[ ASG 4.2 299 KM] [A6 C5 4.2] Wycięcie katalizatorów
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 456
- Rejestracja: 06 sie 2011, 09:01
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2003
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 230KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Króżewniki
Jeżeli sondy są umieszczone za katalizatorami to masz problem bo one muszą być sprawne jeżeli tylko przed to śmiało wycinaj.
Piotrku... spójrz, to jest naprawdę proste z ustawieniem profilu auta: nowosci-i-komunikaty/poprawki-nowe-foru ... 00518.html
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
- sebastian855
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1020
- Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
- Imię: Sebek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Pisi, wywalaj katy i się nie przejmuj. Na zdrowie mu wyjdzie
Masz dwa sposoby na obejście sond:
1. Założenie adapterów sond lambda ( takie tulejki )
2. Wyłączenie sond w sterowniku silnika, koszty około 400zł u dobrego tunera, bądź nawet taniej.
o ile walnięte masz katy, sprawdź sobie korekcje na sondach to będziesz miał jasność,
i wklej jakie błędy masz w sterowniku.
Masz dwa sposoby na obejście sond:
1. Założenie adapterów sond lambda ( takie tulejki )
2. Wyłączenie sond w sterowniku silnika, koszty około 400zł u dobrego tunera, bądź nawet taniej.
o ile walnięte masz katy, sprawdź sobie korekcje na sondach to będziesz miał jasność,
i wklej jakie błędy masz w sterowniku.
- emilzizi
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 594
- Rejestracja: 16 sie 2009, 08:28
- Imię: Emil
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wielkopolska
Witam ,trochę na temat jak oszukać sondy po wycince katów
28-amx-193kmjak-oszukac-komputer-po-wyc ... 3w&start=0
28-amx-193kmjak-oszukac-komputer-po-wyc ... 3w&start=0
Seria 250hp 350Nm
Wirus okolice 310hp 450Nm
Później 390hp 550Nm
Było 445hp 646Nm
Jest 632hp 730Nm
Wirus okolice 310hp 450Nm
Później 390hp 550Nm
Było 445hp 646Nm
Jest 632hp 730Nm
- sebastian855
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1020
- Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
- Imię: Sebek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- sebastian855
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1020
- Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
- Imię: Sebek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
- sebastian855
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1020
- Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
- Imię: Sebek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Pisi, Problemy z sondą może powodować system SAI którego dotyczy błąd pierwszy.
Błąd z sondy może oznaczać uwalona sondę,ale nie koniecznie.
Napraw SAI i potem zobaczysz czy błąd sondy będzie dalej.
Na zdjęciach nie da się określić czy jest ok , do tego byś musiał zrobić logi.
Ale wartości jakie uchwyciłeś są jak najbardziej w normie.
Pozdro.
Błąd z sondy może oznaczać uwalona sondę,ale nie koniecznie.
Napraw SAI i potem zobaczysz czy błąd sondy będzie dalej.
Na zdjęciach nie da się określić czy jest ok , do tego byś musiał zrobić logi.
Ale wartości jakie uchwyciłeś są jak najbardziej w normie.
Pozdro.
- sebastian855
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1020
- Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
- Imię: Sebek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Pisi, raczej masz sondę do wymiany,
możesz ją wyjąć, a to nie jest łatwe i obejżeć czy kabel od niej nie jest przetarty lub przepalony, jeśli będzie cały a sonda wali błędami to do wymiany.
Jeśli tylko kabel sie przepalił czy przetarł to wystarczy naprawić kabel i powinno byc ok,
tylko pamiętaj że kabli od sondy się nie lutuje.
Pozdro.
możesz ją wyjąć, a to nie jest łatwe i obejżeć czy kabel od niej nie jest przetarty lub przepalony, jeśli będzie cały a sonda wali błędami to do wymiany.
Jeśli tylko kabel sie przepalił czy przetarł to wystarczy naprawić kabel i powinno byc ok,
tylko pamiętaj że kabli od sondy się nie lutuje.
Pozdro.
- sebastian855
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1020
- Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
- Imię: Sebek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Lutując sondę możesz ją zepsuć, napewno lutownica transformatorową, ale nie wiem czy gazową tak samoPisi pisze: sebastian855 napisał/a:
pamiętaj że kabli od sondy się nie lutuje.
możesz wyjaśnić dlaczego?
Wymień sondę , będziesz miał spokój.
Ja tez kiedyś miałem błąd sondy a spalanie było w normie, nie ma reguły.
Jakbyś miał błąd odnośnie ubogiej mieszanki to bys na spalaniu pewnie odczuł.
- zbig_wwl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 408
- Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
- Lokalizacja: Wołomin
- Kontakt:
Pisałem wcześniej, ale posta chyba wcięło W grupach 41 i 42 jest rezystancja sond - jeżeli przekracza bodajże 500om, to taki właśnie błąd się pojawia. Sonda jeszcze działa prawidłowo (i stąd spalanie ok), ale już jest na wykończeniu, więc przygotuj się na wymianę, najlepiej i prawej i lewej przed katalizatorami. W tych grupach po rezystancjach sond można zgrubnie ocenić ich stan. Sondy za katalizatorami, z racji lepszych warunków pracy, wytrzymują dłużej
Pozdrawiam
zbig_wwl
3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps
ps. nie pomagam na PW
zbig_wwl
3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps
ps. nie pomagam na PW
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
ÂŻadne z twoich błędów nie wskazują na padnięty katalizator bez względu ile ich masz więc zostaw te drugie sondy za katalizatorami w spokoju.
Problem tkwi w układzie powietrza wtórnego lub pierwszej sondzie na bank1.
Korekty widać że są w porządku więc sondy po nagrzaniu się jakoś działają.
Trzeba zobaczyć jak auto zachowuje się w fazie nagrzewania i czy obie sondy zaczynają pracować w tym samym momencie bo bank2 jak widać jest w porządku.
Problem tkwi w układzie powietrza wtórnego lub pierwszej sondzie na bank1.
Korekty widać że są w porządku więc sondy po nagrzaniu się jakoś działają.
Trzeba zobaczyć jak auto zachowuje się w fazie nagrzewania i czy obie sondy zaczynają pracować w tym samym momencie bo bank2 jak widać jest w porządku.
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Jeśli katalizatory są sprawne to drugie sondy po porządnym nagrzaniu powinny falować ale dużo wolniej od pierwszych sond.
W blokach pomiarowych odpal sobie blok 033 i blok 036 i uruchom vagscop i patrz na wykresy sond przed katalizatorami i za katalizatorami.
Te drugie sondy powinny być takie ospałe. Najlepiej testować to podczas jazdy lub na bardzo dobrze wygrzanym wydechu na postoju, czyli wstawić mu trochę żeby sondy były konkretnie wygrzane.
Co do nie miłego zapachu to zaciąga z tyłu auta przez szyberdach?
Nie masz czasem gdzieś nie szczelnego wydechu?
Najlepiej byłoby wykręcić pierwszą sondę na bank1 i sprawdzić wizualnie czy nie jest zakopcona itp. co by wskazywało że wali za dużo paliwa lub olej w wydech lub tym podobne historie.
Z samą sondą to może być problem z grzałką, może szwankować i sonda nie nagrzewa się zbyt szybko na samym początku, dlatego napisałem, żeby sprawdzić na vagu zaraz po zimnym odpaleniu kiedy załączają się sondy (kiedy zaczynają falować napięcia na nich jak i korekty krótkie) czy obie praktycznie w tym samym momencie i jakie są na zimnym korekty krótkie, czy nie ma jakichś rozjazdów bo pompa powietrza wtórnego pompuje powietrze w kolektor wydechowy tylko na zimnym silniku.
W blokach pomiarowych odpal sobie blok 033 i blok 036 i uruchom vagscop i patrz na wykresy sond przed katalizatorami i za katalizatorami.
Te drugie sondy powinny być takie ospałe. Najlepiej testować to podczas jazdy lub na bardzo dobrze wygrzanym wydechu na postoju, czyli wstawić mu trochę żeby sondy były konkretnie wygrzane.
Co do nie miłego zapachu to zaciąga z tyłu auta przez szyberdach?
Nie masz czasem gdzieś nie szczelnego wydechu?
Najlepiej byłoby wykręcić pierwszą sondę na bank1 i sprawdzić wizualnie czy nie jest zakopcona itp. co by wskazywało że wali za dużo paliwa lub olej w wydech lub tym podobne historie.
Z samą sondą to może być problem z grzałką, może szwankować i sonda nie nagrzewa się zbyt szybko na samym początku, dlatego napisałem, żeby sprawdzić na vagu zaraz po zimnym odpaleniu kiedy załączają się sondy (kiedy zaczynają falować napięcia na nich jak i korekty krótkie) czy obie praktycznie w tym samym momencie i jakie są na zimnym korekty krótkie, czy nie ma jakichś rozjazdów bo pompa powietrza wtórnego pompuje powietrze w kolektor wydechowy tylko na zimnym silniku.
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Jak wytniesz te ostatnie to nic sie nie stanie po za dzwiekiem.
Musialbys wstawic tlumiki w ich miejsce inaczej z samymi rurami to bedzie kiepsko bo wiedz ze katalizatory szczegolnie te duze pelnia funkcje tlumikow.
Widac ze i i tak bylo cos juz robione bo jeden lacznik elastyczny jest nie odpowiedni.
Musialbys wstawic tlumiki w ich miejsce inaczej z samymi rurami to bedzie kiepsko bo wiedz ze katalizatory szczegolnie te duze pelnia funkcje tlumikow.
Widac ze i i tak bylo cos juz robione bo jeden lacznik elastyczny jest nie odpowiedni.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga