Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ ASG 4.2 299 KM] [A6 C5 4.2] Wycięcie katalizatorów

Silniki benzynowe
piotrek24dm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 456
Rejestracja: 06 sie 2011, 09:01
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2003
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Króżewniki

Post autor: piotrek24dm » 01 lis 2011, 17:52

Jeżeli sondy są umieszczone za katalizatorami to masz problem bo one muszą być sprawne jeżeli tylko przed to śmiało wycinaj.
Piotrku... spójrz, to jest naprawdę proste z ustawieniem profilu auta: nowosci-i-komunikaty/poprawki-nowe-foru ... 00518.html

ducati
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 15 cze 2011, 18:41
Lokalizacja: Śląskie

Post autor: ducati » 01 lis 2011, 18:02

Pisi, to zapomnij o wycinaniu bo nie będzie tylko check engine ale i spalanie na poziomie 20L

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 01 lis 2011, 19:00

Pisi,

Zanim wytniesz katalizatory to może warto najpierw zdiagnozować problem skoro wywala check,

Awatar użytkownika
sebastian855
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1020
Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
Imię: Sebek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: sebastian855 » 01 lis 2011, 20:02

Pisi, wywalaj katy i się nie przejmuj. ;) Na zdrowie mu wyjdzie :)
Masz dwa sposoby na obejście sond:
1. Założenie adapterów sond lambda ( takie tulejki )
2. Wyłączenie sond w sterowniku silnika, koszty około 400zł u dobrego tunera, bądź nawet taniej.
o ile walnięte masz katy, sprawdź sobie korekcje na sondach to będziesz miał jasność,
i wklej jakie błędy masz w sterowniku.

Awatar użytkownika
emilzizi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 594
Rejestracja: 16 sie 2009, 08:28
Imię: Emil
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: emilzizi » 01 lis 2011, 20:54

Witam ,trochę na temat jak oszukać sondy po wycince katów :)
28-amx-193kmjak-oszukac-komputer-po-wyc ... 3w&start=0
Seria 250hp 350Nm
Wirus okolice 310hp 450Nm
Później 390hp 550Nm
Było 445hp 646Nm
Jest 632hp 730Nm

Awatar użytkownika
sebastian855
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1020
Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
Imię: Sebek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: sebastian855 » 02 lis 2011, 06:53

Pisi, napewno sie da :)
Kwestia tulejek nie u każdego działa, ale jest tania i warto spróbować,
wyłączenie w sterowniku trochę droższe ale pewniak że masz załatwiona sprawę na wieki ;)
Pozdro.

Awatar użytkownika
sebastian855
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1020
Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
Imię: Sebek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: sebastian855 » 04 lis 2011, 18:11

Pisi, wchodzisz w sterownik silnika ,
potem w zakładkę '' measuring blocks " lub " basic setings "
i wpisujesz numer bloku pomiarowego który chcesz odczytać.
W V6 sondy sa na blokach 32 i 33,
nie wiem jak w V8 ale może być podobnie.
blok 32 to korekty długie a 33 krótkie.
Pozdro ;)

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 05 lis 2011, 17:15

Korekty są ok
Niedomaga pompa powietrza wtórnego
Sonda z banku 1 prawdopodobnie do wymiany

Awatar użytkownika
sebastian855
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1020
Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
Imię: Sebek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: sebastian855 » 05 lis 2011, 17:25

Pisi, Problemy z sondą może powodować system SAI którego dotyczy błąd pierwszy.
Błąd z sondy może oznaczać uwalona sondę,ale nie koniecznie.
Napraw SAI i potem zobaczysz czy błąd sondy będzie dalej.
Na zdjęciach nie da się określić czy jest ok , do tego byś musiał zrobić logi.
Ale wartości jakie uchwyciłeś są jak najbardziej w normie.
Pozdro. :)

Awatar użytkownika
sebastian855
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1020
Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
Imię: Sebek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: sebastian855 » 07 lis 2011, 19:36

Pisi, raczej masz sondę do wymiany,
możesz ją wyjąć, a to nie jest łatwe i obejżeć czy kabel od niej nie jest przetarty lub przepalony, jeśli będzie cały a sonda wali błędami to do wymiany.
Jeśli tylko kabel sie przepalił czy przetarł to wystarczy naprawić kabel i powinno byc ok,
tylko pamiętaj że kabli od sondy się nie lutuje.
Pozdro.

Awatar użytkownika
sebastian855
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1020
Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
Imię: Sebek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: sebastian855 » 07 lis 2011, 20:22

Pisi pisze: sebastian855 napisał/a:
pamiętaj że kabli od sondy się nie lutuje.


możesz wyjaśnić dlaczego?
Lutując sondę możesz ją zepsuć, napewno lutownica transformatorową, ale nie wiem czy gazową tak samo <mysli>
Wymień sondę , będziesz miał spokój.
Ja tez kiedyś miałem błąd sondy a spalanie było w normie, nie ma reguły.
Jakbyś miał błąd odnośnie ubogiej mieszanki to bys na spalaniu pewnie odczuł.

Awatar użytkownika
zbig_wwl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 408
Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
Lokalizacja: Wołomin
Kontakt:

Post autor: zbig_wwl » 07 lis 2011, 20:23

Pisałem wcześniej, ale posta chyba wcięło :| W grupach 41 i 42 jest rezystancja sond - jeżeli przekracza bodajże 500om, to taki właśnie błąd się pojawia. Sonda jeszcze działa prawidłowo (i stąd spalanie ok), ale już jest na wykończeniu, więc przygotuj się na wymianę, najlepiej i prawej i lewej przed katalizatorami. W tych grupach po rezystancjach sond można zgrubnie ocenić ich stan. Sondy za katalizatorami, z racji lepszych warunków pracy, wytrzymują dłużej ;-)
Pozdrawiam
zbig_wwl

3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps

ps. nie pomagam na PW

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 25 lis 2011, 20:57

ÂŻadne z twoich błędów nie wskazują na padnięty katalizator bez względu ile ich masz więc zostaw te drugie sondy za katalizatorami w spokoju.
Problem tkwi w układzie powietrza wtórnego lub pierwszej sondzie na bank1.
Korekty widać że są w porządku więc sondy po nagrzaniu się jakoś działają.
Trzeba zobaczyć jak auto zachowuje się w fazie nagrzewania i czy obie sondy zaczynają pracować w tym samym momencie bo bank2 jak widać jest w porządku.

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 25 lis 2011, 21:36

Jeśli katalizatory są sprawne to drugie sondy po porządnym nagrzaniu powinny falować ale dużo wolniej od pierwszych sond.
W blokach pomiarowych odpal sobie blok 033 i blok 036 i uruchom vagscop i patrz na wykresy sond przed katalizatorami i za katalizatorami.
Te drugie sondy powinny być takie ospałe. Najlepiej testować to podczas jazdy lub na bardzo dobrze wygrzanym wydechu na postoju, czyli wstawić mu trochę żeby sondy były konkretnie wygrzane.
Co do nie miłego zapachu to zaciąga z tyłu auta przez szyberdach?
Nie masz czasem gdzieś nie szczelnego wydechu?
Najlepiej byłoby wykręcić pierwszą sondę na bank1 i sprawdzić wizualnie czy nie jest zakopcona itp. co by wskazywało że wali za dużo paliwa lub olej w wydech lub tym podobne historie.
Z samą sondą to może być problem z grzałką, może szwankować i sonda nie nagrzewa się zbyt szybko na samym początku, dlatego napisałem, żeby sprawdzić na vagu zaraz po zimnym odpaleniu kiedy załączają się sondy (kiedy zaczynają falować napięcia na nich jak i korekty krótkie) czy obie praktycznie w tym samym momencie i jakie są na zimnym korekty krótkie, czy nie ma jakichś rozjazdów bo pompa powietrza wtórnego pompuje powietrze w kolektor wydechowy tylko na zimnym silniku.

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 26 lis 2011, 08:54

Jak wytniesz te ostatnie to nic sie nie stanie po za dzwiekiem.
Musialbys wstawic tlumiki w ich miejsce inaczej z samymi rurami to bedzie kiepsko bo wiedz ze katalizatory szczegolnie te duze pelnia funkcje tlumikow.
Widac ze i i tak bylo cos juz robione bo jeden lacznik elastyczny jest nie odpowiedni.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga