Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ AKE 2.5 180 KM] Wyciek oleju z silnika (wraz z zdjęciem)

Silniki wysokoprężne
Awatar użytkownika
SCORPI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 228
Rejestracja: 09 maja 2009, 10:02
Lokalizacja: Gdynia

[ AKE 2.5 180 KM] Wyciek oleju z silnika (wraz z zdjęciem)

Post autor: SCORPI » 10 lis 2011, 22:57

Witam

Ostatnio przed wymianą oleju wymyłem silnik od dołu, następnie wymieniłem olej i po 200 km kontrolnie zdjąłem osłonę i zauważyłem wyciek
Obrazek

Następnie umyłem wszystko, odpaliłem silnik na 5 min i pojawił się wyciek w zaznaczonym miejscu.
Obrazek

W związku z tym mam pytanie skąd jest ten wyciek? Czy ktoś to uszczelniał ? ewentualnie jakie koszta?
Obrazek
Obrazek
Jeżeli pomogłem. Nie zapomnij kliknąć POMÓGŁ

krzycho2626
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 502
Rejestracja: 01 lut 2009, 15:44
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kalisz/Northampton UK

Post autor: krzycho2626 » 11 lis 2011, 07:35

Przerabiałem to ze swoim autkiem-odma zapchana więc brak odpowietrznika skrzyni korbowej. Zimering na wale wysadziło-ja miałem pecha bo z dwóch stron mi ciekło.

Musiałem wyjąć cały motor na zewnątrz bo nie ma tam dojścia-nowa odma nowe uszczelniacze na wale oraz pod kolektorami,przy okazji sprzęgło wymieniłem.

Nie przejmuj się zbytnio bo w tych statkach to norma z wyciekami.

Awatar użytkownika
SCORPI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 228
Rejestracja: 09 maja 2009, 10:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: SCORPI » 11 lis 2011, 09:58

1) To rozumiem, że jak wymieniem odmę to teoretycznie nie powinno lecieć?
W moim modelu podobno występowała ta odma co się już nie zapycha (pamiętam, że były 2 rodzaje)

2) A jaki numer z etki jest tego zemeringa, i czy dużo to roboty żeby to wymienić?

3) Ogólnie dłuższy czas jeździłem na wyższym stanie oleju trochę ponad max, może to było problemem?
Obrazek
Obrazek
Jeżeli pomogłem. Nie zapomnij kliknąć POMÓGŁ

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 11 lis 2011, 10:16

SCORPI, IMO odma jest wątpliwa, masz nowy typ, jakby to sie mialo zapchac to zamiast oleju musiałbys mieć w silniku jakieś smarki :)
Idzie Ci to z przodu, to może być faktycznie uszczelniacz na wale ale równie dobrze uszczelniacz na wałku rozrządu (lub na obu) i scieka aż do dołu.

Teoretycznie jeszcze mógłby byc z uszczelki pokrywy zaworów - wtedy mógłbyś się cieszyć że to tylko to <okok>

Zgadywanie nie ma sensu, musisz zaglądać tak długo aż odkryjesz przyczyne, wtedy możemy mówić o jej usuwaniu <okok>
Części samochodowe online - Motostacja pl

Awatar użytkownika
SCORPI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 228
Rejestracja: 09 maja 2009, 10:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: SCORPI » 11 lis 2011, 11:49

Muszę zobaczyć czy nie cieknie gdzieś z pod pokrywy zaworów, i okolic uszczelnienia wałka rozrządu. A jeżeli cieknie z wału to już chyba grubsza sprawa
Obrazek
Obrazek
Jeżeli pomogłem. Nie zapomnij kliknąć POMÓGŁ

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 11 lis 2011, 12:21

SCORPI, no wałki rozrządu to też już grubsza sprawa <mysli>

ÂŻeby wymienić simmeringi musisz zdjac przód i zdemontować pasek rozrządu, zdjąć koła z wałków ...

O przednim uszczelniaczu wału już nie wspomnę (co do grubosci sprawy;)), dlatego podstawa to prawidłowa diagnoza <okok>
Części samochodowe online - Motostacja pl

Awatar użytkownika
SCORPI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 228
Rejestracja: 09 maja 2009, 10:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: SCORPI » 11 lis 2011, 14:01

Dlatego zacznę od dokładnego sprawdzenia, tylko wydaje mi się, że z góry to by tak szybko by nie doleciało na dół w zaledwie 3-4min.
A poza tym wałki rozrządu z osprzętem i uszczelniaczem wałków na końcu oraz uszczelkami pod pokrywami zaworów wymieniałem jakieś 60 tyś km temu
Obrazek
Obrazek
Jeżeli pomogłem. Nie zapomnij kliknąć POMÓGŁ

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 11 lis 2011, 14:25

SCORPI pisze:Dlatego zacznę od dokładnego sprawdzenia, tylko wydaje mi się, że z góry to by tak szybko by nie doleciało na dół w zaledwie 3-4min.
SCORPI, ja niczego nie przesądzam, sprawdzisz to napisz bo sam jestem ciekawy co jest przyczyną <okok>
I nie mozna mówic, że po 3-4 minutach bo przecież przodu silnika (az do wałków) nie czysciłeś a takie ściekanie z góry na dół to jest proces ciągły <mysli>
SCORPI pisze:A poza tym wałki rozrządu z osprzętem i uszczelniaczem wałków na końcu oraz uszczelkami pod pokrywami zaworów wymieniałem jakieś 60 tyś km temu
No u mnie simmeringi wałków pusciły po 50 000 km od wymiany wałków i owych simmeringów właśnie. Simmeringi wymieniane na ori ASO, chociaz sam tego nie robiłem, więc mogły zostac po partacku zamontowane albo uszkodzone przy montazu <mysli>
Części samochodowe online - Motostacja pl

Awatar użytkownika
SCORPI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 228
Rejestracja: 09 maja 2009, 10:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: SCORPI » 11 lis 2011, 14:37

RomanS pisze: No u mnie simmeringi wałków pusciły po 50 000 km od wymiany wałków i owych simmeringów właśnie. Simmeringi wymieniane na ori ASO, chociaz sam tego nie robiłem, więc mogły zostac po partacku zamontowane albo uszkodzone przy montazu <mysli>
No to u mnie być może ok. 60 000km od wymiany wałków:) też oryginał ASO.

A żeby wymienić te Simmeringi wałków, to wystarczyło zdjąć pokrywy zaworów czy jakiś był większy problem?
A u Ciebie pomogło po wymianie Simmeringi wałków? I gdzie miałeś wyciek wskazujący na te Simmeringi
Obrazek
Obrazek
Jeżeli pomogłem. Nie zapomnij kliknąć POMÓGŁ

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 11 lis 2011, 15:18

SCORPI pisze:A żeby wymienić te Simmeringi wałków, to wystarczyło zdjąć pokrywy zaworów czy jakiś był większy problem?
Simmeringi trzeba ściagnąć z wałków i żeby to było mozliwe trzeba zdemontować koła przykrecane do nich (te od paska zebatego), a wiec tak jakby zdemontować napęd rozrządu (no nie cały).

Jak miałem wymieniane wałki to tam lało się całkiem sporo. A obecnie to się nie spodziewałem, wyciek był mały ale byl.
Naprawa była niejako "przy okazji" bo musiałem robić napinacz paska wielorowkowego, po zdemontowaniu przodu okazało się że raz chłodnica wilgotna a dwa że silnik cały zaolejony.
Wcześniej wiedziałem, że trochę się sączyło z miski olejowej-górne uszczelnienie ale było na tyle mało, że zawilgocone cały czas było a dolewać za bardzo oleju nie musiałem.
Ostatnio wyciek się nasilił (bylo widać w pokrywie podsilnikowej) no i jak był ten przód rozebrany to powziąłem decyzję o uszczelnieniu. W sumie miski, góra i dół, uszczelnienie wału i okazało się że z wałków też byłuy mokre slady.

Trudno powiedzieć jak sprawdzić bez zajrzenia czy to od simmeringów wałków bo to ścieka aż do dołu <mysli>
Trzeba by zdjąć osłony rozrządu i powinno być widać. A nawet gdyby nie to wsadzisz palec i zobaczysz czy bedziesz miał na nim olej <okok>
Części samochodowe online - Motostacja pl

Mocek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 17 paź 2010, 18:49
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Mocek » 11 lis 2011, 20:02

Mam ten sam problem, silnik spocony od spodu, ostatnio przy wymianie alternatora przy zdjętym przodzie widać było że pokrywy zaworów suche lecz poniżej juz spocony na większym obszarze bloku lecz widoczność słaba i sam nie wiem skąd to może wyciekać <wnerw> uszczelki pewnie koszt nie wielki a robocizna za boli pewnie z tego co tu czytam.

Awatar użytkownika
SCORPI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 228
Rejestracja: 09 maja 2009, 10:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: SCORPI » 13 lis 2011, 22:00

Zrobiłem kilka fotek, niestety nie udało mi się zlokalizować tego wycieku z góry silnika, więc obawiam się, że wyciek może być z tego wału. Muszę podjechać do jakiegoś kumatego mechanika który to zlokalizuje.

1. Zdjęcie poglądowe silnika
(może posłużyć do zaznaczenia ewentualnych miejsc gdzie pojawiają się wycieki)
Obrazek

2. Zdjęcie pokazujące pokrywę rozrządu pasażera oraz od strony kierowcy
(miejsce pomiędzy zakończeniem wałków rozrządu a kołami (te srebne jest suche) oraz pod pokrywami rozrządu też jest suche (tylko stare czarne brudne lekkie pocenia, brak świeżego przepuszczania oleju)
Obrazek

Obrazek

3.Zdjęcie okolicy filtra oleju
(miejsce wkoło filtra, brudne stare czarne pocenia, brak świeżego przepuszczania oleju)
Obrazek

Spróbuje jeszcze pościągać plastikowe pokrywy rozrządu i zobaczyć pod palcem czy nie ma gdzieś tam świeżego oleju
Obrazek
Obrazek
Jeżeli pomogłem. Nie zapomnij kliknąć POMÓGŁ

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 13 lis 2011, 22:24

SCORPI, tak przy okazji: na zdj. 3 widać połączenie kolektora ssącego z rura łączącą kolektory. Z tego jak to miejsce wygląda wnioskuje, że masz uwaloną uszczelkę miedzy tymi elementami lub nie masz jej wcale. <mysli>

U mnie wygladało podobnie gdy mechanik zmontował to z połówką uszczelki <okok>
Części samochodowe online - Motostacja pl

Awatar użytkownika
SCORPI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 228
Rejestracja: 09 maja 2009, 10:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: SCORPI » 13 lis 2011, 22:30

Z tego co kojarzę to raczej jest, może tak na zdjęciu wyszło, a poza tym to na co to wpływ by miało?
Obrazek
Obrazek
Jeżeli pomogłem. Nie zapomnij kliknąć POMÓGŁ

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 13 lis 2011, 22:48

SCORPI pisze:to na co to wpływ by miało?
No jak widać to syfi ze środka wiec jest nieszczelnosc <okok>
Części samochodowe online - Motostacja pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga