Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ A6 C6] Diagnostyka pracy wtrysków

Diagnostyka VAG
ODPOWIEDZ
wojciog
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 86
Rejestracja: 20 lip 2009, 21:47
Imię: Wojciech
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów

[ A6 C6] Diagnostyka pracy wtrysków

Post autor: wojciog » 01 wrz 2011, 20:33

Witam
Panowie i Panie czy za pomocą VCDS-a można diagnozować pracę pompowtryskiwaczy? Jeśli tak to jak się to robi?
Dziękuję za pomoc
Pozdro

[ Dodano: 2011-09-05, 20:56 ]
Panowie sorki że podbijam mój temat ale, czy jeżeli dajecie Logi do analizy na forum to są logi z ASO? Czy w jakiś sposób je generujecie z programu vag czy to co mnie interesuje vcds
Dzieki
pozdro

shaqal
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1105
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:47
Imię: hmm?
Moje auto: Inne
Rocznik: Inny
Nadwozie: Inne
Silnik: 3.0 BiTDI 313KM
Napęd: Brak
Skrzynia: Brak
Paliwo: Brak
Lokalizacja: Grudziądz / Gdańsk - DES Auto
Kontakt:

Post autor: shaqal » 07 wrz 2011, 10:54

Co masz na myśli praca pompowtryskiwaczy?

W blokach pomiarowych sprwadzisz np. dawki korekcyjne, to one najwięcej mówią o pracy pompowtryskiwaczy.

Awatar użytkownika
Yarecki
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 102
Rejestracja: 20 wrz 2010, 20:34
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Yarecki » 07 wrz 2011, 11:20

W silnikach common rail nie ma pompowtryskiwaczy. Są wtryskiwacze piezoelektryczne.
Jest na forum wiele tematów w jakich blokach pomiarowych sprawdzić dawki korekcyjne.
Post ten wyraża opinie autora w dniu dzisiejszym. Nie może on być wykorzystany przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani innym następującym po nim dniu. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany
poglądów, bez podawania przyczyny.

wojciog
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 86
Rejestracja: 20 lip 2009, 21:47
Imię: Wojciech
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: wojciog » 08 wrz 2011, 22:05

Ok przepraszam za błąd, chodzi mi o wtyskiwacze, ale czy można wykonać diagnostykę w warunkach domowych, za pomocą lapka i vcdsa. Chodzi mi o to czy one są w dobrym stanie i czy poprawnie pracują. Interesuje mnie w jaki sposób wykonujecie logi, które przedstawiacie do analizy. I ja bym chciał tak zrobić jeśli to możliwe.
Pozdrawiam
Wojtek

Awatar użytkownika
Yarecki
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 102
Rejestracja: 20 wrz 2010, 20:34
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Yarecki » 09 wrz 2011, 06:12

W tym temacie jest zawarta odpowiedź na Twoje pytania.

a6-c6-bmk-wymiana-wtryskow-vt15262.h

Masz jakieś problemy z autem, że podejrzewasz wtryski? Opisz może co się dzieje..
Post ten wyraża opinie autora w dniu dzisiejszym. Nie może on być wykorzystany przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani innym następującym po nim dniu. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany
poglądów, bez podawania przyczyny.

wojciog
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 86
Rejestracja: 20 lip 2009, 21:47
Imię: Wojciech
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: wojciog » 09 wrz 2011, 23:22

Nie, na razie wszystko dobrze, tak mi się wydaje, chciałem tylko zrobić taką profilaktyczną diagnostykę, tylko nie wiem jak. Czy mógłbyś jeszcze raz wpisać ten link bo się nie otwiera. Dziękuję

shaqal
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1105
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:47
Imię: hmm?
Moje auto: Inne
Rocznik: Inny
Nadwozie: Inne
Silnik: 3.0 BiTDI 313KM
Napęd: Brak
Skrzynia: Brak
Paliwo: Brak
Lokalizacja: Grudziądz / Gdańsk - DES Auto
Kontakt:

Post autor: shaqal » 10 wrz 2011, 00:09

Dawki korekcyjne sprawdzaj przy wyłączonych światłach i klimatyzacji.

Wejdź w bloki pomiarowe i klikaj aż pojawią się dawki korekcyjne, nie pamiętam jaki to dokładnie kanał ale w przypadku silnka V6 są to dwa kanały.

Przyjmuje się +/- 2.0 jako norme w dawce paliwa. U mnie dawki są na poziomie 0,0X.

kochinur
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 76
Rejestracja: 02 maja 2011, 16:39
Lokalizacja: Kielce

Post autor: kochinur » 10 wrz 2011, 13:44

Kolego na tym forum wszyscy wiedzą ale jeśli temat był już poruszany wcześniej, a ten był to nie powiedzą.
Ja jestem tu od niedawna i nie jestem jeszcze tak znudzony i chociaż się na tym nie znam to Ci powiem co przeczytałem:
wtryski w audi a6 c6 3,0 diagnozujemy za pomocą np VCDS w zakładce silnik wchodzisz w bliki pomiarowe 13 i 14 i tam masz korekcje dawki, w blokach od 72 do 77 masz czas korekcji. O korekcji dawki i jej normach masz wyżej.
Korekcje czasów w pozycji pierwszej nie powinny schodzić poniżej -45 w drugiej chyba poniżej -20 albo coś koło tego, pozycja trzecia jest nienormowana. Korekcje bardzo dodatnie mogą świadczyć o "zapieczeniu" wtrysków a bardzo ujemne o ich laniu. Są to jedynie badania pośrednie, a naprawdę wtryski można sprawdzić w specjalistycznych warsztatach po ich wymontowaniu z auta.
Mam nadzieje,że trochę pomogłem.

wojciog
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 86
Rejestracja: 20 lip 2009, 21:47
Imię: Wojciech
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: wojciog » 10 wrz 2011, 16:40

Bardzo dziękuję, teraz wiem czego i gdzie szukać
Pozdrawiam
Wojtek

MaciejTFSI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 400
Rejestracja: 29 mar 2011, 01:41
Imię: Forum Audi
Moje auto: A7 4G
Rocznik: 2013
Nadwozie: Hatchback
Silnik: 3.0 TDI 218KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wielkopolska
Kontakt:

vag

Post autor: MaciejTFSI » 10 wrz 2011, 20:01

ale zaatakowany :)

biskup
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 53
Rejestracja: 06 maja 2011, 12:57
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: biskup » 28 paź 2011, 13:48

Koledzy możecie się wypowiedzieć na temat parametrów wtrysków
Obroty silnika 630
cyl 1 odchylenie 0,80mg/h
cyl 2 odchylenie 0,50mg/h
cyl 3 Odchylenie -0,75mg/h
CYL4 odchylenie 0,00 i 5 i 6 cyl tez po 0

mazur pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 177
Rejestracja: 26 paź 2009, 21:07
Imię: Jerzy
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Mazury

Post autor: mazur pl » 28 paź 2011, 19:01

na plus to chyba zle tak mi sie wydaje

shaqal
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1105
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:47
Imię: hmm?
Moje auto: Inne
Rocznik: Inny
Nadwozie: Inne
Silnik: 3.0 BiTDI 313KM
Napęd: Brak
Skrzynia: Brak
Paliwo: Brak
Lokalizacja: Grudziądz / Gdańsk - DES Auto
Kontakt:

Post autor: shaqal » 28 paź 2011, 19:20

biskup pisze:Koledzy możecie się wypowiedzieć na temat parametrów wtrysków
Obroty silnika 630
cyl 1 odchylenie 0,80mg/h
cyl 2 odchylenie 0,50mg/h
cyl 3 Odchylenie -0,75mg/h
CYL4 odchylenie 0,00 i 5 i 6 cyl tez po 0
Bardzo dobre wyniki, widełki są +/- 2,8mg, tak naprawde dopóki wartość nie przekracza 1,5 nie ma co panikować.


mazur pl pisze:na plus to chyba zle tak mi sie wydaje
Oby jak najmniej takich bezmyślnych postów na forum !

Awatar użytkownika
Yarecki
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 102
Rejestracja: 20 wrz 2010, 20:34
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Yarecki » 29 paź 2011, 05:00

biskup pisze:Obroty silnika 630
Czy to są normalne obroty silnika? Nie za niskie? Ja mam zdaje sie coś ok 770 na jałowym. W których grupach jest odczyt tych odchyleń? Czy jest to grupa 13 i 14?
Post ten wyraża opinie autora w dniu dzisiejszym. Nie może on być wykorzystany przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani innym następującym po nim dniu. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany
poglądów, bez podawania przyczyny.

tmr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 770
Rejestracja: 03 gru 2008, 22:44
Imię: Forum Audi
Moje auto: S6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Konin/wlkp
Kontakt:

Post autor: tmr » 31 paź 2011, 02:01

cyl 1 odchylenie 0,80mg/h
cyl 2 odchylenie 0,50mg/h
cyl 3 Odchylenie -0,75mg/h
CYL4 odchylenie 0,00 i 5 i 6 cyl tez po 0
rozumiem, że to wartości z grupy 13 i 14 ... :)
i te wartości są skalowane w mg/cykl (str) ... :) , a nie w mg/h :)
No i te wartości przy jakichś tam objawach nie są w żadnym razie prawidłowe.
shaqal pisze:Bardzo dobre wyniki, widełki są +/- 2,8mg, tak naprawde dopóki wartość nie przekracza 1,5 nie ma co panikować.
... Więc jeśli mówimy o grupach 13 i 14 (a nie 71,72,73.... itd - bo tam są wtórnie wyliczane opóźnienia czasowe w ms), to...
wartość +1,5mg/str osiągana jest przez wtrysk zapchany w 100% , wartość -1,5mg str - przez wtrysk bez iglicy :)
+2,8 i -2,8mg/str to wartości tych samych wtrysków ale dodatkowo z Ecu silnika postrzelonym z dubeltówki <rotfl>
Wykonane mody :) :
C6:
- lustreko fotochrom
- bixenony (+AFS) z poziomowaniem i zmywaniem, LED
- MMI High, Navi, BT, TV, DVD, AMI
- elektryczne stołki
- parktronic plus
- ogrzewanie postojowe
- ori kamerka cofania
- TPMS

C7:
- ori kamerka, ori hak

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga