[ A6 C5] Czy ktoś przekładał opony kierunkowe???
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 111
- Rejestracja: 13 wrz 2008, 14:02
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warmia
[ A6 C5] Czy ktoś przekładał opony kierunkowe???
Witam.
Mam pytanie jak w temacie.
Otóż w marcu ubiegłego roku kupiłem nowe opony Dunlop Sport Maxx i w tym sezonie (po przejechaniu łącznie ok. 20 kkm) zaczęły mi strasznie wyć opony. Poczatkowo myślałem, że to łożyska i nawet niektóre powymieniałem
W czasie wizyty u "oponiarza" ten stwierdził, że samochody "wielowahaczowe" tak mają i opony kierunkowe, szczególnie te twarde mają tendencje do ząbkowania. U mnie dopatrzył się "początkowej fazy takiego ząbkowania" i zaproponował zamianę kół z odwróceniem kierunku rotacji opony <szok> żeby te ząbki zniwelować
Zaryzykowałem i tak zrobiłem - żeby był efekt mam tak przejechać ok 1000 km.
To co odczułem od razu w jeździe, to lepsze zbieranie się -wydaje mi się, że jest dużo mniejszy opór toczenia, ale też przy gwałtownym hamowaniu samochód lekko "pływa"
Plus, że wycia nie słychać, ale ktoś z Was robił już coś takiego??? Czy to nie zajeździ opon??? i czy one tak mają z tym ząbkowaniem??
Dodam, że warunki trakcyjne tych opon są zaje...te - trzymają w zakrętach niesamowicie i na mokrym też bez zarzutu, tylko to wycie...
Mam pytanie jak w temacie.
Otóż w marcu ubiegłego roku kupiłem nowe opony Dunlop Sport Maxx i w tym sezonie (po przejechaniu łącznie ok. 20 kkm) zaczęły mi strasznie wyć opony. Poczatkowo myślałem, że to łożyska i nawet niektóre powymieniałem
W czasie wizyty u "oponiarza" ten stwierdził, że samochody "wielowahaczowe" tak mają i opony kierunkowe, szczególnie te twarde mają tendencje do ząbkowania. U mnie dopatrzył się "początkowej fazy takiego ząbkowania" i zaproponował zamianę kół z odwróceniem kierunku rotacji opony <szok> żeby te ząbki zniwelować
Zaryzykowałem i tak zrobiłem - żeby był efekt mam tak przejechać ok 1000 km.
To co odczułem od razu w jeździe, to lepsze zbieranie się -wydaje mi się, że jest dużo mniejszy opór toczenia, ale też przy gwałtownym hamowaniu samochód lekko "pływa"
Plus, że wycia nie słychać, ale ktoś z Was robił już coś takiego??? Czy to nie zajeździ opon??? i czy one tak mają z tym ząbkowaniem??
Dodam, że warunki trakcyjne tych opon są zaje...te - trzymają w zakrętach niesamowicie i na mokrym też bez zarzutu, tylko to wycie...
gwizdek
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Co do wyrównania zabków to metoda logiczna. Obecnie opony niejako wgryzaja się ząbkami w podłoże (a przynajmniej tak jakby usiłowały) i stad pewnie dobra przyczepnośc. Pojeździsz tak to sie zabki zuzyją i w pewnym momencie opona staje sie okrągła. Ale niestety odbywa sie to metoda szybkiego zuzycia opon.
Niestety nie ma gwarancji, że opony zuzyją się idealnie na okrągło (raczej nie), więc i nie ma gwarancji, że glosność zmaleje. Może zmniejszyć się wycie ale pojawić się jakies buczenie cykliczne związane z nieokrągłościa opon (nierówna wysokość bieznika w poszczególnych miejscach opony).
Musisz tylko mieć świadomośc, że obecnie nie masz do dyspozycji żadnych zalet które wynikały z kierunkowosci opon a nawet wręcz odwrotnie. Chociazby odprowadzanie wody - na mokrym opona nie dosć że nie pompuje wody z przodu do tyłu to jeszcze bedzie pewnie spiętrzać przed sobą.
Co do ząbkowania to przyczyny bywają rózne ale tez faktem jest że pewne typy opon mają szczególne ku temu skłonności a po zmianie opon na inne zjawisko na tym samym aucie nie wystepuje
Niestety nie ma gwarancji, że opony zuzyją się idealnie na okrągło (raczej nie), więc i nie ma gwarancji, że glosność zmaleje. Może zmniejszyć się wycie ale pojawić się jakies buczenie cykliczne związane z nieokrągłościa opon (nierówna wysokość bieznika w poszczególnych miejscach opony).
Musisz tylko mieć świadomośc, że obecnie nie masz do dyspozycji żadnych zalet które wynikały z kierunkowosci opon a nawet wręcz odwrotnie. Chociazby odprowadzanie wody - na mokrym opona nie dosć że nie pompuje wody z przodu do tyłu to jeszcze bedzie pewnie spiętrzać przed sobą.
Co do ząbkowania to przyczyny bywają rózne ale tez faktem jest że pewne typy opon mają szczególne ku temu skłonności a po zmianie opon na inne zjawisko na tym samym aucie nie wystepuje
Części samochodowe online - Motostacja pl
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 706
- Rejestracja: 13 sie 2010, 10:41
- Imię: Tomasz A6 Forum
- Moje auto: S6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Dopiero teraz przeczytałem Twój temat...
muszę przyznać że ten wulkanizator chyba jest
tak mozna robić w oponach asymetrycznych,
to właśnie dla tego opony kierunkowe maja napisane DOT że tak je trzeba zakładać
cała konstrukcja i warstwy opony są projektowane do jednego kierunku
nawet ubezpieczyciel w razie szkody może Ci zakwestinować wypłatę ubezpieczenia...
Ja miałem podobny problem ale na asymetrycznych i muszę Cie niestety zmartwić że po przełożeniu ząbki tak szybko nie znikają... powstaja w ciągu 2-3 tysięcy a zlikwidować ich sie całkowice nie da
Kolego strach pomyśleć jak zmieni sie indeks prędkości w takim przypadku...
jak dla mnie dużo ryzykujesz a właściwie nic nie zyskasz...
Jedyne sensowne rozwiązanie to zmienić tył przedem bo na 90 % masz wyząbkowany tył...
więc na przodzie szybciej to stracisz
muszę przyznać że ten wulkanizator chyba jest
tak mozna robić w oponach asymetrycznych,
to właśnie dla tego opony kierunkowe maja napisane DOT że tak je trzeba zakładać
cała konstrukcja i warstwy opony są projektowane do jednego kierunku
nawet ubezpieczyciel w razie szkody może Ci zakwestinować wypłatę ubezpieczenia...
Ja miałem podobny problem ale na asymetrycznych i muszę Cie niestety zmartwić że po przełożeniu ząbki tak szybko nie znikają... powstaja w ciągu 2-3 tysięcy a zlikwidować ich sie całkowice nie da
Kolego strach pomyśleć jak zmieni sie indeks prędkości w takim przypadku...
jak dla mnie dużo ryzykujesz a właściwie nic nie zyskasz...
Jedyne sensowne rozwiązanie to zmienić tył przedem bo na 90 % masz wyząbkowany tył...
więc na przodzie szybciej to stracisz
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1365
- Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: warminsko-mazurskie
najlepszym wyjściem jest ich wyrównanie na spec maszynie .nieliczne serwisy świadczą takie usługi
Wymoderowałem Post zgodnie z Regulaminem (szalony)
Wymoderowałem Post zgodnie z Regulaminem (szalony)
Ostatnio zmieniony 21 sty 2014, 22:23 przez enduro7, łącznie zmieniany 1 raz.
Hejka,
To dosyć odważne, że tak się zdecydowałeś pozamieniać opony. Jak dla mnie to pwoinny być one normalnie zamontowane bo to jest niezbyt bezpiecznie. Chyba opór toczenia jest większy i jak pisali wcześciej chłopaki kumulujesz wodę i to cię hamuje i możesz się ślizgać.... droga hamowania jest sporo wydłużona na mokrym i aquaplaning...... lepiej już wyrównać te opony, ale nie montować niepoprawnie... Uważaj jak jeździsz lepiej - zwłaszcza po wilgotnej nawierzchni bo to nie tylko chodzi o Ciebie, ale i innych!
To dosyć odważne, że tak się zdecydowałeś pozamieniać opony. Jak dla mnie to pwoinny być one normalnie zamontowane bo to jest niezbyt bezpiecznie. Chyba opór toczenia jest większy i jak pisali wcześciej chłopaki kumulujesz wodę i to cię hamuje i możesz się ślizgać.... droga hamowania jest sporo wydłużona na mokrym i aquaplaning...... lepiej już wyrównać te opony, ale nie montować niepoprawnie... Uważaj jak jeździsz lepiej - zwłaszcza po wilgotnej nawierzchni bo to nie tylko chodzi o Ciebie, ale i innych!
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 482
- Rejestracja: 31 sie 2009, 20:48
- Imię: Wiktor
- Moje auto: Q7
- Rocznik: 2009
- Nadwozie: SUV
- Silnik: 2.0 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ciechanów
Ja też miałem problem z Dunlopami Sport Maxxxxxx. Miały jeszcze 6mm więc szkoda było wyrzucać.
Wyły jak głupie szczególnie przy zwalnianiu przy 50km/h. Na forum wyczytałem żeby zamienić opony z lewej na prawą. Czyli wewnętrzne strony opon poszły na zewnątrz.
Podjechałem przerzuciłem oponki i po około 500km cisza. Oponiarz potwierdził tą metodę, i że twarde opony tak mają.
W życiu nie zdecydowałbym się na jazdę na oponach, które kręcą się w złą stronę.
Pozdr...
Wyły jak głupie szczególnie przy zwalnianiu przy 50km/h. Na forum wyczytałem żeby zamienić opony z lewej na prawą. Czyli wewnętrzne strony opon poszły na zewnątrz.
Podjechałem przerzuciłem oponki i po około 500km cisza. Oponiarz potwierdził tą metodę, i że twarde opony tak mają.
W życiu nie zdecydowałbym się na jazdę na oponach, które kręcą się w złą stronę.
Pozdr...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1365
- Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: warminsko-mazurskie
a ja świadomie zrobiłem taki experyment z yokohama avs 225/50 r 16 załóżone niezgodnie z kierunkiem .przejechałem 2000km na mokrym i sychym były też intensywne opady . moje wrażenia to -zero róznicy w zachowaniu .
opony wróciły na swoje miejsce czyli zgodnie z kierunkami .
konsultowałem się też z br michelin i nie potwierdzają kierunkowego ułóżenia nitek karkasu opony .kierunek dotyczy jedynie rzeżby bierznika .
byc możę w testach okazały by się jakięś różnice ale dla mnie nie był one odczuwalne .
być możę że jest jeszcze inny aspekt o którym nie wiem a który jest wyrażnym przeciwwskazaniem odwrotnego montażu .
wiem natomiast żę takie zakładanie jest popularne w ciężkim off road 4x4 gdzie tylnią oś zakłada się przeciwnie do kierunku
opony wróciły na swoje miejsce czyli zgodnie z kierunkami .
konsultowałem się też z br michelin i nie potwierdzają kierunkowego ułóżenia nitek karkasu opony .kierunek dotyczy jedynie rzeżby bierznika .
byc możę w testach okazały by się jakięś różnice ale dla mnie nie był one odczuwalne .
być możę że jest jeszcze inny aspekt o którym nie wiem a który jest wyrażnym przeciwwskazaniem odwrotnego montażu .
wiem natomiast żę takie zakładanie jest popularne w ciężkim off road 4x4 gdzie tylnią oś zakłada się przeciwnie do kierunku
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 768
- Rejestracja: 19 wrz 2010, 20:36
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1365
- Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: warminsko-mazurskie
właśnie po to był ten experyment aby potwierdzić jub wykluczyć" urban legend".schiller pisze:Ludzie zycie wam niemile? Pomysl co sie moze stac jak wjedziesz w wieksza kaluze. Ekstremalny aquaplaning gwarantowany. Absolutnie odradzam takich praktyk.
na ykohama avs nic się nie dzieje(równięz w głębokich kałużach) co nie znaczy że tak samo będzie na innym rodzaju opony i bięznika .
oobiście równięż odradzam takie praktyki
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga