Mam pytanie jak w temacie.
Otóż w marcu ubiegłego roku kupiłem nowe opony Dunlop Sport Maxx i w tym sezonie (po przejechaniu łącznie ok. 20 kkm) zaczęły mi strasznie wyć opony. Poczatkowo myślałem, że to łożyska i nawet niektóre powymieniałem

W czasie wizyty u "oponiarza" ten stwierdził, że samochody "wielowahaczowe" tak mają i opony kierunkowe, szczególnie te twarde mają tendencje do ząbkowania. U mnie dopatrzył się "początkowej fazy takiego ząbkowania" i zaproponował zamianę kół z odwróceniem kierunku rotacji opony <szok> żeby te ząbki zniwelować
Zaryzykowałem i tak zrobiłem - żeby był efekt mam tak przejechać ok 1000 km.
To co odczułem od razu w jeździe, to lepsze zbieranie się -wydaje mi się, że jest dużo mniejszy opór toczenia, ale też przy gwałtownym hamowaniu samochód lekko "pływa"
Plus, że wycia nie słychać, ale ktoś z Was robił już coś takiego??? Czy to nie zajeździ opon??? i czy one tak mają z tym ząbkowaniem??
Dodam, że warunki trakcyjne tych opon są zaje...te - trzymają w zakrętach niesamowicie i na mokrym też bez zarzutu, tylko to wycie...