[A6 C5] [4.2] Róznica silnika A6 4.2 i S6 4.2
Myślę, że większość nie będzie znała precyzyjnej odpowiedzi... a pisząc, że wszystkie parametry oprócz KM są takie same w danych technicznych dla obu silników to niestety jesteś w błędzie...
Ten przyrost ponad 10% nie jest wynikiem programu... podejrzewam, że mogą być inne wałki, wtryski, pompa paliwa... tajemnica przyrostu 10% mocy dla silnika N/A tkwi zazwyczaj w głowicy, czyli j.w.
Na potwierdzenie mojej tezy, że to nie kwestia wyłącznie softu looknij tu: http://www.skn-tuning.pl/pl,0,s198,ma5, ... 20_kw.html
...sprawdź, co oni uzyskują po zmianie analogicznego programu dla S6
Ten przyrost ponad 10% nie jest wynikiem programu... podejrzewam, że mogą być inne wałki, wtryski, pompa paliwa... tajemnica przyrostu 10% mocy dla silnika N/A tkwi zazwyczaj w głowicy, czyli j.w.
Na potwierdzenie mojej tezy, że to nie kwestia wyłącznie softu looknij tu: http://www.skn-tuning.pl/pl,0,s198,ma5, ... 20_kw.html
...sprawdź, co oni uzyskują po zmianie analogicznego programu dla S6
...z tego nic nie wynika
na red bullu i tigerze też masz praktycznie takie same "dane techniczne", a red bull dodaje skrzydeł ...a tak serio: myślisz, że producent zdradzi ci dokładnie, co zmienił w jednostce napędowej, aby uzyskać S6 w SPAM do A6?
na red bullu i tigerze też masz praktycznie takie same "dane techniczne", a red bull dodaje skrzydeł ...a tak serio: myślisz, że producent zdradzi ci dokładnie, co zmienił w jednostce napędowej, aby uzyskać S6 w SPAM do A6?
Ostatnio zmieniony 14 lip 2011, 22:35 przez Danski, łącznie zmieniany 1 raz.
odpowiedź jest banalna: wystarczy "wypolerować" głowicę + dolot + ostrzejsze wałki i masz te upragnione 30-40KM... z tym, że jeśli sam tego nie potrafisz to zakład, który się tym specjalizuje zgarnie min. 4000-5000 PLN
Uzyskujesz wtedy te 340 KM, a jak ci dalej mało to SKN za dodatkowe 4000 PLN robi ci soft i masz 370KM ...a potem kompresor (ale to już circa 7000-10000 PLN) i masz dodatkowe +40% na fabrycznych gratach (czyt: bez kucia)
Uzyskujesz wtedy te 340 KM, a jak ci dalej mało to SKN za dodatkowe 4000 PLN robi ci soft i masz 370KM ...a potem kompresor (ale to już circa 7000-10000 PLN) i masz dodatkowe +40% na fabrycznych gratach (czyt: bez kucia)
Ostatnio zmieniony 14 lip 2011, 22:41 przez Danski, łącznie zmieniany 1 raz.
- Zagór
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1236
- Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Eee tam zdaniem kolegi wynika
Jak ci się chce, to Etka i śledź wszystkie graty silnikowe, to wyjdzie czym się te motory różnią, a pewnie jest tego sporo, możliwości zbudowania mocniejszego motoru z tej samej pojemności są dość rozległe, nie będę się powtarzał, ale pojemność, średnica tłoka i skok i niczym nie mówi, podobnie wykorbienie, które wpływa na stopień sprężania.
Za to wiele jest do zrobienia po stronie zasilania mieszanką, sprawdź na początek pompę, wtryski, wałki.
Jak ci się chce, to Etka i śledź wszystkie graty silnikowe, to wyjdzie czym się te motory różnią, a pewnie jest tego sporo, możliwości zbudowania mocniejszego motoru z tej samej pojemności są dość rozległe, nie będę się powtarzał, ale pojemność, średnica tłoka i skok i niczym nie mówi, podobnie wykorbienie, które wpływa na stopień sprężania.
Za to wiele jest do zrobienia po stronie zasilania mieszanką, sprawdź na początek pompę, wtryski, wałki.
- marek [a6]
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 503
- Rejestracja: 25 mar 2009, 21:22
- Imię: Marek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Nysa
- Kontakt:
Moim zdaniem już z tego widać doskonale ze silnik ma wałki które dają większą moc w wyższej partii obrotówPisi pisze:A6:
Silnik
» Oznaczenia ARS
» Pojemność (cm3) 4172
» Typ
» Moc KM (kW) / obr/min. 300 (220) / 6200
» Moment obr. (Nm / obr/min.) 400 / 3000
» ÂŚrednica x skok tłoka (mm) 84,5x93,0
» Stopień sprężania 11
» Liczba zaworów na cylinder 5
» Ilość oleju b.d.
S6:
Silnik
» Oznaczenia ANK, AQJ
» Pojemność (cm3) 4172
» Typ
» Moc KM (kW) / obr/min. 340 (250) / 7000
» Moment obr. (Nm / obr/min.) 420 / 3400
» ÂŚrednica x skok tłoka (mm) 84,5x93,0
» Stopień sprężania 11
» Liczba zaworów na cylinder 5
» Ilość oleju b.d.
Do tego na pewno solf może inne kanały dolotowe/wydechowe, kolektory wydechowe etc...
Mnie za to ciekawi silnik w S8 D2 po lifcie. Tam z tego silnika wycisnęli 360KM (przed liftem 340). Ktoś wie jak wysoko się to kręci?
BTW: Polecacie jakąś dobrą firmę ogarniającą chip-tuning Audi w NA ?
- Zagór
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1236
- Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Przedliftowe 340 było 32v
Poliftowe - jest już 40v
Hmmm, co zmienili - soft na pewno, a czy coś więcej, można w Etce sprawdzić... komu się chce niech szuka.
Nie wiem co autor ma na myśli, bo dłubanie w tym silniku niewiele da, a może tylko przyczynić się do awarii tipa, no chyba że MT robić, ale tu nie ma innego sensownego rozwiązania niż http://www.motodyne.com/frames/audi_a8,v8,s832v.html
Cena powinna Was trochę ostudzić
Jest też wersja niskobudżetowa, ale patrząc na wirnik sprężarki, to bym tego za dopłatą nie wziął
http://www.superchargerswarehouse.com/A ... rchargers/
A no całkiem dobre, a skądinąd tańsze rozwiązanie - http://www.pes-tuning.com
450PS, i jakie 540Nm
Poliftowe - jest już 40v
Hmmm, co zmienili - soft na pewno, a czy coś więcej, można w Etce sprawdzić... komu się chce niech szuka.
Nie wiem co autor ma na myśli, bo dłubanie w tym silniku niewiele da, a może tylko przyczynić się do awarii tipa, no chyba że MT robić, ale tu nie ma innego sensownego rozwiązania niż http://www.motodyne.com/frames/audi_a8,v8,s832v.html
Cena powinna Was trochę ostudzić
Jest też wersja niskobudżetowa, ale patrząc na wirnik sprężarki, to bym tego za dopłatą nie wziął
http://www.superchargerswarehouse.com/A ... rchargers/
A no całkiem dobre, a skądinąd tańsze rozwiązanie - http://www.pes-tuning.com
450PS, i jakie 540Nm
Labiss to nie jest dział giełda a po drugie paleta fotek twojego auta woła o pomste do nieba.
Wracając do tematu to w budzie A6 C5 sa dostepne 4 silniki V8:
1. Zwykła A6 to silniki ARS i ASG - 300KM
2. Model S6 to ANK i AQJ - 340 KM. Gdzies na forum audi czytałem, że podobno AQJ miał fabryczną wade, że czasem korby lubiły po wychodzic bokiem. W ANK audi poprawiło tą wade.
Róznice pomiedzy silnikami o mocy 300 i 340 są według etki spore, tak po krotce z tego co sprawdzilem to inne są:
- tłoki i korby
- wałki
- przepsutnica
- wtryski
- kolektor dolot
- komputer sterujacy (w S6 silnik wyżej się kręci od zykłego V8 o 500 obr/min.
dalej juz mi sie nie chciało sprawdzać.
Wymiary wszystkich części pewnie są identyczne wiec można śmiało rzeźbić i pewnie pakować graty od S6 do zwykłęgo silnika V8
Wracając do tematu to w budzie A6 C5 sa dostepne 4 silniki V8:
1. Zwykła A6 to silniki ARS i ASG - 300KM
2. Model S6 to ANK i AQJ - 340 KM. Gdzies na forum audi czytałem, że podobno AQJ miał fabryczną wade, że czasem korby lubiły po wychodzic bokiem. W ANK audi poprawiło tą wade.
Róznice pomiedzy silnikami o mocy 300 i 340 są według etki spore, tak po krotce z tego co sprawdzilem to inne są:
- tłoki i korby
- wałki
- przepsutnica
- wtryski
- kolektor dolot
- komputer sterujacy (w S6 silnik wyżej się kręci od zykłego V8 o 500 obr/min.
dalej juz mi sie nie chciało sprawdzać.
Wymiary wszystkich części pewnie są identyczne wiec można śmiało rzeźbić i pewnie pakować graty od S6 do zwykłęgo silnika V8
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 18
- Rejestracja: 03 lut 2012, 19:45
- Lokalizacja: dolnyslask
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga