Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C4] garaż pod chmurką czy odpali bez problemu

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
Moskit
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 04 lip 2011, 14:49
Lokalizacja: Sokołów Podlaski

[A6 C4] garaż pod chmurką czy odpali bez problemu

Post autor: Moskit » 08 lip 2011, 09:51

Witam, jestem żywo zainteresowany kupnem a6 c4 z silnikiem 2,5 TDI ael ale tochę obawiam się zimowego odpalania.
Czytając trochę formu zauważyłem że sporo osób ma problemy z odpaleniem samochodu na mrozie, a to kąt wtrysku, a to pompa, a to świece, fajki itd. W moim passacie jak do tej pory nie miałem takiego problemu i palił od strzala w największe mrozy.
Chciałem zapytać czy z takim silnikiem samochód garażowany pod chmurką będzie miał jakieś szanse na odpalenie zimą? Czy lepiej sobie darować ten silnik i szukać jakiegoś innego? Jest to dla mnie dość istotne, na przełomie roku spodziewam się powiększenia rodziny i nie chciałbym skakać zimowym porankiem wokół zimnego samochodu z ciężarną żoną stojącą obok lub dzwonić do kumpli żeby mnie ktoś podrzucił do szpitala.

storm85-85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 71
Rejestracja: 28 sie 2009, 10:20
Lokalizacja: Szczytno

Post autor: storm85-85 » 08 lip 2011, 11:31

Kolego Moskit, myślę, że jak znajdziesz autko o które ktoś dbał i bez jakiś mankamentów to nie powinieneś mieć problemu. Silnik silnikiem, ale to jego osprzęt musi być w dobrej kondycji przede wszystkim, żeby ładnie palił. Ja uważam, że diesel czy benzyna - w zależności od tego w jakim jest stanie - to albo będzie palił w mrozy albo nie. Nie ma reguły, że 2.5 tdi nie zapali. Kwestia w jakiej jest kondycji akumulator, pompa, świece, kąt... Benzyna też potrafi nie odpalić w zimę. Jeśli chcesz taką sobie sprawić, to poszukaj i nie podpalaj się pierwszą lepszą okazją :)

Moskit
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 04 lip 2011, 14:49
Lokalizacja: Sokołów Podlaski

Post autor: Moskit » 08 lip 2011, 12:12

Trochę się obawiam tego zimowego odpalania. Wcześniej miałem B4 1,9 TD i też kilka razy na piechotę do roboty chodziłem, chociaż generalnie nie było źle. Teraz z passatem 1,9 TDI nie ma żadnych problemów z paleniem (są za to inne problemy <uoee> ) Czytając posty na forum wydaje mi się że to dosyć powszechny problem.
USUNIęTO - Regulamin Forum pkt 29!

Insanec
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 27 sie 2010, 10:58
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: Insanec » 09 lip 2011, 13:18

storm85-85 pisze:Benzyna też potrafi nie odpalić w zimę.
Przekonałem się o tym na własnej skórze.

Moskit, szukaj zadbanej i ładnej sztuni to nie będzie problemów

Wajcheuszy

Post autor: Wajcheuszy » 09 lip 2011, 20:14

Mój przy -15 zakręci dosłownie 3 obroty i już pali:) Jest kilka czynników które muszą być OK żeby nie bać się zimy:
- dobry akumulator
- sprawne świece żarowe
- odpowiednio wzbogacone paliwo (depresatory, ew trochę benzyny czy nafty)
- właściwie ustawiony statyczny kąt wyprzedzenia wtrysku, zimą ma ogromny wpływ na rozruch
- zadbany rozrusznik - co pare lat trzeba go rozebrać, skontrolować szczotki i wyczyścić w środku. Zbiera się w nim dużo syfu i przez to nie ma dobrego kopnięcia, kręci powoli ale ze słabym skutkiem.

Nie są to jakieś kosmicnze koszta gdyby coś wymagało poprawy, jeżeli te warunki spełnione to nawet gdy silnikowi nie zostało dużo życia, słabo spręża to i tak będzie zapalał zimą:)
Jeżeli kupisz to zacznij od przeglądu rozrusznika, jak potrafisz to zrobić samemu to żaden koszt, a często to jest przyczyną traumatycznych wspomnień zeszłej zimy;)

storm85-85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 71
Rejestracja: 28 sie 2009, 10:20
Lokalizacja: Szczytno

Post autor: storm85-85 » 09 lip 2011, 22:41

Tu kolega Wajcheusz, ma rację, rozrusznik lubi się zawieszać jak jest zasyfiony a to skutkuje nie kręceniem a utratą niepotrzebnie mocy aku... Warto to zrobić przed zimą

Awatar użytkownika
SaLMoN
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 16 kwie 2008, 20:58
Lokalizacja: Ełk
Kontakt:

Post autor: SaLMoN » 10 lip 2011, 16:34

Wajcheusz pisze:Mój przy -15 zakręci dosłownie 3 obroty i już pali:)
A, to ja witam spod naszego polskiego bieguna zimna ;). Ze względu na kilkuletni akumulator (jeszcze "poniemiecki", rok produkcji 2005) przy -28 st. nie było to co prawda 3 obroty, ale jakieś 8-10, ale też idzie...
SaLMoN

pablo90
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 268
Rejestracja: 14 lis 2010, 21:57
Lokalizacja: Kielce/Kraków

Post autor: pablo90 » 10 lip 2011, 19:04

jeśli tylko przyłożysz się do ustawienie dobrego kąta wtrysku w silniku, dobrych świec i dawki paliwa to ni ma ch...ja zebyś nie odpalil. w moim przypadku przy - 25 stopniach pali nie od strzała, bo najpierw trzeba zakręcić gęstym olejem ale za 4-5 obrotem pali.. no i oczywiscie chmurka dymu z tylu :P

Moskit
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 04 lip 2011, 14:49
Lokalizacja: Sokołów Podlaski

Post autor: Moskit » 11 lip 2011, 08:32

Dobra, dziękuje za zainteresowanie tematem. Trochę się uspokoiłem. Jak uda mi się kupić przed zimą jakąś zadbaną sztukę to się pochwale na forum.

Dzięki , pozdro
USUNIęTO - Regulamin Forum pkt 29!

Awatar użytkownika
Lipton
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 836
Rejestracja: 27 lip 2010, 17:51
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1995
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Lipton » 11 lip 2011, 13:06

stoi ładna na alledrogo za 18 koła ;)
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga