[ A6 C5 2.5 Tdi] JAKI KOD SILNIKA???
[ A6 C5 2.5 Tdi] JAKI KOD SILNIKA???
Witam.
Jak w temacie, myslalem ze mam silnik AFB ale dzisiaj szukalem pompy vacum i znalazlem PIERBURG o numerze 7.22608.09.0 (ktora pasuje do kodow silnika BDG,BFC,BCZ,BAU,AKE,BDH,BND) i taka jest zamontowana w moim A6 a katalogowo przychodzi inna..no i teraz sie zastanawiam czy mam inny silnik wstawiony czy tylko moze glowice ktos zamienil o ile jest to mozliwe?
dodam ze ostatnio przy ustawianu rozrzadu niedalo sie zalozyc blokady w walek na tej glowicy co opisuje w tym poscie link -a6-c5-25-tdi-ustawienie-walkow-rozrzadu-vt35555.htm
na tabliczce znamionowj mam wpisany kod silnika AFB..
ma moze ktos pomysl jak sprawdzic jaki to motor?:)
Jak w temacie, myslalem ze mam silnik AFB ale dzisiaj szukalem pompy vacum i znalazlem PIERBURG o numerze 7.22608.09.0 (ktora pasuje do kodow silnika BDG,BFC,BCZ,BAU,AKE,BDH,BND) i taka jest zamontowana w moim A6 a katalogowo przychodzi inna..no i teraz sie zastanawiam czy mam inny silnik wstawiony czy tylko moze glowice ktos zamienil o ile jest to mozliwe?
dodam ze ostatnio przy ustawianu rozrzadu niedalo sie zalozyc blokady w walek na tej glowicy co opisuje w tym poscie link -a6-c5-25-tdi-ustawienie-walkow-rozrzadu-vt35555.htm
na tabliczce znamionowj mam wpisany kod silnika AFB..
ma moze ktos pomysl jak sprawdzic jaki to motor?:)
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 342
- Rejestracja: 03 gru 2010, 16:08
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Koledzy zaczne jeszcze raz od poczatku,co do rozrzadu to uwierzcie mi ze nieda sie go inaczej ustawic silnik byl rozebrany i ustawiony na blokadach tak jak bylo to najbardziej mozliwe, poniewaz jednego dnia silnik odpalil i zaczol dymic na ciemny siwy kolor a po zgaszaniu juz NIE ODPALIL,w jednym z postow opisalem cala historie;) tutaj link: -a6-c5-25-tdi-nie-odpala-i-dymi-na-siwo-vt34754.htm
przyczyna byla pompa wtryskowa niestety
ale chodzi mi o cos innego..
wczoraj sprawdzalem pompe vacum na stronce inter carsu tu link: http://moto.sklep.pl/#/dynamic/uni/ws_t ... ¬itle=1 po wwybraniu mojej V6 czyli 150KM silnik AFB wyskoczyla mi tak pompa zdjecie 1
![Obrazek]()
a mam zalozona taka zdjecie 2
![Obrazek]()
no i teraz wedlug katalogu inter cars do mojego AFB pasuje tylko ta pierwsza pompa ze zdjecia 1,wiec dlaczego ja mam zalozona ta ze zdjecia 2??
ma moze ktos pomysl?
kolego oli80 nie ma zdjecia walkow ale sa wporzadku zero sladu wytarcia bo mialem dekle sciagniete to sprawdzalem..chyba ze chodzi Ci o cos innego;)
przyczyna byla pompa wtryskowa niestety

wczoraj sprawdzalem pompe vacum na stronce inter carsu tu link: http://moto.sklep.pl/#/dynamic/uni/ws_t ... ¬itle=1 po wwybraniu mojej V6 czyli 150KM silnik AFB wyskoczyla mi tak pompa zdjecie 1
a mam zalozona taka zdjecie 2
no i teraz wedlug katalogu inter cars do mojego AFB pasuje tylko ta pierwsza pompa ze zdjecia 1,wiec dlaczego ja mam zalozona ta ze zdjecia 2??
ma moze ktos pomysl?
kolego oli80 nie ma zdjecia walkow ale sa wporzadku zero sladu wytarcia bo mialem dekle sciagniete to sprawdzalem..chyba ze chodzi Ci o cos innego;)
moze wiecie jakie pompa vacum powinna wytwarzac cisnienie bo ja mam -0.8 ,poniewaz pedal hamulca jest twardy ale hamuje a porownujac do A4 1.9 TDI mojego brata to jest tragedia u niego wystarczy delikatnie dotknac pedal hamulca i auto staje w miejscu...
wiec czy te cisnienie -0.8 jest dobre czy za slabe??
wiec czy te cisnienie -0.8 jest dobre czy za slabe??
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 538
- Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
- Imię: Czarek
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Starogard Gdański
- Kontakt:
Może być ciężko. Generalnie są różnice ale jeżeli ktoś ingerował w układ korbowo tłokowy/etc słupek a zostawił osprzęt to już takiej pewności nie będzie .pako361 pisze:Czy jest możliwość na podstawie cech szczególnych (usytuowanie egr, bądź przewodów) rozszyfrowanie tego kodu?
Ale chodzi ci o konkretny twój przypadek czy masz BDG czy coś innego ?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 35
- Rejestracja: 21 mar 2014, 18:57
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1995
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 130KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Czarnków
Dokładnie chciałbym wiedzieć na 100% że mój silnik ma kod BDG (jak wynika z dokumentów) nie wiem czy poprzedni właściciel nie wymieniał już silnika.citrin pisze:Może być ciężko. Generalnie są różnice ale jeżeli ktoś ingerował w układ korbowo tłokowy/etc słupek a zostawił osprzęt to już takiej pewności nie będzie .pako361 pisze:Czy jest możliwość na podstawie cech szczególnych (usytuowanie egr, bądź przewodów) rozszyfrowanie tego kodu?
Ale chodzi ci o konkretny twój przypadek czy masz BDG czy coś innego ?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 538
- Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
- Imię: Czarek
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Starogard Gdański
- Kontakt:
Jeżeli nie ma kodu nabitego to nie jesteś w stanie nic wywnioskować. BDG od swoich starszych poprzedników nieznacznie różni się wyglądem pokrywa srebrna, kolektor ssący , a tak to to samo.pako361 pisze:Dokładnie chciałbym wiedzieć na 100% że mój silnik ma kod BDG (jak wynika z dokumentów) nie wiem czy poprzedni właściciel nie wymieniał już silnika.
Mógłbyś po zastosowanych numerach osprzętu ale to mija się z celem.
Faktem jest że BDG był zestawiany w tych rocznikach z multitronic.
Jak wszystko gra to może tą sprawę zostawić w spokoju.

Nie jestem pewien czy czasami po 2003r juz nie nabijano numerów silnika we wskazanym miejscu
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 35
- Rejestracja: 21 mar 2014, 18:57
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1995
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 130KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Czarnków
Dzięki za słuszne uwagi, wszystko gra i tylko zastanawiałem się czy przy wymianie poszczególnych podzespołów (wtryskiwaczy; pompy itp. oczywiście jak będzie taka potrzeba) nie będzie problemówcitrin pisze:Jeżeli nie ma kodu nabitego to nie jesteś w stanie nic wywnioskować. BDG od swoich starszych poprzedników nieznacznie różni się wyglądem pokrywa srebrna, kolektor ssący , a tak to to samo.pako361 pisze:Dokładnie chciałbym wiedzieć na 100% że mój silnik ma kod BDG (jak wynika z dokumentów) nie wiem czy poprzedni właściciel nie wymieniał już silnika.
Mógłbyś po zastosowanych numerach osprzętu ale to mija się z celem.
Faktem jest że BDG był zestawiany w tych rocznikach z multitronic.
Jak wszystko gra to może tą sprawę zostawić w spokoju.![]()
Nie jestem pewien czy czasami po 2003r juz nie nabijano numerów silnika we wskazanym miejscu