SCORPI pisze:A żeby wymienić te Simmeringi wałków, to wystarczyło zdjąć pokrywy zaworów czy jakiś był większy problem?
Simmeringi trzeba ściagnąć z wałków i żeby to było mozliwe trzeba zdemontować koła przykrecane do nich (te od paska zebatego), a wiec tak jakby zdemontować napęd rozrządu (no nie cały).
Jak miałem wymieniane wałki to tam lało się całkiem sporo. A obecnie to się nie spodziewałem, wyciek był mały ale byl.
Naprawa była niejako "przy okazji" bo musiałem robić napinacz paska wielorowkowego, po zdemontowaniu przodu okazało się że raz chłodnica wilgotna a dwa że silnik cały zaolejony.
Wcześniej wiedziałem, że trochę się sączyło z miski olejowej-górne uszczelnienie ale było na tyle mało, że zawilgocone cały czas było a dolewać za bardzo oleju nie musiałem.
Ostatnio wyciek się nasilił (bylo widać w pokrywie podsilnikowej) no i jak był ten przód rozebrany to powziąłem decyzję o uszczelnieniu. W sumie miski, góra i dół, uszczelnienie wału i okazało się że z wałków też byłuy mokre slady.
Trudno powiedzieć jak sprawdzić bez zajrzenia czy to od simmeringów wałków bo to ścieka aż do dołu
Trzeba by zdjąć osłony rozrządu i powinno być widać. A nawet gdyby nie to wsadzisz palec i zobaczysz czy bedziesz miał na nim olej
