Po długich intensywnych poszukiwaniach i kilkuset przejechanych kilometrach nareszcie znalazłem, to czego szukałem
Mianowicie Audi A6 C4 z napędem QUATTRO i manualną skrzynią biegów.
Fabrykę opuściło 19.02.1996
Wyposażenie
- klimatronik
- servotronik
- regulacja wysokości świateł
- abs i eds
- kierownica regulowana w dwóch płaszczyznach
- 2 x szyby elektryczne (przód)
- lusterka elektryczne + podgrzewane (2 x) lewe asferyczne
- AC/BC
- wyświetlacz temp. zewnętrznej
- długa deska (7 zegarów + ringi chrom)
- fabryczne xenony Hella + spryskiwacze reflektorów
- spryskiwacze szyby przedniej podgrzewane
- tylna blenda od S6
- kierownica sportowa trójramienna skórzana (S-line)
- 2 x poduszka powietrzna
- felgi 7Jx16" ET45 + zapas
- siedzenia RECARO z regulacją odcinka lędźwiowego i rozsuwanymi siedziskami + wysokość (manualne)
- kolor tapicerki ANTRACYT (jeszcze z takim się nie spotkałem )
- kolor kokpitu również siwy + listwy ozdobne aluminium ze strukturą
- siedzenia grzane przód/tył
- nagłośnienie 8 głośników (ktoś radio gwizdną po kodzie Gamma )
- zamek centralny + alarm (ori) z domykiem szyb
- elektrycznie sterowany szklany szyberdach + roleta
- immobiliser
- dwa podłokietniki, w przednim ori telefon + zestaw głośno mówiący
- worek na narty
- chromy w okół szyb
- lampki w rączkach x 4
- silnik 2.8 V6 30v o oznaczeniu ACK (wersja wyposażenia 078.2)
- kolor to LZ9U vulkanschwarz perleffect (czyli nie taka smoła)
- ori hak zdejmowany
- pakiet zawieszenia sportowego 1BE -20mm
- wszystkie instrukcje i książka serwisowa w Niemczech jeden właściciel ostatni serwis przy 246 tys w 2009 roku teraz zegar wyświetla 255 tyś
Chyba tyle jak dobrze pamiętam
Audi stało zaniedbane przez prawie rok pod chmurką koła aż wrosły się w trawę trochę
Ale ku mojemu zdziwieniu zaskoczyło za pierwszym razem po włożeniu naładowanego akumulatora
Był problem by ruszyć nim z miejsca bo klocki przyrdzewiały do tarcz.. ale poszło.
Więc jak by nie patrzeć Audi zostało uratowane od zagłady, bo z pewnością stało by tak aż by je sprzedano na części albo poszło by na złom... a tak jakimś tam nakładem $$$ czasu i pracy przywrócone zostanie jej życie
Teraz koniec słodzenia, do roboty jest silnik stuka panewka na pierwszej korbie. Silnik odpala bez problemu i pracuje równo ale jak to panewka klepie.
Do wymiany przednie błotniki są skorodowane, rant tylniego prawego nadkola lekko się wdziera korozja czy te model tak mają oraz wszystkie paski, płyny, oleje itp...
Nabić odgrzybić klimę coś tam jeszcze chłodzi, przełączanie nawiewów działa, zawieszenie jeszcze się trzyma.
Na dniach wyjedzie silnik i zostanie rozebrany i zweryfikowany czy nadaje się jeszcze do rewitalizacji
ÂŚrodek już został posprzątany, skóra nawilżona i oczyszczona odmłodniał przez to kilka lat, co najważniejsze środek bez przetarć czy dziur. Lekko popękane lico skóry na boczku do strony kierowcy poza tym środek jakby to powiedział mój kolega "gabinet"
Kilka zdjęć
Oględziny
Wszystkie plastikowe elementy pokrywy silnika mam.
Tutaj już po odświeżeniu środka i po umyciu
Z zewnątrz po myciu , jeszcze czeka go polerka + wosk (efekt lustra) ale to już po wsadzeniu sprawnego silnika i próbie ognia
Prosto z kufra
Demolka
Silnik wyjechał dostaliśmy się do dołu
I po odkręceniu dołu korby wyleciały panewki po prostu panewka stała w miejscu na wale a obracała się korba po panewce i to na wszystkich korbach tak wał jest ładny żadnych rys ale korby po złożeniu są jak jajko kurze taki owal...
Tutaj panewki z korby
Przy okazji oględziny sprzęgła i dwumasy.
Tarcza OUT dwumasa pozostaje jest ok nie ma dużych luzów jakieś 1-1.5cm czyli norma, przechyłów bocznych tez nie ma więc wszystko w normie.
Wszystko tak jak fabryka dała Sprzęgło + dwumas LUK-a
Kanały dolotowe oraz grzybki zaworowe wyglądają ok jak na 255 tyś licznikowe
Wał jednak do szlifu ma delikatne ranty na pierwszej podporze największy na pozostałych delikatnie ale mierzyliśmy go z bratem i jest mały owal na korbach.
Silnik zdekompletowany, we wtorek wał z korbowodami trafi do szlifu a głowice do planowania.
W miedzy czasie będę kompletował resztę potrzebnych części między innymi panewki, śruby do korbowodów,uszczelki, simeringi, płyny, oleje itp. Oraz blok zostanie oczyszczony z syfu i pomalowany na czarny mat.
A później zostanie już tylko składanie wszystkiego do kupy.
