Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ A6 C5] ciśnienie w oponach

Koła, felgi i opony
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
sneer
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 252
Rejestracja: 28 cze 2010, 08:40
Lokalizacja: Pabianice

[ A6 C5] ciśnienie w oponach

Post autor: sneer » 24 paź 2011, 21:31

Jak wiadomo ciśnienie w oponach zależy od temperatury. Pompuje zgodnie z wlepką od wlewu paliwa 2.4 atm (średnie obciążenie). Tyle że ciśnienie równałem do 2.4 po południu przy 15 stopniach C a rano jak było koło zera ciśnienie pokazało już tylko 2,0 atm :> Czyli wychodzi na to ze zimą powinno się pompować 0,4 atm. mniej jak pokazują na wlepce ? Nie spodziewałem się ze różnica będzie tak duża ..... <szok>

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 24 paź 2011, 23:18

Coś za duża ta różnica. Na pewno mierzyłeś w odpowiedni sposób?

Na szybko w pamięci licząc z Clapeyrona różnica 15 stopni nie powinna wywołać większej zmiany ciśnienia niż 0.2bar (wiem, wiem.. powietrze nie jest gazem doskonałym, opona zmienia swoją objętość itd., ale wartość 0.2 i tak podałem z zapasem)

ÂŻeby nie niszczyć opon i zachować właściwości trakcyjne zimą powinno się napompować trochę więcej powietrza, a nie mniej - tak, żeby ciśnienie zgadzało się z zalecanym przez producenta opony/samochodu w tych temperaturach, w których będziesz ich używać.

Awatar użytkownika
sneer
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 252
Rejestracja: 28 cze 2010, 08:40
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: sneer » 25 paź 2011, 08:01

Chyba pośpieszyłem się z tym postem bo znalazłem już link w necie: http://www.oponeo.pl/artykul/jakie-powi ... ch-na-zime

Kolega mwx ma rację że tak dużej różnicy być nie powinno, ale ja tak miałem:) Tak czy inaczej wychodzi na to że ponieważ ciśnienie zależy od temp. powinno się je stale kontrolować albo jako kompromis ustawić zalecane przy średniej temp. zimowej np. przy zero stopniach C. a nie pompować więcej zimą .....

Awatar użytkownika
emilzizi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 594
Rejestracja: 16 sie 2009, 08:28
Imię: Emil
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: emilzizi » 25 paź 2011, 20:02

mwx pisze:ÂŻeby nie niszczyć opon i zachować właściwości trakcyjne zimą powinno się napompować trochę więcej powietrza


A nie lepiej azotem? <mysli>

http://www.opony.com.pl/artykul/pompowa ... em/?id=132
Seria 250hp 350Nm
Wirus okolice 310hp 450Nm
Później 390hp 550Nm
Było 445hp 646Nm
Jest 632hp 730Nm

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 26 paź 2011, 02:15

A może helem? Będzie lżej, będzie ECO <rotfl>

Moim zdaniem te 20zł za azot do opon lepiej przeznaczyć na paczkę ulubionych batoników, bądź zimne napoje - wyjdzie przyjemniej a efekt dla opon i kół taki sam :p

ÂŻeby to miało sens, to opony musiałyby być zakładane w hermetycznym pomieszczeniu napełnionym samym azotem, no bo przecież jak zakłada się oponę na felgę w atmosferze a dopiero potem tankuje azot to i tak dostaje się do niej dość sporo powietrza z tak zabójczym i niebezpiecznym dla opon i naszych felg tlenem <radocha>

Bzdura.

Awatar użytkownika
sneer
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 252
Rejestracja: 28 cze 2010, 08:40
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: sneer » 26 paź 2011, 07:53

czasami jak widzę że ktoś jeździ na prawie flaku to mam chęć podejść i dopompować :) Denerwuje mnie to, tyle że ja chyba odstaje od normy bo sprawdzam ciśnienie kilkanaście razy w roku. Tak samo dokręcam koła po wymianie i o dziwo prawie zawsze jakaś śruba albo dwie są słabiej dokręcone, albo jak ktoś siada z tyłu to wolę jak po przekątnej bo wydaje mi się że wtedy samochód równiej stoi :| :| :| Ot, takie zboczenia ....

Awatar użytkownika
qubas
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 120
Rejestracja: 11 wrz 2009, 17:14
Lokalizacja: Krk
Kontakt:

Post autor: qubas » 11 lis 2011, 14:15

Od 3 lat pompuje koła azotem. Kontroluje ciśnienie pod domem na tym samym manometrze, i nie zależnie od temperatury jest to samo ciśnienie. Wiec chyba zamiast na batoniki warto na azot do kół. :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja