Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5] [4.2] Róznica silnika A6 4.2 i S6 4.2

Silniki benzynowe
Awatar użytkownika
Danski
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 23 cze 2011, 08:50
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Danski » 14 lip 2011, 22:19

Myślę, że większość nie będzie znała precyzyjnej odpowiedzi... a pisząc, że wszystkie parametry oprócz KM są takie same w danych technicznych dla obu silników to niestety jesteś w błędzie...
Ten przyrost ponad 10% nie jest wynikiem programu... podejrzewam, że mogą być inne wałki, wtryski, pompa paliwa... tajemnica przyrostu 10% mocy dla silnika N/A tkwi zazwyczaj w głowicy, czyli j.w.
Na potwierdzenie mojej tezy, że to nie kwestia wyłącznie softu looknij tu: http://www.skn-tuning.pl/pl,0,s198,ma5, ... 20_kw.html
...sprawdź, co oni uzyskują po zmianie analogicznego programu dla S6 ;)

Awatar użytkownika
Danski
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 23 cze 2011, 08:50
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Danski » 14 lip 2011, 22:33

...z tego nic nie wynika ;)
na red bullu i tigerze też masz praktycznie takie same "dane techniczne", a red bull dodaje skrzydeł ;) ...a tak serio: myślisz, że producent zdradzi ci dokładnie, co zmienił w jednostce napędowej, aby uzyskać S6 w SPAM do A6? ;)
Ostatnio zmieniony 14 lip 2011, 22:35 przez Danski, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Danski
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 23 cze 2011, 08:50
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Danski » 14 lip 2011, 22:38

odpowiedź jest banalna: wystarczy "wypolerować" głowicę + dolot + ostrzejsze wałki i masz te upragnione 30-40KM... z tym, że jeśli sam tego nie potrafisz to zakład, który się tym specjalizuje zgarnie min. 4000-5000 PLN
Uzyskujesz wtedy te 340 KM, a jak ci dalej mało to SKN za dodatkowe 4000 PLN robi ci soft i masz 370KM ;) ...a potem kompresor (ale to już circa 7000-10000 PLN) i masz dodatkowe +40% na fabrycznych gratach (czyt: bez kucia)
Ostatnio zmieniony 14 lip 2011, 22:41 przez Danski, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 14 lip 2011, 22:38

Eee tam zdaniem kolegi wynika ;)
Jak ci się chce, to Etka i śledź wszystkie graty silnikowe, to wyjdzie czym się te motory różnią, a pewnie jest tego sporo, możliwości zbudowania mocniejszego motoru z tej samej pojemności są dość rozległe, nie będę się powtarzał, ale pojemność, średnica tłoka i skok i niczym nie mówi, podobnie wykorbienie, które wpływa na stopień sprężania.
Za to wiele jest do zrobienia po stronie zasilania mieszanką, sprawdź na początek pompę, wtryski, wałki.

Awatar użytkownika
marek [a6]
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 503
Rejestracja: 25 mar 2009, 21:22
Imię: Marek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Nysa
Kontakt:

Post autor: marek [a6] » 14 lip 2011, 22:58

witam. panowie przeleciałem etkę tak z ciekawości i jest tego trochę -chodzi o różnicę i nie wiem czy to jest opłacalne same głowice są różne a to już poważny koszt nie mówiąc o kompie wtryskach dolocie i jeszcze kilku ważnych rzeczach .pozdro
tylko quatrro !!!

Blade-Karol

Post autor: Blade-Karol » 15 lip 2011, 14:09

Pisi pisze:A6:
Silnik
» Oznaczenia ARS
» Pojemność (cm3) 4172
» Typ
» Moc KM (kW) / obr/min. 300 (220) / 6200
» Moment obr. (Nm / obr/min.) 400 / 3000
» ÂŚrednica x skok tłoka (mm) 84,5x93,0
» Stopień sprężania 11
» Liczba zaworów na cylinder 5
» Ilość oleju b.d.

S6:
Silnik
» Oznaczenia ANK, AQJ
» Pojemność (cm3) 4172
» Typ
» Moc KM (kW) / obr/min. 340 (250) / 7000
» Moment obr. (Nm / obr/min.) 420 / 3400
» ÂŚrednica x skok tłoka (mm) 84,5x93,0
» Stopień sprężania 11
» Liczba zaworów na cylinder 5
» Ilość oleju b.d.
Moim zdaniem już z tego widać doskonale ze silnik ma wałki które dają większą moc w wyższej partii obrotów ;)
Do tego na pewno solf może inne kanały dolotowe/wydechowe, kolektory wydechowe etc...


Mnie za to ciekawi silnik w S8 D2 po lifcie. Tam z tego silnika wycisnęli 360KM (przed liftem 340). Ktoś wie jak wysoko się to kręci?

BTW: Polecacie jakąś dobrą firmę ogarniającą chip-tuning Audi w NA ?

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 15 lip 2011, 14:47

Przedliftowe 340 było 32v
Poliftowe - jest już 40v
Hmmm, co zmienili - soft na pewno, a czy coś więcej, można w Etce sprawdzić... komu się chce niech szuka.
Nie wiem co autor ma na myśli, bo dłubanie w tym silniku niewiele da, a może tylko przyczynić się do awarii tipa, no chyba że MT robić, ale tu nie ma innego sensownego rozwiązania niż http://www.motodyne.com/frames/audi_a8,v8,s832v.html
Cena powinna Was trochę ostudzić ;)

Jest też wersja niskobudżetowa, ale patrząc na wirnik sprężarki, to bym tego za dopłatą nie wziął :)
http://www.superchargerswarehouse.com/A ... rchargers/


A no całkiem dobre, a skądinąd tańsze rozwiązanie - http://www.pes-tuning.com
450PS, i jakie 540Nm :)

Awatar użytkownika
vax
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 132
Rejestracja: 15 mar 2012, 23:05
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: vax » 30 maja 2012, 15:05

Labiss to nie jest dział giełda a po drugie paleta fotek twojego auta woła o pomste do nieba.

Wracając do tematu to w budzie A6 C5 sa dostepne 4 silniki V8:
1. Zwykła A6 to silniki ARS i ASG - 300KM
2. Model S6 to ANK i AQJ - 340 KM. Gdzies na forum audi czytałem, że podobno AQJ miał fabryczną wade, że czasem korby lubiły po wychodzic bokiem. W ANK audi poprawiło tą wade.

Róznice pomiedzy silnikami o mocy 300 i 340 są według etki spore, tak po krotce z tego co sprawdzilem to inne są:
- tłoki i korby
- wałki
- przepsutnica
- wtryski
- kolektor dolot
- komputer sterujacy (w S6 silnik wyżej się kręci od zykłego V8 o 500 obr/min.
dalej juz mi sie nie chciało sprawdzać.

Wymiary wszystkich części pewnie są identyczne wiec można śmiało rzeźbić i pewnie pakować graty od S6 do zwykłęgo silnika V8 <mysli>

labiss
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 165
Rejestracja: 10 cze 2010, 21:25
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: labiss » 30 maja 2012, 18:32

Jak to się mówi - na zdjęciach gówno i tak widać,trzeba przyjechać i obejrzeć.

Po drugie to nie napisałbym tego posta gdyby nie to,że kolega chce kupić auto i sam wysyła ogłoszenia.
http://www.audiklub.org/forum/viewtopic ... 58&start=0

FUll fotostory z wymiany rozrządu !

domin1900
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 28 cze 2017, 21:27
Lokalizacja: Bolesław

Post autor: domin1900 » 26 paź 2017, 18:18

Dodatkowo popychacze zaworowe są na pewno lżejsze, trzonki zaworowe jak się nie mylę chyba też są cieńsze (około 6mm). 340 KM kręci się trochę wyżej więc celem osiągnięcia lepszych parametrów w/w mody. Tak gdzieś wyczytałem.

Pozdrawiam

marcin75m1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 03 lut 2012, 19:45
Lokalizacja: dolnyslask

Post autor: marcin75m1 » 28 paź 2017, 23:45

A inne kolektory i np kocowe rs6 z mapą ma to prawo bytu ? oczywiście mowa o ars asg

[ Dodano: 2017-10-28, 23:45 ]
Wiadomo że AQF w A8 miał już 310 a mechanicznie wydaje mi się to samo.
a6 2.8 manual
a6 4.2 auto

kubaziel
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 30 sie 2009, 10:22
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: kubaziel » 06 sty 2019, 22:21

Orientujecie sie, na ile srub przykrecane jest kolo zamachowe w S6 Avant Quatro w silniku 4.2 340KM z manualna skrzynia?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 06 sty 2019, 22:26

8 sztuk :).

kubaziel
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 30 sie 2009, 10:22
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: kubaziel » 08 sty 2019, 16:50

a gdzie znajde takie na 10 pasujace do abz czy akg?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 08 sty 2019, 17:57

Chodzi Ci o śruby do przykręcenia koła zamachowego przy 2.5 TDI i skrzyni ABZ? Jeśli tak, to mają one oznaczenie N90206103 (M10x1x19,5) i w ASO kosztują ok. 17 zł za sztukę. Można kupić zamiennik, np. Sachsa lub FEBI :).

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga