Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ A6 C5] Hamlulce mocniejsze na ciepłym motorze

Układ hamulcowy
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
metronomus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 138
Rejestracja: 31 sty 2010, 21:14
Lokalizacja: Kępno
Kontakt:

[ A6 C5] Hamlulce mocniejsze na ciepłym motorze

Post autor: metronomus » 21 cze 2011, 12:56

Witam!!

Znów powraca temat hamulców. Nie pracuje to wszystko jak powinno.
Kiedyś pisałem, że wymieniłem serwo i jest o niebo lepiej, jest nawet idealnie, ale tylko na ciepłym motorze. Nie wiedziałem dlaczego tak się dzieje, więc zacząłem eksperymentować.... Sprawdzone tarcze, klocki, zaciski....

(na marginesie - jest odczuwalne dosyć mocne bicie w kierownicy i w aucie przy hamowaniu z prędkości co najmniej 140 km/h , czy to będą tarcze przednie?? przetoczyłem je i było przez chwile dobrze.... teraz znów to samo)


Wracając do eksperymentów.

Gdy zgaszę cieply silnik, pozostawie auto w bezruchu na chwilę, następnie wcisnę hamulec i przekręce kluczyk w pozycje zapłonu, to występuje slyszalne stuknięcie w Servo.... skojarzyłem to z układem podciśnienia, i odłączyłem wężyk z zaworka zwrotnego podcisnienia, który znajduje się przy przegrodzie, załozyłem zaslepkę (taką jak zakłada się na ostatni wtrysk przy odplywie paliwa), tym samym układ podciśnia (vacum pompa) była połączona tylko z Servo, a więc pracowała tylko dla wspomagania hamulcow.

Hamulce od samego początku były idealne. Fakt , że auto było przymulone, bo turbo nie chodziło, więc rozpędzilem się max 130:)

Wnioskuję, że problem slabych hamulców na zimnym silniku, jak i stuków przy przekręceniu zapłonu leży po stronie układu podcisnienia sterującego turbiną i czyms jeszcze....

Z tego co tu znalazłem tą są jeszcze jakies dwa zawory podcisnienia (N18 i G75)

Koledzy, jak sprawdzic te zawory, czy to one nie robią problemu i jak ewentualnie usunać usterkę??

krolikkuba
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 31
Rejestracja: 06 kwie 2010, 22:34
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: krolikkuba » 22 cze 2011, 21:27

zawór N18 steruje EGR'em ,a N75 turbinką,
krolikkuba

Awatar użytkownika
metronomus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 138
Rejestracja: 31 sty 2010, 21:14
Lokalizacja: Kępno
Kontakt:

Post autor: metronomus » 22 cze 2011, 23:34

gdzies znalazłem kilka słów, że N18 robi zamieszanie.... czy da sie z nim cos zrobić?/ wyczyścić lu zregenerować??? a możed to wina tego zaworka zwrotnego? tylko jak to sprawdzić?

krolikkuba
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 31
Rejestracja: 06 kwie 2010, 22:34
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: krolikkuba » 23 cze 2011, 16:55

ja bym zaczął od szukania nieszczelność na wężykach a w szczególności na kolankach( czy gdzieś jest dziura, pęknięcie), na forum były już tematy odnośnie chwilowej zamianie zaworków-użyj szukajki
krolikkuba

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja