Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ A6 C5 2.5 Tdi] JAKI KOD SILNIKA???

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
bert0502
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 46
Rejestracja: 22 sie 2010, 14:24
Lokalizacja: Leszno

[ A6 C5 2.5 Tdi] JAKI KOD SILNIKA???

Post autor: bert0502 » 31 lip 2011, 21:56

Witam.
Jak w temacie, myslalem ze mam silnik AFB ale dzisiaj szukalem pompy vacum i znalazlem PIERBURG o numerze 7.22608.09.0 (ktora pasuje do kodow silnika BDG,BFC,BCZ,BAU,AKE,BDH,BND) i taka jest zamontowana w moim A6 a katalogowo przychodzi inna..no i teraz sie zastanawiam czy mam inny silnik wstawiony czy tylko moze glowice ktos zamienil o ile jest to mozliwe?

dodam ze ostatnio przy ustawianu rozrzadu niedalo sie zalozyc blokady w walek na tej glowicy co opisuje w tym poscie link -a6-c5-25-tdi-ustawienie-walkow-rozrzadu-vt35555.htm

na tabliczce znamionowj mam wpisany kod silnika AFB..

ma moze ktos pomysl jak sprawdzic jaki to motor?:)

Multifonika A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 342
Rejestracja: 03 gru 2010, 16:08
Imię: Andrzej
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Multifonika A6 » 31 lip 2011, 22:51

przy ustawianu rozrzadu niedalo sie zalozyc blokady w walek na tej glowicy co opisuje w tym poscie
Znaczy się rozrząd źle ustawiony- nijak się ma do typu motoru. W każdym z nich ustawia się tak samo...
Szukaj wybitego numeru pomiędzy pompą wtryskową a prawą głowicą (na bloku silnika) <luzik>

bert0502
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 46
Rejestracja: 22 sie 2010, 14:24
Lokalizacja: Leszno

Post autor: bert0502 » 31 lip 2011, 23:07

nieda sie inaczej ustawic tego walka probowalem przekrecac i nic z tego jak sie przekreci lekko w prawo to odejdzie z drogiej strony i odwrotnie a pozatym to auto chodzi na tak ustawionym rozrzadzie 3 lata jak go mam..;)
jutro sprobuje odczytac ten numer obok pompy wtryskowej...
Dzieki.

Awatar użytkownika
dawid77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 140
Rejestracja: 07 lut 2011, 07:05
Lokalizacja: Jelenia Góra-Wleń

Post autor: dawid77 » 01 sie 2011, 08:05

bert 0502 trzeba rozpiąć rozrząd zablokować wał korbowy ustawić wałki na blokadach i ponownie wrzucić paski.
ustawianie wałków na spiętym rozrządzie mija się z celem.

bert0502
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 46
Rejestracja: 22 sie 2010, 14:24
Lokalizacja: Leszno

Post autor: bert0502 » 01 sie 2011, 19:17

Koledzy zaczne jeszcze raz od poczatku,co do rozrzadu to uwierzcie mi ze nieda sie go inaczej ustawic silnik byl rozebrany i ustawiony na blokadach tak jak bylo to najbardziej mozliwe, poniewaz jednego dnia silnik odpalil i zaczol dymic na ciemny siwy kolor a po zgaszaniu juz NIE ODPALIL,w jednym z postow opisalem cala historie;) tutaj link: -a6-c5-25-tdi-nie-odpala-i-dymi-na-siwo-vt34754.htm
przyczyna byla pompa wtryskowa niestety :/ ale chodzi mi o cos innego..
wczoraj sprawdzalem pompe vacum na stronce inter carsu tu link: http://moto.sklep.pl/#/dynamic/uni/ws_t ... &notitle=1 po wwybraniu mojej V6 czyli 150KM silnik AFB wyskoczyla mi tak pompa zdjecie 1
Obrazek
a mam zalozona taka zdjecie 2
Obrazek
no i teraz wedlug katalogu inter cars do mojego AFB pasuje tylko ta pierwsza pompa ze zdjecia 1,wiec dlaczego ja mam zalozona ta ze zdjecia 2??
ma moze ktos pomysl?

kolego oli80 nie ma zdjecia walkow ale sa wporzadku zero sladu wytarcia bo mialem dekle sciagniete to sprawdzalem..chyba ze chodzi Ci o cos innego;)

bert0502
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 46
Rejestracja: 22 sie 2010, 14:24
Lokalizacja: Leszno

Post autor: bert0502 » 01 sie 2011, 21:56

wlasnie sprawdzilem kod silnika wybity na bloku i jest AFB...ale dlaczego mam inna pompe vacum niz w katalogu <mysli>

bert0502
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 46
Rejestracja: 22 sie 2010, 14:24
Lokalizacja: Leszno

Post autor: bert0502 » 01 sie 2011, 21:57

moze i tak ma byc hehe :)

[ Dodano: 2011-08-01, 21:58 ]
Dzieki kolego Przemcio za odpowiedz..Pozdro

bert0502
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 46
Rejestracja: 22 sie 2010, 14:24
Lokalizacja: Leszno

Post autor: bert0502 » 02 sie 2011, 20:49

moze wiecie jakie pompa vacum powinna wytwarzac cisnienie bo ja mam -0.8 ,poniewaz pedal hamulca jest twardy ale hamuje a porownujac do A4 1.9 TDI mojego brata to jest tragedia u niego wystarczy delikatnie dotknac pedal hamulca i auto staje w miejscu...
wiec czy te cisnienie -0.8 jest dobre czy za slabe??

pako361
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 21 mar 2014, 18:57
Imię: Piotr
Rocznik: 1995
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Czarnków

Post autor: pako361 » 02 sty 2015, 14:39

Od niedawna zainteresował mnie temat kodu silnika, w miejscu gdzie powinien być nie mam nic (tzn. pomiędzy pompą wtryskową a prawą głowicą- u kolegi w tym miejscu jest kod). Czy jest możliwość na podstawie cech szczególnych (usytuowanie egr, bądź przewodów) rozszyfrowanie tego kodu?

citrin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 538
Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
Imię: Czarek
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: citrin » 11 sty 2015, 11:22

pako361 pisze:Czy jest możliwość na podstawie cech szczególnych (usytuowanie egr, bądź przewodów) rozszyfrowanie tego kodu?
Może być ciężko. Generalnie są różnice ale jeżeli ktoś ingerował w układ korbowo tłokowy/etc słupek a zostawił osprzęt to już takiej pewności nie będzie .
Ale chodzi ci o konkretny twój przypadek czy masz BDG czy coś innego ?

pako361
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 21 mar 2014, 18:57
Imię: Piotr
Rocznik: 1995
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Czarnków

Post autor: pako361 » 12 sty 2015, 07:19

citrin pisze:
pako361 pisze:Czy jest możliwość na podstawie cech szczególnych (usytuowanie egr, bądź przewodów) rozszyfrowanie tego kodu?
Może być ciężko. Generalnie są różnice ale jeżeli ktoś ingerował w układ korbowo tłokowy/etc słupek a zostawił osprzęt to już takiej pewności nie będzie .
Ale chodzi ci o konkretny twój przypadek czy masz BDG czy coś innego ?
Dokładnie chciałbym wiedzieć na 100% że mój silnik ma kod BDG (jak wynika z dokumentów) nie wiem czy poprzedni właściciel nie wymieniał już silnika.

citrin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 538
Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
Imię: Czarek
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: citrin » 12 sty 2015, 09:26

pako361 pisze:Dokładnie chciałbym wiedzieć na 100% że mój silnik ma kod BDG (jak wynika z dokumentów) nie wiem czy poprzedni właściciel nie wymieniał już silnika.
Jeżeli nie ma kodu nabitego to nie jesteś w stanie nic wywnioskować. BDG od swoich starszych poprzedników nieznacznie różni się wyglądem pokrywa srebrna, kolektor ssący , a tak to to samo.
Mógłbyś po zastosowanych numerach osprzętu ale to mija się z celem.

Faktem jest że BDG był zestawiany w tych rocznikach z multitronic.
Jak wszystko gra to może tą sprawę zostawić w spokoju. ;)

Nie jestem pewien czy czasami po 2003r juz nie nabijano numerów silnika we wskazanym miejscu

pako361
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 21 mar 2014, 18:57
Imię: Piotr
Rocznik: 1995
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Czarnków

Post autor: pako361 » 12 sty 2015, 11:20

citrin pisze:
pako361 pisze:Dokładnie chciałbym wiedzieć na 100% że mój silnik ma kod BDG (jak wynika z dokumentów) nie wiem czy poprzedni właściciel nie wymieniał już silnika.
Jeżeli nie ma kodu nabitego to nie jesteś w stanie nic wywnioskować. BDG od swoich starszych poprzedników nieznacznie różni się wyglądem pokrywa srebrna, kolektor ssący , a tak to to samo.
Mógłbyś po zastosowanych numerach osprzętu ale to mija się z celem.

Faktem jest że BDG był zestawiany w tych rocznikach z multitronic.
Jak wszystko gra to może tą sprawę zostawić w spokoju. ;)

Nie jestem pewien czy czasami po 2003r juz nie nabijano numerów silnika we wskazanym miejscu
Dzięki za słuszne uwagi, wszystko gra i tylko zastanawiałem się czy przy wymianie poszczególnych podzespołów (wtryskiwaczy; pompy itp. oczywiście jak będzie taka potrzeba) nie będzie problemów

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja