[ A6 C5] Hamulce są ale nie ostre, dziwne gumowe uczucie pod
[ A6 C5] Hamulce są ale nie ostre, dziwne gumowe uczucie pod
Witam
Nie mogę dojść do ładu z hamulcami. Ale od początku, jakiś czas temu wszystko było ok ale nagle hamulec zaczął robić się taki gumowy, hamuje dobrze, abs sie włącza ale nie robi się sztywy. Jak zacznie hamować to nie wiadomo jaka będzie reakcja na hamulec. Jest wyczuwalne kiedy łapie ale to jest poprostu takie uczucie jakby jest a zarazem go nie ma. Jakby nie był pewny czy chce hamować. Za pierwszym razem jak nacisniemy pedał nie robi się twardy musimy podpąpować go kilka razy.
Myślałem że jest to stary płyt w układzie, ale dzisiaj że była ładna pogoda wymieniłem całość wylewając około 0,5l starego. Może się troszkę poprawiło ale dalej nie jest to.
Jeżeli może w diagnozie co to może być że sprzęgło wg mnie minimalnie zaczeło chodzić ciężej. I to można powiedzieć z dnia na dzień. Jak silnik zimny to zarówno sprzęgło i hamulec jest takie dziwne, później w trakcie jazdy jest raz lepiej raz gorzej, albo mi sie tylko tak zdaje.
Rodzice mają Golfa 5, 1,9tdi i hamulce są tam działają tak że naciskamy i jest sprzęgło ma opór ale jak już wpadnie to jest miękko.
Chciałem też wymienić płyn ze sprzęgła ale nie mogłem zobaczyć gdzie to jest. Skrzynie mam DQT, gdzie tam to jest. I czy możliwe jest wymienienie/odpowietrzenie bez opuszczania skrzyni.
Czytałem że może to być vacum pompa, pompa hamulcowa, ale jak to sprawdzić, może jakieś zaworki. Co najlepiej sprawdzić. Bo denerwuje mnie ten hamulec, jak mieć hamulce to sprawne.
Co radzicie ?
Nie mogę dojść do ładu z hamulcami. Ale od początku, jakiś czas temu wszystko było ok ale nagle hamulec zaczął robić się taki gumowy, hamuje dobrze, abs sie włącza ale nie robi się sztywy. Jak zacznie hamować to nie wiadomo jaka będzie reakcja na hamulec. Jest wyczuwalne kiedy łapie ale to jest poprostu takie uczucie jakby jest a zarazem go nie ma. Jakby nie był pewny czy chce hamować. Za pierwszym razem jak nacisniemy pedał nie robi się twardy musimy podpąpować go kilka razy.
Myślałem że jest to stary płyt w układzie, ale dzisiaj że była ładna pogoda wymieniłem całość wylewając około 0,5l starego. Może się troszkę poprawiło ale dalej nie jest to.
Jeżeli może w diagnozie co to może być że sprzęgło wg mnie minimalnie zaczeło chodzić ciężej. I to można powiedzieć z dnia na dzień. Jak silnik zimny to zarówno sprzęgło i hamulec jest takie dziwne, później w trakcie jazdy jest raz lepiej raz gorzej, albo mi sie tylko tak zdaje.
Rodzice mają Golfa 5, 1,9tdi i hamulce są tam działają tak że naciskamy i jest sprzęgło ma opór ale jak już wpadnie to jest miękko.
Chciałem też wymienić płyn ze sprzęgła ale nie mogłem zobaczyć gdzie to jest. Skrzynie mam DQT, gdzie tam to jest. I czy możliwe jest wymienienie/odpowietrzenie bez opuszczania skrzyni.
Czytałem że może to być vacum pompa, pompa hamulcowa, ale jak to sprawdzić, może jakieś zaworki. Co najlepiej sprawdzić. Bo denerwuje mnie ten hamulec, jak mieć hamulce to sprawne.
Co radzicie ?
W tym problem że już wymieniłem płyt (czyt. odpowietrzyłem) dzisiaj. Może było kilka malutkich bąbelków powietrza ale dla spokoju przelałem cały układ. Zużyłem około 0,5l płynu hamulcowego. A odpowietrzałem mając założoną długi wężyk na odpowietrznik, tak aby płyn się nie cofał. i widać było dokładnie wszystko. Z przodu był dość brudny. Po przelaniu całość zakręcona i dalej to samo.Sylwestro pisze:Może na początek spróbuj odpowietrzyć układ hamulcowy po co od razu zaczynać od pompy
EDIT
Zamówiłem sobie wakuometr, jutro lub w czwartek powinnien dojść to sprawdze podciśnienei na vacum pompie. Aby wyeliminować już jedną rzecz, bo zapomniałem dodać że jak jestem w aucie to słychać takie stukanie prawdopodobnie od vacum.
Gdzie sprawdzić ciśnienie na vacum, czy to jest to miejsce gdzie jest zawór zwrotny i koło niego taki zaślepiony króciec Jak najlepiej sprawdzić ? i jakie wartości są najlepsze a jake podejrzane. Czytałem że najlepiej 1bar ale chce się upewnić.
Przyszedł dzisaj wakuometr więc sprawdziłem ciśnienia więc tak.
Przy zapalonym silniku, pomału się ładuje ale idzie do końca
Na filmiku poniżej podśnienie mierzone w miejscu jak na obrazku powyżej nie wiem czy dobrym ale tak mierzyłem. Czy vacum pompa jest sprawna tak jak ma być. Skoki podciśnienia są od wciskania hamulca.
[youtube][/youtube]
Sprawdzanie podciśnienie koło zaworków, na wężyku który idzie do filtra powietrza
Podciśnienie sprawdzane na wężyku który idzie do filtra powietrza. Obroty silnika zwiększane płynnie do około 3000.
[youtube][/youtube]
Do czego idzie ten wężyk
Oraz niektórzy piszą że serwo ma wężyk od spodu u mnie nic takiego nie ma mam takie
Czy podciśnienie jest dobre na vacum pompie oraz przy zaworkach, bo auto nie jest super żwarze, no i co może być z tymi hamulcami może serwo
Przy zapalonym silniku, pomału się ładuje ale idzie do końca
Na filmiku poniżej podśnienie mierzone w miejscu jak na obrazku powyżej nie wiem czy dobrym ale tak mierzyłem. Czy vacum pompa jest sprawna tak jak ma być. Skoki podciśnienia są od wciskania hamulca.
[youtube][/youtube]
Sprawdzanie podciśnienie koło zaworków, na wężyku który idzie do filtra powietrza
Podciśnienie sprawdzane na wężyku który idzie do filtra powietrza. Obroty silnika zwiększane płynnie do około 3000.
[youtube][/youtube]
Do czego idzie ten wężyk
Oraz niektórzy piszą że serwo ma wężyk od spodu u mnie nic takiego nie ma mam takie
Czy podciśnienie jest dobre na vacum pompie oraz przy zaworkach, bo auto nie jest super żwarze, no i co może być z tymi hamulcami może serwo
- mwx
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1486
- Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
- Imię: Forum Audi A6
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Poznań West
W prawym błotniku, nad nadkolem jest taki mały zbiorniczek ciśnieniowy. Pewnie do niegolgorek pisze: Do czego idzie ten wężyk
Obrazek
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 132
- Rejestracja: 15 lis 2008, 14:58
- Lokalizacja: Poznań/Wielkopolska
Mam takie same objawy z hamulcami - napisz jaki był powód. Wcześniej miałem passata i hamulce w porównaniu z moją A6 były brzytwy. Znajomy ma A6 i u niego też są ostre czyt. twarde i skuteczne. U mnie trzeba użyć sporej siły, były odpowietrzane i płyn wymieniony.
Dzięki za odpowiedź.
Dzięki za odpowiedź.
Pozdrawiam
Darnok
Darnok
Spróbujcie wymienić ezektor - w serwisie ta część to ok 100zł. Opis umiejscowienia jest na forum a wymiana banalnie prosta. U mnie po wymianie hamulce zdecydowanie się poprawiły, może u Was też przyczyną jest ezektor.darnok pisze:Mam takie same objawy z hamulcami - napisz jaki był powód. Wcześniej miałem passata i hamulce w porównaniu z moją A6 były brzytwy. Znajomy ma A6 i u niego też są ostre czyt. twarde i skuteczne. U mnie trzeba użyć sporej siły, były odpowietrzane i płyn wymieniony.
Dzięki za odpowiedź.
Kracy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 662
- Rejestracja: 01 cze 2009, 22:37
- Imię: Jerzy
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: pszczyna,slask,NL
- Kontakt:
w tych motorach nie ma ezektora to nie benzynkaKracy pisze:Spróbujcie wymienić ezektor - w serwisie ta część to ok 100zł. Opis umiejscowienia jest na forum a wymiana banalnie prosta. U mnie po wymianie hamulce zdecydowanie się poprawiły, może u Was też przyczyną jest ezektor.
przyczyna moga tu sie okazac przewody hamulcowe (gumowe)
po prostu pecznieja juz po nacisnieciu hamulca i stad efekt gumowego hamulca
Hej Panowie,
Czytam wasz problem i tak sie zastanawiam czy czasem nie jest podobny do mojego, mam A6 C5 2,5TDI 163km i na zimnym silniku naciskam hamulec, niby łapie ale to nei jest do konca to, po czym po chwili naciskania zaciska sie powodując mocne szarpnięcie wszystkimi pasażerami w środku, do tego jak się już zatrzyma obroty skaczą mi gwałtownie do 2tys. Jak przejade kilka km i silnik sie zagrzeje to wszystko zaczyna byc okej, miał ktoś z was z tym doczynienia?
Pozdro
Czytam wasz problem i tak sie zastanawiam czy czasem nie jest podobny do mojego, mam A6 C5 2,5TDI 163km i na zimnym silniku naciskam hamulec, niby łapie ale to nei jest do konca to, po czym po chwili naciskania zaciska sie powodując mocne szarpnięcie wszystkimi pasażerami w środku, do tego jak się już zatrzyma obroty skaczą mi gwałtownie do 2tys. Jak przejade kilka km i silnik sie zagrzeje to wszystko zaczyna byc okej, miał ktoś z was z tym doczynienia?
Pozdro
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga