powinnien dojść to sprawdze podciśnienei na vacum pompie. Aby wyeliminować już jedną rzecz, bo zapomniałem dodać że jak jestem w aucie to słychać takie stukanie prawdopodobnie od vacum.
Gdzie sprawdzić ciśnienie na vacum, czy to jest to miejsce gdzie jest zawór zwrotny i koło niego taki zaślepiony króciec ?? Jak najlepiej sprawdzić ? i jakie wartości są najlepsze a jake podejrzane. Czytałem że najlepiej 1bar ale chce się upewnić.

lgorek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 309
Rejestracja: 23 lis 2010, 19:47
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: lgorek » 16 gru 2011, 11:45

Przyszedł dzisaj wakuometr więc sprawdziłem ciśnienia więc tak.

Przy zapalonym silniku, pomału się ładuje ale idzie do końca
Obrazek

Na filmiku poniżej podśnienie mierzone w miejscu jak na obrazku powyżej nie wiem czy dobrym ale tak mierzyłem. Czy vacum pompa jest sprawna tak jak ma być. Skoki podciśnienia są od wciskania hamulca.
[youtube][/youtube]


Sprawdzanie podciśnienie koło zaworków, na wężyku który idzie do filtra powietrza
Obrazek

Podciśnienie sprawdzane na wężyku który idzie do filtra powietrza. Obroty silnika zwiększane płynnie do około 3000.
[youtube][/youtube]


Do czego idzie ten wężyk
Obrazek

Oraz niektórzy piszą że serwo ma wężyk od spodu u mnie nic takiego nie ma mam takie
Obrazek
Obrazek


Czy podciśnienie jest dobre na vacum pompie oraz przy zaworkach, bo auto nie jest super żwarze, no i co może być z tymi hamulcami może serwo ??

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 16 gru 2011, 17:27

lgorek pisze: Do czego idzie ten wężyk
Obrazek
W prawym błotniku, nad nadkolem jest taki mały zbiorniczek ciśnieniowy. Pewnie do niego

darnok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 132
Rejestracja: 15 lis 2008, 14:58
Lokalizacja: Poznań/Wielkopolska

Post autor: darnok » 13 mar 2012, 00:25

Mam takie same objawy z hamulcami - napisz jaki był powód. Wcześniej miałem passata i hamulce w porównaniu z moją A6 były brzytwy. Znajomy ma A6 i u niego też są ostre czyt. twarde i skuteczne. U mnie trzeba użyć sporej siły, były odpowietrzane i płyn wymieniony.
Dzięki za odpowiedź.
Pozdrawiam
Darnok

Kracy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 82
Rejestracja: 12 lut 2012, 09:30
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kracy » 16 mar 2012, 22:04

darnok pisze:Mam takie same objawy z hamulcami - napisz jaki był powód. Wcześniej miałem passata i hamulce w porównaniu z moją A6 były brzytwy. Znajomy ma A6 i u niego też są ostre czyt. twarde i skuteczne. U mnie trzeba użyć sporej siły, były odpowietrzane i płyn wymieniony.
Dzięki za odpowiedź.
Spróbujcie wymienić ezektor - w serwisie ta część to ok 100zł. Opis umiejscowienia jest na forum a wymiana banalnie prosta. U mnie po wymianie hamulce zdecydowanie się poprawiły, może u Was też przyczyną jest ezektor.

Kracy

mariusz888
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 662
Rejestracja: 01 cze 2009, 22:37
Imię: Jerzy
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: pszczyna,slask,NL
Kontakt:

Post autor: mariusz888 » 30 mar 2012, 18:33

Kracy pisze:Spróbujcie wymienić ezektor - w serwisie ta część to ok 100zł. Opis umiejscowienia jest na forum a wymiana banalnie prosta. U mnie po wymianie hamulce zdecydowanie się poprawiły, może u Was też przyczyną jest ezektor.
w tych motorach nie ma ezektora <lol> to nie benzynka ;)
przyczyna moga tu sie okazac przewody hamulcowe (gumowe) <uoee>
po prostu pecznieja juz po nacisnieciu hamulca i stad efekt gumowego hamulca ;)

Kracy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 82
Rejestracja: 12 lut 2012, 09:30
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kracy » 31 mar 2012, 01:45

w tych motorach nie ma ezektora <lol> to nie benzynka ;)


No to błysnąłem <rotfl> rzeczywiście nie zauważyłem że chodzi o diesela

paraaa

Post autor: paraaa » 13 kwie 2014, 23:54

Hej Panowie,

Czytam wasz problem i tak sie zastanawiam czy czasem nie jest podobny do mojego, mam A6 C5 2,5TDI 163km i na zimnym silniku naciskam hamulec, niby łapie ale to nei jest do konca to, po czym po chwili naciskania zaciska sie powodując mocne szarpnięcie wszystkimi pasażerami w środku, do tego jak się już zatrzyma obroty skaczą mi gwałtownie do 2tys. Jak przejade kilka km i silnik sie zagrzeje to wszystko zaczyna byc okej, miał ktoś z was z tym doczynienia?

Pozdro

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga