[ AKE 2.5 180 KM] Wyciek oleju z silnika (wraz z zdjęciem)
[ AKE 2.5 180 KM] Wyciek oleju z silnika (wraz z zdjęciem)
Witam
Ostatnio przed wymianą oleju wymyłem silnik od dołu, następnie wymieniłem olej i po 200 km kontrolnie zdjąłem osłonę i zauważyłem wyciek
Następnie umyłem wszystko, odpaliłem silnik na 5 min i pojawił się wyciek w zaznaczonym miejscu.
W związku z tym mam pytanie skąd jest ten wyciek? Czy ktoś to uszczelniał ? ewentualnie jakie koszta?
Ostatnio przed wymianą oleju wymyłem silnik od dołu, następnie wymieniłem olej i po 200 km kontrolnie zdjąłem osłonę i zauważyłem wyciek
Następnie umyłem wszystko, odpaliłem silnik na 5 min i pojawił się wyciek w zaznaczonym miejscu.
W związku z tym mam pytanie skąd jest ten wyciek? Czy ktoś to uszczelniał ? ewentualnie jakie koszta?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 502
- Rejestracja: 01 lut 2009, 15:44
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kalisz/Northampton UK
Przerabiałem to ze swoim autkiem-odma zapchana więc brak odpowietrznika skrzyni korbowej. Zimering na wale wysadziło-ja miałem pecha bo z dwóch stron mi ciekło.
Musiałem wyjąć cały motor na zewnątrz bo nie ma tam dojścia-nowa odma nowe uszczelniacze na wale oraz pod kolektorami,przy okazji sprzęgło wymieniłem.
Nie przejmuj się zbytnio bo w tych statkach to norma z wyciekami.
Musiałem wyjąć cały motor na zewnątrz bo nie ma tam dojścia-nowa odma nowe uszczelniacze na wale oraz pod kolektorami,przy okazji sprzęgło wymieniłem.
Nie przejmuj się zbytnio bo w tych statkach to norma z wyciekami.
1) To rozumiem, że jak wymieniem odmę to teoretycznie nie powinno lecieć?
W moim modelu podobno występowała ta odma co się już nie zapycha (pamiętam, że były 2 rodzaje)
2) A jaki numer z etki jest tego zemeringa, i czy dużo to roboty żeby to wymienić?
3) Ogólnie dłuższy czas jeździłem na wyższym stanie oleju trochę ponad max, może to było problemem?
W moim modelu podobno występowała ta odma co się już nie zapycha (pamiętam, że były 2 rodzaje)
2) A jaki numer z etki jest tego zemeringa, i czy dużo to roboty żeby to wymienić?
3) Ogólnie dłuższy czas jeździłem na wyższym stanie oleju trochę ponad max, może to było problemem?
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
SCORPI, IMO odma jest wątpliwa, masz nowy typ, jakby to sie mialo zapchac to zamiast oleju musiałbys mieć w silniku jakieś smarki
Idzie Ci to z przodu, to może być faktycznie uszczelniacz na wale ale równie dobrze uszczelniacz na wałku rozrządu (lub na obu) i scieka aż do dołu.
Teoretycznie jeszcze mógłby byc z uszczelki pokrywy zaworów - wtedy mógłbyś się cieszyć że to tylko to
Zgadywanie nie ma sensu, musisz zaglądać tak długo aż odkryjesz przyczyne, wtedy możemy mówić o jej usuwaniu
Idzie Ci to z przodu, to może być faktycznie uszczelniacz na wale ale równie dobrze uszczelniacz na wałku rozrządu (lub na obu) i scieka aż do dołu.
Teoretycznie jeszcze mógłby byc z uszczelki pokrywy zaworów - wtedy mógłbyś się cieszyć że to tylko to
Zgadywanie nie ma sensu, musisz zaglądać tak długo aż odkryjesz przyczyne, wtedy możemy mówić o jej usuwaniu
Części samochodowe online - Motostacja pl
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
SCORPI, no wałki rozrządu to też już grubsza sprawa
ÂŻeby wymienić simmeringi musisz zdjac przód i zdemontować pasek rozrządu, zdjąć koła z wałków ...
O przednim uszczelniaczu wału już nie wspomnę (co do grubosci sprawy;)), dlatego podstawa to prawidłowa diagnoza
ÂŻeby wymienić simmeringi musisz zdjac przód i zdemontować pasek rozrządu, zdjąć koła z wałków ...
O przednim uszczelniaczu wału już nie wspomnę (co do grubosci sprawy;)), dlatego podstawa to prawidłowa diagnoza
Części samochodowe online - Motostacja pl
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
SCORPI, ja niczego nie przesądzam, sprawdzisz to napisz bo sam jestem ciekawy co jest przyczynąSCORPI pisze:Dlatego zacznę od dokładnego sprawdzenia, tylko wydaje mi się, że z góry to by tak szybko by nie doleciało na dół w zaledwie 3-4min.
I nie mozna mówic, że po 3-4 minutach bo przecież przodu silnika (az do wałków) nie czysciłeś a takie ściekanie z góry na dół to jest proces ciągły
No u mnie simmeringi wałków pusciły po 50 000 km od wymiany wałków i owych simmeringów właśnie. Simmeringi wymieniane na ori ASO, chociaz sam tego nie robiłem, więc mogły zostac po partacku zamontowane albo uszkodzone przy montazuSCORPI pisze:A poza tym wałki rozrządu z osprzętem i uszczelniaczem wałków na końcu oraz uszczelkami pod pokrywami zaworów wymieniałem jakieś 60 tyś km temu
Części samochodowe online - Motostacja pl
No to u mnie być może ok. 60 000km od wymiany wałków:) też oryginał ASO.RomanS pisze: No u mnie simmeringi wałków pusciły po 50 000 km od wymiany wałków i owych simmeringów właśnie. Simmeringi wymieniane na ori ASO, chociaz sam tego nie robiłem, więc mogły zostac po partacku zamontowane albo uszkodzone przy montazu
A żeby wymienić te Simmeringi wałków, to wystarczyło zdjąć pokrywy zaworów czy jakiś był większy problem?
A u Ciebie pomogło po wymianie Simmeringi wałków? I gdzie miałeś wyciek wskazujący na te Simmeringi
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Simmeringi trzeba ściagnąć z wałków i żeby to było mozliwe trzeba zdemontować koła przykrecane do nich (te od paska zebatego), a wiec tak jakby zdemontować napęd rozrządu (no nie cały).SCORPI pisze:A żeby wymienić te Simmeringi wałków, to wystarczyło zdjąć pokrywy zaworów czy jakiś był większy problem?
Jak miałem wymieniane wałki to tam lało się całkiem sporo. A obecnie to się nie spodziewałem, wyciek był mały ale byl.
Naprawa była niejako "przy okazji" bo musiałem robić napinacz paska wielorowkowego, po zdemontowaniu przodu okazało się że raz chłodnica wilgotna a dwa że silnik cały zaolejony.
Wcześniej wiedziałem, że trochę się sączyło z miski olejowej-górne uszczelnienie ale było na tyle mało, że zawilgocone cały czas było a dolewać za bardzo oleju nie musiałem.
Ostatnio wyciek się nasilił (bylo widać w pokrywie podsilnikowej) no i jak był ten przód rozebrany to powziąłem decyzję o uszczelnieniu. W sumie miski, góra i dół, uszczelnienie wału i okazało się że z wałków też byłuy mokre slady.
Trudno powiedzieć jak sprawdzić bez zajrzenia czy to od simmeringów wałków bo to ścieka aż do dołu
Trzeba by zdjąć osłony rozrządu i powinno być widać. A nawet gdyby nie to wsadzisz palec i zobaczysz czy bedziesz miał na nim olej
Części samochodowe online - Motostacja pl
Mam ten sam problem, silnik spocony od spodu, ostatnio przy wymianie alternatora przy zdjętym przodzie widać było że pokrywy zaworów suche lecz poniżej juz spocony na większym obszarze bloku lecz widoczność słaba i sam nie wiem skąd to może wyciekać uszczelki pewnie koszt nie wielki a robocizna za boli pewnie z tego co tu czytam.
Zrobiłem kilka fotek, niestety nie udało mi się zlokalizować tego wycieku z góry silnika, więc obawiam się, że wyciek może być z tego wału. Muszę podjechać do jakiegoś kumatego mechanika który to zlokalizuje.
1. Zdjęcie poglądowe silnika
(może posłużyć do zaznaczenia ewentualnych miejsc gdzie pojawiają się wycieki)
2. Zdjęcie pokazujące pokrywę rozrządu pasażera oraz od strony kierowcy
(miejsce pomiędzy zakończeniem wałków rozrządu a kołami (te srebne jest suche) oraz pod pokrywami rozrządu też jest suche (tylko stare czarne brudne lekkie pocenia, brak świeżego przepuszczania oleju)
3.Zdjęcie okolicy filtra oleju
(miejsce wkoło filtra, brudne stare czarne pocenia, brak świeżego przepuszczania oleju)
Spróbuje jeszcze pościągać plastikowe pokrywy rozrządu i zobaczyć pod palcem czy nie ma gdzieś tam świeżego oleju
1. Zdjęcie poglądowe silnika
(może posłużyć do zaznaczenia ewentualnych miejsc gdzie pojawiają się wycieki)
2. Zdjęcie pokazujące pokrywę rozrządu pasażera oraz od strony kierowcy
(miejsce pomiędzy zakończeniem wałków rozrządu a kołami (te srebne jest suche) oraz pod pokrywami rozrządu też jest suche (tylko stare czarne brudne lekkie pocenia, brak świeżego przepuszczania oleju)
3.Zdjęcie okolicy filtra oleju
(miejsce wkoło filtra, brudne stare czarne pocenia, brak świeżego przepuszczania oleju)
Spróbuje jeszcze pościągać plastikowe pokrywy rozrządu i zobaczyć pod palcem czy nie ma gdzieś tam świeżego oleju
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
SCORPI, tak przy okazji: na zdj. 3 widać połączenie kolektora ssącego z rura łączącą kolektory. Z tego jak to miejsce wygląda wnioskuje, że masz uwaloną uszczelkę miedzy tymi elementami lub nie masz jej wcale.
U mnie wygladało podobnie gdy mechanik zmontował to z połówką uszczelki
U mnie wygladało podobnie gdy mechanik zmontował to z połówką uszczelki
Części samochodowe online - Motostacja pl
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga