[A6 C4] garaż pod chmurką czy odpali bez problemu
[A6 C4] garaż pod chmurką czy odpali bez problemu
Witam, jestem żywo zainteresowany kupnem a6 c4 z silnikiem 2,5 TDI ael ale tochę obawiam się zimowego odpalania.
Czytając trochę formu zauważyłem że sporo osób ma problemy z odpaleniem samochodu na mrozie, a to kąt wtrysku, a to pompa, a to świece, fajki itd. W moim passacie jak do tej pory nie miałem takiego problemu i palił od strzala w największe mrozy.
Chciałem zapytać czy z takim silnikiem samochód garażowany pod chmurką będzie miał jakieś szanse na odpalenie zimą? Czy lepiej sobie darować ten silnik i szukać jakiegoś innego? Jest to dla mnie dość istotne, na przełomie roku spodziewam się powiększenia rodziny i nie chciałbym skakać zimowym porankiem wokół zimnego samochodu z ciężarną żoną stojącą obok lub dzwonić do kumpli żeby mnie ktoś podrzucił do szpitala.
Czytając trochę formu zauważyłem że sporo osób ma problemy z odpaleniem samochodu na mrozie, a to kąt wtrysku, a to pompa, a to świece, fajki itd. W moim passacie jak do tej pory nie miałem takiego problemu i palił od strzala w największe mrozy.
Chciałem zapytać czy z takim silnikiem samochód garażowany pod chmurką będzie miał jakieś szanse na odpalenie zimą? Czy lepiej sobie darować ten silnik i szukać jakiegoś innego? Jest to dla mnie dość istotne, na przełomie roku spodziewam się powiększenia rodziny i nie chciałbym skakać zimowym porankiem wokół zimnego samochodu z ciężarną żoną stojącą obok lub dzwonić do kumpli żeby mnie ktoś podrzucił do szpitala.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 71
- Rejestracja: 28 sie 2009, 10:20
- Lokalizacja: Szczytno
Kolego Moskit, myślę, że jak znajdziesz autko o które ktoś dbał i bez jakiś mankamentów to nie powinieneś mieć problemu. Silnik silnikiem, ale to jego osprzęt musi być w dobrej kondycji przede wszystkim, żeby ładnie palił. Ja uważam, że diesel czy benzyna - w zależności od tego w jakim jest stanie - to albo będzie palił w mrozy albo nie. Nie ma reguły, że 2.5 tdi nie zapali. Kwestia w jakiej jest kondycji akumulator, pompa, świece, kąt... Benzyna też potrafi nie odpalić w zimę. Jeśli chcesz taką sobie sprawić, to poszukaj i nie podpalaj się pierwszą lepszą okazją
Trochę się obawiam tego zimowego odpalania. Wcześniej miałem B4 1,9 TD i też kilka razy na piechotę do roboty chodziłem, chociaż generalnie nie było źle. Teraz z passatem 1,9 TDI nie ma żadnych problemów z paleniem (są za to inne problemy ) Czytając posty na forum wydaje mi się że to dosyć powszechny problem.
USUNIęTO - Regulamin Forum pkt 29!
Mój przy -15 zakręci dosłownie 3 obroty i już pali:) Jest kilka czynników które muszą być OK żeby nie bać się zimy:
- dobry akumulator
- sprawne świece żarowe
- odpowiednio wzbogacone paliwo (depresatory, ew trochę benzyny czy nafty)
- właściwie ustawiony statyczny kąt wyprzedzenia wtrysku, zimą ma ogromny wpływ na rozruch
- zadbany rozrusznik - co pare lat trzeba go rozebrać, skontrolować szczotki i wyczyścić w środku. Zbiera się w nim dużo syfu i przez to nie ma dobrego kopnięcia, kręci powoli ale ze słabym skutkiem.
Nie są to jakieś kosmicnze koszta gdyby coś wymagało poprawy, jeżeli te warunki spełnione to nawet gdy silnikowi nie zostało dużo życia, słabo spręża to i tak będzie zapalał zimą:)
Jeżeli kupisz to zacznij od przeglądu rozrusznika, jak potrafisz to zrobić samemu to żaden koszt, a często to jest przyczyną traumatycznych wspomnień zeszłej zimy;)
- dobry akumulator
- sprawne świece żarowe
- odpowiednio wzbogacone paliwo (depresatory, ew trochę benzyny czy nafty)
- właściwie ustawiony statyczny kąt wyprzedzenia wtrysku, zimą ma ogromny wpływ na rozruch
- zadbany rozrusznik - co pare lat trzeba go rozebrać, skontrolować szczotki i wyczyścić w środku. Zbiera się w nim dużo syfu i przez to nie ma dobrego kopnięcia, kręci powoli ale ze słabym skutkiem.
Nie są to jakieś kosmicnze koszta gdyby coś wymagało poprawy, jeżeli te warunki spełnione to nawet gdy silnikowi nie zostało dużo życia, słabo spręża to i tak będzie zapalał zimą:)
Jeżeli kupisz to zacznij od przeglądu rozrusznika, jak potrafisz to zrobić samemu to żaden koszt, a często to jest przyczyną traumatycznych wspomnień zeszłej zimy;)
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 71
- Rejestracja: 28 sie 2009, 10:20
- Lokalizacja: Szczytno
jeśli tylko przyłożysz się do ustawienie dobrego kąta wtrysku w silniku, dobrych świec i dawki paliwa to ni ma ch...ja zebyś nie odpalil. w moim przypadku przy - 25 stopniach pali nie od strzała, bo najpierw trzeba zakręcić gęstym olejem ale za 4-5 obrotem pali.. no i oczywiscie chmurka dymu z tylu :P
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga