Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5] Spalanie oleju przez V8

Silniki benzynowe
Awatar użytkownika
Danski
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 23 cze 2011, 08:50
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

[A6 C5] Spalanie oleju przez V8

Post autor: Danski » 19 lip 2011, 14:35

Jak już wcześniej wspomniałem... zacząłem mały eksperyment, który ma na celu zweryfikowanie opinii, czy silnik V8 wkładany do C5 ma wadliwą obróbkę warstwą AluSil, czy może winne temu są uszczelniacze.
Wiele postów na zagranicznych forach przewinęło się z informacjami, że te silniki w S6 i A8 spalają sporo oleju po przebiegach już od 50000 km (podejrzewam, że inne silniki tego koncernu z tych lat produkcji również miały apetyt na olej)! Niektórzy winą za to obarczają powłokę gładzi, inny zaś uszczelniacze...
Moje pierwsze spostrzeżenia sugerowały gładź, bo wydawało mi się, że po kilkudniowym postoju samochodu (bez eksploatacji) po odpaleniu w przypadku zużytych uszczelniaczy powinno pojawić się dymienie (szaro-niebieski dym)... a u mnie nic takiego nie występowało.
Jednakże zauważyłem dymienie w innych warunkach: po rozgrzaniu silnika (nie lubię kręcić jednostki na zimno), dając po obrotach widać niebieski dym...ale wyłącznie przy pierwszym wciśnięciu gazu... ponowne wciskanie gazu w podłogę nie daje oznak dymienia... to mogłoby wskazywać jednak na uszczelniacze.
Druga kwestia eliminująca styk pierścienie-gładź: jakieś 2000km temu zaaplikowałem silnikowi pewien środek. Nie bójcie się nie motodoktor, czy jakiś xeramics itp. ;) (środek sprawdziłem już na kilku pojazdach w tym ciężarowych i 100% działa w przypadku zużytej pary pierścienie/gładź + wałki rozrządu).
Spalanie oleju nie spadło.
Oczywiście za tydzień jestem umówiony na próbę olejową, aby całkowicie wykluczyć niesprawności dołu silnika.
Reasumując, pierwsze wnioski sugerują jednak uszczelniacze...acha spalanie oleju jest podobne niezależnie, czy jeżdżę ostro czy stoję w korku :)

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 19 lip 2011, 14:54

U mnie jest podobnie - zużycie oleju generalnie stałe (ostatnio nawet odwrotnie proporcjonalne do obciążenia :| ), zależne bardziej od oleju niż od sposobu jazdy. Różnice w zużyciu sięgają 300% w zależności od marki! Dymienia nie ma (było poranne na Magnatecu 10W40). Ciekaw jestem Twoich wniosków z testu - może rzuci to trochę światła na sprawę spalania oleju nie tylko w V8 (sporo V6 też ma ten problem).
Pozdrawiam,
Krisker

Awatar użytkownika
emilzizi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 594
Rejestracja: 16 sie 2009, 08:28
Imię: Emil
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: emilzizi » 19 lip 2011, 22:44

Seria 250hp 350Nm
Wirus okolice 310hp 450Nm
Później 390hp 550Nm
Było 445hp 646Nm
Jest 632hp 730Nm

Awatar użytkownika
Danski
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 23 cze 2011, 08:50
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Danski » 23 lip 2011, 19:37

czytałem...nawet kilkukrotnie i nic a nic nie wniósł w moje (i pewnie nie tylko moje) obawy, przypuszczenia a przede wszystkim nie rozwiązał jednoznacznie tajemnicy ;)

Awatar użytkownika
arkadiuso
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 543
Rejestracja: 24 cze 2010, 00:02
Imię: Arkadiusz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź

Post autor: arkadiuso » 24 lip 2011, 23:45

Jak z silnikiem jest wszystko ok to oleju prawie nie bierze tzn. małe ilości ja na 7tyś. km. dolałem koło 0.5L.. jak będę miał 10tyś. to pewnie doleje kolejne 0.5L.. czyli litr na 10tyś. a nie na 1000 jak ktoś napisał..
Ostatnio zmieniony 26 lip 2011, 01:06 przez arkadiuso, łącznie zmieniany 1 raz.
Arecki
..........
Vag
pomogę ile potrafię
Łódź i okolice

Awatar użytkownika
budzynek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 11 wrz 2009, 01:47
Lokalizacja: Kraków

Post autor: budzynek » 26 lip 2011, 00:26

Witaj kolego arkadiuso :)
Być może miejsce nie najodpowiedniejsze ale ja z takim zapytaniem do Ciebie..jak Ci się sprawuje ten silniczek 4.2 w ogóle i jak na gazie?
Jeżdżę od 3 lat A6 1.8T 180KM i jestem dość zadowolony mimo, że to jednak mały silniczek w tej budzie. Jak wejdzie na obroty to nieźle zapiernicza ale na małych obrotach jednak brakuje mu momentu obrotowego. Generalnie super silniczek ale raczej do mniejszej budy. Niema czego porównywać z 4.2 hehe ;)
Mam w nim od początku dobrą instalkę LPG i super jeździ na gazie, nawet turbina nie daje znaków, żeby się męczyła...

Przymierzam się do zmiany mojej szósteczki właśnie na 4.2 albo 2.7 biturbo.
Robię rozeznanie co będzie lepsze.
Jestem ciekaw Twoich wrażeń z jady?
To w sumie tylko albo aż 120KM więcej niż mój 1.8T ale na pewno ma duuuuużo większy moment obrotowy na niskich obrotach i jest bardziej elastyczny?
Ile Ci pali w zależności od jazdy i czy w praktyce obsługa tego silnika jest kosztowna? Czy robiłeś już coś przy silniku? Może robiłeś już rozrząd? Kosztowny wydatek?
Jak w ogóle jest z dojściem przy silniku do czegokolwiek? Strasznie duży ten silniczek..pewnie niczego nie ruszysz bez ściągania przedniego pasa?
Jeśli możesz to podziel się swoimi wrażeniami.
Mam poważny dylemat czy 2.7T czy 4.2?
Różnica między nimi ok 50-110KM w zależności od wersji i zupełnie inna charakterystyka pracy.
Niby 4.2 pali podobnie jak 2.7 no i jest mniej obciążony, ma spory zapas mocy, większy moment i przede wszystkim nie trzeba się obawiać o turbiny... bo myślę też o zagazowaniu LPG. Jednak 4.2 ma tylko 50KM więcej a jest sporo większy i może być kłopot z naprawami przy nim..
Jaką masz instalkę LPG i ile Ci pali gazu w zależności od sposobu jazdy?

Z góry wielkie dzięki za wszelkie informacje i opinie.
Pozdrawiam i do usłyszenia :)
budzynek
1.8T AJL 180KM Quattro S-line

Awatar użytkownika
Danski
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 23 cze 2011, 08:50
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Danski » 26 lip 2011, 07:39

Przemcio pisze:Czy spalanie oleju w V8 jest tak duze, ze trzeba az o tym pisac?
szkoda chodzi mi po głowie eSka ale jak mam co rano patrzec na bagnet i paprac sie z olejem to sie az odechciewa
ale pewnie konie wynagradzaja wszystko ;)
napiszcie ile tego przepału jest?
Owszem nie będę się rozpisywał o swojej, bo można by uznać, że to tylko w mojej tak pali olej...ale niestety przewertowałem różne fora zagraniczne i większość użytkowników narzeka na spalanie oleju rzędu od 0,5l/1000km do 2l/1000km.
Często tak spore spalanie oleju występuje już po przebiegach od 50000-70000km.
Na razie wszystkie znaki na niebie wskazują na uszczelniacze zaworowe ponieważ po zastosowaniu wcześniej wspomnianego specyfiku spalanie oleju w moim egzemplarzu praktycznie nie zmniejszyło się.
Drugi objaw wskazujący na uszczelniacze to, gdy silnik trochę popracuje na wolnych obrotach, a potem dam energicznie gazem po obrotach to widać niebieskiego bąka...ale gdy powtarzam ostre przygazowanie to już nic, a nic nie widać z wydechu. Ponowne odczekanie ok. kilkudziesięciu sekund na wolnych obrotach i mocny gaz i...sytuacja się powtarza.
Podejrzewam, że ta "fanaberia" Audi w postaci 5 zaworów na cylinder zbiera żniwo :)
arkadiuso pisze: Jak z silnikiem jest wszystko ok to oleju prawie nie bierze tzn. małe ilości ja na 7tyś. km. dolałem koło 0.5L.. jak będę miał 10tyś. to pewnie doleje kolejne 0.5L.. czyli litr na 10tyś. a nie na 1000 jak ktoś napisał..
Ten wyjątek tylko potwierdza domniemaną regułę :)

Awatar użytkownika
Danski
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 23 cze 2011, 08:50
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Danski » 26 lip 2011, 11:15

...zaletą takiego zużycia oleju jest to, że praktytcznie cały czas jeździsz na świeżym oleju :)
Wadą... częste otwieranie maski, szybsze zużycie świec i prawdopodobnie przyspieszone zbieranie się nagaru w komorach spalania (choć nie jestem pewien, czy rzeczywiście tak będzie w przypadku takiego silnika).
Jako, że męczy mnie to ciągłe sprawdzanie poziomu oleju to, czy można ufać temu czujnikowi poziomu oleju, który ewentualnie nas poinformuje na wyświetlaczu o zbyt niskim stanie? Czy zapalenie się go to już gwarantowana "przycierka" silnika? :)
A propos... mi się jeszcze nigdy ta ikonka nie zapaliła, a na banecie było na min...

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 26 lip 2011, 12:01

W 95% przypadków (nie piszę tylko o audi) ten czujnik opiera się na pomiarze ciśnienia oleju, a nie jego poziomu. Tutaj jest tak samo, więc kontrolka zapala się już często "po ptokach"...
Pozdrawiam,
Krisker

Awatar użytkownika
123zxc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 50
Rejestracja: 16 maja 2009, 17:53
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: 123zxc » 27 lip 2011, 14:45

Witam u mnie jakieś 300-400 ml na 1000km, Panowie szykuje mi się wymiana oleju mechanik polecił Valvoline Max Life 10w40 .... Jakie olej polecacie do mojego silnika ?
RIP : A6 C5 1998 2,4 B+G 165KM

Awatar użytkownika
HattoriHonza
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 288
Rejestracja: 23 wrz 2010, 11:52
Imię: Piotr
Rocznik: 1994
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin, Polska

Post autor: HattoriHonza » 27 lip 2011, 17:46

Danski pisze:Podejrzewam, że ta "fanaberia" Audi w postaci 5 zaworów na cylinder zbiera żniwo :)
To 1.8T też by spalało olej, a ja nie dolewałem nic przez dwie wymiany co 15kkm od wymiany do wymiany(30kkm zrobiłem samochodem). Poziom spadł z max na lekko ponad minimum, czyli litr na 15kkm. Bo troche oleju MUSI się spalić, inaczej silnik nie będzie dobrze nasmarowany.
No chyba, że przebieg 180kkm mam prawdziwy i zawory jeszcze w dobrym stanie.

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 27 lip 2011, 20:55

Tylko że w 1.8 masz dwa razy mniej zaworów niż w V8. Już samo to wg. Twoich wyliczeń da spalanie oleju w granicach 1l/7500km i to biorąc pod uwagę tylko większą ilość zaworów (nie wspominając o ilości cylindrów, spasowania tłoków, uszczelnień itp.).
Pozdrawiam,
Krisker

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 28 lip 2011, 09:33

Danski pisze:
Przemcio pisze:Czy spalanie oleju w V8 jest tak duze, ze trzeba az o tym pisac?
szkoda chodzi mi po głowie eSka ale jak mam co rano patrzec na bagnet i paprac sie z olejem to sie az odechciewa
ale pewnie konie wynagradzaja wszystko ;)
napiszcie ile tego przepału jest?
Owszem nie będę się rozpisywał o swojej, bo można by uznać, że to tylko w mojej tak pali olej...ale niestety przewertowałem różne fora zagraniczne i większość użytkowników narzeka na spalanie oleju rzędu od 0,5l/1000km do 2l/1000km.
Często tak spore spalanie oleju występuje już po przebiegach od 50000-70000km.
Na razie wszystkie znaki na niebie wskazują na uszczelniacze zaworowe ponieważ po zastosowaniu wcześniej wspomnianego specyfiku spalanie oleju w moim egzemplarzu praktycznie nie zmniejszyło się.
Drugi objaw wskazujący na uszczelniacze to, gdy silnik trochę popracuje na wolnych obrotach, a potem dam energicznie gazem po obrotach to widać niebieskiego bąka...ale gdy powtarzam ostre przygazowanie to już nic, a nic nie widać z wydechu. Ponowne odczekanie ok. kilkudziesięciu sekund na wolnych obrotach i mocny gaz i...sytuacja się powtarza.
Podejrzewam, że ta "fanaberia" Audi w postaci 5 zaworów na cylinder zbiera żniwo :)
arkadiuso pisze: Jak z silnikiem jest wszystko ok to oleju prawie nie bierze tzn. małe ilości ja na 7tyś. km. dolałem koło 0.5L.. jak będę miał 10tyś. to pewnie doleje kolejne 0.5L.. czyli litr na 10tyś. a nie na 1000 jak ktoś napisał..
Ten wyjątek tylko potwierdza domniemaną regułę :)
No to ja mam podobny wyjątek :) - po 8k km nie dolałem jeszcze nic, stan 1/4 było 3/4 :)
Motor zalany tym http://www.liquimoly-sklep.pl/product-p ... 205L-.html

Awatar użytkownika
Danski
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 23 cze 2011, 08:50
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Danski » 28 lip 2011, 18:13

Zagór pisze:No to ja mam podobny wyjątek :) - po 8k km nie dolałem jeszcze nic, stan 1/4 było 3/4 :)
Czyli jednak coś jest na rzeczy, bo jednak to też sporo, bo np.na bagnecie w mojej W124 V8 od wymiany do wymiany (czyt: 10000km) w ogóle nie zmienia się poziom.
Uważam, że ten silnik ma jakąś wadę fabryczną.
ASO Audi oznajmiło mi, że zajmą się tą kwestią... zobaczymy, czy sobie z tym poradzą ;)

Awatar użytkownika
HattoriHonza
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 288
Rejestracja: 23 wrz 2010, 11:52
Imię: Piotr
Rocznik: 1994
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin, Polska

Post autor: HattoriHonza » 29 lip 2011, 09:01

Tak, ale tylko 2 cylindry mniej niż v6, które też litrami piją olej. Silnik spala mi tyle ile powinien spalić, bo ciężko osiągnąć stan, żeby rzeczywiście NIC oleju nie spalił - musi coś spalić, żeby nasmarować dobrze cylinder i pierścienie, tego się nie przeskoczy. nie wiem jak w124 może nie spalić NIC :o W każdym razie uważam, że jeśli byłyby to zawory, to 1.8t też powinien spalić więcej niż litr na 15kkm. Ofc to wszystko dywagacje i nie bijcie, gdy gadam głupoty, bynajmniej nie jestem znawcą:D

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja