Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ A6 C5] Jaka skrzynia, jaki olej?

Układ napędowy i skrzynie biegów
ronnie77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 52
Rejestracja: 05 wrz 2011, 21:27
Lokalizacja: Latchorzew

[ A6 C5] Jaka skrzynia, jaki olej?

Post autor: ronnie77 » 06 paź 2011, 13:01

Mam od miesiąca A6 C5 130 KM z 2003, skrzynia 6-biegowa automatyczna (TIPTRONIC). Planuję wymienić olej w skrzyni i po przeczytaniu kilkudziesięciu postów sam już nie wiem co mam w samochodzie.

Gdzie jest problem?

Znam ceny w SAMKO i w kilku innych punktach, ale polecono mi jeszcze jednego fachowca od automatycznych skrzyń, który stwierdził, że mój model Audi (2003r - modelowo 2002) nie mógł mieć skrzyni automatycznej 6-biegowej, bo ten rodzaj skrzyń robiony był od 2004 r. Auta jeszcze nie widział i umówiliśmy się na wizytę. Facet twierdzi, że przy 5-biegowym automacie wymiana kosztuje nieco ponad 300 zł, natomiast w moim ok. 800. I podobno jest tylko jeden rodzaj oleju za 80 z 1 L.
Komu wierzyć i jak to sprawdzić?

Awatar użytkownika
mc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 68
Rejestracja: 04 lis 2009, 23:49
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mc » 06 paź 2011, 13:26

według mnie twoja skrzynia to multitronic a nie tiptronic,
123456 + przedni napęd na to wskazuje.
mc

ronnie77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 52
Rejestracja: 05 wrz 2011, 21:27
Lokalizacja: Latchorzew

Post autor: ronnie77 » 06 paź 2011, 13:43

O kurna....ale się wrąbałem :( Wygląda na to, że nie do końca wiedziałem co kupuję. Naczytałem się tylko, że multitronic są mocno awaryjne :(

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 06 paź 2011, 14:46

ronnie77, 6 biegowe tipy z tego co wiem tylko w C6. Jeśli się myle, to mnie Koledzy poprawcie...

Co do awaryjności... jeśli dbasz i nie katujesz to pojeździsz trochę... pytanie jak wcześniej było użytkowane... Tak czy inaczej to tam chyba już w okolicach 150kkm trzeba było myśleć o serwisach <zalamka>

ronnie77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 52
Rejestracja: 05 wrz 2011, 21:27
Lokalizacja: Latchorzew

Post autor: ronnie77 » 06 paź 2011, 18:26

Naczytałem się już i na 100% mam multitronic. Co prawda jeździ się świetnie, ale jak padnie i przyjdzie mi wyjąć 6-10 k z portfela na remont to się można się załamać, albo wymienić na manuala za 4,5 k (robocizna i części).

Rozmawiałem ponownie z tym mechanikiem. On stwierdził, że skrzynia multitronic jest bezobsługowa i jak skrzynia nie cieknie i działa poprawnie to tylko jeździć zostaje. Stwierdzając przy tym, że lepiej jej nie dotykać jak wszystko działa ok. No a jak zaczną się kłopoty, to albo kosztowna naprawa albo wymiana skrzyni na manuala.

Byłem też w SANKO (W-wa, Połczyńska) i facet z serwisu z uporem twierdzi, że wymiana oleju (statyczna) kosztuje 300 zł i nie ma znaczenia czy multitronic czy tiptronic. Leją ten sam olej (Shell) do obu skrzyń. A jeśli chcę płukanie całej skrzyni to koszt 1900 zł :) z filtrem 2200. Ale wspomniał, że w tych skrzyniach filtra się nie wymienia. Sam już nie wiem w co wierzyć....

A jeśli chodzi o serwis skrzyni to sprawdzałem przez zakupem historię po VIN. W ASO w AUDI (u Niemca) skrzynia była wyjmowana dwa razy (przy 50 tyś i przy 130 tyś.) ale nie wiem co było robione. Teraz mam 200 k na liczniku (ale nie wiem czy to oryginał bo auto w Polsce jeździło 1,5 roku przede mną).

Generalnie wpadłem trochę w dołek po wiadomości o multitroniku :| Jak tego używać żeby pojeździć? Czy jest jakiś spis dobrych praktyk?

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 06 paź 2011, 18:42

ronnie77, moim zdaniem przede wszystkim jak w każdej skrzyni wymiana oleju. Ja mam w książce serwisowej, że jeśli jest Multitronic, to wymiana oleju co 60kkm... Wiem... mam C6, ale jednak... Co do oleju proponował bym udać się do ASO i spytać o olej do niej... Dobrze by było wiedzieć, co było w niej robione... po co wyciągana i czy zmianiany olej... bo różnie to bywa, gdy się długo nie zmienia oleju a nagle zmieni...
W tipie niby się nie wymienia u mnie a wymieniłem i jest o niebo lepiej... pomimo przebiegu ledwo 80kkm (ORI)...
Jak jeździć? Każdy automat lubi delikatne traktowanie... taka prawda. Jeśli chcesz mu depnąć... to nie rób tego od 0km/h ale daj mu troche się rozpędzić itp. To są moje rady użytkownika... ktoś może powiedzieć, że to bzdura... a Ty zrobisz jak chcesz... ja tak w każdym razie użytkuję auto z automatem... Im wyższy moment obrotowy w silniku, tym gorzej dla Multitronica, dlatego lepiej bym go nie chipował...

ronnie77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 52
Rejestracja: 05 wrz 2011, 21:27
Lokalizacja: Latchorzew

Post autor: ronnie77 » 06 paź 2011, 21:29

Chip-ować nie zamierzam z pewnością. A jeżdżę raczej spokojnie (biorąc pod uwagę że muszę jeździć po W-wie). Chyba się jednak zdecyduję na tę zmianę oleju i niech się dzieje.....

Awatar użytkownika
mc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 68
Rejestracja: 04 lis 2009, 23:49
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mc » 06 paź 2011, 22:23

Byłem też w SANKO (W-wa, Połczyńska) i facet z serwisu z uporem twierdzi, że wymiana oleju (statyczna) kosztuje 300 zł i nie ma znaczenia czy multitronic czy tiptronic. Leją ten sam olej (Shell) do obu skrzyń. A jeśli chcę płukanie całej skrzyni to koszt 1900 zł :) z filtrem 2200. Ale wspomniał, że w tych skrzyniach filtra się nie wymienia. Sam już nie wiem w co wierzyć....
do multi jest inny olej niż do tipa,
Olej spełniający normę/specyfikację AG 052 180.
zapytaj o tą normę, według mnie nie ma oleju uniwersalnego oleju do multi i tipa.
Może ktoś potwierdzi lub zaprzeczy ten stan rzeczy.

pozdrawiam
szerokiej drogi
mc

ronnie77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 52
Rejestracja: 05 wrz 2011, 21:27
Lokalizacja: Latchorzew

Post autor: ronnie77 » 06 paź 2011, 22:32

MC widzę, że Ty też masz multitronica. Jaki masz przebieg i jakie przygody już miałeś? Gdzie wymieniałeś i jak olej?

Awatar użytkownika
mc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 68
Rejestracja: 04 lis 2009, 23:49
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mc » 06 paź 2011, 22:54

poprzedni właściciel wymieniał 2 razy w ASO, (znajdę fv to podam cenę) mnie również w najbliższym czasie czeka wymiana.
Niespodzianek nie miałem żadnych, skrzynia chodzi bdb i niech tak zostanie.
Oznaczenie skrzyni FRY.
Nie ścigam się ze świateł, bo tego wszystkie automaty nie lubią, po ruszeniu można pozwolić sobie na więcej,
w górach lepiej mi się jeździ w trybie ręcznym + -
Nie przejmuj się aż tak bardzo,
dla pocieszenia większość wątków dotyczących awarii automatów poruszanych na forum dotyczy skrzyń tiptronic. :)
Co nie oznacza że są one gorsze.

pozdrawiam

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 07 paź 2011, 08:04

mc, dlatego, że jest ich więcej... mało jest skrzyń multi :)

I tak jak wcześniej wspomniałem... jedź do ASO po olej... On jest relatywnie tani do Twojego Multi... na pocieszenie Ci powiem, że ORI do mnie to 230 PLN/l... I nie daj sobie wmówić jakiś Shelli... jeśli już bym miał coś innego lać to tylko ZF LifeGuard odpowiedni numer...

ronnie77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 52
Rejestracja: 05 wrz 2011, 21:27
Lokalizacja: Latchorzew

Post autor: ronnie77 » 10 paź 2011, 15:16

Dowiedziałem się w Auto Viva (W-wa), że na początku 2006 przy przebiegu ok. 150 tys. wymieniono mi skrzynię na nową (też oczywiście multitronic), wszystko u ASO u Niemca.

Naczytałem się już trochę i pytanie czy w mojej nowej skrzyni może być już 7-lamelek ?

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 10 paź 2011, 21:25

ronnie77, czy są to trzeba pewnie po numerach seryjnych ew. mogło być potem grzebane i dołożone... pewnie bez rozbebeszenia jej nie dowiesz się tak łatwo...

panton
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 129
Rejestracja: 19 sty 2011, 17:11
Lokalizacja: Wawa/Łódź

Post autor: panton » 10 paź 2011, 22:25

ronnie77 pisze:Dowiedziałem się w Auto Viva (W-wa), że na początku 2006 przy przebiegu ok. 150 tys. wymieniono mi skrzynię na nową (też oczywiście multitronic), wszystko u ASO u Niemca.

Naczytałem się już trochę i pytanie czy w mojej nowej skrzyni może być już 7-lamelek ?
podłącz VCDSa i sprawdź jaką masz wersję softu i sterownika to powiem Ci czy masz multi 6 czy 7

ps: w B6 multi - nalatane ponad 200kkm bez wymiany oleju (nic nie dotykane - 6 lamel) więc aż takiej tragedii nie ma.... wszystko zależy od użytkowania i użytkownika... jest to skrzynia delikatniejsza dlatego do Q audi tego nigdy nie wstawiało...

ronnie77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 52
Rejestracja: 05 wrz 2011, 21:27
Lokalizacja: Latchorzew

Post autor: ronnie77 » 10 paź 2011, 22:50

Jestem "świeży" z podłączaniem VAG-a ale znalazłem takie coś:
nr. ide: 4B1 910 155 V30 01J 1,9 L PD RdW 3020
A w innym polu jakiś inny numer: AUZ7ZOC2380975

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja